لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار باران کوه گلستان
آبشار باران کوه گلستان

آبشار باران کوه گلستان

پاشنه کفشتان را ور بکشید و کوله بارتان را بردارید. گوشهای تان را پر از سکوت کرده و چشم های تان را از روزمرگی ها بشویید. قرار است سوغات فراوانی را با چشم ها و گوش های مان برای روزهای پیش رو به یادگار بیاوریم. روح و جانتان را همراه جسمتان آماده سفر کنید. به ما اطمینان کنید این سفر از همان لحظات اولش هیجان انگیز است، آن هم از نوع آمیخته با آرامشش، پر از تناقض های زیبا و تمام جانتان را جلا می دهد. هر سفری آغاز یک ماجراجویی است اما این سفر آغاز زندگی کردن است. مقصدمان همان مسیر است اما در انتهای مسیر، باران کوه منتظرمان است. یادتان باشد یک جفت کفش پیاده روی مناسب به همراه داشته باشید.

گلستان، شمال ، بدون ترافیک
قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری. باورتان نمی شود اگر بگوییم که کشور عزیزمان ایران با ترکیب معجون گونه از اقلیم های متفاوت، رتبه پنجم جاذبه های جهان را دارد. در چهار گوشه کشورمان آنقدر زیبایی چشم نواز خفته است که برای هر ذائقه ای شگفتی در آستین دارد. گاهی نرفتن و ندیدن این همه زیبایی همان کفران نعمت است. سفر را با امید به خدای شگفتی آفرین شروع می کنیم و دل به جاده های شمال می دهیم. هر چه به شمال کشورمان نزدیک می شویم سرسبزی و آب و آبادانی بیشتر می شود. مقصد شمال است با همان زیبایی های معروف ایرانی پسندش اما این بار در مسیر حرکتمان خبری از ترافیک سرسام آور نیست.

گلستان که الحق و الانصاف تمام قد برازنده این نام است در همسایگی مازندران و دریای خزر و استان سمنان قرار دارد و مرزی تقریبا طولانی با کشور برادر و دوست یعنی ترکمنستان دارد. استانی با هفت شهر و شش قومیت مختلف ترک، ترکمن، مازندرانی، سیستانی، قزاق، بلوچ و فارس و نهایتا همه ایرانی که برادرانه و در صلح وصفا در پهنه تاریخی گلستان روزگار می گذرانند. مسیرمان به سمت گرگان است، مرکز گلستان و البته یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران با قدمتی طولانی. از گرگان می گذریم آن هم به طور موقت و حرکتمان را به سمت جنگل شصت کلا در شش کیلومتری جنوب غربی گرگان ادامه می دهیم.

شصت کلا
هیس! سکوت کنید بگذارید گوش هایتان صدای نفس شیدن جنگل را بشنود. درختانی قطور، سر به فلک کشیده، در هم تنیده و سبز سبز، آرام گرفته در دامنه های البرز. صخره هایی پوشیده از خزه و صدای رودخانه ای خروشان که بر کف جنگل جاری است. رودخانه ای که با طول چهل و سه کیلومتری از کوه های شمال کوه قل بلاغ سرچشمه گرفته و با گذر از مسیری طولانی به دشت گرگان می ریزد.
شصت کلا
این رودخانه ی جاری بر شیب تند دامنه های البرز خالق اصلی زیبایی های خفته در اعماق شصت کلاست. جنگل پر از غارهای کوچک و باریک است که آب زلال و خنکش بر روی صخره ها سرریز کرده و خزه ها را جان می دهد و در تمام مسیر زیبایی می آفریند. مسیر حرکتمان در اعماق جنگل است. می توان تا ابتدای رودخانه را با ماشین طی کرد و برای پیمایش بقیه مسیر انرژی را ذخیره کرد. از رودخانه عبور می کنیم و دل به جنگل می سپاریم. جنگل محل تولد چشمه های فراوانی است. چشمه هایی که در وسعت دشت دلربایی می کنند و بر سرسبزی هر چه بیشتر دشت می افزایند. جنگل پر از گیاهان دارویی است و البته فیل گوش های زرد رنگ هم جلوه ای دیگر به رنگ و روی سحرانگیز جنگل می بخشند.

روستای زیارت گرگان
ادامه مطلب

ملاقات با باران کوه
هر چه در اعماق جنگل سحر انگیز پیچیده در آوای وحش پیش می روید، بیشتر در آرامش ذاتی جنگل محو می شوید و لذت کشف دنیای جدید تمام دنیایتان را فرا می گیرد. مسیر را با تمام زیبایی هایش پشت سر می گذاریم و حالا در هجده کیلومتری گرگان در عمق جنگل شصت کلا به زیبایی حیرت انگیز خفته در سرزمین آبشارها، آن هم در بستری سرسبز همچون زمرد می رسیم. اینجا محل هنرنمایی رودخانه شصت کلاست.
باران کوه
آنچه که می بینید بیشتر شبیه تولد یک معجزه در نهایت هنرنمایی و زیبایی است. شصت کلا در شیب تند دامنه البرز آبشاری خلق کرده است که هیچ واژه ای را یارای وصف زیبایی اش نیست. آب بر روی صخره های پوشیده از خزه پایین آمده و هزاران قطره ریز و درشت متولد می شوند و همانند باران بر عرصه جنگل می بارند.
این بار باران از دامان کوه می بارد و این همان معجزه باران کوه است. حالا وجه تسمیه این نام زیبا آشکار می گردد. خزه ها با بازیگوشی تمام جلو آمده اند و زیر قطرات باران بی قرار سر و تن شان را می شویند. اگر از رودخانه عبور کنید و باران کوه را نظاره کنید چشمانتان مسحور این زیبایی بی همتا خواهد شد و حق خواهید داد که باران کوه گل سرسبد آبشارهای ایران باشد. زیبایی باران کوه این شاه نشین آبشارهای گلستان و البته ایران نفس گیر است. آرامش اعجاب انگیز شصت کلا و زیبایی وصف ناپذیر باران کوه گرد خستگی راه را از تن تان می رباید و قلب و روحتان را جلا می دهد.

"سرولات" روستایی زیبا در دل جنگل، با لذیذ ترین غذاهای محلی
ادامه مطلب

اگر بهار باران کوه را دیده باشید حتما شاهد تولد چشمه ها بوده اید و حس نوشدن را درک کرده اید. اگر در تابستان به این بهشت رسیده اید طراوت و سرسبزی اش را حس کرده اید. اگر پاییز هزار رنگ باران کوه را دیده باشید قظعا عاشقش شده اید و اگر در زمستان قصد دیدار کرده اید طعم حیرت را در همنشینی قندیل ها با جنگل چشیده اید. سختی دسترسی به این آبشار زیبا شاید نعمتی است که این زیبای خدادادی را از گزند تغییرات انسانی در امان نگه داشته و همچون نگینی در دل این همه سرسبزی و زندگی حفظ کرده است. ما نیز تلاش می کنیم جز تکه ای از روحمان چیزی در شصت کلا و در جوار باران کوه جای نگذاریم و جز عکس و خاطرات خوب سوغاتی با خود نبریم.

جهان نما
حالا که تا باران کوه آمده اید کمی آنطرف تر بهشتی کوچک قرار دارد که بام گلستان است. خانه های روستایی و شکل و شمایل روستا بدون کوچکترین مظاهر شهرنشینی، روستا را همچون کارت پستالی دوست داشتنی کرده است. لبخند اولین میزبان شما در جهان نما است.
جهان نما
دهکده جهان نما در منطقه حفاظت شده ای قرار دارد که بکرترین جنگل های ایران را در خود جای داده است و به همین سبب هر قدمش شما را حیرت زده می کند. این روستای زیبا در شهرستان کردکوی قرار دارد. چشمه ها در معیت رودخانه ها آن هم در پهنه سرسبز و باطراوت روستای کوهستانی جهان نما بیشتر شبیه بهشت موعود است. لذت پیاده روی و جنگل نوردی در این طبیعت زیبا را ابدا از دست ندهید. اما آنچه بیشتر در جهان نما مد نظرمان است غروب خونین خورشید در ازدحام ابرهاست. مردم محلی آن تکه از دشت را به یمن این ضیافت روزانه چگل آتشان می نامند. حضور در این بزم روزانه شما را متحیر خواهد کرد.
آبشار
گلستانی پر از آبشار
گلستان بکر و جذاب است، با طبیعتی غنی و البته کمی سخت الوصول، که مطمئنا ارزش رفتن و دیدن را دارد. گلستان پر از آبشارهای زیبایی است که خواهر خوانده های باران کوه هستند. لوه در گالیکش، کبودوال در علی آباد کتول، زیارت در ناهارخوران و کلی آبشار دیگر که مجال گفتنشان نیست اما اگر اهل دل باشید حتما به سراغشان خواهید رفت.
گلستان تجربه یک لبخند ماندگار
باورتان نمی شود گلستان یک تنه چقدر زیبایی در خود جای داده است.کوه، جنگل، آبشار، چشمه، رودخانه،جزیره، تالاب، پارک و شاید کلی زیبایی دیگر که از قلم افتاده است. آوازه پارک ملی گلستان، جنگل ناهارخوران یا روستای زیارت که به گوشتان رسیده و شهره عام و خاص است اما سایر زیبایی هایش محجوبانه از دیدها پنهان مانده اند.

آبشار ریشو
ادامه مطلب

اگر گوهر شناس باشید حتما تالاب گمیشان یا آلا گول را درک خواهید کرد. شاید تعجب کنید اما تنها جزیره شمال کشور آشوراده است که در گلستان واقع شده و تقریبا نیمی از خاویار کشور از این ناحیه تهیه می شود. جزیره ای زیبا که با اسب های وحشی اش لذت سرکشی را به جانتان خواهد ریخت.
زیارت گاه خالد نبی
زیارت گاه خالد نبی با طبیعت خیره کننده و تاریخ بلند بالایش در کنار گورستانی عجیب و غریب آنقدر خواستنی است که یک روز کامل شما را اسیر خاک دیار خود می کند.

کاخ آغا محمدخان یادگار قاجار
تاریخ گلستان از دوره های قبل از میلاد تا کاخ های شاسمن یادگار امیر تیمور، کاخ آغا محمدخان یادگار قاجار و کاخ اختصاصی یادگار دوران پهلوی در کنار تپه باستانی تورنگ و سازه دفاعی سر اسکندر با برج ها و باروها و برج تمام آجری قابوس چند روزی زمان می طلبد تا از پس این همه اصالت و تاریخ بر بیایید.

قایق سواری در بندر ترکمن یا شاید هم بازدید از کورس بهاره اسب سواری پازل این سفر را تکمیل خواهد کرد. اگر سری به غذاهای محلی ترکمن ها که اغلب از گوشت لذیذی تهیه شده بزنید، نمک گیر این مردمان بااصالت خواهید شد. شاید شانس بیاورید و میهمان مراسم ذکر خنجر ترکمن ها شوید، آیینی باستانی که در کسوت لباس ترکمن دیدنی است. در آخر هم سری به بازارهای ساحلی خوش رنگ و نگار بانوان ترکمن بزنید.
روسری ترکمن
روسری ترکمن نگین این دیار است. گشت و گذا در بازار محلی ها تمام و کمال شما را سر ذوق می آورد و رونق را پیشکش کسب و کار بومی ها می کند. گلستان هر چهار فصلش زیباست، این یک ادعا نیست بلکه یک حقیقت است حقیقتی که فقط باید با لنز چشم های خودتان کشفش کنید.
اگر شانس یارتان بود و استان گلستان در لیست مقاصد سفرتان جای گرفت، باید بگویم حالا حالاها میهمان این استان خواهید بود. هتل های گرگان مانند هتل قصر بوتانیک گرگان، هتل ناهارخوران، هتل آذین و …آماده ی خدمت رسانی به شما هستند. اگر قصد اقامت داشتید کار را به ما بسپارید. ایران هتل آنلاین با امکان رزرو آنلاین هتل، شما را در آغاز یک سفر به دور از دغدغه های دست و پاگیر امروزی یاری خواهد کرد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر