لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 9 نکته مسافرتی که فضانوردان از فضا به زمین آورده اند
9 نکته مسافرتی که فضانوردان از فضا به زمین آورده اند

9 نکته مسافرتی که فضانوردان از فضا به زمین آورده اند

حجم و وزن وسایل هم برای سفرهای فضایی و هم برای مسافرت های زمینی اهمیت زیادی دارد. همیشه سبک سفر کنید.
اگر به این موضوع توجه کنید که تنها 550 نفر از ساکنین زمین از فضا دیدن کرده اند، آنگاه متوجه می شوید که چرا فضانوردان جزء افراد غیرمعمولی و منحصر بفرد کره زمین هستند.

برخلاف مسافران هواپیما که تنها با خریدن بلیط، رزرو آنلاین هتل،حضور در فرودگاه و گوش دادن (یا تظاهر به گوش دادن) به یک سری نکات امنیتی کوتاه، آمادگی پرواز پیدا می کنند؛ فضانوردان برای سفرشان باید دوره های آموزشی سخت و طولانی را پشت سر بگذرانند. اگرچه ماجراجویی های فضانوردان شامل تجربه بی وزنی و دیدن چشم اندازهای فوق العاده است اما باید با اشعه های کیهانی، تحلیل رفتن عضلات و استخوان ها، و بسیاری از شرایط خطرناک هم دست و پنجه نرم کرده و برایشان برنامه ریزی کنند.
به دلیل تجارب منحصر بفرد فضانوردان، ما از چندین فضانورد بازنشسته و یکی از مدیران اسبق مرکز فضایی کندی پرسیدیم که چه نکاتی در سفرهای فضایی آموخته اند که در روی زمین هم به کارشان می آید و آنها را تبدیل به مسافری زرنگ و دانا کرده است.

فردریک ریک هاک، فضانورد سابق ناسا که چندین ماموریت شاتل فضایی را هدایت و فرماندهی کرده است، توصیه می کند تا از چک لیست استفاده کنید. او معتقد است “تلاش های زیادی در این جهان صورت می گیرد ولی اگر مردم از چک لیست برای انجام کارها استفاده می کردند، این تلاش ها بهتر نتیجه می داد.”

چارلز واکر، کسی که در سه ماموریت شاتل فضایی حضور داشته و اولین فردی بوده که بدون وابستگی دولتی به فضا سفر کرده است، از مسافران می خواهد تا “به خوبی فکر کنند که چه چیزی نیاز دارند یا چه چیزی حتما باید به همراه داشته باشند” و در نظر داشته باشند که چه چیزهایی در مقصد سفر قابل تهیه است.
چمدان

واکر می گوید ” حجم و وزن وسایل هم برای سفرهای فضایی و هم برای مسافرت های زمینی اهمیت زیادی دارد. من همیشه چمدانم را سبک می بندم”. او اضافه می کند، یاد گرفتن حتی چند کلمه به زبان کشور مقصدتان کمک کننده است ولی آنچه که اهمیت دارد، رفتاری معتدل و آرام است. ” اتفاقات اطرافتان را پذیرا باشید و سعی کنید تا از نظر روحی آمادگی روبرویی با هر چیزی را داشته باشید و با آنها آرام و خونسرد برخورد کنید”.
جی هانی کات، مدیر اسبق مرکز فضایی جان اف کندی ناسا، معتقد است که تنها سفر کردن خوبی های خودش را دارد ولی بعد از چندین سال مشاهده فضانوردان و آموزش فضایی به آنها به این نتیجه رسیده است که مسافران موفق آنهایی هستند که با همه نوع افراد راحت هستند و مایلند تا در زمان نیاز با بقیه همکاری کنند.

هانیکات می گوید: “سهم عادلانه ی خودتان از کارهایی که باید انجام دهید تا سفر موفق و ایمنی داشته باشید، انجام دهید و کاری کنید تا همیشه تفریحی برای انجام داشته باشید.”
فضا

نیکول ایتات، فضانورد باتجربه ناسا (فضانورد هنری) که تجربه ی دو سفر فضایی و 104 روز زندگی و کار در فضا (هم در شاتل فضایی و هم در ایستگاه فضایی بین المللی) را دارد، توصیه واکر در زمینه سبک سفر کردن را تکرار می کند.
استات می گوید: “جالب است که چقدر به وسایل نیاز ندارید. من برای سه ماه در فضا بودن یک شلوار داشتم و واقعا هم کافی بود.”

استات معتقد است که برای سفر به بیشتر نقاط زمین “به بیش از یک ساک دستی نیاز نیست. زمانی که سبک سفر می کنید، باری از دوشتان برداشته می شود. دیگر نگران چیزهایی که حمل می کنید نیستید و در عوض می توانید بر روی تجربه ای که می خواهید به دست آورید، تمرکز کنید.”
فضا

استات نیز مثل بقیه فضانوردانی که منظره زمین از فضا را با ابهت توصیف می کنند (حتی بعد از گذشت چند سال از سفرشان و چند بار دیدن از فضا)، طرفدار جدی توجه به محیط اطراف است.
استات می گوید: “در فضا می توانید به بیرون پنجره نگاه کنید و زمین را به خوبی بشناسید. در ابتدا می خواستم چیزهای آشنایی مانند فلوریدا، جایی که در آن بزرگ شدم را ببینم اما خیلی زود، فلوریدا تبدیل به بخشی از سیاره ای بزرگتر شد.”
استات 250 مایل از سطح زمین فاصله گرفت ولی معتقد است که برای دیدن منظره ای منحصر بفرد از تکه ای از جهان، نیازی نیست تا 250 مایل به هوا بروید.
استات که از دیدن مسافران هواپیما که فقط فیلم تماشا می کنند، کار می کنند یا می خوابند، ناراحت است، می گوید: “می توانید سه مایل در جاده حرکت کنید، به بالای یک ساختمان بروید، سوار قایق یا هواپیما شوید و به درکی تازه از خودتان برسید.”
او می گوید: “بیدار ماندن و درک سفر و شگفت زده شدن با آنچه که در راه می بینید و احساس می کنید، اهمیت دارد.”

لذت بردن از تعطیلات با روش های ساده
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر