لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> رشد گردشگری حلال در ترکیه
رشد گردشگری حلال در ترکیه

رشد گردشگری حلال در ترکیه

موج عظیمی از گردشگران مسلمان سالانه از کشور ترکیه بازدید می کنند. در سال های گذشته بخاطر مشکلات امنیتی مسافران از انتخاب مقصد ترکیه امتناع می کردند ولی با وجود شرایط حساس در این سرزمین ، توریسم حلال توانست با این بحران امنیتی مقابله کند و بیشتر از گذشته رشد کند.
گفتنی است که ترکیه در لیست مقصد های محبوب گردشگری در جهان قرار دارد. در فهرست رتبه بندی جهانی توریسم اسلامی، ترکیه پس از کشور های مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی، به رتبه چهارم رسیده است.

گردشگران برای رسیدن به مناطق ساحلی آنتالیا از فرودگاه آنتالیا تقریبا مسافتی دو ساعته را طی می کنند. در میان هتل های محلی ، برخی از هتل ها خدمات جداگانه برای مردان و زنان مسلمان با قوانین خاص گردشگری حلال ارائه می دهند. خدمات توریستی حلال در حدود 50 هتل اقامتی در کشور ترکیه ارائه می شود. با رزرو انلاین هتل ،تجربه ای به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

خدمات خصوصی
هتل هایی که خدمات گردشگری حلال ارائه می دهند، گواهینامه های حلال را از سازمان دیانت، که مسؤول امور دینی در کشور ترکیه می باشد، دریافت می کنند. گواهینامه های گردشگری با توجه به چه معیارهایی صادر می شود؟ برای نمونه در این محیط ها نباید هیچ نوشیدنی الکلی ارائه شود و مواد غذایی و تمام محصولات حلال هستند. علاوه بر این، اتاق های نماز برای مسلمانان وجود دارد، هر جمعه در این هتل ها مسلمانان با حضور امام، نماز جمعه بر پا می کنند. گفتنی است که خدمات و استخر های شنا و سواحل جداگانه برای مردان و زنان مسلمان فراهم شده است.

تقریبا تمامی هتل های توریسم حلال چهار یا پنج ستاره هستند و برای دستیابی به استاندارد های مطلوب خدمات خصوصی ارائه می دهند. این هتل ها برای پاسخگویی به نیاز های مشتریان، آموزش های لازم را برای کارکنان بهداشت و آشپزان خود ارائه می دهند. همچنین آموزش خدمات و رفتار مدیریت ارتباط با مشتری ارائه می شود. هتل های حلال سجاده نماز، قرآن و فلشی روی دیوار که نشان دهنده جهت قبله است را در هر اتاقی فراهم کرده اند. مهمترین این خدمات ارائه استخر های تک جنسیتی جداگانه برای مردان و زنان می باشد.


منفعت صنعت گردشگری
صنعت توریسم در ترکیه در دو سال گذشته به شدت تحت تاثیر بی ثباتی های سیاسی ، موج حملات در سال 2015 و تلاش برای کودتای نافرجام در سال 2016 قرار گرفت. در نتیجه نا آرامی ها، جهانگردان از انتخاب مقصد ترکیه هراس داشتند.
امروزه گردشگری بهبود یافته و رو به رشد می باشد. در پنج ماه اول سال 2018 ترکیه میزبان بیش از یازده میلیون توریست بوده است. این آمار نشان می دهد که صنعت توریسم در مقایسه با مدت مشابه سال 2017، سی درصد افزایش داشته است.
گفتنی است که موج جهانگردان در سال 2016 درآمدی حدود 15 میلیون دلار برای اقتصاد ترکیه به همراه داشته است که در مقایسه با مدت مشابه در سال 2015 با 25 میلیون دلار، 37 درصد کاهش یافته است. متخصصین بر این باور هستند که رشد کامل صنعت گردشگری در 3 تا 4 سال آینده موجب بهبود اوضاع اقتصادی ترکیه خواهد شد.

طبق آمار ها، در اواخر دهه 2000 شاهد شکوفایی و رشد توریسم حلال بوده ایم. کارشناسان معتقدند گردشگری حلال ناآرامی ها را نادیده می گیرد و نسبت به بحران ها در امان می باشد. تامسون رویترز در آخرین گزارش جهانی از اقتصاد اسلامی تخمین زده است که درآمد بخش توریسم حلال تا سال 2022 به 283 میلیارد دلار خواهد رسید. این رشد حدود 14 درصد از بازار صنعت گردشگری جهانی را شامل می شود.

گردشگران اروپایی

گردشگران اروپایی
هتل های گردشگری امکانات زیادی را ارائه می دهند. قیمت 200 یورو برای اقامت در هر شب نسبتا مناسب می باشد، اگرچه ممکن است این نرخ ها با توجه به هتل ها و نوع خدمات، دو برابر شوند.
بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط وب سایت رزرواسیون هتل های حلال، 23 درصد از گردشگران از کشور آلمان، 16 درصد از کشور انگلستان، 11 درصد از بلژیک و 8 درصد از فرانسه به مقصد ترکیه مسافرت می کنند. 14 درصد رزرو ها توسط مردم ترکیه صورت می گیرد و باقی مسافران، خارجی می باشند.

مصریان که برای گردشگران مزاحمت ایجاد کنند، جریمه خواهند شد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر