لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> قطار سریع السیر مهاراجه؛ جذاب ترین و لوکس ترین قطار هند
قطار سریع السیر مهاراجه؛ جذاب ترین و لوکس ترین قطار هند

قطار سریع السیر مهاراجه؛ جذاب ترین و لوکس ترین قطار هند

از جایپور تا جادپور، ایالت شمالی راجستان در هند به خاطر قلعه های باستانی، قصرهای فراوان و بناهای یادبود درخشان مرمرین خود شناخته می شود. اما چرا باید به راجستان رفت؟ ایالت موسوم به «سرزمین پادشاهان» خانه یک وسیله مسافرت شاهانه دیگر است: قطار مهاراجه اکسپرس.
این قطار که به عنوان لوکس ترین قطار سریع السیر هند شناخته می شود در مسیر تور 8 روزه موسوم به «میراث فرهنگی هند» مانند رزرو هتل از نوع چرخ دار است که مناطق خارج شهر این منطقه را می پیماید و در نقاط مهم و دیدنی در اودایپور، جایپور، پارک ملی رانتامبور و تاج محل توقف هایی دارد. جوآنا نیومن، اهل بریتانیا که یکی از مسافران این قطار است می گوید:” یک سفر عاشقانه است. به همه گردشگرانی که در جایی درهند به سر می برند توصیه می کنم که سوار این قطار شوند زیرا با آن جاهای بسیاری را خواهید دید. فکر می کنید که بخشی از آن هستید. با هواپیما از روی آن عبور نمی کنید، در حال رانندگی نیستید، شما دقیقاً همانجایید”.

تجربه ای شاهانه
قطار مهاراجه اکسپرس، سوت زنان در بیابان های راجستان، قصد دارد به مهمانان خود این احساس را بدهد که آن ها نیز از اعضای خانواده سلطنتی هستند. به جای کوپه ها و راهروهای شلوغ، مسافران این قطار فضاهای بسیاری در دسترس خواهند داشت و هر چند نفر یک آشپز و چندین خدمتکار در اختیار خواهند داشت. علاوه بر خدماتی که این افراد ارایه می دهند، در این قطار شاهد آیتم های بسیاری در مورد فرهنگ زیبای هند خواهید بود. برای مثال، در سالن های غذاخوری با پر طاووس و پارچه های نفیس مواجه خواهید شد در حالی که اتاق های خواب با تزیینات و ملافه های طلایی رنگ تزیین شده است. با وجود این همه ظرافت و خدمت رسانی نیز اما سوار شدن بر این قطار ساده نخواهد بود. برای مثال، خوابیدن در شب با توجه به ایستادن و راه افتادن مجدد قطار در نقاط مختلف چالش برانگیز است.
هتل چرخ دار مهاراجه
اما مسافرت ریلی فواید بسیاری دارد که در مقایسه با نقاط ضعف آن قابل توجه هستند. برای کسانی که علاقمند به سوار شدن بر این قطار هستند باید بگوییم که بدون نیاز به باز و بسته کردن وسایل خود می توانید از مکان های بسیاری دیدن کنید و سفر شبه تور این قطار شما را از سفرهای کوتاه چند روزه بی نیاز خواهد کرد. همچنین سفر با قطار مهاراجه اکسپرس یکی از بهترین راه ها برای دیدار با دیگر مسافران و گردشگران خارجی و ارتباط برقرار کردن با کارکنان درون قطار است، فرصتی که قاعدتاً در صورت انتقال مکرر از هتلی به هتل دیگر از دست خواهید داد. وقتی که به اتاق ها یا کوپه های مسافران می رسیم، باید بدانید که هر کوپه یک فضای 112 فوت مربعی بسیار راحت و دنج است که در هر کدام آیتم های مدرنی مانند یک تلویزیون ال سی دی، تختخواب های شاهانه و دستشویی و حمام وجود دارد.
همچنین کوپه های موسوم به سوییت های ریاست جمهوری نیز در سراسر نقاط قطار وجود دارد که هر کدام دارای دو اتاق خواب، یک اتاق نشیمن خصوصی، استخر و دکوراسیون بسیار نفیس است. قطار مهاراجه اکسپرس با 23 کوپه خود بیش از 88 مسافر را در خود جای داده و از دیگر امکانات مدرن آن می توان به دو سالن غذاخوری، دو محل سرو نوشیدنی و یک محل استراحت بزرگ اشاره کرد که روی هم رفته محیطی آرام و لذت بخش را برای مسافران به ارمغان می آورند.
هاموند کومار، مدیر ارشد قطار مهاراجه اکسپرس در این باره می گوید:” شبکه ریلی هند بزرگ ترین در جهان است. حضور موفق قطاری به این لوکسی در شبکه ای به این بزرگی کارکرد چالش بزرگی برای ما بوده است. ترک به موقع ایستگاه و سوار شدن مسافران به قطار چالش بزرگی است”.
منوهای غذایی قطار مهاراجه
بدون شک داشن منوهای غذایی کلاس جهانی برای داشتن تجربه ای شاهانه ضروری است. در قطار مهاراجه اکسپرس یک سرآشپز سرشناس اروپایی به نام جان استون حضور داشته که در تهیه غذاهای فرانسوی تخصص دارد اما مجموعه متفاوتی از غذاهای محلی و بین المللی را برای مهمانان تدارک می بیند. در ابتدا، آشپزی کردن در قطاری این چنین برای استون یک چالش بزرگ بود. وی در این باره چنین می گوید:” از زمان کودکی علاقه زیادی به مسافرت با قطار داشتم. هنوزخیلی واضح به یاد دارم که حتی در طول شب نیز که چیزی را نمی توان از پشت پنجره دید نیز من بیرون را نگاه می کردم. اولین روزی که قطار از خط اول به خط دوم رفت را به یاد دارم. در یک پیچ ساده تمامی وسایل آشپزخانه من به هم ریخت. اما اکنون دقیقاً می دانم که چه وقت تغییر خط خواهیم داد و پیچ ها کجا هستند، از این رو در این زمان ها وسایلم را نگه می دارم”.
تور «میراث فرهنگی هند» که از بمبئی تا راجستان و تا دهلی ادامه دارد از معروف ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری داخلی هند به شمار می آید. برنامه تور شامل یک روز توقف در «شهر صورتی» جایپور خواهد بود که به خاطر ساختمان های به رنگ ماهی سالمون، صنایع دستی سنتی و قلعه مرمرین معروف خود شناخته شده است. یکی دیگر از توقف گاه های قطار مهاراجه اکسپرس در بیابان «ثار» و در چند روستای کوچکتر است که مسافران می توانند سافاری با شتر و رقص های سنتی محلی را تجربه کنند. این تنها یکی از هفت مسیر اصلی قطار است. از طرف دیگر، سفر به جنوب تجربه ای کاملاً متفاوت خواهد بود. مسیر هشت روزه «جواهرات جنوب» از بمبئی آغاز شده و در مسیر شاهد بسیاری از زیبایی های طبیعی هند خواهید بود.
از مهم ترین برنامه های دیگر این تور می توان به دیدار از معابد باستانی متعلق به قرن هفتمِ ماهابالی پورام در نزدیکی خلیج بنگال، مجموعه معابد باستانی هامپی، سواحل زیبای گوآ و قلعه راتنادورگ در راتناگیری اشاره کرد. شب هنگام در یک شهر به خواب خواهید رفت و صبح روز بعد خود را در شهر دیگری خواهید یافت بدون این که متوجه تکان های قطار شده باشید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
آشنایی با مقدسات در هندوستان
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر