لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> شهرهای برتر جهان
شهرهای  برتر جهان

شهرهای برتر جهان

آیا برای سفر بعدی به مناطق شهری آماده اید؟ این مقاصدِ هیجان انگیز مخاطبان یک وب سایت مشهور را كه در نظرسنجی به این شهرها رأی مثبت داده اند، همچنان مات و مبهوت نگاه داشته است.چه ویژگی هایی یك شهر را به مكانی عالی به عنوان مقصد گردشگری تبدیل می كند؟ معماری شگفت انگیز، رستوران های متمایز، نمایشگاه هایی غنی از وسایل و لوازم فرهنگی و مغازه هایی جذاب، همگی جزء بایدهای تبدیل یك شهر به مكانی شگفت انگیز هستند. یك زندگی خیابانی سرزنده و شاداب، ساكنانی مهمان نواز و صمیمی و رابطه ای هماهنگ با طبیعت نیز به همان میزان از اهمیت برخوردار هستند. شهرهایی كه مطابق با نظر شركت كنندگان به عنوان بهترین های جهان در لیست ما جای گرفته اند، تمام ویژگی های مذكور را در خود دارا هستند. پس هرچه سریعتر رزرو هتل خود را انجام داده و استارت یک سفر خاطره انگیز را برای خود و خانواده بزنید.
هرساله به منظور انجام تحقیق پیرامون بهترین جوائز جهانی، از مخاطبان خود می خواهیم تا به تجارب خود از سفر به نقاط مختلف جهان امتیاز بدهند. هدف به اشتراك گذاری نظراتشان در رابطه با بهترین شهرها، جزایر، كشتی های تفریحی، استخرهای آب گرم و سالن های ماساژ، شركت های هواپیمائی و … است. مخاطبان سایت بر اساس دیدگاهشان نسبت به مناظر و نقاط برجسته، فرهنگ، آشپزی ها،‌ میزان صمیمیت ساكنان،‌ خرید و ارزش كلی به شهرها امتیاز دادند.
در سال 2018،‌ شهری در مكزیك بالاترین جایگاه را در رتبه بندی به خود اختصاص داد. برای دومین سال پیاپی، دهكده ای استعماری به نام سان میگل دِ آلند بر بلندای تپه های مركزی كشور، در رتبه نخست قرار گرفت (حضور آن در رتبه نخست لیست سال 2017 در طول 23 سال اخیر برای اولین بار اتفاق افتاد). ضمناً، شهر وهاكا در رده دوم جای گرفته و مكزیكو سیتی پس از مدت ها بازگشتی خوشایند به جمع 15 شهر اول لیست داشت. یكی از مخاطبان ما در بخش نظرات نوشته است كه: “مكزیكوسیتی زیباست. اگرچه بسیار پرجمعیت بوده و ترافیك سنگین می تواند گاهی تبدیل به یك چالش شود، اما فرهنگ و تاریخ می تواند باعث كمتر اهمیت داشتن این ناراحتی ها گردند. غذاهای این شهر برجسته بوده و حقیقتاً حیرت انگیز است.”
Udaipur, India

هند و مناطق آسیای جنوبی همچنان مسافران را مسحور خود می نمایند، مسافرانی كه بین شهر ساحلی و رومانتیك ادی پور در هند، شهر مركزی و معنوی اوبود در بالی، شهر چیانگ مِی با معابد بازسازی شده و توك توكس بر بلندای كوه های تایلند با دیگر مناطق جهان تمایز قائل شده اند. یكی دیگر از مخاطبان وب سایت ما عنوان نموده است كه: “چیانگ می برای كسانی كه به دنبال مكانی برای استراحت و تفریح هستند، بسیار دیدنی است، اما حتی برای خرید كردن و رستوران گردی نیز به اندازه كافی بزرگ می باشد. در بیرون از شهر، مكان مقدس فیل را دیدیم كه همیشه جزء مواردی بود كه دلم می خواست در سفرم به آنجا از نزدیك ببینم.”
البته برخی از شهرها هرگز از حالت مد و شیك بودن خارج نمی شوند. فلورانس، رُم، كیوتو در ژاپن و چارلستون در كالیفرنیای جنوبی – تنها شهر ایالات متحده كه در لیست 15 شهر برتر قرار گرفته است – بهترین شهرهای جهان هستند كه دائماً در این لیست ظاهر می شوند.

در ادامه لیست كامل شهرهای مورد علاقه مخاطبان ما در سراسر جهان را مطالعه كرده و امتیازات كسب شده توسط آنها را مشاهده كنید.
بیشتر بخوانید:
بیروت

15. بیروت، لبنان

امتیاز: 04/87
استانبول

14. استانبول

امتیاز: 09/87
رُم

13. رُم

امتیاز: 16/87
كِیپ تاون

12. كِیپ تاون

امتیاز: 63/87
مكزیكو سیتی

11. مكزیكو سیتی

امتیاز: 65/87
چارلستون

10. چارلستون، كالیفرنیای جنوبی

امتیاز: 79/87
تایلند

9. چیانگ می، تایلند

امتیاز: 93/87
ویتنام

8. هوی آن، ویتنام

امتیاز: 09/88
لانگ پرابانگ

7. لانگ پرابانگ

امتیاز: لائوس، 20/88
فلورانس

6. فلورانس

امتیاز: 29/88
كیوتو، ژاپن

5. كیوتو، ژاپن

امتیاز: 42/88
اوبود، اندونزی

4. اوبود، اندونزی

امتیاز: 74/88
 اودی پور، هند

3. اودی پور، هند

امتیاز: 31/89
 وهاكا، مكزیك

2. وهاكا، مكزیك

امتیاز: 52/90
 سان میگل دِ آلند، مكزیك

1. سان میگل دِ آلند، مكزیك

امتیاز: 94/91

جای تعجب نیست كه شهر سان میگل دِ آلند برای دو سال پیاپی از نظر مخاطبان وب سایت در بالاترین رتبه لیست بهترین شهرهای جهان قرار گرفت. شهر سان میگل دِ آلند با معماری رنگارنگ و تزئین شده با انواع گل و خیابان های سنگفرش شده شبیه به یك دهكده است اما جمعیت كثیر هنرمندان این شهر فضایی چندفرهنگی به شهر بخشیده است. یكی از مخاطبان ما نظر خود را به این صورت بیان نموده است: “این شهر یكی از بهترین شهرهای جهان است. مغازه های بسیاری هستند كه صنایع دستی، جواهرات و آثار هنری محلی را به فروش می رسانند. در هنگام سفر به این شهر حتماً یك چمدان اضافه (خالی) با خود به همراه داشته باشید! “.

10 قطار برتر و تندرو در جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر