لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشارآب ملخ سمیرم، پدیده ای شگفت انگیز
آبشارآب ملخ سمیرم، پدیده ای شگفت انگیز

آبشارآب ملخ سمیرم، پدیده ای شگفت انگیز

با پشت سرگذاشتن مسیری پرپیچ وخم وکوهستانی، با منظره ای چنان خیال انگیز روبرو می شویم، که دربهت و حیرت فرو می رویم. قلم نقاش زبردست طبیعت این منظره را آن چنان زیبا ودل انگیز به تصویر کشیده است، که چشم ازدیدن آن سیر نمی شود. زیبایی رازآلود این آبشارشگفت انگیزدل وجان هربیننده ای را مجذوب وغرق تماشا می کند، وروح پرسش گرانسان که نظاره گراین همه شگفتی است، تنها سر تعظیم در برابر خالق آن فرود می آورد.
به وجود آمدن این آبشارافسانه ای که از فراز کوه ها بر رودخانه ی “ماربر“سرازیر می شود، آمیخته با افسانه های رازآلودی است، طوری که واقعیت و خیال درهم ادغام شده وداستان های زیبایی درمورد آن نقل می کنند. مردم روستا این آبشار را “تخت سلیمان” هم می نامند و معتقدند سنگ بزرگی که روی آبشارقرارگرفته محل استراحت حضرت سلیمان بوده است. اما درواقع این طوربه نظر می رسد، که این آبشار بر اثر ریزش کوه و انسداد مسیر اصلی رودخانه به وسیله ی یک تخته سنگ بوجود آمده است. آب رودخانه ازدوسوی این تخته سنگ پل مانند به سمت پایین جاری می شود و منظره ی بی نظیری را پدید می آورد. این پل به غاری منتهی می شود، دراین غارچشمه ای زلالی وجود دارد که آب آن از اطراف تخته سنگ به رودخانه می ریزد.
ابشار اب ملخ
ابشار اب ملخ
این آبشاررویایی با داشتن پرتگاهی در نزدیکی خود به یکی از خطرناک ترین آبشارهای ایران نیزمعروف است. زیبایی کوه دنا و این منطقه ی بکرکه این آبشارزیبا را دردل خود جای داده است، همچون رویایی است که به واقعیت مبدل شده است. دلیلی که باعث شهرت این آبشاربه آبشار”آب ملخ” شده است، این است که آب این آبشار دارای ترکیبات ویژه ای است که می تواند آفاتی همچون ملخ را که به مزارع حمله می کنند، نابود کند. به دلیل موقعیت ویژه ی روستای “آب ملخ” که دردره ای عمیق قرارگرفته است، تابش خورشید تقریبا سه ساعت در روز است، از این روی این روستا ” نیمروز” نیز نامیده می شود. این منطقه ی بکر پرازشگفتی ها اسرارآمیزی است که طبیعت دوستان را به سمت خود جذب کرده وهرلحظه با پدیده ای منحصر به فرد آن ها را غرق حیرت می کند.

ابشار اب ملخ

ابشار اب ملخ
موقعیت جغرافیایی :
آبشار”آب ملخ” درشمال رشته کوه های دنا، در60 کیلومتری شهرستان سمیرم ودر160 کیلومتری جنوب غربی اصفهان، درمجاورت روستای “آب ملخ “واقع است.
ابشار اب ملخ

مسیردسترسی:

برای رسیدن به آبشارباید ازشهرهای اصفهان و سمیرم عبور کرده و وارد جاده ی سمیرم یاسوج بشویم. پس از روستایی به نام چهارراه، وارد یک جاده ی خاکی می شویم، وپس از طی 7 کیلومتردرآن به روستای آب ملخ می رسیم. از روستا تا محل آبشاردر حدود یک ساعت راه پیش رو داریم، که باید آن را پیاده طی کنیم.
سفربه این منطقه وبازدید ازاین آبشاربرای طبیعت گردان وطبیعت دوستان، سفری است هیجان انگیزوبه یاد ماندنی. واز آن جایی که این منطقه دربهاروتابستان هوای مطبوعی دارد، مکان مناسبی برای گذراندن یک روزدلپذیراست.
نقشه

درروستای “آب ملخ “اقامتگاهی برای سکونت وجود ندارد، اما اهالی روستا ازگردشگران به گرمی استقبال می کنند، درصورت تمایل به استفاده ازامکانات رفاهی بیشترمی توانید درهتل های شهراصفهان اقامت کنید و یا با رزرو آنلاین هتل در این شهر به راحتی سفر کنید.
درپایان امید است با سفربه این آبشاراززیبایی های بکروطبیعی آن لذت برده واین سفرخاطرات خوشی برای شما به همراه داشته باشد.

معرفی زیباترین آبشارهای ایران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر