لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> سفر با دوربین ممنوع
سفر با دوربین ممنوع

سفر با دوربین ممنوع

در حال نگاه کردن به عکس هایی هستید که در سفرهای قبلی خود گرفته اید و ناگهان متوجه چیزی می شوید که قبلا ً چیزی را ندیده اید، چیزی که به آن سفر مربوط می شود ولی در آن زمان متوجه آن نشده اید. به نظرتان آشناست؟ وقتی که چیزی زیبا می بینید اولین واکنش شما این است که از آن عکس بگیرید. اما اگر تمام مدت سفر را به گرفتن عکس های متنوع از جاهای مختلف بگذرانید مشخص می شود که شما آن مناظر را از زاویه دوربین و نه با چشم های خود دیده اید. درست است که هدف شما پس از رزرو هتل و سفر به نقاط دیدنی مقصد، عکس گرفتن و ثبت دقیق تر و بهتر زیبایی هایی است که در طول سفر می بینید و تجربه می کنید اما عکس گرفتن از تمامی این وقایع نتیجه ای معکوس دارد و شما را نیز از درک کامل زیبایی های اطراف با تمام حس هایتان محروم خواهد کرد.

چرا گرفتن عکس های زیاد در سفر چندان هم خوب نیست؟
مطالعه ای که اخیرا ً در دانشگاه فیرفیلد در کنتیکت، ایالات متحده انجام شده، نشان می دهد که گرفتن عکس های فراوان در طول سفر باعث می شود که بعدها نتوانید جزییات زیادی در مورد سفر خود به یاد آورید. در این تحقیق گروهی از داوطلبان به یک موزه برده شده و از آن ها خواسته شد که به برخی از آثار موجود در موزه با دقت و مانند یک فرد علاقمند به هنر نگاه کرده و از برخی دیگر تنها عکس بگیرند. وقتی که روز بعد از آن ها در مورد آن آثار هنری سوال شد مشخص گردید که آن ها جزییات مربوط به آثاری که با چشم خود دیده و از آن ها عکس نگرفته بودند را بهتر به یاد می آوردند.

لیندا هنکل، استاد روانشناسی و رهبر این تیم تحقیقاتی این ضایعه را «اثر اختلال عکس گرفتن» نامید. وی در این باره چنین می گوید:” وقتی افراد برای به یاد آوردن صحنه هایی که دیده اند به تکنولوژِی تکیه می کنند- برای ثبت وقایع از دوربین استفاده کرده و بدین ترتیب لازم نمی بینند که با چشم های خودشان دقت بیشتری در آنالیز آن داشته باشند- این موضوع می توان تاثیری منفی بر به یاد آوردن مناسب تجربیاتشان داشته باشد”.
camera on trip

چطور این کار را نکنیم”

این بار که خواستید به سفر بروید فراموش کنید که دوربین دارید و از سفر بدون لنز خود لذت ببرید. ساعاتی را به تفکر، گوش دادن، نفس کشیدن… و ساخت خاطراتی که هیچ کسی از آن ها اطلاع نخواهد یافت اختصاص دهید. این خاطرات تنها از آنِ شما خواهند بود. اگر دوست دارید چند عکس از اتفاقات و مناظر موجود داشته باشید می توانید از یکی از همراهان خود بخواهید که این کار را برایتان انجام دهد.

بجای عکس گرفتن با دوربین شخصی چه کارهایی می توانید بکنید؟
1-
چند کارت پستال زیبا انتخاب کنید و برای عزیزانتان در خانه بفرستید. یکی هم برای خودتان بفرستید و احساس خود را در آن لحظه در آن یادداشت نمایید. این جزییات مخصوصاً با گذشت زمان فراموش می شوند و یادداشت کردن آن ها بعداً ارزش خود را نشان خواهد داد.
2- در یک دفتر یادداشت طرحی از مناظری که به نظرتان دیدنی و جذاب بوده و شما را تحت تاثیر قرار می دهند بکشید تا همواره آن صحنه ها در ذهنتان باقی بماند و با دیدن آن طرح بتوانید آن را به خاطر بیاورید.
3- اگر در یک جای بسیار زیبا و برای مثال در ایتالیا هستید بهتر است هیچ کاری نکنید زیرا بر اساس یک گفته معروف ایتالیایی ها گاهی انجام ندادن هیچ کاری در سفرهای فراموش نشدنی بهترین و شیرین ترین کار است.
4- به تفکر و تعمق و البته مدیتیشن در سفر روی بیاورید. بیشتر فکر کنید و در سکوت و آرامش به هضم زیبایی های اطرافتان بپردازید.
5- در تمام طول سفر با خاموش کردن تمامی وسایل الکترونیکی که همراه دارید این تجربه را به یک مرحله بالاتر ببرید و صرفا از طبیعت و ذات سفر لذت ببرید. این کار برای سلامت روحی و روانی شما بسیار مفید خواهد بود

ارزان ترین کشور ها برای سفر کردن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر