لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> هتل لوتتیا و بازسازی پر هزینه آن
هتل لوتتیا و بازسازی پر هزینه آن

هتل لوتتیا و بازسازی پر هزینه آن

در دو قرن گذشته هتل لوتتیا، با طراحی منحصر به فرد و جایگاه غیر معمول خود، از بنا های اسطوره ای پاریس به شمار می آید. این هتل بخش زیادی از شهرت خود را به هنرمندان مشهوری که از آن بازدید کرده اند مدیون است و اکنون بعد از بسته شدن درب هایش برای یک مرمت سازی اساسی 4 ساله و 200 میلیون یورویی ( حدوداً 234 میلیون دلار )، لوتتیا بازگشته و در اوج فصل تابستان، به جمع دیگر رقیبان خود در پایتخت فرانسه پیوسته است. بازسازی انجام شده زیر نظر دقیق و حساس معمار مشهور ژان – مایکل ویلموت بوده به گونه ای که روح و هویت این بنای تاریخی حفظ شده و فقط چند ویژگی امروزی در طرّاحی داخلی دکوراسیون کلاسیک آن به کار رفته است. بهتر است که فکر چانه زدن سر قیمت را کنار بگذارید، چرا که قیمت اتاق ها از شبی 850 یورو شروع می شود و با سوئیت فوق لوکس ریاست جمهوری 19000 یورویی به پایان می رسد.

آشنایی با هتل لوتتیا پاریس

این هتل در سال 1910، توسط پایه گذاران فروشگاه های زنجیره ای معروف پاریس یعنی ” ل بون مارچ ( Le Bon Marché ) ” ساخته شد و از همان روز اول شهروندان خلاق را به خود جذب کرد. نویسنده ی ایرلندی جیمز جویس هم گفته است که بخشی از رمان های سریالی خود یعنی “اولیس” را وقتی در این جا اقامت داشته نوشته است. اتاق ها در بازسازی این هتل بزرگ تر شده اند، به همین دلیل تعداد آن ها از 233 به 184 کاهش یافته است. چندین سوئیت پر طرفدار هم برای ارائه آماده شده است که دو تا از آن ها به تراس هایی با دید 360 درجه شهر نور اروپا، دسترسی دارند.
Hotel Lutetia
Hotel Lutetia

گنجینه فرهنگی

برای مدت مدیدی در قرن بیستم، هتل لوتتیا یک نقطه بکر فرهنگی به حساب می آمده است ولی با شروع جنگ جهانی دوم، کنترل آن به دست نیرو های نازی افتاد و مقر افسرهای آن ها شد. بعد از آزاد سازی پاریس به دستور شارل دو گل در سال 1944، این هتل به پناهگاهی برای قربانیان جنایات نازی ها تبدیل شد و اعضای گمشده خانواده ها را به هم باز می گرداند.

Hotel Lutetia

بعد ها، بزرگ مردان فرهنگی از قبیل پابلو پیکاسو و فعال انقلابی و سرشناس جوزفین بیکر هم به بازدید کنندگان همیشگی این هتل تبدیل شده بودند. تجربه صرف غذا و نوشیدنی در رستوران و بار لوتتیا، هم چنان از اهداف اصلی کارکنان هتل به حساب می آید. رستوران ” براسری ( Brasserie ) “هتل لوتتیا در سپتامبر امسال دوباره شروع به کار خواهد کرد و سر آشپز سه ستاره ” ژرالد پاسدات ” در رأس امور خواهد بود. (” براسری ” نوعی رستوران کوچک و غیر رسمی فرانسوی است که بخاطر انواع متنوعی از نوشیدنی که در آن سرو می شود مشهور است.)

Hotel Lutetia

طرفداران موزیک جاز هم می توانند در بار ” ژوزفین “، از ترانه های نواخنه شده لذت ببرند. از دیگر انتخاب ها برای صرف غذا می توان به سالن پذیرایی دنج و آرام ” سنت ژرمن ” اشاره کرد. میهمانان می توانند در مرکز طبی جامع آکاشا استراحت کنند. این مرکز انواع ماساژها و درمان ها، سونای خشک، سونای بخار، استخری با طول 17 متر و وان های داغ بی شمار گوشه را که برای رهایی از شلوغی ها و سرو صداهای شهر بی نظیر است، برای بازدید کنندگان تدارک دیده است. با رزرو آنلاین هتل و اقامت در هتل های کلاسیک که در اغلب کشورها از جمله ایران مهمان می پذیرند، تجربه ای متفاوت را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

Hotel Lutetia

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
هتلی با طرح و تِم باربی ، تجربه ای لوكس و مفرحی را در اختیار مسافران قرار می دهند
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر