لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه در ازدحام جمعیت گرفتار نشوید
چگونه در ازدحام جمعیت گرفتار نشوید

چگونه در ازدحام جمعیت گرفتار نشوید

طلوع آفتاب در انگکور وات به یکی از تصاویر نمادین و شگفت‌انگیز برای سفر بدل شده است. بدین ترتیب همزمان تماشا کردن معبد انگکور وات در کامبوج همراه با 6000 نفر دیگر نباید شما را متعجب کند. در بعضی مواقع مخصوصاً اگر گرد و خاک، گرما و رقابت برای گرفتن عکس در بهترین نقطه را هم به این شلوغی اضافه کنیم، شرایط سخت‌تر هم خواهد شد. همچنین با رزرو آنلاین هتل از به وجد آمدن شرایط سخت تربرای انتخاب هتل، پیشگیری خواهیم کرد.

بلیط‌‌تان را یک روز قبل تهیه کنید

اگر بعدازظهر به سیم ریپ رسیدید، بلیطی تهیه کنید که از فردای آن روز اعتبار داشته باشد. از محل دقیق دفتر تهیه بلیط اطمینان حاصل کنید.در سال 2016 محل آن تغییر کرد و اکنون با معبد انگکور وات کاملاً فاصله دارد. این دفتر از 5 صبح تا 5:30 بعدازظهر باز است ولی صبح‌ها از ساعت 4:30 ازدحام جمعیت برای تهیه بلیط زیاد است زیرا همه توریست‌های لحظه آخری می‌خواهند به موقع برای طلوع آفتاب در آنجا حضور داشته باشند. اعتبار بلیط‌ها به‌ صورت 1روزه، 3روزه تا 1هفته‌ ای می‌ باشد، بنابراین برای تور تماشای طلوع و غروب آفتاب با دقت برنامه‌ ریزی کنید.
Angkor Wat

از تعداد زیادی معبد در یک روز بازدید نکنید

در روز اول شما به طرز باورنکردنی هیجان‌زده خواهید شد و می‌خواهید تا جایی که ممکن است از معابد دیدن کنید ولی خستگی ناشی از بازدید معابد باعث خواهد شد که چند ساعت بعد احساس کنید که دیگر دلتان نمی‌خواهد حتی از یک معبد تا پایان عمر دیدن کنید. برای اجتناب از این احساس بلیط 3 روزه یا 7 روزه تهیه کنید و از پارک باستانی انگکور در بخش‌های کوتاه دیدن نمایید. بنابراین اگر برای بازدید انگکور تام برنامه‌ریزی کرده بودید و سپس متوجه شدید که بسیار شلوغ است، این برنامه را به فردا موکول کنید و به مقصد بعدی بروید. علامت‌گذاری (یا در نقشه و یا در اپلیکیشن) برای معابدی که قبلاً از آنها بازدید کرده‌اید ایده خوبیست زیرا در بعضی مواقع پیداکردن مسیر غیرممکن خواهد شد.
Angkor Wat

صبح زود بیدارشدن کمکی نخواهد کرد

همه قبل از طلوع خورشید به انگکور می‌رسند و درحالی‌که سحرخیزی اکثر اوقات کارعاقلانه‌ ایست، در اینجا کمکی به شما نخواهد کرد. بهترین زمان برای بازدید از این مکان تاریخی صبح زود و نزدیک غروب است، زیرا گرمای هوا هنگام ظهر غیر قابل تحمل می‌شود.
Angkor Wat

به‌جای ورودی اصلی غربی از ورودی شرقی وارد شوید

با فرض اینکه قبلاً طلوع آفتاب را در انگکور وات مشاهده کرده‌اید، مابقی روزهای بازدید خود را با وارد شدن از ورودی کوچک شرقی شروع کنید. این کار به شما این شانس را می‌دهد تا بدون اینکه در میان ازدحام توریست‌ها قرار بگیرید ازتماشای ضلع دیگر این پارک تاریخی لذت ببرید که نه در آن خبری از مونوپد است، نه تنه‌ زدن و نه دستفروش‌ها.
Angkor Wat

برخلاف روال معمول عمل کنید

3 جاذبه اصلی در انگکور عبارتند از، انگکور وات، انگکور تام (که شامل معبد عظیم بایون است) و تاپروم (لوکیشن فیلم‌ برداری تام ریدر) که بیشترین جمعیت در این 3نقطه متمرکز می‌شوند. اگر شخصی تنها یک روز را در انگکور باشد مطمئناً از این سه محل دیدن خواهد کرد. ترتیب منطقی بازدید از آنها بدین صورت است: 1. انگکور وات 2. انگکور تام 3. تاپروم. شما می‌توانید پیشدستی کنید و بر خلاف روال معمول عمل کنید و از انتهای این لیست شروع کنید. مثلاً تاکئو-بین انگکور تام و تاپروم- در هنگام صبح به معبد ارواح معروف است.
Angkor Wat
بعضی شلوغی‌ها را بپذیرید

همه می‌خواهند تا طلوع آفتاب را در انگکور وات مشاهده کنند، ولی حجم صدها نفر از بازدیدکنندگانی که برای گرفتن بهترین عکس در گل‌ ولای حاشیه دریاچه‌ مقابل معبد با هم رقابت می‌کنند ممکن است ناخوشایند باشد. دیگران هم دقیقاً مانند شما می‌خواهند چیزی که تا به‌ حال در تصاویری حیرت‌ انگیز دیده‌اند را تجربه کنند. صبور و باگذشت باشید. همین شرایط هنگام غروب آفتاب در پنوم باکنگ و بالارفتن از برج مرکزی انگکور وات که روزانه تنها 100نفر می‌توانند از آنجا دیدن کنند نیز وجود دارد.

سفر در شرایط بیماری و اهمیت صرف غذا های سالم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر