لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> جاهای دیدنی آنتالیا
جاهای دیدنی  آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای معروف، محبوب و تاریخی ترکیه است که سالانه هزاران هزار نفر برای مدتی خوشگذرانی به آنجا سفر می کنند. این شهر باستانی دروازه شرقی سواحل ترکیه بوده و از مناظر و زیبایی های خارق العاده ای برخوردار است که آن را به گزینه ای مطلوب برای گذراندن تعطیلات تابستان تبدیل می کند. اگر هنوز برای تابستانتان برنامه نریخته اید با رزرو انلاین هتل در مقصد مورد نظرتان می توانید به راحتی سفر کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 دلیل برای سفر به این استان دیدنی در ترکیه آشنا کنیم.
استراحت کردن و آرامش در سواحل زیبای آنتالیا
مردم محلی هنوز هم بر سر این موضوع که ساحل کلئوپاترا چگونه این نام را به خود گرفته اختلاف نظر دارند اما کمتر کسی می تواند ادعا کند که این ساحل یکی از زیباترین نقاط ساحلی شهر آنتالیا نیست. این ساحل شنی یک مایلی در طول روز جای منحصر به فرد و بی نظیری برای بازی های آبی است. در طول شب نیز می توان از کافه ها و غذاخوری ها نهایت لذت را برد.
لذت بردن از تاریخ 2.000 ساله آنتالیا
history
اگر به آنتالیا سفر کردید باید بدانید که دیدار از ویرانه های یونانی رومی این استان باید در برنامه سفر شما باشد. در مرکز این ویرانه ها یک سالن تئاتر بسیار بزرگ و وسیع قرار دارد که روزگاری بیش از 15.000 را در خود جای می داده است. معبد آپولو در کنار این سالن تئاتر در هنگام غروب نمای بسیار زیبایی دارد؛ زمانی که ستون ها در نورهای صورتی و نارنجی مسحور کننده ای می درخشند.

خوشگذرانی زیر آسمان پرستاره تا طلوع آفتاب

شب در سواحل آنتالیا بسیار زیباست و جشن گرفتن شبانه لذتی دوچندان دارد. کافه ها و کلوب های شبانه مرکز شهر معمولاً دارای چندین سالن رقص هستند که در تمامی ساعات شب به روی گردشگران و مهمانان بازهستند. اما جاهای زیادی نیز وجود دارد که می توانید شب را در زیر آسمان پرستاره ساحل به صبح برسانید و از هوای آزاد لذت ببرید.
یادگیری روش های قدیمی زندگی در روستا
اگر چه سواحل آنتالیا بسیار زیبا بوده و استراحت و خوشگذرانی در آن ها بسیار لذت بخش است اما جای تاسف دارد اگر به آنتالیا سفر کنید و از طبیعت خارج شهر آن لذت نبرید. با سافاری می توانید از کوه های تاوروس دیدن کنید. می توانید بعد از گذراندن مدتی در شهر آنتالیا به روستاهای دوردست در مسیر رودخانه دیم رفته و با شیوه های قدیمی و باستانی زندگی روستایی که امروزه نیز هنوز وجود دارند آشنا شوید.
لذت بردن از غذاهای خیابانی لذیذ
mouthwatering street cuisine
در خیابان های آنتالیا غذاهایی فراتر از کباب سنتی و معروف ترکیه پیدا می شود. کلوچه معطر پر شده از سیب زمینی، پنیر یا گوشت با نام «گوزلم» را حتماريال امتحان کنید. معادل ترکی پیتزا که «پاید» نام دارد را نیز از دست ندهید. شهر باستانی «ساید» پر از غذاخوری های کوچک است که این غذاهای سنتی را همراه با دیگر غذاهای ترکی سرو کرده و البته بسیار نیز قیمت های نازلی دارند.
جادو در شعله های ابدی شیمرا
eternal flames of Chimaera
ساحل کیرالی یکی از سواحل طبیعی و بسیار قدیمی و زیبای آنتالیا است که رازهای زیادی در خود دارد. در یکی از دو طرف این ساحل شنی خرابه های یونان باستان اولیمپوس قرار دارد و وقتی مسافتی چند کیلومتری از ساحل دور می شوید به «شیمرا» ی اسرار آمیز می رسید. شعله هایی ابدی و خاموش نشدنی که از گاز طبیعی تغذیه می کند که از کنار تپه ها تراوش می کند. اگر خوش شانس باشید، می توانید لاک پشت های دریایی بسیار کمیاب، خجالتی و در معرض انقراض منطقه را نیز ببینید.

لذت بردن از موسیقی در سواحل زیبا

اگر از علاقمندان به موسیقی هستید. چه از نوع زنده و چه ضبط شده، به منطقه اسکله شهر آنتالیا بروید. در این نقطه از شهر است که می توانید از موسیقی سنتی واقعی و معتبر ترکی و یا رقصیدن برای ساعت ها در کلوب های شبانه لذت ببرید.
خرید و چانه زدن در خیابان های سنگفرش شده کالیچی
cobbled streets of Kaleiçi
در سفر به آنتالیا حتما دیدار از محله کالیچی که یک منطقه بسیار قدیمی است و همچنین پیاده روی در خیابان سنگفرش شده 1.880 ساله هادریان گیت را فراموش نکنید. در این خیابان سنگفرش بسیار قدیمی می توانید بازارهایی ببینید که برای خرید صنایع دستی و سوغاتی های محلی بسیار مناسب تر و ارزان تر از نقاط دیگر است؛ سوغاتی های مانند کارهای چرمی، جواهر آلات و فرش.

تماشای طلوع آفتاب از روی بام دنیا

ماشین های کابلی تاهتالی از دریا تا آسمان کشیده شده اند و در عرض 15 دقیقه شما را به ارتفاع 7.750 فوتی می رسانند. نمایی که از روی قله خواهید دید در هر لحظه از روز بسیار مسحور کننده است اما سحرخیزان می توانند قبل از طلوع آفتاب بالا رفته و منظره ای فراموش نکردنی از برآمدن آفتاب را ببینند. این تجربه قطعاً فراموش نشدنی است زیرا اولین اشعه های خورشید روی دریای مدیترانه را قبل از طلوع کامل آفتاب در افق خواهید دید.
تماشای آبشارهای دیدنی از دریا و ساحل
waterfalls from land and sea

رودخانه «دودن» در مسیر خود به سمت دریا در «لارا» دارای دو آبشار بسیار زیباست. آبشارهای بالادست در تنگه ای کوچک و پر از درخت در شمال شهر آنتالیا واقع بوده و در محیطی بسیار آرام و ساکت توسط گل و درخت محاصره شده است. بهترین راه برای دیدن آبشارهای پایین دست جایی است که رودخانه با ارتفاعی بیش از 100 فوت به درون دریا می ریزد که البته در نزدیکی بندر کالیچی قرار دارد. ترکیه یک کشور بسیار زیبا و متمایز با سواحل خیره کننده، غذاهای لذیذ، مناظر بسیار دیدنی، تاریخ باستانی و شب هایی زیبا و پرستاره برای تمامی سلیقه ها و خوشگذرانی هاست.

10 اقامتگاه ساحلی برتر ترکیه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر