لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> مناطق دیدنی شیلی
مناطق دیدنی شیلی

مناطق دیدنی شیلی

دنیا سرتاسر شگفتی است.برای دیدن این شگفتی ها باید دست از کار کشید و با رزرو انلاین هتل تجربه ی به یاد ماندنی برای خودتان رقم بزنید و به راحتی و هوشمندانه سفر کنید.یکی از کشور های شگفت انگیز شیلی است. در ادامه به بررسی جاهای دیدنی شیلی و زیبایی هایش می پردازیم.

شیلی، تعبیر حقیقی یک رویا
در پشت کوه های آند، در سواحل غربی آمریکای جنوبی، سرزمینی حاصلخیز از هم نشینی حیرت انگیز بیابان ها و صحراهای سوزان در کنار هیبت یخچال های طبیعی با خودنمایی آتشفشان ها و طنازی جنگل های زیبا و رقص دلفریب مزارع در پهنه دشت ها، در کنار چشم نوازی آبشارها و شفافیت ناب دریاچه ها و سواحل زیبای خود، دل هر رهگذری را می برد.

سرزمینی باریک محصور در بین کوهستان های بلند بالا و پربرف آند و اقیانوس آرام، که لقب باریک ترین سرزمین جهان را بر دوش می کشد. کشور مردمان سرخ پوست که خوشبختانه هنوز هم آداب و رسوم و فرهنگ غنی و کهن خود را حتی در پس استعمار اسپانیایی حفظ کرده اند. سرزمینی پربرکت و خوش آب و رنگ با تنوع حیرت انگیز و جاذبه های طبیعی، تاریخی و مدرن که لحظات استثنایی و خاطره انگیزی را پیشکش مسافران خود می کند.
شیلی
شیلی این سرزمین زیبا با گویش اسپانیولی، در همسایگی آرژانتین، پرو و بولیوی با سواحل طولانی مشترک با اقیانوس آرام کشوری است که اغلب سیاحان و گردشگران آن را سرآغاز تجربه هیجان به معنای واقعی می نامند. سرزمینی استثنایی که کرکس و هیپوکاملوس یا همان گوزن دم سفید به همراه گل سرخ یهیوی نماد مردمان ساکن این دیار است. شمال شیلی محل قرار گرفتن خشک ترین بیابان جهان است. مرکز آن آب و هوای مدیترانه ای دارد و جنوب آن معتدل و بارانی است. خوشبختانه کشور شیلی جزو معدود نقاط زمین است که مناطق بکر و دست نخورده فراوانی دارد و مردم و دولت این کشور نیز عزم خود را جزم کرده اند تا این بکر بودن را حفظ کنند. شیلی با غذاهای متنوع و خوشمزه خود به همراه آب و هوای مطلوبش بهشت هر گردشگری است. با ما همراه باشید تا سفری به سرزمین رویایی پشت کوه های آند داشته باشیم.

شیلی

سانتیاگو
شهر بزرگ سانتیاگو پایتخت کشور شیلی است. این شهر زیبا پر از موزه ها، گالری ها، سالن های تئاتر و اپرا به همراه هتل ها و رستوران های متعدد با انواع غذاهای لذیذ و دلچسب است. سانتیاگو بلندترین آسمان خراش آمریکای جنوبی، تره سانتیاگو، را در خود جای داده است. کلیسای جامع سانتیاگو هم با درب های چوبی و معماری داخل کلیسا، که از زلزله های ویرانگر جان سالم به در برده است و از دویست و شصت سال پیش همچنان دست نخورده باقی مانده است نیز از جاذبه های این شهر است. این شهر مدرن پر از نماد های کشور شیلی است و گشت و گذار در آن قطعا برای شما دلچسب خواهد بود. رستوران للاویستیا در مرکز سانتیاگو با منوی شیلیایی باستانی خود پیشنهاد ویژه ما برای بازدید در سانتیاگوست که مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد.
شیلی
جزیره ایستر
در جنوب شرقی اقیانوس آرام جزیره ای زیبا با سواحل شنی قرار دارد که دو آتشفشان را نیز در خود جای داده است و از مکان های دیدنی شیلی قلمداد می شود. این جزیره زیبا مکان مناسبی برای قایق سواری و یک جزیره گردی ایده آل است. اما آنچه ایستر را از تمام جزایر دنیا متمایز می کند حضور موآی هاست. موآی ها ساکنین اسرار آمیز جزیره هستند. جزیره ایستر با حضور موآی ها بهشت باستان شناسان است، آکنده از رمز و راز و پر از سوالات بی پاسخ که سال هاست ذهن ها را درگیر خود کرده است. موآی های اسرار آمیز مجسمه های غول پیکری با بلندی حداکثر 10 متری و وزن های چند تنی و سرهایی که چندین برابر بزرگتر از بدنشان است. موآی ها مجسمه انسان کامل با بدن کامل هستند. صورت مجسمه ها صاف با بینی های بزرگ و لبانی نازک و گوش های مستطیلی با حفره هایی به جای چشم که با گوی های شیشه ای زیبا به جای چشم پر می شده است که البته متاسفانه امروزه از بین رفته اند.
شیلی
در صورت برخی موآی ها چشم ها نقاشی شده اند. گردن موآی ها کوتاه و تمام اجزای بدنشان روی سنگ حکاکی شده است و اغلب به صورت نشسته کنده کاری شده اند. برخی موآی ها بر روی صندلی نشسته اند و بلندی موهای حکاکی شده شان به صندلی می رسد. بعضی صورتی شاد دارند و برخی غمگین اما چهره برخی پر از غرور است. برخی موآی ها کلاه یا تاج قرمز بر سر دارند که نشان از بالا بودن مرتبه آن ها نسبت به بقیه موآی هاست. فقط یک موآی است که پاهایش کاملا تراشیده شده و شکل پاها کاملا مشخص است که توکوتوری نامیده می شود. موآی بزرگ هم با 10 متر قد و هشتاد و دو تن وزن پارو نامیده می شود. آنچه در این جزیر شما را مبهوت هیبت خود می کند بیست و هشت موآیی است که یکپارچه بر روی یک تخته سنگ واحد کنار هم قرار گرفته اند. این تکه سنگ که برای بومیان مقدس نیز ست آهو نامیده می شود. اینکه موآی ها کی به وجود آمده اند، چگونه ساخته شده و با ابزار اولیه اینچنین با دقت تراش خورده اند و معمایی بزرگتر چطور به این مکان منتق شده اند سوالاتی است که هنوز به درستی پاسخ داده نشده اند. ایستر جادویی با موآی هایی با ابهت و عظیم در طبیعت سرسبز و زیبا در سواحل رام نشدنی اقیانوس آرام خود به تنهایی گزینه مناسبی برای سفر به شیلی است.

غارهای مرمرین
غارهای مرمرین
در مرز شیلی و آرژانتین از آب شدن برف کوه های آند دریاچه زیبایی پدید آمده که “کررا” نامیده می شود. این دریاچه زیبا با طبیعت ناب اطراف خود یکی از جاذبه های گردشگری شیلی است. مکان مناسبی برای قایق سواری و گشت وگذار در اطراف دریاچه، اما آنچه کررا را بر سر زبان ها انداخته است وجود مجموعه غارهای کوچک و متصل به هم مرمرینی است که در وسط دریاچه جا خوش کرده اند. غاری از مرمر سفید که انعکاس رنگ دریاچه هاله ای آبی به آن بخشیده است. برخورد پی در پی امواج دریاچه به دیواره های غار سطح آن را صاف و صیقلی کرده و رنگ آبی غار هم جلوه ای بی نظیر و خیره کننده به آن بخشیده است. برای بازدید از این جاذبه طبیعی بی نهایت زیبا باید قایق سوای کنید و به دیدن غار بروید.
غارهای مرمرین
این غار که چیکو نامیده می شود در بین بومیان به کلیسای کوچک یا پناهگاه طبیعت معروف است. چیکو با قرار گرفتن بر روی آب و بازی هاله های آبی و سفید بر روی دیواره هایش آنقدر زیباست که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. اگر در بهار به این غار زیبا سفر کنید مناظر اطراف دریاچه شما را حیرت زده خواهد کرد اما سطح آب دریاچه بالا می رود.
غارهای مرمرین
در تابستان آب دریاچه به حداگثر سطح خود می رسد اما تابش نور آفتاب بر سطح دریاچه آن را یکپارچه زمرد کرده و بر زیبایی هر چه بیشتر غار نیز می افزاید پاییز بهشت دیدار با چیکوست در برخی نقاط حتی می توانید از قایق پیاده شده و بر خشکی غار راه بروید اما زستان در این منطقه سرد و نفس گیر است.

16 رسم جالب در افریقا
ادامه مطلب

مسیر تورس دل پاین
برای عشاق طبیعت گردی و برای کسانی که می خواهند بار دیگر به آرامش درونی خود برگردند، یک سفر دست کم پنج روزه در پرآوازه ترین مسیر طبیعت گردی شیلی در پارک ملی تورس دل پاین، یک مقصد تمام وکمال است. این مسیر زیبا به همراه کمپ زدن ها و اتفاقات هیجان انگیز به همراه ملاقات قله های گرانیتی معروف تجربه ای است که تا آخر عمر در ذهن تان باقی خواهد ماند. این مسیر در تورس دل پاین قرار دارد که البته مسیر سخت تری است و مناسب کسانی است که بودن در طبیعت را به هر لذتی ترجیح می دهند.
مسیر تورس دل پاین
والپارایسو دلبر اقیانوس
در منطقه مرکزی شیلی در شیبی مشرف به اقیانوس آرام شهر ساحلی زیبای والپارایسو قرار دارد. والپارایسو شهری ساحلی با خانه های رنگی و کوچه های سنگ فرش که آنقدر زیباست که در فهرست اماکن محافظت شده یونسکو قرار دارد و لقب برازنده دلبر اقیانوس را از آن خود کرده است. خانه پابلو نرودا شاعر پرآوازه شیلی در این شهر قرار دارد. خانه این شاعر شهیر نمایان گر کامل شخصیت اوست، مردی تنیده در فرهنگ و آداب و رسوم کهن شیلی همراه با چاشنی غیر قابل پیش بینی بودن و کمی وسواس داشتن.
والپارایسو دلبر اقیانوس
قدم زدن در کوچه های تنگ و سنگ فرش والپارایسو که هنوز هم آمیخته به فرهنگ و آداب و رسوم بومیان است، بیشتر شبیه سفر به یک کتاب مصور است.

والپارایسو دلبر اقیانوس
استخری به عظمت یک دریاچه

در شهر آلگاروبو شیلی در اقامتگاهی با نام سن آلفونسو تالابی بلوری به عنوان یکی از بزرگترین شاهکارهای مهندسی جهان با چشم اندازی بدیع و زیبا قرار دارد، بزرگ ترین استخر جهان که استخر زیبای مراکش را از دور رقابت خارج کرد. این استخر هشت هکتاری آنقدر زلال است که کف آن دیده می شود. آب استخر مستقیما از دریا وارد شده و با عبور از فیلتر وارد استخر می شود. این استخر بزرگ بنا بر گفته سازنده اش یک بهشت دست ساز است.
از ماه تا مرگ
از ماه تا مرگ
بارها ماه زیبا را در آسمان دیده ایم با پستی بلندی هایش و با نور خیره کننده اش. هر گردشگری که به شیلی می رسد سری هم به تصویر ماه در آتاکاما می زند. در شمال شیلی و در برخورد اجتناب ناپذیرکویر سوزان آتاکاما با کوه های پر برف آند، بر اثر وزش باد و تغییرات شدید دمایی در شب و روز، تپه ها و سنگ ها در کنار شن ها و ماسه ها منظره ای درست همانند سطح ماه ایجاد کرده اند. این بیابان آنقدر زیباست که هر گردشگری رنج پیاده روی طولانی آن را به جان می خرد و سر آخر با رسیدن به تپه ای در آخر مسیر از آنچه می بیند حیرت می کند.
از ماه تا مرگ
دره ای با ترکیب رنگ منحصر بفرد و مسیرها و تنگناهای گاه دشوار و دریاچه ای که در دل دره ماه خشک شده و حالا شوره زاری از آن باقی مانده است. تابش نور ماه بر پهنه دره هر گردشگری را مسحور خود می کند و شاید به همین دلیل است که دره ماه همانند یک سرزمین جادویی است. وجود سنگ کویوت معلق در پهنه دشت بر ماورایی بودن دشت می افزاید و حس تعلیق را در بیننده زنده می کند. در گذر از دره ماه وارد دره مرگ می شوید سلسله کوه های نمکی که در سکوت شب کمی وهم انگیز است، با تپه مخروطی شکل و بلند خود شما را مبهوت خواهد کرد. زمانی که توانستید از نمایی بالا پهنه دشت را ببینید قطعا حضور خداوند را در این زیبایی توأم با سکوت حس خواهید کرد. اگر سری به آتاکاما زدید حتما از غارهای آن نیز بازدید کنید شاید موفق شدید و و تماشاچی هنرنمایی و نقاشی انسان های نخستین نیز شدید. بلندترین آبفشان جهان، ال تیسیو، نیز در آتاکاماست.
پاتاگونیا
پاتاگونیا؛ تجسم بهشت بر روی زمین
به زیبایی بی نهایت خوش آمده اید، وصف آنچه که از زیبایی در منطقه وسیع پاتاگونیا به چشم می بینید در قالب کلام نمی گنجد. پاتاگونیا که پارک های ملی متعددی دارد، در جنوب شیلی قرار دارد. پارک ملی تورس دل پین یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در پاتاگونیاست.
پاتاگونیا
اکوکمپ منحصر بفرد پاتاگونیا با بهره گیری از فرهنگ بومی شیلی در این پارک قرار دارد که سی و دومین هتل برتر جهان است. پارک ملی تورس دل پین پر از یخچال های طبیعی باشکوه و با عظمت، جنگلی زیبا به همراه گله های اسب وحشی، پوشش های گیاهی و جانوری خاص و دریاچه ها و رودخانه های فراوانی است که بهشتی برای طبیعت گردان است.
پاتاگونیا
پل معلق شگفت انگیز و همچنین قایق سواری، شنا و ماهیگیری به همراه پیاده روی و بالا رفتن از ارتفاعات از دیگر تفریحات تورس دل پین است. پارک ملی آهیگ گینس با یخچال طبیعی و کوه زیبای سرانو و جنگل وسیع و زیبایش و پارک سن رافائل نیز بسیار چشم نواز هستند.
جزیره ماگدالنا
جزیره ماگدالنا
محل ملاقات اقیانوس آرام با اقیانوس اطلس تنگه ی ماژلان در شیلی است، تنگه ای که انگار انتهای دنیاست.در این نقطه تلاقی، جزیره ماگدالنا قرار داد و ساکنین باشکوه دوست داشتنی و البته باهوش این جزیره پنگوئن ها هستند. پنگوئن ها این موجودات زیبا و بسیار دوست داشتنی در جزیره ماگدالنا پناهگاهی امن برای خود دست و پا کرده اند.
جزیره ماگدالنا
ماگدالنا جزیره ای در جنوب شیلی است که حالا زیستگاه پنگوئن های زودرنج ماژلانی است. ماگدالنا در مجاورت این پنگوئن ها بسیار دیدنی است.
پارک ملی لوکا
پارک ملی لوکا
در شمال شیلی و در محدوده آند پارک ملی لوکا قرار دارد. نگین لوکا دریاچه چونگاراست. این دریاچه از مرتفع ترین دریاچه های جهان است. دو اتشفشان هم در مرز شیلی با بولیوی از جذابیت های این پارک جذاب و دیدنی است. لوکا در یک کلام حیرت انگیز است.
پارک ملی لوکا
پوکن
پوکن در یک کلام تبلور واقعی هیجان و ماجراجویی است. شهر پوکن در استان کاتین شیلی قرار دارد و مأمن هیجان و کسب تجربه های نو است. وجود دریاچه بلورین در کنار آتشفشانی پرابهت جلوه ی زیبایی به شهر داده است و قایق سواری، موج سواری، ماهیگیری، سوارکاری، اسکی و کایاک چند مورد از تفریحاتی است که برای گردشگران و مسافران پوکن تدارک دیده شده است.
آنچه در این مقاله ذکر شد تنها بخشی از زیبای ها و دیدنی های شیلی است. این کشور هزار رنگ و جذاب و هیجان انگیز مناسب ترین گزینه برای ماجراجویان و طالبان هیجان و همچنین بهترین مقصد برای جویندگان تاریخ و آرامش است. شیلی جمع اضداد است و این تناقض زیباست.

پاتاگونیا، بهشت ماهیگیری با قلاب
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر