لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> بزرگترين و زيباترين شهربازی های ايران
بزرگترين و زيباترين شهربازی های ايران

بزرگترين و زيباترين شهربازی های ايران

در این مقاله گردشگری تصمیم گرفته ایم درباره یكی از جاذبه ها و تفریحاتی كه در سفرهایمان می توانیم از آن استفاده كنیم و همیشه از پر طرفدارترین محیط ها برای سپری كردن لحظاتی خوش، برای خانواده ها و به ویژه كودكان است بپردازیم. سفر به نقاط مختلف كشور و استفاده از مناطق طبیعی، تاریخی و فرهنگی آن همیشه از برنامه های گردشگران و مسافران بوده است. در این بین فرزندان همراه ما بیشتر به دنبال سرگرمی و بازی كردن هستند تا خرید و طبیعت گردی. به همین دلیل در این مقاله سعی شده است شما را با بهترین و بزرگترین «شهربازی های ایران» در استان های مختلف آشنا كنیم. همانطور كه می دانید در سال های اخیر با پیشرفت تكنولوژی و ورود آن به كشورمان و همچنین با توان و همت نیروهای متخصص داخلی سعی شده است مراكزی برای خوش گذرانی و سپری كردن لحظاتی مفرح و شاد در نقاط مختلف كشور ساخته شود. اغلب این شهربازی ها با استاندارد های بروز دنیا مشابه همتای خود در دیگر نقاط جهان برای هر رده سنی، شرایط استفاده از وسایل بازی مختلفی را برای همگان فراهم كرده اند. در این مقاله به برخی از بزرگترین و مجهز ترین این شهربازی ها از جمله: شهربازی پارك ارم تهران، شهر رویاهای اصفهان، شهربازی پارك ملت مشهد، لونا پارك شیراز و چند شهربازی بازی دیگر اشاره می كنیم.

پارك ارم تهران

این پارك كه مجموعه ای بزرگ و كم نظیر در ایران است، با امكانات بسیار بالا و تجهیزات بروز خود توانسته است حرفی برای گفتن در میان دیگر مجموعه های بازی و سرگرمی در كشور داشته باشد. این پارك و شهربازی در كیلومتر 4 جاده تهران به كرج بعد از پل ستاری واقع شده است. این پارك بزرگ در سال 1350 تاسیس گردید و به نام “پارك خرم” معروف شد. موسس این مجموعه زیبا “رحیم علی خرم” از سرمایه داران و كارآفرینان تهران بود. پس از انقلاب شكوهمند اسلامی، این پارك به نام “پارك ارم” تغییر نام داد.
پارک ارم
“پارك ارم” با بیش از 72 هكتار وسعت از بزرگترین پارك های ایران به شمار می آید. این پارك زیبا به چند قسمت مختلف تقسیم شده است. در شهر بازی شماره یك آن انواع بازی های رایانه ای، اتومبیلرانی، سینمای 4 بعدی، رالی ، تونل وحشت و بسیاری از بازی های ویژه كودكان و بزرگسالان دائر شده است. در شهر بازی شماره دو نیز انواع بازی های سرگرم كننده ای از جمله: سورتمه، چرخ فلك، قطار های شادی و دیگر بازی های مهیج به چشم می خورد.
شهربازی پارك ملت مشهد
در دیگر قسمت های این پارك می توان از باغ وحش، دریاچه قایقرانی، تالار ها و توقفگاه های زیبای آن استفاده كرد. از نقاط قوت این مجموعه بی نظیر فاصله اندك آن با برخی از بزرگترین هتل های ایران می باشد.
شهربازی پارك ملت مشهد

شهربازی پارك ملت مشهد

بوستان و شهر بازی ملت مشهد، از قدیمی ترین بوستان های كشور می باشد. این شهر بازی در حاشیه بزرگراه وكیل آباد مشهد قرار گرفته است. به جز وسعت زیاد این شهربازی، ویژگی خاصی كه این شهربازی را در بین دیگر شهربازی های ایران و حتی خاورمیانه منحصر به فرد كرده است، ارتفاع 80 متری چرخ فلك آن میباشد.
شهربازی پارك ملت مشهد
پارک ملت مشهد
این چرخ فلك 250 تنی قادر است 450 نفر را تا ارتفاع 80 متری از سطح زمین بالا ببرد. از دیگر نقاط قوت این مجموعه، داشتن اولین استاندارد تجهیزات و وسائل بازی در بین شهربازی های ایران است. این شهربازی بزرگ و زیبا با وسائل بازی ویژه و تجهیزات كامل خود می تواند لحظات شادی را برای مسافران و زائران فراهم كند.
شهر رویاهای اصفهان

شهر رویاهای اصفهان
سفر به استان زیبای اصفهان همیشه خاطره انگیز و جذاب بوده است. با افتتاح و راه اندازی یكی از بزرگترین و مجهز ترین شهربازی های كشور در این شهر تاریخی، سفر به این دیار كهن و پر جاذبه برای مسافران خاطره انگیز تر از قبل شده است. این شهربازی مدرن كه از مجهزترین شهربازی های خاورمیانه می باشد، در فضایی به وسعت 170000 متر مربع احداث شده است. همكاری متخصصان داخلی با یكی از بزرگترین شركت های چینی در ساخت این مجموعه توانسته است انتظار مردم این شهر و گردشگران را به خوبی پاسخ دهد. این شهربازی در شرق شهر اصفهان واقع شده است. “ترن هوایی” و “ترن معلق” از وسائل بازی منحصر به فرد این مجموعه می باشد كه توانسته ترس و اضطراب را در كنار هیجان و شور به هم پیوند بزند. معماری متفاوت و ساختمان ها و مجسمه های مختلف این شهربازی از دیگر نقاط مورد توجه مسافران و بازدید كنندگان این مجموعه می باشد.

قصر بازی رشت

قصر بازی رشت

قصر بازی رشت بزرگترین پارك بازی سرپوشیده شمال ایران است. این پارك دیدنی و مهیج در جاده رشت به انزلی واقع شده است. این مجموعه بزرگ و در كنار دستگاه های مدرن و بازی های رایانه ای بروز خود از فضاهای تفریحی ویژه ای برخوردار است. انواع سالن های بولینگ و بیلیارد در كنار رستوران هایی به دور از هیاهو، كافی شاپ هایی در فضای باز و در كنار بركه، سالن های آمفی تاتر و مجموعه هایی برای برگزاری جشن های تولد باعث شد است كه نیاز های همه مسافران و مردم این شهر را به خوبی برآورده كند.
شهربازی باغلار باغی تبریز

شهربازی باغلار باغی تبریز

شهر تبریز و خطه آذربایجان همیشه از لحاظ تاریخی و طبیعی از زیباترین مناطق كشور بوده است. در كنار پارك های سرسبز و طبیعی كه در این شهر با اصالت وجود دارد، پارك و شهربازی “باغلار باغی” از قدیمی ترین و بزرگترین شهربازی های این شهر به حساب می آید. شهر بازی “باغلار باغی” در كنار رستوران ها و مناطق سرسبز اطراف خود از بهترین و آرام ترین شهربازی های شمال غرب كشور می باشد كه هر ساله مسافران و محلی های بسیاری را به سمت خود می كشد. امكانات تفریحی بسیاری از جمله كشتی صبا، قطار، آبشار و دیگر بازی های بروز و مهیج در این شهر بازی در این منطقه كم نظیر می باشد. این مجموعه مهیج در مجاورت بلوار استاد شهریار در شهر تبریز واقع شده است.
لونا پارك شیراز

لونا پارك شیراز
شهر شیراز به دلیل اقلیم خوش و همچنین مناظر دیدنی طبیعی و تاریخی خود، هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را در دل خود جای می دهد. پس از ورود به شهر شیراز و گذشتن از “دروازه قرآن” پر آوازه آن، با پاركی جنگلی و خوش آب و هوا روبرو می شویم. “لونا پارك” شیراز از سرسبز ترین مناطق این شهر است. شهربازی این پارك، از قدیمی ترین شهربازی های ایران كه بیش از 30 سال است از بهره برداری آن می گذرد، می باشد. از معدود شهربازی هایی كه با ورود و استفاده از تكنولوژی های كشورهای دیگر توانست محبوبیت بسیاری را نزد مسافران و گردشگران بدست آورد. روبروی این شهربازی و پارك كم نظیر، یكی از بهترین هتل های ایران به نام هتل بزرگ شیراز قرار گرفته است كه محلی آرام با چشم اندازی خاص برای اقامت در شهر شیراز برای مسافران و گردشگران می باشد.

شهر رویاها اصفهان؛ تجربه نشاط و آدرنالین
ادامه مطلب

از مزایای اغلب شهربازی ها و مناطق گردشگری موجود در شهر های مختلف كشورمان، نزدیكی آنها به مراكز اقامتی و هتل ها می باشد. اغلب ما برای آغاز سفر با برنامه ریزی كه انجام می دهیم می توانیم به بهترین شكل ممكن از لحظه لحظه سفر خود استفاده كنیم. از انجا كه قبل از هر سفری پیدا كردن محل اقامت یكی از مهترین تصمیم های سفر می باشد، می توانیم به راحتی با رزرو آنلاین هتل، محل اقامتی درخور و مورد پسند خود را انتخاب كنیم. به این طریق می توان از بهترین هتل های ایران در سفر های خود استفاده كرد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر