لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> بهترین سواحل ترکیه برای خوردن غذاهای خوشمزه
بهترین سواحل ترکیه برای خوردن غذاهای خوشمزه

بهترین سواحل ترکیه برای خوردن غذاهای خوشمزه

ترکیه از محبوب ترین نقاط دنیا برای رزرو هتل، گردش و تفریح است. مکان های دیدنی ترکیه و نقاط دیدنی ترکیه به قدری زیاد است که هر سرآشپز و غذاشناس خبره ای را جذب این کشور می کند، زیرا در این کشور غذاهای متنوعی وجود دارد که تحت تاثیر روش پخت غذای سرزمین های بسیاری در دوران امپراطوری عثمانی قرار گرفته اند. وقتی که پای غذا به میان می آمد، سلاطین عثمانی بسیار سخت گیر و زیاده خواه بودند و احتمالاً سرآشپزهای نگران و مضطرب آشپزخانه سلطنتی بهترین چاشنی ها را از سراسر امپراطوری گرد می آوردند تا غذایی درخور برای اربابان بلند مرتبه خود تهیه کنند.

سرآشپزهای مدرن ترکیه نیز از این میراث شاهانه نهایت استفاده را برده و به آن افتخار می کنند و غذاهایی که توسط آن ها تهیه می شود را در کمتر نقطه دیگری از جهان می توان یافت. در این کشور غذاهای بسیار خوشمزه تری از کباب معروف ترکی وجود دارد که باید دست کم یک بار آن ها را امتحان کرد، به خصوص اگر در سواحل زیبای مدیترانه باشید. این سواحل جایی است که بهترین انواع فلفل، گوجه فرنگی و دیگر گیاهان و سبزیجات به مقدار فراوان کشت شده، ماهیگیران هر روزه با انواع مختلفی از ماهی های خوشمزه مانند ماهی تن و شمشیرماهی به ساحل بازگشته و چوپانان محلی گوسفندان خود را در مراتع مرتفع مشرف بر ساحل می چرانند.

آن ها تمامی این ترکیبات غذایی غنی و باکیفیت را به بهترین گوشت های گریل شده، غذاهای دریایی، آبگوشت های خوشمزه، دلمه های شکم پر، سالادهای معطر شده با روغن زیتون، پیتزای ترکی که در اجاق های هیزمی پخته می شود، ماست غلیظ خامه ای و بسیاری دیگر غذاهای فراموش نشدنی تبدیل می کنند.

آنتالیا

آنتالیا

بخش کالیچی که با دیوارهای دوران روم باستان احاطه شده در مرکز آنتالیای کهن قرار دارد، جایی که خانه های شلوغ ترکی سبک عثمانی به سمت بندرگاه کشیده شده اند. در دونرچی چارشی که یک بازار مخصوص خوردنی های خوشمزه است می توانید بهترین کباب های ترکی را پیدا کنید. چندین جای کمتر شناخته شده دیگر هم وجود دارند که دونر کباب های مخصوص ترکیه را در بشقاب هایی با نان و سالاد یا به صورت نان پیچ و همراه با فلفل تند سرو می کنند. در اینجا هیچ نوشیدنی نخواهی دید و برای امتحان نوشیدنی ها بهتر است به قسمت ینیکاپی سوکاک در درون کالیچی بروید که بهترین نوشیدنی فروشی ها را در خود جای داده است. در این مکان ها می توانید همراه با نوشیدنی های فراموش نشدنی از کوفته و جوجه لذت ببرید.
Bodrum
بودروم
بودروم یکی از محبوب ترین نقاط برای ترک های استانبول و آنکارا به منظور خوش گذرانی و استراحت است و بهترین غذاها و خدمات در این منطقه ارایه می شود. در منطقه کومباهچی می توانید به یکی از رستوران های بزرگ و معروف اوکاکباشی بروید ک در خیابان های آتاتورک و جمهوریت واقع شده اند. اوکاکباشی یکی از بهترین مکان ها برای امتحان کردن کباب های ترکی سنتی است، جایی که دوستداران گوشت می توانند گوشت خود را انتخاب کرده و این گوشت در برابر چشمان آن ها گریل خواهد شد. واژه های «ترد» و «لذیذ» واژه های نامناسبی برای توصیف خوشمزگی یک کباب بره گریل شده و کباب مخصوص پیرزولا هستند و البته پیازهایی که با سماق معطر شده نیز در کنار این گوشت تجربه ای فراتر از تصور را برای شما رقم خواهند زد. نوشیدنی ها و مزه های مختلفی نیز در این رستوران ها سرو می شود که بدون شک از امتحان کردن آن ها لذت خواهید برد.
دالیان

دالیان

ساحل شرقی رود پر از نی که از یک منطقه تفریحی در شهر دوست داشتنی دالیان می گذرد پر از رستوران های کوچک اما دارای نمایی زیباست که می توان بهترین و خوشمزه ترین غذاها را در آن دید. تمامی این رستوران های کوچک میز و صندلی های خود را در فضای باز قرار داده تا بتوانید از هوای خنک در طول شب و منظره فراموش نشدنی قبرهای باستانی سنگی در ساحل روبرو، قایق های در حال عبور و البته لاک پشت های عجیب وغریب این منطقه لذت ببرید. از مزه هایی که در این رستوران های ساحلی سرو می شود می توان به پنیر سنتی، کلوچه جعفری موسم به سیگارا بورگی، فلفل ها و برگ های انگور شکم پر، یک ماست غلیظ و پر از سیر به نام حیدری و کلوچه ای کدویی به نام موکور اشاره کرد. بسیاری از کسانی که به این رستوران های کوچک می روند ترکیبی از این مزه های فراموش نشدنی را امتحان می کنند. دریا فاصله زیادی با این منطقه ندارد از این رو ماهی به مقدار فراوان یافت می شود که بلافاصله گریل شده و همراه با سالاد و در کنار انواع کباب های دیگر در اختیار گردشگران قرار می گیرد.
فتحیه

فتحیه

یکی از بهترین مکان های روباز برای خوردن ماهی تازه بازار فتحیه است. در این بازار می توان به صورت کیلویی ماهی انتخابی خود را خریده و به یکی از کافه هایی ببرید که بازار را احاطه کرده اند و در آنجا شخصاً بر باربکیو شدن صید روز خود نظارت کنید و در ادامه همراه با سالاد تازه و نوشیدنی های محلی مانند راکی از خوردن آن لذت ببرید. این نوشیدنی بسیار قوی در میان ترک ها با نام اصلان سوتو یا «شیر شیر» شناخته می شود زیرا هنگام اضافه کردن آب به آن رنگش مانند شیر سفید شده و البته یک مرد را به شیر تبدیل می کند! باید اعتراف کرد که کافه هایی که در بازار میوه و سبزیجات قرار دارند از کافه های قسمت ماهی فروشی با کیفیت تر هستند.
kalkan restaurant

کالکان
روستای زیبا و سابقاً یونانی کالکان که اکثر مردم آن ماهیگیر هستند یکی از محبوب ترین مکان ها برای گردشگران خارجی است. اگر چه دیگر جای ارزانی برای خوردن غذا به شمار نمی آید اما تجربه ای عالی برای یک شب غذا خوردن در بیرون از هتل خواهد بود. بهترین نقاط روستا برای غذا خوردن اسکله روستا و یا خیابانی از خانه های قدیمی بازسازی شده به سبک یونانی است که سلیمان ییلدیز کادسی نام دارد. بیشتر غذاهایی که در این محل سرو می شود شامل ماهی هستند اما غذاهای ترکی دیگری نیز در اختیار مهمانان قرار خواهد گرفت. کسانی که ماشین شخصی دارند بهتر است از منطقه ایسلاملار دیدن کنند که چندین کیلومتر در بالای کوه های پشت سر کالکان قرار داشته و می توان یک وعده غذایی فراموش نشدنی از ماهی قزل آلا را در رستوران های سنتی و در سایه درختان انبوه تجربه کرد.

جاهای دیدنی چین 2
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر