لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی استان گلستان
جاهای دیدنی استان گلستان

جاهای دیدنی استان گلستان

 

هر انسانی برای مسافرت کردن هدفی دارد و پیرو همان هدف یک مکان را برای مسافرت کردن انتخاب می کند.شخصی که آثار باستانی برایش جذاب است شهری را برای سفر انتخاب می کند که دارای آثار باستانی و تاریخی زیادی باشد و یا فردی که به دنبال لذت بردن از مناظر بکر و طبیعت سر سبز باشد طبعا به مکانی سفر می کند که این زیبایی ها را داشته باشد و شاید شخصی هم علاقه زیادی به غذاهای متنوع و لذیذ داشته باشد و دنبال مکانی برای مسافرت است که این ویژگی هارا داشته باشد. حالا اگر شخصی دوست داشته باشد به نقطه ای سفر کند که هم دارای جاذبه های باستانی باشد وهم مناظر سرسبز و طبیعت زیبا داشته باشد و همچنین پر از غذاهای خوشمزه و متنوع باشد و فکر کند که یافتن چنین مکانی غیر ممکن یا سخت است باید بگویم اصلا این چنین نیست و یافتن چنین منطقه ای بسیار آسان است. امروز قرار است که به معرفی چنین نقطه ای از سرزمین ایران یعنی استان گلستان بپردازیم. استانی با جاذبه های متعدد و آبشارهای فراوان و چشم نواز که هرساله مسافر های زیادی با سلیقه های متفاوت برای سفر کردن را به این مکان زیبا می کشاند.

آبشار هفت طبقه شادان :

این آبشار بسیار زیبا که بر اثر فرسایش سنگ ها به شکل زیبایی درآمده است و مثل اینکه هفت طبقه سنگ را به وجود آورده است و چشم انداز زیبایی را به وجود آورده است. این آبشار بسیار زیبا از توابع استان گلستان است که دارای زیبایی حیرت انگیزی می باشد این آبشار متفاوت که چهل متر است به تنهایی دلیل جاذبه گردشگری منطقه کردکوی شده است.

 

آبشار دو آب کردکوی

آبشار دو آب کردکوی:

این آبشار زیبا هم در پنج کیلومتری جنوب شهرستان کرد کوی واقع شده است آبشاری بسیار زیبا که اطرافش را مناظر سر سبز فرا گرفته است و زیبایی این آبشار را دو چندان کرده است. این آبشار طبیعی امروزه یکی از جاذبه های گردشگری استان سرسبز گلستان شده است.
دهکده ییلاقی حفاظت شده جهان نما

دهکده ییلاقی حفاظت شده جهان نما :

مناظر بکر و زیبای کرد کوی تمامی ندارد یکی از آنها دهکده ی حفاظت شده جهان نما می باشد روستایی که چشم هر بیننده ای را مسخ می کند. زیبایی ها و مناظر بکر این روستا هر دل پژمرده ای را سرزنده می کند مکانی که شاید کمتر بتوان مانندش را دید وکمتر کسی است که به کردکوی بیاید و قدم به این بهشت خداوند نگذارد. این روستا شامل پوشش جانوری متنوع مثل شوک، پلنگ خوک وحشی و عقاب طلایی و جغد وغیره … می باشد. این دهکده در فاصله شصت کیلومتری جنوب کردکوی قرار گرفته است .
چشمه لال

چشمه لال:

چشمه ای با جذابیت های متفاوت! این چشمه که به دلیل دور از هرگونه تلاطم و هیاهو به رودخانه ای که در روستا واقع شده است ،می ریزد چشمه لال لقب گرفته است. زیبایی منحصر به فردی که فقط مخصوص این چشمه است خنکی آب چشمه در تابستان و گرمی آب در زمستان است که جذابیت این چشمه را برای گردشگران چند برابر کرده است. این چشمه معروف درشرق شهرستان مینو دشت و بیست کیلومتری شهر گالکیش و در نزدیکی روستای بش اویلی قرار دارد.

 

پارک جنگلی بندر گز

پارک جنگلی بندر گز:

یکی دیگر از مناظره بکر و سرسبز با انواع درختان زیبا و سر به فلک کشیده که چشم هر دوست دار طبیعت را سیراب می کند پارک جنگلی بندر گز است که دارای امکانات اب و برق و پارکینگ و سکوهایی برای نشستن نیز می باشد ومکانی برای تفرجگاه شناخته شده است . این منطقه زیبا درجنوب شرقی شهرستان بندر گز که در استان گلستان می باشد واقع شده است .
ساحل دریای بندر گز

ساحل دریای بندر گز:

دریای خزر که می توان آن را جزء ثروت ایرانیان دانست و همیشه به همه چیز جاذبه و زیبایی بخشیده است در اینجا هم کم نگذاشته است و باعث به وجود آمدن ساحلی بسیار زیبای بندر گز شده است این بندر که در محدوده استان گلستان است باعث به وجود آمدن تفرج گاهی زیبا و مناسب برای گذراندن اوقات فراغت مردم شده است.
آرامگاه قابوس بن وشمگیر

آرامگاه قابوس بن وشمگیر:

این استان علاوه بر مناطق زیبا و سرسبز و آبشار های منحصر به فرد سابقه ای تاریخی نیز دارد و آرامگاه شمس المعالی قابوس بن وشمگیر در این استان و در بالای تپه ای در میان پارک بزرگ شهر گنبد کاووس قرار گرفته است. این بنا که جزء بلند ترین بناهای آجری جهان هم محسوب می شود و ارتفاع آن پانزده متر می باشد اهمیت و زیبایی خاصی به این شهر داده است. این گنبد که در اوج سادگی اما زیبایی است نشان دهنده هنر و معماری اوایل دوران اسلامی می باشد.
پارک جنگلی النگ دره

پارک جنگلی النگ دره:

یکی دیگر از پارک های جنگلی استان گلستان پارک سرسبز با درختان انبوه النگ دره است. این پارک درست در میان خانه های مسکونی قرار گرفته است والبته آب و هوایی خنک تر از قسمت مسکونی این منطقه دارد. وسعت این پارک سرسبز صد و هشتاد و پنج متر می باشد که با پوشش گیاهی متفاوت و درختان متنوعی که داری زیبایی اعجاب انگیزی را به این مکان سرسبز و بکر داده است.
پارک ملی گلستان

پارک ملی گلستان:

پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان یک منطقه حفاظت شده ای است که در شرق استان گلستان قرار گرفته است و این را باید اضافه کرد که این پارک جزء قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران است و مکان بسیار مهمی برای حیات وحش می باشد به طوری که 1350گونه گیاهی و 302گونه جانوری در خود جای داده است.
گلستان
باید بگویم تنوع زیستی پارک گلستان حتی بیشتر از برخی کشورهای اروپایی است و نکته قابل توجه هم این است که نام استان گلستان برگرفته از همین منطقه است. این پارک زیستگاه پستاندارانی چون: پلنگ و خرس قهوه ایی، گوسفند وحشی، بز وحشی آهوی ایرانی و گراز می باشد. وسعت این پارک جنگلی نه هزار کیلومتر مربع می باشد و به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف شده است.
چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان:

هرچه از زیبایی فوق العاده این مکان بگوییم تمامی ندارد. زیبایی این چشمه گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند. این چشمه درست در فاصله پنج کیلومترازشهرستان رامیان قرار گرفته است جنس این چشمه از آهک است که به دلیل عمق زیادش رنگی متفاوت از دیگر چشمه ها یعنی فیروزه ای می باشد این چشمه که در انحصار جنگل های سرسبز است تبدیل به مکانی رویایی شده است.
پارک جنگلی ناهار خوران:باید بگویم مناطق زیبا و طبیعت بکر و چشم نواز استان گلستان تمامی ندارد. یکی از این جنگل های زیبا که در مرکز استان گلستان یعنی گرگان قرار گرفته است جنگلی با سابقه ی تاریخی بسیار قدیمی که سرسبزی و زیبایی و تازگی مثال زدنی را به ارمغان آورده است. این جنگل که از جاذبه اصلی این شهر به حساب می آید دارای امکانات رفاهی و گردشگری مناسبی نیز است. باید گفت که قدمت این جنگل وسیع و زیبا به چهل میلیون سال پیش یعنی دوران ژوراسیک برمی گردد. تماشای این جنگل زیبا و قدیمی را از دست ندهید.

نکته ی مهمی که در پایان باید بگویم این است که استان سر سبز گلستان به دلیل داشتن مناظر زیبا و جاذبه های گردشگری متنوعی که دارد باعث شده است که در فصل های مختلف افراد زیادی را برای لذت بردن از این مناظربه این مناطق زیبا بکشاند. باید اضافه کنم که این استان در کنار تمام جاذبه های گردشگری که دارد به فکر رفاه حال گردشگران وسکونت آنها نیز بوده است و با ساخت هتل های درجه یک و عالی این هدف را داشته است که سفری خوب را برای مسافران رقم بزند. شما به راحتی می توانید رزرو انلاین هتل دلخواه تان را انجام دهید و با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.یکی از این هتل های درجه یک که در مرکز استان گلستان یعنی گرگان وجود دارد هتل جهان گردی ناهار خوران است که در جاده زیبای ناهار خوران قرار گرفته است و با امکانات متنوعی که دارد تمام نیاز های گردشگران را برطرف کرده است وباچشم انداز زیبایی که دارد لذت سفر را برای هر گردشگری دو چندان کند.

آبشار باران کوه گلستان
ادامه مطلب

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر