لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> پرو، قلب تپنده بومیان آمریکای جنوبی
پرو،  قلب تپنده بومیان آمریکای جنوبی

پرو، قلب تپنده بومیان آمریکای جنوبی

پرو؛ قلب تپنده بومیان آمریکای جنوبی
سال ها قبل کریستف کلمب هوای کشف سرزمین های جدید به سرش زد و سفر را آغاز کرد. سفری پر پیچ و خم اما سرشار از شگفتی. این ماجراجویی کریستف کلمب پرآوازه منجر به کشف بر جدید شد. سرزمین هایی که متعلق به بومیان سرخ پوست بود، مردمانی که به دور از تغییرات سریع دنیای اطراف هنوز به رسم نیاکان خود زندگی می کردند. اما زمانی که کریستف کلمب به پرو امروزی رسید، شاهد یکی از بزرگترین و زیباترین امپراطوری های بومیان قاره آمریکای جنوبی بود، اینکاها مردمانی تنومند که در کوهستان آند ساکن بودند و توانایی خارق العاده ای در خلق شاهکارهای معماری داشتند. مردمانی که در ارتفاعات بسیار بلند کلبه ساخته و حتی با گذشت چندین سال هنوز هم بسیاری به سبک نیاکان خود در کلبه های خود ساکن هستند. شاید باید آن ها را بالا نشین ترین بومیان جهان دانست. پرو مرکز یکی از بزرگترین تمدن های باستانی است، بنابراین هنوز هم پر از راز و رمزهای ناگشوده است.

پرو
پرو در غرب قاره آمریکای جنوبی و در همسایگی کلمبیا، برزیل، اکوادور، بولیوی و شیلی و همجواری مرز غربی اش با اقیانوس آرام قرار دارد. پرو وطن بومیان قاره آمریکاست و شهر زیبای لیما پایتخت آن است. کشور پرو ترکیبی از کوهستان های مرتفع ، جنگل های بارانی آمازون، و مناطق بیایانی است و قریب به پنجاه رودخانه در آن جریان دارد که یکی از آن رودخانه ها درست از وسط پایتخت آن لیما عبور می کند. آب و هوای پرو گرم و مرطوب است. پرو با حمله اسپانیایی ها به استعمار این کشور درآمد و حالا بیشتر رنگ و بوی اسپانیولی دارد. زبان اول و رسمی کشور اسپانیایی است اما دو زبان بومی کچوآ و آیمارا در رتبه های بعدی قرار می گیرند. پرو هم اکنون بالاترین جمعیت سرخ پوست های قاره آمریکا را در خود جای داده است و کوهستان آند مقر زندگی اغلب آن هاست. اغلب بومیان ساکن آند هنوز هم به آداب و رسوم نیاکان خود پایبندند و سنت هایشان را گرامی می دارند. پرو سرزمین شگفتی هاست، درست به همان اندازه ای که کریستف کلمب و همراهانش شگفت زده شدند سفر به پرو شما را نیز حیرت زده خواهد کرد. با ما همراه شوید تا در سفری چند روزه به پرو شما را شگفت زده کنیم.
اینکاها

اینکاها
اینکاها قدرتمندترین امپراطوری سرخ پوست ساکن آمریکای جنوبی و خالق دوران طلایی و باشکوه پرو بودند. آنچه باعث شهرت اینکاها و سرنوشتشان شده است توانایی حیرت انگیزشان در معماری و ساختن معابد، راه ها و ساختمان هاست. ساختمان هایی غول پیکر با سنگ های چند تنی که طوری در هم چفت شده اند که با گذشت هزاران سال پابرجا مانده اند. اینکاها فاقد خط بوده اند و حتی توانایی تبدیل گندم به آرد را نداشتند اما برای خود با پشم شتر یک سیستم حساب و کتاب درست کرده اند که بسیار جذاب است اینکاها سیستم مدیریت شهری بسیار محکمی داشتند و قوانینی سخت که مردمان نیرومند خود را به بهترین شیوه ممکن به کار می گرفتند.
اینکاها
پایتخت قدرتمند آن ها شهر کوسکو کنونی است که به عنوان مرکز حکومت، ایالت های چهارگانه را مدیریت می کرد. مانکو کاپاک فرمانروای افسانه ای اینکاها بود که کوسکو را به عنوان پایتخت بنا نهاد.اینکاها زندگی اجتماعی بسیار پیشرفته ای داشتند و در کشاورزی به پیشرفت های خارق العاده ای دست پیدا کرده بودند. آن ها انبارهای مواد غذایی و شبکه ای از راه ها و کانال های آب را برای خود ایجاد کرده بودند. اینکا به معنای خدا بر روی زمین است، اما بعد از گذشت سالیان فاتحان اسپانیایی این خدای روی زمین را از اریکه قدرت به زیر کشیدند.

ایستگاه اول: لیما
ایستگاه اول: لیما
ایستگاه اول سفر، لیما پیتخت پرو است که آن را باید زیبا، جذاب، چشم گیر و هیجان انگیز معرفی کرد بنابراین حتما دوربین تان را به همراه داشته باشید و لیما را بی حوصله رد نکنید. گرچه اثری از اینکاها در این شهر نیست اما به عنوان یک شهر بنا شده بر روی صخره رو به دریا بسیار زیباست و دیدنی های خاص خود را دارد. لیما در کنار اقیانوس آرام قرار دارد و این همجواری باعث شده آب و هوای مطلوبی داشته باشد. حضور اسپانیایی ها و استعمارشان سبب شده تا لیما پر از کلیساهای زیبا با معماری های خاص باشد. برای بازدید از لیما حتما همراه راهنمای تور حرکت کنید تا بازدید جامع تر و مفیدتری داشته باشید. به میدان پلازا مایور لیما خوش آمدید. این میدان به تنهایی بار تاریخی شهر را به دوش می کشد. اولین اثر مشهور این شهر مقبره فرانچسکو پیزاروست. فاتح اسپانیایی که اینکاها و امپراطوریشان را از صحنه خارج کرد. مقبره این فاتح اسپانیایی در کلیسای جامع لیما قرار دارد. خود کلیسا و ساختمان آن جذاب و گیراست و یادتان باشد حق عکسبرداری ندارید. دومین ایستگاه در همین میدان ساختمان ریاست جمهوری است که می توانید همراه تورها وارد شده و از آن بازدید کنید. کتابخانه این کاخ شهره عام و خاص است. بازدید از صومعه سن فرانچسکو را فراموش نکنید. لیما پر از موزه های متعدد در زمینه های مختلف است که بازدید از آن ها بسار جالب است. در هر حال لیما را به عنوان مکانی صرفا جهت استراحت برای آغاز سفر در نظر نگیرید در شهر قدم بزنید و از این همه تاریخ و زیبایی لذت ببرید. غروب های لیما بی نظیر است.
کوسکو
کوسکو
شهری با قدمت 1200 ساله که فرمانروای افسانه ای اینکاها، مانکو کاپاک، آن را به عنوان پایتخت سیاسی، اداری، و نظامی خود بنا نهاد. کوسکو یا همان کوزکو در جنوب شرقی پرو قرار دارد. اینکاهای خورشید پرست میدان خدای خورشید را برای برگزاری مراسم آئینی خود در این شهر برپا کردند. میدان پلازا دی آرماز با معماری تلفیقی از اینکاها و یادگار استعمار و همچنین کلیسای جامع و کلیسای لامرسد به همراه کافه ها و رستوران های فراوان مکان مناسبی برای گذران یک بعدازظهر دلپذیر است. علاوه بر این مجسمه بزرگ حضرت مسیح نیز در کوسکو خودنمایی می کند. کوسکو، آغاز سفر به گوشه و کنار امپراطوری اینکاها و دروازه ورود به سرزمین شگفتی هاست. کوسکو با حضور زنان دوره گرد و دست فروش با صنایع دستی زیبا و همچنین کوچه های سنگ فرشش بسیار دیدنی است.
ماچو پیچو
ماچو پیچو
ماچوپیچو به تنهایی دلیل محکمی برای سفر به پرو است. در هشتاد کیلومتری کوسکو شهر افسانه ای ماچوپیچو قرار دارد. ماچوپیچو با دیوارهای سنگی عظیم و صیقل خورده و مطابق با معماری منحصر بفرد اینکاهاست که در ارتفاع 2430 متری کوه های آند قرار دارد. این شهر افسانه ای که از نظر باستان شناسان بسیار برای اینکاها مقدس بوده است، ابتدا یک قصر بزرگ بوده که بعدها در حیاط اطراف آن چندین معبد، و نهایتا خانه هایی برای اقامت کارگزاران ساخته شده است. مجموعه این ساخت و سازها ماچو پیچوی عظیم را خلق کرده است. آنچه ماچوپیچو را حیرت انگیزتر می کند این است که در ساخت آن از هیچ ملاطی استفاده نشده است و سنگ های صیقل خورده و عظیم آن طوری باهم چفت شده اند که سالیان سال پابرجا مانده اند. بسیاری معتقدند که ماچوپیچو استراحت گاه و تفرجگاه امپراطوری اینکاها بوده که با شروع بارندگی ها تقریبا خالی از سکنه می شده است. اما گروهی دیگر این بنای عظیم و مقدس را دژ نظامی می پندارند. به هرحال در دل کوه های بلندو پرغرور و وهم انگیز و چشم نواز آند ماچوپیچو همچون نگینی می درخشد. ماچوپیچو آنقدر شگفتی در خود جای داده است که بی شک شما را در اعماق رازهای خود غرق خواهد کرد. معبد سه خورشید، معبد سه پنجره و معبد مرکزی به همراه مقبره سلطنتی و همچنین سنگ اینتیهواتانا تنهابخشی از شگفتی های ماچوپیچوست.
اینکا تریل
اینکا تریل
بی شک یکی از زیبا ترین مسیرهای پیاده روی دنیا اینکا تریل است. اینکا تریل مشهورترین مسیر دسترسی به ماچوپیچو و یکی از هزاران مسیر ساخته شده توسط اینکاهاست. پیمودن این مسیر تا ماچوپیچو مستلزم یک پیاده روی پنج روزه و اردو زدن های متعدد در آند زیباست. اگر آمادگی بدنی یا فرصت کافی برای پیاده روی نداشتید مسیرهای دیگری هم برای رفتن به ماچوپیچو وجو دارند اما مسلما شما یک تجربه منحصر بفرد را از دست خواهید داد. و در آخر فراموش نکنید این مسیر در ماه فوریه بسته می شود.
اولان تایتامبو
اولان تایتامبو
اکثریت قریب به اتفاق گردشگران معتقدند که اولان تایتامبو در هفتاد کیلومتری کوسکو شما را غافلگیر می کند. مسیر روستا به قدری زیبا و دلنشین است که فقط باید آنجا را دید چرا که کلمات از وصف زیبایی طبیعت و معماری اینکاییش قاصرند. روستایی زیبا با میدانی مربعی شکل پر از مغازه های صنایع دستی پرویی با معماری خاص اینکایی در تمام روستا که از بدو ورود دلبری می کند و مردمانی با لباس های محلی که رنگ و روی زندگی را در اولان تایتامبو جلا داده اند. پایه دیواره ی سنگی خانه ها و چهار چوب کلی به یادگار مانده از اینکاهاست و این دهکده زیبا آخرین مقصد مسکونی قبل از ماچوپیچوست. روستایی با کوچه های سنگ فرش و بی نهایت منظم.
چان چان
چان چان
بزرگترین شهر خشتی جهان در نوار ساحلی اقیانوس آرام، شاید همین جمله کوتاه برای ترغیب به بازدید از چان چان کافی باشد، اما این شهر خشتی زیبا پایتخت یک تمدن بوده است، چیماو. ارگی خشتی که به نه منطقه تقسیم شده است. هزاران بنا شامل خانه ها، چاه ها، انبار، مخازن، کانال های آب، محل عزاداری و تدفین و قسمت های مختلف دیگر که چان چان را تبدیل به یک شهر قدرتمند کرده بود. این شهر باستانی پر از افسانه و رمز و راز است.
پارک ملی مانو و جنگل های ابری
پارک ملی مانو و جنگل های ابری
جنگلی پیچیده در مه شدید و غلیظ، هم نشینی ابر و درخت در دامان زمین، این توصیف یک جنگل ابری است. وجود این شرایط باعث شده تا این جنگل مأمن گونه های ناشناخته گیاهی و جانوری فراوانی باشد و صد البته یکی از رگ های حیاتی زمین. این جنگل زیبا از دامنه شرقی اش به آمازون می پیوندد و در هم نشینی اش با قله های بلند آند مناظر بدیعی را فراهم آورده است. قدم زدن در این جنگل زیبا درست مثل ورود به سیاره دیگری است پر از شگفتی و سرشار از نادیده ها.
پارک ملی مانو و جنگل های ابری
پارک ملی مانو با هزار و دویست نوع پروانه و هزار نوع پرنده و انواع و اقسام خزندگان و پوشش گیاهی خیره کننده آنقدر زیبا و اعجاب برانگیز است که نمی توان تا پرو سفر کرد اما دل به طبیعت مانو نداد.

بهترین مکان های دیدنی در آرژانتین
ادامه مطلب

دره مقدس
اگر به پرو سفر کردید هیجان یک شب اقامت در اسکای لج را حتما تجربه کنید. این هتل عجیب و غریب که بر روی دیواره کوه قرار دارد تنها به وسیله کوهنوردی و یا زیپ لاین قابل دسترسی است.
دره مقدس
اتاقکی شیشه ای و محکم که هیجان، اضطراب و لذت یک شب اقامت در دل کوهستان بر فراز دره مقدس را پیشکش مسافرانش می کند.

خطوط نازاکا
اینکاها مردمان عجیبی بود ه اند. آنچه از آن ها به یادگار مانده گاه حیرت هر بیننده ای را بر می انگیزد، یکی از این عجایب خطوط نازاکا در صحرای نازاکاست. خطوطی که در پهنه هشتاد کیلومتری دشت نقش بسته اند و آنقدر منظم هشتند که گاه تصور می شود که ناظری از بالای دشت بر طرح و نقش این خطوط نظارت داشته است.
خطوط نازاکا
اشکالی منحصر بفرد همانند میمون، عنکبوت، مارمولک و خطوطی دیگر که فقط از روی کوه ها و ارتفاعات بلند قابل تشخیص است. آنچه به نظر می رسد این است که خود اینکاها هرگز نقش آفرینی زیبا و خاص خود بر پهنه صحرا را این چنین تمام و کمال ندیده اند.

دریاچه تی تی کاکا
در ارتفاع 3800 متری کوه های آند در مرز بولیوی، دریاچه تی تی کا کا آرام گرفته است. در کشور مرتفع ترین ها، تی تی کاکا به عنوان مرتفع ترین دریاچه قابل کشتیرانی جهان شناخته می شود. مردمان محلی این دریاچه را زادگاه خورشید می دانند.
دریاچه تی تی کاکا
این دریاچه زیبا با طبیعت مسحور کننده اطرافش جاذبه دیگری را نیز در خود جای داده است، جزایر مصنوعی. مردمان محلی از نیزارهای اطراف رودخانه خانه هایی از نی بر روی رودخانه ساخته اند، مجموعه خانه هایی با قابلیت شناور شدن بر روی آب.
سفر هنوز به پایان نرسیده است. پرو این کشور زیبا با طبیعت وحشی و ناب با خرابه های باستانی مرموز و تاریخ پر پیچ و خمش پر از جاذبه های دیدنی است. اگر روزی قصد سفر به پرو را داشتید آنقدر دینی و تفریحات جذاب پیش روی شماست که انتخاب را مشکل می کند. ژئوگلیف های باستانی، هواکاچینا و لذت شن سواری، جشنواره های رنگارنگ پرو، دره زیبای کولکا، شهر چاچاپویاس، آرکیپا و …. همگی بخشی از پرو است که آماده میزبانی از گردشگرانی است که به دنبال کشف تاریخ و لذت جویی در طبیعت هستند. تورهای بسیاری با قیمت های مختلف در فصول متفاوت به مقصد پرو برگزار می شود که رنج سفر را آسان کرده و به کار رزرو انلاین هتل برای شما سهولت می بخشند، شما را در کسب تجربه های جدید یاری می کنند. ایران هتل آنلاین اقامت خوبی را برای شما آرزو می کند.

شاهکار معماری ونزوئلا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر