لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> دلایل بوی بد بدن در سفر!
دلایل  بوی بد بدن در سفر!

دلایل بوی بد بدن در سفر!

مسافرت کردن همیشه یکی از اتفاق های خوشایند برای همه افراد است. زمانی که بعد از رزرو هتل با خیال راحت به جمع اوری وسایل می پردازیم، نگران اتفاق نا خوشایندی هستیم که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

تا حالا اتفاق افتاده که در هواپیما نزدیک کسی نشسته باشید که بوی بدن تندی داشته باشد؟اگر این مسافر بد بو خود شما باشید چه؟
دلایل اینکه چرا هنگام مسافرت بوی بدی می دهید:
در این بخش برخی از دلایل بد بویی هنگام مسافرت و همچنین نکاتی برای رفع آن ذکر می کنیم.

کم شدن آب بدن

مسافرت و به ویژه سفر هوایی می تواند موجب کم آب شدن بدن شما شود احتمالا زیاد راه بروید یا وقتی پشت میزتان نشسته اید، فراموش کنید همان مقدار آبی که همیشه می نوشید را بنوشید. کم شدن آب بدن نه تنها برای سلامتی مضر است بلکه دلیل اصلی بوی بد دهان نیز است. بنابراین وقتی در مسافرت و جاده هستید حتما مقدار کافی آب بنوشید.( نوشیدن قهوه در این شرایط کارمناسبی نیست. چون نوشیدنی های کافئین دار خود باعث ایجاد بوی بد دهان و کم شدن آب بدن می شوند. ) یکی از این بطری های آب تاشو را امتحان کنید ( با این روش به آسانی می توانید این بطری را با خود به قسمت امنیتی بیاورید و از آن عبور دهید و بعد از عبور آن را پر کنید. )

کفش ها

کفش ها

پوشیدن یک کفش ثابت در هر روز ( کفشی که احتمالا بخاطر اشغال فضای کم در چمدان، مناسب مسافرت هم است) باعث افزایش بوی بد پا می شود. سعی کنید یک جفت کفش بپوشید و یک جفت دیگر با خود ببرید، در این صورت می توانید کفش ها را عوض کنید تا کفش دیگر به حد کافی در معرض هوا قرار گیرد و بو و رطوبت آن از بین برود. پوشیدن جوراب های رطوبت گیر بخاطر داشتن پودر ضد تعریق پا ، می تواند عامل کمک کننده ای باشد.
عرق ناشی از استرس

عرق ناشی از استرس

سفر می تواند استرس زا باشد. متاسفانه بدن شما با عرق کردن به موقعیت های سخت و آشفته واکنش نشان می دهد. با بدتر شدن شرایط حاضر، عرق ناشی از استرس بدبو تر از عرق در زمان عادی می شود. وقتی مضطرب هستید، بدن شما از غدد لنفاوی عرق تولید می کند که در این حالت نسبت به عرق ایجاد شده از تمرینات ورزشی یا گرما، باکتری های عامل ایجاد بوی بد بیشتر جذب می شوند. یک دئودورانت یا ضد بوی قوی هنگام سفر با خود بردارید به ویژه اگر موقعیت های استرس زا در پیش دارید.

بیمار هستید

بیمار هستید

هنگام سفر بیمار شدن طبیعی است، شما خسته و مریض احوال می شوید و در این صورت هواپیما هم برای شما منبع میکروب است. اگر سرما خورده اید ( یا آلرژی دارید )، احتمالا دچار گرفتگی بینی و بوی بد دهان شوید. عامل ایجاد این بوی بد دهان، آبریزش از عقب بینی و سینوس ها در پشت دهان شما است. سالم بودن همیشه اولین خط دفاعی است اما اگر بیمار هستید سعی کنید با مسواک زدن ، شستشوی دهان و جویدن آدامس اوضاع را کمی بهبود ببخشید.

رژیم غذایی متفاوت

رژیم غذایی متفاوت

خوردن غذای جدید می تواند بوی بدن شما را تغییر دهد و آن را به بوی زننده تبدیل کند. مراقب بوی بد بدن باشید. عواملی مانند خوردن کلم ها، گوشت قرمز، ماهی و غذاهای ناسالم فرآوری شده همه می تواند باعث تغییرات در حس بویایی شود.
زیاده روی در خوردن نوشیدنی های محلی

زیاده روی در خوردن نوشیدنی های محلی

هیچ مشکلی ندارد اگر شما بخواهید یک یا دو نوع از کوکتل ها ( نوعی از مشروبات الکی) یا آب جوهای محلی را هنگام سفر امتحان کنید . اما اگر بیش از حد نوشیدنی الکلی بخورید، صبح روز بعد بدن شما بویی شبیه بوی موجود در بار می دهد. بر طبق مطلب نوشته شده در مجله ی “سلامتی مردان “، آب جوها و دیگر نوشیدنی های الکلی تیره رنگ نسبت به نوشیدنی های الکلی شفاف تر مانند ودکا، بوی بد بیشتری تولید می کنند.

نخوردن برخی وعده های غذایی

نخوردن برخی وعده های غذایی
شاید چون سرتان خیلی شلوغ است یا می خواهید پول پس انداز کنید، هنگام سفر به یک مقصد گران قیمت از خوردن وعده ی ناهار صرف نظر می کنید. ممکن است بخاطر درد ناشی از گرسنگی یا بوی بد دهان تصمیم به خوردن ناهار بگیرید، چون نخوردن وعده غذایی باعث اختلال در مواد شیمیایی بدن مانند کتواسیدوز می شود که این امر منجر به تولید بوی بسیار زننده می شود. با همراه داشتن میان وعده های سالم هنگام سفر، بر این مشکل غلبه کنید .

برای سفر به لندن چگونه وسایل خود را جمع آوری کنیم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر