لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> روستای کردان، بهشتی در پایتخت ایران
روستای کردان، بهشتی در پایتخت ایران

روستای کردان، بهشتی در پایتخت ایران

دیدن مناظر طبیعی روحی تازه در کالبد انسان می دمد و آدمی را از دغدغه ها و هیاهوی زندگی شهری دور می کند. ایران جزو معدود کشورهای منطقه و حتی جهان است که علاوه بر دریا، کویر و کوهستان، دارای جنگل و طبیعت بکر است. بسیاری از روستاهای اطراف تهران، دارای درختان و مراتع سرسبز هستند. اهالی روستای کردان، در منطقه ای بکر و طبیعی با جاذبه های گردشگری زندگی می کنند. این روستا هر ساله پذیرای مسافران زیادی است.

وجود طبیعت دلنشین و جاذبه های تاریخی، این روستا را به یکی از پر بازدیدترین مناطق پایتخت تبدیل کرده است. این روستا مجموعه ای کامل برای گذراندن اوقات فراغت و ثبت خاطرات بی نظیر است. با استفاده از رزرو آنلاین هتل می توان، بدون دغدغه به این طبیعت بکر سفر کرد. لازم به ذکر است که گفته شود، این روستا به دلیل فاصله کمی که با پایتخت ایران دارد، رنگ و بوی زندگی شهری را به خود نگرفته است و کماکان، دارای بافتی سنتی و زیبا است.

درباره بهشت پایتخت :
روستای کردان قبل از تقسیمات کشوری در سال ١٣٨٥، از توابع چندار محسوب می شد. اما پس از این سال، کردان جزو توابع شهر کوهسار شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت. جمعیت این روستا در سرشماری سال ١٣٩٥، حدود ١١٥٠ خانوار و یا ٣٧٩٥ نفر تخمین زده شده است. ارتفاع این روستا از سطح دریا حدود ١٣٥٠ متر می باشد. روستای کردان از شمال به جاده کوهسار و برغان، از غرب به روستای سیف آباد و بانو صحرا، از جنوب به اتوبان کرج-قزوین و از شرق به شهرستان کرج منتهی می شود.
این روستا با مساحتی حدود ١٠٤ هکتار، در ١٥ کیلومتری شهرستان کرج واقع گردیده است. با اجرای طرح هادی در این روستا، بسیاری از ساختمان های قدیمی تعمیر شد و برخی از اهالی منطقه، منازل جدیدی را برای زندگی خود ساختند. پیشرفت روز افزون این روستا در ساخت و ساز و رشد ٣٪ جمعیت، به جذب گردشگر بیشتر کمک شایانی نموده است. درختان بلند و کهنسال در کنار بناهای تاریخی این روستا، عاملی مهم در جذب مسافران بیشتر است. وجود آب فراوان به حفظ طبیعت این منطقه کمک زیادی کرده است. نبود دود، آلودگی و صداهای گوش خراش از جمله مزیت های این منطقه خوش آب و هوا است. اما توجه به ابنیه تاریخی موجود در روستا، سبب حفظ آنها و جذب بیشتر بازدید کنندگان از این مراکز شده است. برج مقبره کردان یکی از بناهای تاریخی این روستای زیبا است که جلوه منحصر به فردی به روستا بخشیده است. این برج در کمتر از یک کیلومتری خارج روستا قرار دارد.
کردان
دایره ای به قطر ٨ هشت متر، سکویی است که برج بر روی آن ساخته شده است. کاربرد دقیق این مقبره هنوز مشخص نیست. برخی معتقدند که این برج در دوره سلجوقیان بنا شده و عده ای بر این باورند که این مقبره، محل دفن پیکر مطهر امام زاده حسین (ع)، یکی از نوادگان امام سجاد (ع) است. این بنا دارای سقفی گنبد مانند است و این امر سبب خاص بودن آن شده است. به دلیل شرایط آب و هوایی، این مقبره در سال ١٣٨٧ بازسازی شد. درختان قطور چنار و توت، در اطراف امام زاده خودنمایی می کنند.
کردان
پل بانو صحرا یکی دیگر از جاذبه های تاریخی و گردشگری این روستا است که بخشی از آن تخریب شده و قسمتی از دو پایه و اتاق های آن باقی مانده است. این پل در دوران صفویه و با توجه به سبک معماری این دوره بنا شده است. بسیاری از گردشگران علاقه مند به جاذبه های تاریخی، این روستا را برای سیاحت انتخاب می کنند.
این روستا علاوه بر این، دارای مراکز صنعتی پیشرفته ای نیز هست. سیلوی ٣٠٠ هزار تنی گندم، کشتارگاه صنعتی گاو سلیمانی،شرکت سویا، کشتارگاه مرغ کردان و از همه مهم تر شرکت سرنگ سازی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این روستا قرار دارد. روستای کردان به دلیل موقعیت ویژه آب و هوایی، جاذبه های گردشگری و تاریخی و مراکز صنعتی، هر ساله پذیرای تعدادی از افراد است که برای زندگی به این روستا مهاجرت می کنند. رودخانه این روستا از ارتفاعات کهار بزرگ در استان البرز سرچشمه می گیرد. این رود منبع آبیاری باغ های گیلاس، گردو و توت است. پس می توان گفت که باغ داری یکی دیگر از حرفه های مردم روستا به شمار می رود.
کردان

مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز، به همراه ١٠٠ خلبان در تاریخ ١٨ آبان ٩٦، اولین سایت پروازی استان البرز را در شهرک کردان افتتاح کردند. مجموعه تفریحی ایثار دارای تعدادی ویلا و امکانات ورزشی متفاوت است که می توان برای تفریح به آن مراجعه کرد. همچنین کوهستانی بودن منطقه، فرصتی مناسب را برای کوهنوردان فراهم می کند تا ساعاتی را به این ورزش بپردازند.
کردان

راه های مواصلاتی به این روستا :
برای سفر به روستای خوش آب و هوای کردان باید ابتدا از شهرستان کرج، به آزاد راه تهران-قزوین مراجعه کرد. بعد از طی مسیری ٢٠ کیلومتری با تابلوی راهنمای روستا مواجه می شوید. بعد از خروج از آزاد راه و طی مسیری زیبا، به روستای سرسبز کردان می رسید. استفاده از وسایل نقلیه شخصی، تنها راهکار دستیابی به این روستا است. این روستا اماکنی را برای اقامت مسافران فراهم نموده است. اما برخی از مسافران و گردشگران، بعد از گذراندن ساعاتی در این روستا، به استان البرز باز می گردند. مراکز اقامتی بی شماری در کرج وجود دارد.

هتل امیر کبیر کرج، در خیابان شهید بهشتی، ابتدای خیابان فروغی واقع شده و هزینه یک شب اقامت در یکی از اتاق های یک تخته آن معادل ١٠٨٠٠٠ تومان است. هتل مرمر کرج نیز در همین محدوده قرار گرفته و هزینه اتاق یک تخته آن برای یک شب، حدود ١٦٥٠٠٠ تومان است.
در قرن 21 سفر و گردشگری تقریبا به نیاز همه افراد، شهروندان و حتی ساکنین حومه‌نشین شهر تبدیل شده است؛ با وجود یکنواخت شدن محل زندگی روزمره جای تعجبی نیست اگر بخواهیم برای مدت کوتاهی هم که شده، از محل کار و زندگیمان دور باشیم و در مکانی باصفا، آرامش بخش و جذاب و در هوایی پاک استراحت کنیم.
یکی از خوش آب‌و‌هواترین و زیباترین طبیعتی که در غرب کرج واقع شده است، روستای کردان است. روستایی که با وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخیش همواره یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای جذب گردشگران و یکی از بهترین انتخاب‌های سفر است. در این مقاله فهمیدیم که کردان کجاست و البته هر چه لازم بود تا در مورد کردان کرج بدانید را توضیح دادیم تا بتوانید انتخاب آگاهانه و هوشمندانه ای داشته باشید و لحظات بی نظیری را در کنار خانواده تان سپری کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
معرفی شله های شمشک و دیزین (کلبه های کوچک)
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر