لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> مسافرت درزمان بارداری
مسافرت درزمان بارداری

مسافرت درزمان بارداری

زمانی كه فهمیدم باردار هستم، حس مادرانه درون من با خوشحالی فریاد زد كه “بله”.

با این حال مسافر درون من در حالی كه بسیار مضطرب شده بود، این سوال را پرسید كه: ” آیا مجبورم كه نه ماه از سفر كردن دوری كنم؟ ” پاسخ كوتاه به این سوال، ” نه ” است. پاسخ طولانی تر این است كه ” نه، اما بایستی چند مسئله را در نظر بگیری “. پس از مشورت با متخصصین امر، مطالعه كتاب های مرتبط و تكیه بر حس جسارت خودم، مختصری از آنچه فراگرفتم را برای شما به شرح زیر می نویسم:

سفر در دوران سه ماهه اول بارداری
از اوایل هفته ششم بارداری، عموماً با بیماری ها و بی حالی های صبحگاهی و احساس خستگی مفرط روبه رو می شوید. به طور معمول این علائم تا هفته 12 ادامه می یابد (اگرچه احتمالاً برای شما این مورد متغیر باشد). این یعنی اینكه حتی اگر هیچ دلایل پزشكی برای خودداری از مسافرت در سه ماهه اول بارداری وجود نداشته باشد، احتمالاً خودتان دلتان نخواهد خواست كه این كار را انجام دهید. در طول این مرحله برای داشتن سفری به موریس (كشوری در شرق افریقا) برنامه ریزی نمودم كه بعداً هوشیارانه آن را لغو نمودم؛ در آن زمان قرار بود كه پرواز طولانی باشد، اما احساس تهوع شدیدی داشتم كه ترجیح دادم تمام مدت را در تختخواب به استراحت بپردازم.

این را به خاطر داشته باشید كه خطر سقط جنین در سه ماهه اول در بالاترین میزان بوده و اینكه احساس ضعف و خواب آلودگی داشته باشید، دلیل خوبی برای به تعویق انداختن تمام مسافرت هایتان می باشد.

سفر در دوران سه ماهه دوم بارداری

این دوره، همان زمانی است كه به شدت احساس پرانرژی بودن دارید، بنابراین از این دوره برای سفر كردن و گذراندن زمان با همسرتان قبل از به دنیا آمدن فرزند استفاده كنید. این همان زمانی است كه بایستی تفریح كنید، به مقاصد دوردست سفر نمائید و یا حتی از یك كوهنوردی نه چندان سنگین و طاقت فرسا لذت ببرید. من در ماه پنجم بارداری برای رفتن به مصر برنامه ریزی نمودم، اگرچه می بایست از بخشی از برنامه مفرح آن صرف نظر می كردم (شما خانم ها نباید بیابان گردی داشته باشید،‌ چرا كه پر از دست اندازهای شدید است!). تفریحات كنار ساحل نیز مناسب هستند، اما نباید مدت طولانی زیر آفتاب بمانید و بایستی بیشتر از چتر استفاده كنید (زنان باردار از ریسك بالاتری در رابطه با تغییر رنگ پوست برخوردارند).

سفر در دوران سه ماهه سوم بارداری

این همان دورانی است كه وزن شما بالاتر و بالاتر می رود. دوباره باید این نكته را ذكر كرد كه در صورتیكه حالتان خوب است و دكتر شما توصیه خاصی به شما نداشته است، همچنان می توانید فعالیت داشته و سفر كنید. فقط خیلی به خودتان فشار نیاورید و فعالیت های سنگین انجام ندهید.
سفر هوائی در دوران بارداری

سفر هوائی در دوران بارداری

هیچ گونه اطلاعات پزشكی در رابطه با این موضوع كه پرواز برای كودك در حال تولد خطرناك است یا خیر، وجود ندارد. در صورتی كه بارداری شما دارای پیچیدگی خاصی نباشد، هر تعداد كه بخواهید می توانید سفر هوائی طولانی یا كوتاه داخلی داشته باشید. در صورتیكه برنامه سفر هوائی داشتید، حتماً پیش از خرید بلیط و رزرو آنلاین هتل، قوانین شركت هواپیمائی را بررسی نمائید (برخی از آژانس ها در هفته های پایانی بارداری، به شما اجازه پرواز نمی دهند).

دو نكته مهم و كاربردی برای سفر هوائی در دوران بارداری:
1.
آب زیادی بنوشید. این موضوع هم برای شما و هم برای جنین بسیار حائز اهمیت است.

2. در داخل هواپیما از صندلی كنار راهرو استفاده نمائید. هیچ مسافری به اندازه یك زن باردار در طول پرواز از سرویس بهداشتی استفاده نمی كند!
سفر زمینی در دوران بارداری

سفر زمینی در دوران بارداری

شما می توانید در روزهای پایانی بارداری رانندگی كرده و به مسافرت بروید (در صورتی كه بارداری شما پیچیدگی خاصی نداشته باشد). با این حال، از مسافت های طولانی می بایست بپرهیزید،‌ چرا كه ارتعاشات و لرزش ها می توانند باعث انقباضاتی شوند،‌ در صورتی كه مجبورید مسافت طولانی را به صورت زمینی طی كنید، در فواصل زمانی استراحت های طولانی و مكرر داشته باشید.

در طول دوران بارداری، چه زمانی بایستی سفر كردن را متوقف كرد؟
این مقوله در بین افراد مختلف متفاوت است، اما به طور كلی در صورتی باید سفر كردن را متوقف كنید كه:
1. زمانیكه دكتر به شما بگوید كه باید سفر كردن را متوقف سازید.

2. زمانیكه دیگر از سفر كردن لذت نمی برید. سفر كردن فقط به خاطر خود سفر كردن (بدون احساس نیاز به آن) ارزشی ندارد؛ بهترین كاری كه می توانید برای فرزند متولد نشده خود انجام دهید این است كه احساس آرامش و شادابی داشته باشید.

چیزهایی كه بایستی از آنها در زمان سفر طی دوران بارداری بپرهیزید
1.
تمام معالجه ها (آب درمانی ها)، سوناها و حمام های بخار گرم در مراكز آب گرم در دوران بارداری جزء موارد ممنوعه هستند. دلیل آن، افزایش دمای خون در بدن می باشد كه باعث كاهش گردش خون شده و جان بچه را به خطر می اندازد. شنا می تواند مفید باشد، اما بایستی از شنا در دریای مواج خودداری نمائید. تنها یك موج طوفانی ممكن است منجر به مشكلی به نام انقباض جفتی گردد.
2. جشنواره های موسیقی با صدای بلند (زمانیكه ارتعاشات ناشی از صدای بلندگوها را در سینه خود حس كنید، یعنی اینكه صدای آن از حد نرمال بالاتر است). لرزش ها ممكن است باعث انقباض شوند حتی اگر بارداری نرمالی داشته باشید. یك كنسرت ملایم ترمانند اجراهای سنتی یا آكوستیك مناسب تر هستند.

3. هرچیزی كه لرزش های بیش از اندازه ای را در بر داشته باشد یا می تواند باعث بیماری شما گردد. قایق سواری های فنری (در آب های مواج)، رانندگی در مسیرهای صعب العبور و … .
پیاده روی

4. فعالیت های طاقت فرسا و كوهنوردی های طولانی. هنگامی كه باردار هستید،‌ به سرعت متوجه می شوید كه به زمان بیشتری برای استراحت و خوابیدن نیاز دارید و از انرژی بسیاری كمتری برخوردارید، ‌چرا كه همه این ها مربوط به بدن شما می باشند. اگرچه دلتان می خواهد كه همانند دوران پیش از بارداری فعال بمانید، اما اول به صدای بدن خود گوش كنید، در صورتی كه بدن به شما پاسخ منفی بدهد، به آن فشار بی مورد و مضاعف وارد نكنید.

10 نکته ای که قبل از رفتن به بوتان باید بدانید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر