لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاهای دیدنی فرانسه
جاهای دیدنی فرانسه

جاهای دیدنی فرانسه

خاک فرانسه هنرمند و هنرپرور است، جایی است که با تسلیم شدن در برابر ارتش نازی، به دلیل هنرگرا بودن آدلف هیتلر، از صدمات بیشتر در جنگ جهانی در امان ماند.
این کشور یکی از دیدنی ترین و عجیب ترین جاهای دنیا برای گردشگری است که رزرو آنلاین هتل در آن به راحتی انجام می شود . تاریخ و هنر و مذهب جوری درهم تنیده شده اند که فضایی خاص با رایحه فرانسوی برای مشام های خاص پسند ایجاد کرده اند.
فرانسوی ها مردمی هستند که به اصالتشان اهمیت می دهند. به دلیل اینکه نسبت به زبان خود تعصب دارند حین صحبت کردن از زبانهای دیگر کمتر استفاده می کنند. رفتار اجتماعی مردم فرانسه با رفتار دوستانه و شخصی شان بسیار متفاوت است. آنها فقط اعضای خانواده و دوستان بسیار نزدیک خود را به اسم کوچک صدا می زنند؛ ضمن اینکه خون گرم و مبادی آداب هستند . با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
صخره میدی
“کوه بلنک” بلندترین قله در اروپاست و “صخره میدی” مرتفع ترین بخش این کوه است. با گام گذاشتن بر این صخره در خلاء قدم بردارید و چشم انداز بی نظیر آلپ را ببینید.

برج ایفل

برج ایفل نماد فرانسه است. ارتفاع آن 324 متر و در پارک قهرمانی مریخ واقع شده است.

کاخ ورسای
یک سری کاخ های سلطنتی در شهر ورسای که نزدیک فرانسه است وجود دارد که به بزرگترین و باشکوه ترین کاخ های سلطنتی دنیا معروف شده اند.
کاخ ورسای
کارناوال آدمک ها در نیس
معجونی از خلاق ترین موزیسین ها به همراه شرکت کنندگانی با لباس های قدیمی، عجیب و ماسک هایی به صورت ،با رقص های موزون ، در این کارناوال رنگ و ترانه های شاد حضور دارند. ضمن اینکه همزمان جشنواره گل نیز در آنجا برگزار می شود.

طاق پیروزی
طاق پیروزی بزرگترین طاق جهان است و برای یاد بود جنگ هایی که ناپلئون بناپارت در آنها به پیروزی رسیده است ساخته شد. بعد ها روی دیوارهایش نقش های مردان و زنانی که برهنه در حال مبارزه با آلمانی ها هستند حک شد. زیر طاق آرامگاه یکی از سربازان گمنام جنگ جهانی اول است که همیشه به یادش آتشی در آنجا روشن می کنند.
کلیسا فونتونی
کلیسا فونتونی
این کلیسا که در شهر”مارمانی” قرار دارد. ضمن بازدید از این مکان مذهبی می توان خوابگاه چهره های مشهور مذهبی و اتاق ناهارخوری آنها را نیز مشاهده کرد.
کلیسای نوتردام
کلیسای نوتردام
دو قرن طول کشید تا این کلیسا ساخته شود. این کلیسای باشکوه در مرکز پاریس قرار دارد.
ناقوس هایش سالی چند بار از جمله در 11 نوامبر، سال روز پایان جنگ جهانی اول به صدا در می آیند. این بنای تاریخی- مذهبی با فضای عجیب و منحصر به فردش با پنجره ها و کنده کاری ها و مجسمه هایی بی نظیر، بی اختیار ما را به یاد “گوژ‌پشت نتردام ویکتور هوگو” نویسنده نامی می اندازد. “گوژپشت نتردام “همان ناقوس زنی است که زمانی در آنجا آن کلیسا زندگی می کرده است.
خیابان شانزه لیزه
خیابان شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه زیباترین خیابان جهان شناخته شده است. ضمن قدم زدن در این خیابان درختان زیبا، بوتیک های مجلل و کلوب های شبانه را خواهید دید و از جادویی بودن فضایی که در آن خیابان جاری است لذت خواهید برد.

مسیر ناپلئون
این مسیر توسط ناپلئون بعد از بازگشت از تبعید ساخته شد و به دلیل مناظر دیدنی و زیبایی که دارد، به اینکه پا جای پای ناپلئون گذاشته و از این جاده با شکوه لذت ببرید، می ارزد.

25 جاذبه ی گردشگری برتر پاریس
ادامه مطلب

اپرا گارنیه
اپرای ملی فرانسه دویست ساله است و سبک معماری آن برگرفته از بناهای رومی و یونانی است و نام دیگرش “آکادمی امپراتوری موسیقی و رقص” می باشد.
آئینه هایی بسیار بزرگ و باشکوه در قسمت ورودی نصب شده است و این احساس را به انسان القا می کند که بخشی از منظره این کاخ با شکوه است.نمای داخلی از سنگ مرمر بسیار استفاده شده است. تصاویر معنادار برجسته روی دیوارها، ستون های استوار، نقاشی بی نظیرسقف ها و پلکان بزرگ و باشکوهی که به سمت آمفی تئاتر می رود همگی از شاخص ترین سازه های کاخ محسوب می شوند. لوستری هفت تنی در آمفی تئاتر نصب شده است که برای نورپردازی قسمت هایی که مردم می نشینند و قبل از شروع برنامه با هم گپ می زنند، مورد استفاده قرار می گیرد.
در نمای بیرونی مجسمه های سنگی زیبایی شامل نیم تنه مرمری آهنگسازان و تجسم های خلاقی از شاعرانگی و هارمونی دیده می شود. تقارن و تزئینات بر این بنا حکم فرماست.

برای قسمت ورودی اپرا گارنیه دو در، یکی برای امپراتور وقت و دیگری برای مردم در نظر گرفته شده بود.
بیشتر بخوانید:

طعم های ماندگار غذاهای فرانسوی
خوراک اردک

خوراک اردک
قدمت این خوراک بیش از صد سال است. در پخت آن از گوشت غاز نیز استفاده می شود.
گوشت اردک به مدت 36 ساعت در نمک و آوویشن و سیر خوابانده می شود و سپس در دمای پایین و بسیار آهسته پخته می شود. این غذای لذیذ را با سیب زمینی و سیر سرو می کنند. طعمی فراموش نشدنی را با خوردن این غذا بچشید.
سالاد نیکو‌آز
سالاد نیکو‌آز

دستورات مختلفی از این غذا وجود دارد و به عنوان غذای فرعی و اصلی سرو می شود. کاهو، تخم مرغ آب پز، لوبیا سبز، زیتون و تن ماهی از مواد تشکیل دهنده این سالاد بسیار خوشمزه و خوشبو هستند.
راتاتوی
راتاتوی

راتاتوی یک خوراک سبزیجات پخته است و از سیر، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل، هویج، ریحان و دیگر گیاهان سبز تشکیل دهنده است. این غذا بسیار سالم و پرطرفدار است.

شهر آفتابی
شهر “کن” که به “شهر آفتابی “فرانسه معروف است هر سال میزبان معتبرترین جشنواره فیلم دنیاست. این جشنواره پر زرق و برق چهره های مشهور بسیاری را به کن می کشاند.
آرزوی هر هنرمندی قدم گذاشتن بر فرش قرمزاین جشنواره است و برای هر توریستی تماشای این لحظات باشکوه جالب و هیجان انگیز است. آنجا می توان ستاره های سینما، فیلم سازان حرفه ای و خبرنگاران زیادی را دید. در حال حاضر جشنواره فیلم کن برای شناسایی حمایت و معرفی فیلم های برتر در سطح جهانی شهرت دارد.

جاده اقیانوسی نروژ؛ مهییج ترین و زیباترین مسیر سفر در جهان
ادامه مطلب

روستاهای دیدنی
فارغ از بازدید ازاماکن تاریخی، کاخ های باشکوه و موزه های مجلل می توان با سفر به روستاهای کوچک، ساده و خارق العاده جادوی سفرتان را بیشتر کنید و حسابی لذت ببرید.

روستای عمودی روکامادور
یکی از زیباترین روستاها که هم جاذبه های تاریخی دارد و هم فرهنگی و مذهبی ” روستای روکامادور ” است. این روستا روی صخره قرار دارد، به همین دلیل همه ساختمانهایش عمودی هستند. سنت آماتور( محافظ کتاب مقدس) اینجا زندگی می کرد که برای اهالی این روستا بسیار قابل احترام بود. جالب است بدانید بعد از فوت او معجزه های زیادی مانند شفا یافتن بسیاری از بیماران لاعلاج اتفاق افتاد که همین موضوع گردشگران زیادی را برای ارضا حس کنجکاویشان به این منطقه کشاند.

روستای “از”
در روستای “از” قلعه ی قرون وسطایی که مشرف به دریاچه است قرار دارد. از بالای قلعه، باغ های کاکتوس را می توان دید. در این روستا، کلیسایی قدیمی با صلیب مصری نیز قرار گرفته است که تماشای آن حال و هوای معنوی خاصی را به سفرتان می بخشد.

مراکز خرید
مقصد اکثر گردشگرانی که به فرانسه می روند پاریس است. بنابراین لوکس ترین پاساژها و مراکز خرید در این شهر ساخته شده است.
بازار سنت کوین
بازار سنت کوین: در این بازار که یکی از قدیمی ترین بازارهای پاریس است عتیقه جات به فروش می رسد.

خیابان فبورگ سن انوره : این خیابان به “محله مد” معروف است و در مغازه های آن می توان انواع پوشاک های برند با کیفیت عالی را خریداری کرد .
خیابان فبورگ سن انوره

مر کز خرید ژوف روآ: سقف این پاساژ شیشه ایست و یکی از دیدنی ترین پاساژهای فرانسه محسوب می شود.

سوغات


ادکلن
عطر و ادکلن فرانسوی از لحاظ رایحه و ماندگاری بهترین عطرهای جهان هستند. برندهای اصیل مانند شانل، کریستین دیوور، لاکوست، هرمس و گیونچی را از مغازه های فرانسوی خریداری کنید.
شیرینی ماکرون
شیرینی ماکرون
یکی از شیرینی های سنتی فرانسوی است و به “ماکارون پاریسی” نیز شهرت دارد. عسل و میوه از مواد اصلی سازنده این شیرینی هستند که البته در طعم های بسیار متنوع عرضه می شوند. بهترین نوع این شیرینی را از فروشگاه “لادیورو” یا قنادی ” فووچو ” خریداری کنید و لذت ببرید.

عروسک‌های دیزنی
عروسک های هیجان انگیز و نوستالژیک کارتون های دیزنی لند برای هر کودک و بزرگسالی بسیار جذاب و دوست داشتنی است. با رفتن به فروشگاه های خیابان شانزلیزه یا فروشگاه خود پارک دیزنی این عروسک های زیبا را خریداری کنید.

تحصیل رایگان
دانشگاه های فرانسه از اعتبار بالایی برخوردار هستند و نکته مهم تر و پررنگ تر امکان تحصیل رایگان در این کشور است. دانشگاه های فرانسه با این وجود که هم رده بسیاری از کشورهای اروپایی است اما ارزان تر و مقرون یه صرفه تر است.
موسسات آموزشی

دولت فرانسه ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو برای هر دانشجو اختصاص می دهد که این مبلغ بسیاری از هزینه های دانشجو مثل : پانسیون ( اقامت ) و بیمه را پوشش می دهد.

کار دانشجویی
هر دانشجوی کارشناسی ارشد می تواند هفته ای بیست ساعت کار دانشجویی انجام دهد و مبلغ مکفی به عنوان حقوق هفتگی دریافت کند. این مبلغ بسیاری از هزینه ها را ساپورت می کند .
به طور کلی هزینه ی زندگی در فرانسه با شرایط دانشجویی ۵۰۰ یورو در ماه است که قسمت اعظم آن هم برای هزینه های مسکن است پس این مبالغ برای کار دانشجویی ( ۱۰ ساعت برای کارشناسی و ۲۰ ساعت برای مقاطع بالاتر در هفته ) می تواند به طرز قابل توجهی مکفی باشد.

۱۵ مکان برتر برای مسافرت در سال ۲۰۱۹
ادامه مطلب

آب و هوا
شهرهای مختلف فرانسه آب و هوای متفاوتی دارند. قسمتهای شمالی آب و هوای معتدل، قسمت جنوبی آب و هوای مدیترانه ای و قسمتهای غربی اقلیم اقیانوسی دارند. در سایر مناطق تابستان ها به شدت گرم و زمستان ها سرد هستند. بهترین زمان برای سفر به فرانسه، ماه های آوریل تا ژوئن و ماه های سپتامبر تا نوامبر است .

محل اقامت
به دلیل مناطق دیدنی فرانسه و به خصوص شهر پاریس، احتمالا فقط برای استراحت پایتان به هتل باز می شود. در این جا برخی از هتل های لوکس معرفی می شود تا از طریق رزرو هتل بهترین امکانات در اختیارتان قرار گیرد.
هتل «بست وسترن پریمیر الیزه سکرت»
هتل «بست وسترن پریمیر الیزه سکرت»
مزیت این هتل نزدیک بودن آن به خیابان شانزلیزه و مراکز خرید لوکس آن و همچنین ایستگاه مترو«فرانکلین دی روزولت» است که از طریق این مترو می توان به “موزه لوور” نیز دسترسی پیدا کرد.اتاقها به جایگاه داک آی پاد، تلویزیون فلت ماهواره ای مجهزهستند. در این هتل خدمات کانسیرژ و کانتر فروش بلیط برای نمایش های محلی و جذابیت های گردشگری نیز وجود دارد.
هتل بوتیک «سوفیتل پاریس آرک دو تریومف»
هتل بوتیک «سوفیتل پاریس آرک دو تریومف»
این هتل به “طاق پیروزی” بسیار نزدیک است. در این هتل پارکینگ اختصاصی ویژه مهمانان، محل نگهداری از کودکان، تسهیلات معلولان، صرافی، سالن لاغری، امکانات برگزاری جلسه وجود دارد. امکانات، هراتاق قهوه ساز اسپرسو، داک باس برای آی پاد و تلویزیون LED می باشد. این هتل به «شارل دو گل اتوال» و مترو «جورج پنجم» بسیار نزدیک است.

هتل «کالیفرنیا پاریس»
این هتل به ایستگاه مترو «جورج پنجم» نزدیک است و می توان به سرعت به خیابان ریولی رسید.
هتل «مونالیزا»

هتل «مونالیزا»
این هتل به باغ “آرک دتریمپه “نزدیک است. سرویس رفت و برگشت به مناطق گردشگری اطراف، اتاق های مجهز به عایق صدا، گاو صندوق مرکزی از امتیازات این هتل است.
هتل «مادمازل»
هتل «مادمازل»
از این هتل می توان قدم زنان به بازار سرپوشیده«سن کونتانمی‌رسید» رسید. در این هتل سونا، کتابخانه و وای فای رایگان موجود می باشد.

کلام آخر
در فرانسه همه امکانات برای داشتن یک سفر رویایی و کوله باری از خاطرات منتظراند تا آنها را تجربه کنید. تجربه ای ویژه را برای زندگیتان به ارمغان آورید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر