لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پارک های تهران | بهترین پارک‌های پایتخت را بشناسید
پارک های تفریحی  تهران

پارک های تهران | بهترین پارک‌های پایتخت را بشناسید

دلتان می‌خواهد برای ساعاتی از زندگی شلوغ و ماشینی پایتخت فرار کنید و در آغوش طبیعت آرام بگیرید؟ پارک های تهران بهترین و راحت‌ترین انتخاب برای این کار هستند که در هر منطقه از شهر، نشانی از آن‌ها دیده می‌شود. این بوستان‌های شهری در لیست جاهای دیدنی تهران قرار دارند و هر یک به لطف طراحی زیبا و بهره‌گیری از گل‌وگیاهان رنگارنگ، محیطی آرامش‌بخش و دلنشین را برایتان فراهم می‌کنند.

بنابراین، فرقی ندارد در شمال یا جنوب تهران باشید یا شرق و غرب آن؛ زیرا پارک های تهران در هر گوشه از این شهر دیده می‌شود که تا اراده کردید، سری به آن بزنید. اگر برای سفر به پایتخت رفته‌اید و می‌خواهید چند روزی را صرف دیدن جاذبه‌های گردشگری آن کنید، هیچ نگران نباشید؛ زیرا هتل های تهران و اقامتگاه‌های کوچک و بزرگ آن با امکانات رفاهی مختلف در جای‌جای شهر آماده پذیرایی از شما هستند. اگر دوست دارید با بوستان‌های مختلف تهران بیشتر آشنا شوید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. اگر قصد دارید با مترو به هر کدام از این پارک ها بروید پیشنهاد می‌کنم نقشه مترو تهران را ببینید.

1- پارک ارم تهران

پارک ارم تهران که بسیاری از مردم آن را با نام مجموعه ارم سبز نیز می‌شناسند، یکی از معروف‌ترین پارک های تفریحی تهران است. این مجموعه نه‌تنها از سه شهربازی با تجهیزات پیشرفته و هیجان‌انگیز تشکیل شده، بلکه دارای بزرگ‌ترین باغ‌وحش تهران و دریاچه‌ای زیبا نیز است.

امکانات: در این مجموعه شما می‌توانید از امکانات تفریحی متنوع در پارک ارم 1 برای کودکان و تجهیزات مهیج برای رده‌های سنی مختلف در پارک ارم 2 و 3 استفاده کنید. رستوران، پارکینگ، تالار پذیرایی، کافه، ماهیگیری و قایق‌رانی در دریاچه از دیگر امکانات رفاهی و تفریحی پارک ارم تهران به شمار می‌روند.

مسیر دسترسی: تهران، کیلومتر 4 اتوبان تهران به کرج، پس از اتوبان شهید ستاری، جنب لاین کندرو (گذر راست) پل اتوبان شهید باکری.

2- باغ وحش ارم تهران

در پارک خاطره‌انگیز و بزرگ ارم تهران، یکی از جذاب‌ترین باغ وحش های تهران جا خوش کرده است. در این مجموعه حدود 120 گونه مختلف و بیش از 800 حیوان نگهداری می‌شود که 60 درصد آن‌ها بومی هستند. باغ وحش ارم هر روز هفته به استثنای روزهای 21 ماه مبارک رمضان و عاشورا و تاسوعا از ساعت 8 تا 22 باز است.

امکانات: در باغ وحش ارم شما می‌توانید ضمن بازدید از حیوانات مختلف و بامزه از امکانات تفریحی شهربازی ارم و تالار پذیرایی و کافه و رستوران‌های نزدیک به این مجموعه استفاده کنید.

مسیر دسترسی: تهران، کیلومتر 4 اتوبان تهران به کرج، پس از اتوبان شهید ستاری، جنب لاین کندرو (گذر راست) پل اتوبان شهید باکری، ضلع جنوبی پارک ارم سبز.

3- پارک پرواز تهران

پارک پرواز تهران یکی از پرطرفدارترین پارک های غرب تهران است که به دلیل ارتفاع زیاد، مناظر زیبایی را می‌توان از آنجا دید. این پارک در سال 1387 به دست معماران و خوش‌ذوق ایرانی طراحی و ساخته شد و فضایی دنج و زیبا دارد. در بوستان پرواز شما هم می‌توانید بر فراز ارتفاعات با خود خلوت کرده و به تماشای مناظر باشکوه شهری بنشینید و هم از امکانات رفاهی و تفریحی مجموعه فلای لند و زمین بازی پارک استفاده کنید.

امکانات: از امکانات این بوستان می‌توان به مسیر اختصاصی پیاده‌روی، لوازم و زمین ورشی، شهربازی روباز با تجهیزات بازی برای کودکان، المان‌های هنری و مجسمه‌های زیبا، مجموعه تفریحی فلای لند، مسجد، ایستگاه آتش‌نشانی و مزار شهدا اشاره کرد.

مسیر دسترسی: تهران، سعادت‌آباد، میدان بهرود، روبه‌روی هتل اسپیناس پالاس، 5 کیلومتری میدان صنعت.

4- پارک هنرمندان از قدیمی ترین پارک های تهران

پارک هنرمندان که در زمان قاجار طرح‌ریزی و ایجادشده است دارای فضای مناسبی برای تبادل‌نظر میان هنرمندان کشور و آثار مربوط به آن‌های است. فضای پارک هنرمندان در زمینی به مساحت بیش از 50 هزار مترمربع قرارگرفته است و شامل بخش‌هایی مانند تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان است.

امکانات: رستوران، کتابخانه و نگارخانه در جوار آب‌نماهای بسیار زیبا و سرویس بهداشتی

مسیر دسترسی: تهران، خیابان طالقانی، خیابان ایرانشهر

5- پارک شهر

اگر به تهران سفر کردید و مقصد سفرتان منطقه 12 شهر تهران بود بدون شک نام قدیمی‌ترین بوستان شهر تهران یعنی بوستان شهر را خواهید شنید. در مرکز بوستان شهر باغ پرندگان با 8 قفس دارای گونه‌های مختلفی از پرندگان مانند طوطی‌های برزیلی، عروس هلندی، بلدرچین، طاووس، مرغابی و… در 2 محوطه باز در مقابل دیدگان پرمهر شما به نمایش گذاشته‌شده است.

امکانات: ورزشگاه و استخر با وسایل ویژه، موزه صلح، باغ پرندگان، مکانی آرام برای مطالعه در کنار کتابخانه، آکواریوم و سایر امکاناتی که موجب مسرت شما خواهد بود.

مسیر دسترسی: تهران، خیابان وحدت اسلامی

6- پارک ملت قدیمی ترین پارک تهران

پارک ملت قدیمی ترین پارک تهران

قدم زدن در بوستان ملت شمارا با مشاهیر بزرگ کشور آشنا می‌کند. این بوستان در زمان حکومت محمدرضا شاه در سال 1345 ایجاد شد و فضای جنگلی حاکم بر آن خاطرات شمال را برای شما  زنده می‌کند. اگر در ضلع غربی بوستان ملت حرکت قطار را دیدید تعجب نکنید، چون این اولین قطار دیزلی معروف است که در زمان ناصرالدین‌شاه برای حرکت میان تهران و حرم شاه عبدالعظیم خریداری شد.

باغ موزه مینیاتور تهران، سازه‌ های کوچک از بزرگ‌‌ترین بناهای ایران
ادامه مطلب

امکانات: نوشیدن یک نوشیدنی در کافی‌شاپ و یا صرف کردن یک کاغذ در رستوران بوستان ملت در کنار سینما چهاربعدی لذت یک تفریح مهیج را چند برابر خواهد کرد.

مسیر دسترسی: تهران، خیابان ولیعصر، بلوار نیایش

7- بوستان لاله تهران

بوستان لاله از پارک های تهران

بوستان لاله که دارای تندیس عُمَر خَیّام نیشابوری است که سال 1345 با مساحت 35 هکتار از گونه‌های مختلف اقاقیا، چنار و سرو برای رهایی از شلوغی شهر افتتاح‌شده است و مکان این بوستان در زمان‌های گذشته برای رژه مورد استفاده قرار می‌گرفته است و بانام میدان اسب‌سواری جلالیه نیز شناخته می‌شده است.

امکانات: از مسجد، زمین بسکتبال، والیبال، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی برخوردار است.

مسیر دسترسی: تهران، خیابان کارگر شمالی، تقاطع بلوار کشاورز

8- بوستان چیتگر از پارک های تهران

پارک چیتگر تهران

بوستان چیتگر با مساحت 950 هکتار که از بزرگ‌ترین پارک جنگلی‌های کشور به شمار می‌رود باهدف افزایش سطح اکسیژن شهر تهران در غرب آن احداث‌شده است. ترکیب زیبایی درختان بوستان چیتگر با دریاچه موجود در فضای پارک بسیار حیرت‌آور است.

امکانات: شما می‌توانید در این فضای مهیج، اسکیت، دوچرخه‌سواری و سوارکاری را تجربه کنید و از فضای بزرگ آن نهایت استفاده را ببرید.

مسیر دسترسی: تهران، آزادراه شهید فهمیده، دریاچه

9- بوستان رضوان تهران

پارک رضوان از بهترین پارک های تهران

برای بازدید از یک پارک قدیمی در شهر تهران با درختان کهن‌سال و آب‌نماهای بسیار زیبا، بوستان رضوان گزینه مناسبی است.

امکانات: سطح امکانات در بوستان رضوان بسیار رضایت‌بخش است و از حضور در این پارک می‌توانید از بوفه برای رفع گرسنگی از زمین چمن مصنوعی برای یک بازی گروهی، از کتابخانه و کانون پرورش فکری برای افزایش سطح معلومات خود باوجود تیچراسکیت، نگارخانه و… استفاده کنید.

مسیر دسترسی: تهران، بزرگراه نواب، انتهای خیابان قصرالدشت

10- پارک لویزان خوش آب و هوا ترین پارک های تهران

پارک لویزان خوش آب و هوا ترین پارک های تهران

اینجا بزرگ‌ترین فضای سبز شهر تهران است که درختان بلندقامت آن آسمان شهر را در آغوش گرفته‌اند. این پارک به دلیل قرار داشتن در شمیرانات دارای هوای مطبوع و بسیار خنکی است که مناظر زیبا و دل‌نشین آن در فصل تابستان میزبان ساکنین شهر تهران می‌شود و سرزندگی و شادابی را به آن‌ها هدیه می‌کند.

امکانات: بوستان لویزان یکی از معدود پارک‌هایی است که دارای چندین هتل برای اقامت گردشگران داخلی و خارجی است که امکان رزرو آنلاین هتل دارند و در فضای آن ترکیب مدرنیته و سنت در وجود کافی‌شاپ و سفره‌خانه به‌خوبی قابل‌لمس است.

مسیر دسترسی: تهران، بزرگراه هنگام شمال

11- بوستان نیاوران از پارک های تهران در زمان پهلوی

بوستان نیاوران از پارک های تهران در زمان پهلوی

طراح بوستان نیاوران انگلیسی‌ها و معمار آن مهندس افخمی بوده است که در سال 1348 با مساحت 62 هزار مترمربع به دستور محمدرضا پهلوی در شمال شرق شهر تهران احداث‌شده است. برای ورود به این پارک شما می‌توانید از درب شمالی و یا جنوبی که در خیابان پاسداران واقع‌شده‌اند استفاده کنید. بوستان نیاوران با گل‌کاری بی‌نظیر، درختان چنار و آب‌نماهای بزرگ از زیباترین بوستان‌های شهر تهران است.

امکانات: در بوستان نیاوران به سلیقه هر فرد با ارائه زمین‌بازی کودکان، سالن ورزش خانم‌ها، کانون فرهنگی، آمفی‌تئاتر و استخرهایی با فول امکانات پاسخ داده می‌شود.

مسیر دسترسی: تهران، خیابان پاسداران، کاخ نیاوران

12- بوستان قیطریه از پارک های تهران

بوستان قیطریه که درگذشته باغی جنگلی بیش نبود و به خواهر ناصرالدین‌شاه تعلق داشت توسط نوه دختری ناصرالدین‌شاه که شهردار وقت تهران بود با خرید و وقف زمین‌های موروثی گسترش پیدا کرد که امروزه شاهد این بوستان بسیار زیبا در شمال شهر تهران هستید. این بوستان در فضای 103 هزار مترمربع با گل‌کاری، فضای سبز و انبوهی از درختان کاج، سرو و زبان‌گنجشک جلوه خاصی به شهر تهران بخشیده است.

امکانات: بوستان قیطریه دارای فرهنگسرای ملل است که توسط امیرکبیر در ضلع شمال غربی برای آموزش فرهنگ و هنر اصیل .ایرانی بنا شده است

مسیر دسترسی: تهران، شمال شهر، بزرگراه صدر، انتهای خیابان قیطریه

13- بوستان جمشیدیه از قدیمی ترین پارک های تهران

بوستان جمشیدیه

بوستان جمشیدیه که از بوستان‌های فرا منطقه‌ای است در منطقه 4 شهر تهران و در املاک طایفه بزرگ دولو واقع‌شده است. بانی بوستان جمشیدیه آقای ” مهندس جمشید دولو ” از وابستگان سلطنت قاجاریه بوده است که ایشان با بخشیدن 69 هزار مترمربع از زمین‌های خود به همسر پهلوی دوم قصد ایجاد سرای سالمندان را داشت اما این تصمیم او هرگز اجرا نشد. درنهایت پارک عمومی جمشیدیه در دامنه کوه کلک‌چال ایجاد شد تا مکان مناسبی برای تفریح جمع کثیری از گردشگران داخلی و خارجی باشد. پارک جمشیدیه تهران که در یک فضای 10 هکتاری قرارگرفته است در شمال با کوه کلک‌چال و از جنوب با باغ دولو هم‌جوار است. بوستان جمشیدیه که در شمالی‌ترین نقطه شهر تهران احداث‌شده است مأمن امنی برای گونه‌های مختلفی از پرندگان شده است.

امکانات: گونه‌های مختلفی از درختان زردآلو، گلابی، گیلاس، افرای سیاه، بید مجنون، زبان‌گنجشک و… در بوستان جمشیدیه مشاهده می‌شود که باوجود آلاچیق‌ها و سنگفرش‌های متعدد یک فضای جنگلی را تداعی می‌کند. از دیگر امکانات بوستان جمشیدیه، می توان به نمازخانه، آمفی‌تئاتر، رستوران و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

مسیر دسترسی: تهران، انتهای خیابان شهید باهنر، خیابان فیضیه

14- پارک و بوستان نهج‌البلاغه تهران

پارک نهج‌البلاغه تهران پارکی دارای رودخانه

بوستان نهج‌البلاغه که در کنار رودخانه احداث‌شده است فوق‌العاده زیباست و برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری فضای بسیار مناسبی دارد. رودخانه از وسط پارک عبور کرده و فضای بوستان را به دو بخش تقسیم می‌کند که ارتباط این دو بخش از طریق پل‌های کوچک برقرار می‌شود و می‌توانید از فضای دل‌نشین آن در سایه آلاچیق‌های مختلف استفاده کنید.

هتل هزار و یک شب تهران، روایتی از شهرزاد قصه گو
ادامه مطلب

امکانات: از عمده‌ترین امکانات بوستان نهج‌البلاغه فضای بازی برای کودکان، استراحتگاه برای خانواده، سرویس بهداشتی و پارکینگ بزرگ است.

مسیر دسترسی: تهران، حکیم غرب، بعد از خروجی یادگار

15- پارک آب‌ و آتش تهران

پارک های تهران پارک آب‌ و آتش

لحظات شاد و دل‌نشین را بعد از یک ترافیک سنگین در پارک آب و آتس شهر تهران تجربه کنید. بوستان آب‌وآتش در نزدیکی پل طبیعت تهران قرارگرفته و تلفیقی از بوستان بنادر و بوستان نوروز است که به دلیل فضای فوق‌العاده مهیج آن در روزهای گرم تابستان پذیرای طبیعت دوستان زیادی است.

امکانات: در بوستان آب‌وآتش تئاتر ببینید، اسکیت کنید و از نوشیدنی‌های خوشمزه بوفه و رستوران‌ها لذت ببرید.

مسیر دسترسی: تهران، خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

16- بوستان گفتگو تهران

بوستان گفتگو که دارای مساحت بیش از 144 هزار مترمربع است در منطقه 2 تهران احداث‌شده است در این بوستان گیاهان فصلی و دائمی متعددی در فضای 7 هکتاری کاشت شده است که تنوع رنگ آن ها در نوع خود بی‌ نظیر است. وجه تمایز بوستان گفتگو با سایر بوستان‌های شهر تهران در استفاده از معماری سرزمین‌های مختلف است که موجب شده است در دسته بوستان‌های فرا منطقه‌ای شهر تهران قرار گیرد.

امکانات: ازجمله امکاناتی که برای رفاه گردشگران داخلی و خارجی در نظر گرفته‌شده است می‌توان به زمین‌بازی، زمین اسکیت، .رستوران مجلل با چشم‌انداز بی‌نظیر از دریاچه، مسجد، آب‌نما، کتاب‌فروشی، سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد

مسیر دسترسی: بزرگراه جلال آل احمد، کوی نصر، خیابان شهید علیدادی، بوستان گفتگو

17- پارک شفق تهران

پارک شفق تهران

بوستان شفق که بانام پارک یوسف‌آباد نیز شناخته می‌شود در زمان‌ها دور یک پادگان نظامی بوده است که همراه با انقلاب اسلامی زمین‌های آن میان کارمندان دولت توزیع می‌شود. باگذشت زمان در زمان حکومت محمدرضا شاه شخصی به نام ” دکتر رضازاده .شفق ” با طراحی و معماری کامران دیبا بوستان شفق را با یک الگوی پارک فرانسوی در باغ مستوفی‌الممالک می‌سازد.

امکانات: بوفه و سرویس بهداشتی

مسیر دسترسی: تهران، خیابان جمال‌الدین اسدآبادی، کوچه نوزدهم شهید قنبری

18- پارک ساعی بزرگترین پارک تهران

پارک ساعی بزرگترین پارک تهران

پارگ ساعی با نمای جنگلی از قدیمی‌ترین بوستان‌های شهر تهران است که در یک مساحت 12 هکتاری در منطقه 6 تهران احداث‌شده است. اقدامات اولیه برای این پارک با درختکاری مهندس ” کریم ساعی ” صورت پذیرفته است اما عمده اقدامات برای طراحی و اجرای بوستان ساعی در سال 1340 قطعی می‌شود و در سال 1342 با طراحی ” حسین محجوبی ” بخش‌های مختلف مانند باغ ژاپنی، حیات‌وحش، جوی، برکه و… به مرحله اجرا درمی‌آید.

امکانات: در این بوستان جنگلی می‌توانید از حیات‌وحش آن باوجود گونه‌های از خرگوش، سنجاب، طوطی وحشی، طاووس دیدن کنید و از فضای جنگلی حاکم بر آن نهایت لذت را ببرید.

مسیر دسترسی: تهران، خیابان ولیعصر

19- پارک دانشجو از پارک های تهران

پارک دانشجو از پارک های تهران

ممکن است این پارک زیبایی پارک‌های دیگر را نداشته باشد اما ازنظر موقعیت دارای محبوبیت است چون از یک سمت با فضای دانشگاه‌های امیرکبیر و تهران همسایه است و از طرف دیگر تالار شهر بر محبوبیت بوستان دانشجو افزوده است.

مسیر دسترسی: تهران، چهارراه ولیعصر، خیابان انقلاب

20- بوستان و پارک پردیسان تهران

پارک پردیسان تهران

بوستان پردیسان در دسترس ترین پارک شهر تهران به شمار می‌رود زیرا از هر سمت این پارک یک بزرگراه می‌گذرد. مساحت بوستان پردیسان 275 هکتار است پس اگر عاشق پیاده‌روی هستید بوستان پردیسان گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

امکانات: در بوستان پردیسان علاوه بر امکانات عمومی (سرویس بهداشتی، بوفه و…)، دارای بخش‌های مجزا مانند موزه‌های تنوع زیستی، آب و باغ‌وحش، حیوانات تاکسیدرمی است، پس‌ازآن ها بازدید کنید.

مسیر دسترسی: تهران، بزرگراه حکیم، یادگار امام

21- باغ ایرانی تهران

باغ ایرانی تهران از آن دسته از باغ هاست که میتوانید لحظاتتان را به بهترین نحو ممکن در آن جا سپری کنید. عکاسی کردن از تک تک قسمت های این پارک را نیز حتما تجربه کنید. فضای سبز و قدمت طبیعت این باغ، به همراه آبراه وسیع و حوض فواره‌دار، زیبایی دوچندانی به این پارک داده است. اگر در بازه ی عید و اردیبهشت سری به پارک ایرانی زدید می توانید از تماشای لاله ها لذت ببرید. همچنین زیبایی های عمارت زیبا و قدیمی پارک شمارا متحیر خواهد کرد. امکانات ورزشی نیز در این باغ برای اهل ورزش وجود دارد.

22- پارک حیوانات و ژوراسیک | پارکی اسرار آمیز در تهران

پارک های تهران پارک حیوانات و ژوراسیک

یکی دیگر از مواردی که قصد داریم در رابطه با پارک های تهران به شما معرفی کنیم پارک حیوانات و ژوراسیک است که می‌توان آن را ازجمله جاهای دیدنی تهران نیز به حساب آورد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این پارک اولین پارک موضوعی پایتخت است که بازدیدکنندگان را به سوی تماشای دنیای دایناسورها دعوت می‌کند. پارک ژوراسیک که در منطقه سعادت آباد تهران واقع شده است در اواخر سال 1392 افتتاح گردید.

اگر قصد بازدید از این پارک هیجان انگیز را دارید باید بدانید که از همان بدو ورود چشمانتان با دیدن المان‌ها مختلف میخکوب خواهد شد. جالب است بدانید که تعداد مجسمه‌های دایناسور در پارک یاد شده به 28 عدد می‌رسد و برخی از آن‌ها متحرک هستند.

بهترین شهربازی های تهران

علاوه بر پارک ارم که یکی از بهترین شهربازی های تهران است، در پایتخت چندین شهربازی خوب دیگر نیز وجود دارد. اگر از پرسه در شهربازی‌ها و امتحان کردن امکانات مهیج تفریحی لذت می‌برید، این بخش را از دست ندهید.

1- شهربازی دریاچه چیتگر

در نزدیکی دریاچه چیتگر یکی از محبوب‌ترین شهربازی های تهران قرار دارد. این شهربازی به دلیل موقعیت خوب جغرافیایی و امکانات خوبی که دارد، انتخاب بسیاری از خانواده‌ها برای تفریح به شمار می‌رود.

امکانات: پیست پرواز در آسمان، تجهیزات مهیج و مدرن شهربازی، امکانات مناسب برای پیک‌نیک، ساحل شنی، کشتی‌های تفریحی و قایق‌های موتوری و شهربازی سرپوشیده کودکان برخی از امکانات شهربازی دریاچه چیتگر است.

معرفی هتل آرامیس تهران - هتلی لوکس در خیابان ولیعصر پایتخت
ادامه مطلب

مسیر دسترسی: تهران، اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه چیتگر.

2- شهربازی بسیج

شهربازی بسیج از دیگر پارک های تهران با مساحتی حدود 3000 هکتار است. این شهربازی امکانات خوب و فضایی سرسبز و باصفا دارد که چرخ و فلک بزرگی در میان آن دیده می‌شود.

امکانات: تجهیزات تفریحی همچون کشتی صبا، ترن هوایی، سورتمه، سفینه و… دریاچه مصنوعی، سفر‌خانه و بوفه برخی از امکانات این مجموعه است.

مسیر دسترسی: تهران، اتوبان افسریه، جنب شهید محلاتی.

3- شهربازی سرزمین عجایب

سرزمین عجایب یکی از بهترین شهربازی های سرپوشیده تهران است. وسعت این پارک تفریحی حدود 8 هزار متر مربع است و بیش از 140 دستگاه بازی برای کودکان و نوجوانان دارد. سرزمین عجایب در مرکز خرید تیراژه قرار دارد و شما می‌توانید پس از یک بازارگردی حسابی برای استراحت و تفریح کودکان خود به آن مراجعه کنید.

امکانات: در این شهربازی کودکان می‌توانند از دستگاه‌هایی مانند ماشین فرفره، سفر دریایی، سرسره، دستگاه‌های چندحرکتی، چرخشی، رالی، ایرهاکی، تیراندازی لیزری، مینی بولینگ و… استفاده کنند.

مسیر دسترسی: تهران، میدان پونگ، بلوار اشرفی، پس از پل همت، مجتمع تجاری تیراژه.

4- شهربازی بیلینو

اگر به دنبال یکی از عجیب‌ترین و متفاوت‌ترین پارک های تهران هستید، از بیلینو غافل نشوید. در این شهربازی افراد با سنین مختلف می‌توانند از تجهیزات شهرسازی و مرتبط با ساختمان‌سازی استفاده کنند و تجربه خوبی برای خود رقم بزنند. البته توجه داشته باشید که افراد بالای 4 سال مجاز به استفاده از دستگاه‌های این شهربازی هستند.

امکانات: از امکانات بیلینو می‌توان به دستگاه‌هایی با ابعاد کوچک در زمینه ساختمان‌سازی همچون بیل مکانیکی و ماشین حفاری اشاره کرد.

مسیر دسترسی: تهران، میدان پونک، اتوبان بلوار همیلا، فاز 1 بوستان نهج‌البلاغه.

5- شهربازی رازی تهران

رازی یکی از شهربازی‌های واقع در مرکز پایتخت است که فضای آن نه چندان بزرگ و نه چندان کوچک است. در این پارک امکانات خوبی برای تفریح کودکان و بزرگسالان وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد لحظاتی در قلب تهران به تفریح و سرگرمی بپردازید.

امکانات: در پارک رازی شما می‌توانید از امکانات تفریحی مجموعه استفاده کنید. کتابخانه، بوفه، سالن ورزشی سرپوشیده و بازارچه از دیگر امکانات این شهربازی است.

مسیر دسترسی: تهران، خیابان قزوین، قبل از میدان رازی.

سایر شهربازی های تهران

شهربازی های تهران تنها به این چند مورد ختم نمی‌شود؛ بلکه این شهر بزرگ پر از شهربازی‌های ریز و درشت است. در ادامه نام چند شهربازی معروف دیگر در پایتخت را آورده‌ایم.

  • شهربازی و کاربازی برج میلاد
  • شهربازی ژوپیتر
  • شهربازی فان تایم
  • شهربازی فان لند
  • شهربازی چمران
  • شهربازی صبا مال
  • شهربازی مگامال
  • سرزمین رویایی آناهید
  • هپی سنتر
  • کیدز گاردن بام لند.

پارک های آبی تهران

اگر از تفریحات آبی لذت می‌برید، در تهران چند پارک آبی مجهز وجود دارد که برای گذراندن یک روز مفرح می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. در ادامه برخی از بهترین پارک های آبی تهران را معرفی کرده‌ایم.

1- قصر آبی پارس

قصر آبی پارس مجموعه‌ای سرپوشیده در غرب تهران است. این پارک آبی حدود 3000 متر مربع وسعت دارد و دارای امکانات تفریحی خوبی است. قصر آبی پارس علاوه بر این که امکانی برای تفریح برای مشتریان خود فراهم کرده، با برگزاری کلاس‌های آموزشی خصوصی و عمومی، آموزش شنا به رده‌های سنی مختلف را نیز در برنامه خود قرار داده است.

امکانات: امکانات تفریحی مانند انواع سرسره آبی، سونا، جکوزی، استخر کودکان و استخر مخصوص ورزش در آب، رختکن، بوفه و فروشگاه لوازم ورزشی از جمله امکانات این پارک آبی است.

مسیر دسترسی: تهران، اسلامشهر، واوان، خیابان شهید اسماعیلی.

2- اُپارک تهران

اُپارک با وسعت 55 هزار متر مربع یکی از بزرگ‌ترین پارک های آبی تهران به شمار می‌رود. این پارک در سال 1396 آغاز به کار کرده و تجهیزات آن توسط یک شرکت کانادایی طراحی و پیاده‌سازی شده است. تجهیزات و امکانات این مجموعه از استانداردهای روز دنیا برخوردارند و به همین دلیل شما می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید.

امکانات: در این پارک آبی انواع تجهیزات مهیج همچون رالی شیب، گردالوپ، جزیره الوپیا، استخر موج، رودخانه خروشان و… دیده می‌شود. خدمات ماساژ، فروشگاه لوازم شنا، کافی‌شاپ، بوفه، تیم عکاسی، پارکینگ و سرویس بهداشتی از دیگر امکانات اُپارک است.

مسیر دسترسی: تهران، اتوبان تهران به کرج، بعد از آزادگان، خروجی شهرک گلستان، خیابان شمیم.

3- پارک آبی آزادگان

آزادگان از قدیمی‌ترین پارک های آبی در تهران است. این پارک در سال 1377 در جنوب تهران ساخته شده است که امکانات متنوعی دارد. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین سرسره آبی پایتخت با ارتفاع حدود 70 متر در این مجموعه قرار دارد که با نام سرسره مرگ پارک آبی آزادگان شناخته می‌شود.

امکانات: استخرهای بزرگ، سرسره‌های متنوع، فروشگاه لوازم ورزشی، بوفه، رستوران، پارکینگ اختصاصی و کافی‌شاپ برخی از امکانات پارک آبی آزادگان است.

مسیر دسترسی: تهران، انتهای بزرگراه آزادگان، بزرگراه بسیج.

سایر پارک های آبی تهران

علاوه بر این پارک های آبی که نام بردیم، در تهران چند مجموعه آبی دیگر با امکانات مناسب و قابل‌قبل نیز در حال فعالیت هستند. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • پارک آبی جماران
  • پارک آبی اکباتان
  • پارک آبی ارم
  • پارک آبی افق هلان تهران
  • پارک آبی سوپارک.

جمع‌بندی

در این نوشته از ایران هتل آنلاین ما به سراغ معروف‌ترین پارک های تهران رفتیم و سری به بوستان‌های سرسبز و شهربازی‌های جذاب آن زدیم. اگر شما هم تجربه‌ای از تفریح و گردش در این پارک‌ها دارید، در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید. به نظر شما بهترین پارک تفریحی و شهربازی تهران کدام است؟ آیا پارکی می‌شناسید که امکانات خوبی داشته باشد و ما در این مقاله اشاره‌ای به آن نکرده باشیم؟

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر