لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی زیباکنار
جاهای دیدنی زیباکنار

جاهای دیدنی زیباکنار

كشور ایران از معدود كشورهای جهان است كه در دل خود در هر زمان از سال، چهار فصل متفاوت را جای داده است. در هر منطقه از كشور می توان زیبایی منحصر به فرد آن خطه را تجربه كرد. در این بین شمال كشور از مناطقی به حساب می آید كه كمتر شخصی آن را تجربه نكرده یا از آن نشنیده است. نقطه نقطه شمال كشور آب و هوا و طبیعتی بكر دارد. البته هر منطقه نقاط قوت خود را به رخ دیگر مناطق می كشد. از جنگل های گلستان تا سواحل گیلان و آب هوای مازندران همه و همه نشانه ای از لطف خداوند در این مناطق می باشد. استان گیلان از استان های بی نظیر شمالی كشور است كه همه این زیبایی ها را در دل خود جای داده است. در این مقاله گردشگری شما را با یكی از دلنشین ترین سواحل و زیباترین طبیعت های شمال كشور آشنا می كنیم. منطقه ساحلی و رویایی «زیبا كنار» از مناطق پر گردشگر استان گیلان می باشد. منطقه ای كه در سال های اخیر به دلیل آب و هوا و ساحل مناسب، بزرگترین و زیباترین ویلا ها و در آینده ای نه چندان دور بهترین هتل های ایران را در خود جای می دهد که می توانید رزرو آنلاین هتل را در ازای آسودگی خاطر انجام دهید. همجواری با ساحل و پارك های طبیعی اطراف خود و اقامت گاه هایی از جمله مجتمع اقامتی زیبا كنار بندر انزلی كه در نزدیكی این منطقه احداث شده و همچنین مناطق آزاد و تجاری و تفریحی بی شمار در این منطقه، باعث رونق و جذب گردشگران بسیاری در سال های اخیر شده است. در این مقاله شما را با مناطق گردشگری و روستاهای كم نظیر این خطه از جمله: رودخانه اوشمك، پارك ملی بوجاق، ساحل حاجی بكنده، منطقه تجاری و تفریحی كاسپین و دیگر مناطق كم نظیر آن آشنا می كنیم.

ناهار خوران گرگان
ادامه مطلب

منطقه خوش آب و هوای “زیبا كنار” در نزدیكی شهر “رشت” در استان “گیلان” قرار گرفته است. ” زیبا كنار” در قدیم به نام “بندر علی آباد” شناخته شده بود. “زیبا كنار” در میان شهر های”رشت”، “لاهیجان”، “بندر انزلی”، و بندر “كیانشهر” قرار گرفته است. قرار گرفتن بین بزرگترین و پر رونق ترین شهرهای شمال كشور از دیگر مزایا و ویژگی های جغرافیایی این منطقه می باشد. یكی از دلایل مسافر پذیر بودن و پر رونقی اغلب شهر های شمال كشور آب هوای معتدل و طبیعت یكدست آن منطقه است به همین دلیل گردشگران و مسافران برای اقامت در این منطقه، نگرانی از بابت رزرو هتل و اقامتگاه نداشته و حتی با گذراندن شبی در دل طبیعت نیز می توانند خاطره خوشی را برای خود رقم بزنند. در ادامه به اختصار به برخی نقاط گردشكری منطقه “زیبا كنار” و اطراف آن اشاره می كنیم.
رودخانه اوشمك
رودخانه اوشمك
این رودخانه پر آب و زیبا كه در منطقه”زیبا كنار” واقع شده است در امتداد خود مناظر و مناطق زیبایی را به وجود آورده است. یكی دیگر از دلایل خاص بودن منطقه”زیبا كنار” وجود این رودخانه در این منطقه می باشد.
پارك ملی بوجاق
پارك ملی بوجاق
در شرق “زیبا كنار” از كنار رودخانه”اوشمك” به سمت دریا منطقه حفاظت شده ای به نام “پارك ملی بوجاق” قرار گرفته است. این پارك ملی از اولین پارك های ملی ایران می باشد كه در دل خود “تالاب بوجاق” را جای داده است. تالابی زیبا كه بیش از 200 گونه پرنده را در دل خود جای داده است. این پارك ملی طبیعی از شمال به دریای خزر، از جنوب به بندر كیاشهر و از سمت غرب به “زیبا كنار” می رسد.
ساحل حاجی بكنده
ساحل حاجی بكنده
در نزدیكی منطقه “زیبا كنار” در كنار سواحل بكر آن می توان به “ساحل حاجی بكنده” كه در 8كیلومتری غرب “زیبا كنار” واقع شده است اشاره كرد. ساحلی شنی و ایده آل برای تفریحات دریایی و ماهی گیری كه در سال های اخیر گردشگران زیادی را به خود جذب كرده است.
سفید رود
سفید رود
سفید رود دومین رودخانه بزرگ كشور و بزرگترین رودخانه شمال ایران است. این رودخانه بزرگ با مناظر فوق العاده اطراف خود از میان پارك ملی بوجاق در نزدیكی “زیبا كنار” می گذرد. تنوع آبزیان و گونه های گیاهی اطراف این رودخانه عظیم، چشم هر گردشگری را خیره می كند. سفر به منطقه “زیبا كنار” بدون گذراندن ساعاتی در كنار رودخانه”سفید رود” بی معناست.

‎رستوران های هتل نارنجستان نور مازندران
ادامه مطلب

باغ محله
“باغ محله” از مناطق ساحلی “زیبا كنار” می باشد. مجموعه ای از ویلا های روبه دریا و مدرن با تمامی امكانات در كنار رستوران ها و كافه های سنتی هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می كشد. “باغ محله” با چشم اندازی تماشایی در كنار جاده انزلی به كیاشهر در “زیبا كنار” واقع شده است.

مجتمع آموزشی و فرهنگی زیباكنار
مجتمع آموزشی و فرهنگی زیباكنار
این مجتمع بزرگ از كم نظیر ترین مجموعه های شمال كشور در تمام فصول پذیرای گردشگران عزیز می باشد. مجموعه ای از بهترین هتل های ایران در این فضا گرد هم جمع شده و در كنار دیكر امكانات موجود محیطی آرام را برای هر گردشگری بوجود آورده است.

پارك جنگلی كیاشهر
در شرق منطقه زیبا كنار و در آن سوی سپید رود، پارك جنگلی كیاشهر خودنمایی می كند. این پارك طبیعی در كنار مردابی آرام و دست نخورده هر ساله مسافران زیادی را به سمت خود جذب می كند. البته كه نقطه نقطه شمال كشور دیدنی بوده ولی قرار گرفتن این جنگل بكر در نزدیكی منطقه زیبا كنار به زیبایی های این خطه افزوده است.
پارك جنگلی كیاشهر
قرار گرفتن منطقه “زیبا كنار” در نزدیكی ساحل، رودخانه و جنگل باعث خاص بودن این منطقه در شمال كشور شده است. در سال های اخیر به دلیل پتانسیل بالای این منطقه برای ساخت و ساز ویلاها و مجموعه های فرهنگی و رفاهی دست خوش تغییراتی بوده است. در سطح شهر به چشم خوردن بنگاه های معاملاتی و املاكی حاكی از این موضوع می باشد كه ساخت و ساز و خرید فروش ویلاهایی در این منطقه رواج دارد. گردشگرانی كه می خواهند برای مدتی از شلوغی و آلودگی هوای محل زندگی دور باشند، یكی از بهترین مكان هایی كه می توان برای گذران لحظاتی خوش به آنجا سفر كرد منطقه “زیباكنار”خواهد بود. این منطقه وسیع به دلیل شرایط جغرافیایی روستاهای زیادی را در خود جای داده است كه هر كدام از آنها محلی دنج برای اقامتی چند روزه دور از هیاهوی شهر می باشد.

لاریجان کجاست؟ معرفی جاذبه‌ های دیدنی لاریجان + عکس
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر