لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 5 شگرد مسافرتی برای آسان تر کردن سفر
5 شگرد مسافرتی برای آسان تر کردن سفر

5 شگرد مسافرتی برای آسان تر کردن سفر

در دنیای امروزی که همه چیز و همه کار در حال سریع تر، منظّم تر و روزمره و روتین تر شدن است، کم تر پیش می آید که بتوانیم به مسافرت های طولانی برویم.
آیا هیچ وقت دقّت کرده اید که این سفر ها چقدر هزینه بر و پر دردسر هستند؟ حتّی اگر بتوانیم که یک هفته از خانه و کاشانه دور شویم، دو روز آن را در رفت و آمد سفر از دست می دهیم و فقط سه و یا چهار روز برای گردش و لذّت بردن از اوقات فراغت برای ما باقی می ماند.
به نظر من، تعطیلات برای تمدد اعصاب و استراحت است. به همین دلیل، اگر واقعاً قصد کرده اید که در برنامه ی روزانه ی معمولی خود تغییری ایجاد کنید، باید حداقل یک یا دو هفته را به گردش در یک محیط جدید بپردازید و از همه ی چیز هایی که در دسترس شماست استفاده کنید. در این جا باید اشاره کرد که صحبت کردن درباره ی این موضوع از عمل کردن به آن بسیار آسان تر است، چرا که زندگی در راه و مسافرت، هیچوقت ساده نیست.پس رزرو آنلاین هتل مورد نظرتان را به فردا نیاندازید.
هر چه قدر هم که برنامه ریزی کرده باشید، بسیار مسائلی هستند که می توانند برای شما مشکل ایجاد کنند. بار و اسباب بیش از حد سنگین، گم کردن پاسپورت و یا موقعیت های مشابه آن ها، می توانند خیلی استرس زا باشند، مخصوصاً وقتی که به یک محیط کاملاً جدید سفر می کنید. پس چرا در مورد بعضی ترفند ها و نکات مفید مسافرتی که می توانند ما را از عذاب نجات دهند چیزی نیاموزیم؟

هدف این است که نگذاریم چند مسئله ی کوچک ما را از دستیابی به یک ماجراجویی شگفت انگیز باز دارند. ما برای کمک به شما، سفر کردن را از هر جهت و منظر بررسی کردیم و لیستی از ایده هایی ساده ولی خلاقانه را تهیّه کردیم که بدون شک می تواند در صرفه جویی از پول و وقت و هم چنین از بین بردن نگرانی ها و دغدغه های شما کمک حال باشند.
1 – به صورت ناشناس در اینترنت گردش کنید

قبل از شروع سفر و زمانی که به صورت آنلاین در حال تحقیق هستیم، از خود رد پای دیجیتالی بر جای می گذاریم. پس، دفعه ی بعدی که به دنبال رزرو بلیط هواپیمای خود هستید، پاک کردن تاریخچه ی اینترنتی خود را فراموش نکنید. شما هم چنین می توانید از قابلیت ” Incognito Mode ” و یا حالت نا شناس گوگل کروم استفاده کنید.

حال شاید بپرسید این کار چه لزومی دارد؟ در این جا باید به این نکته اشاره کنیم که وبسایت های مسافرتی، تاریخچه ی سایت هایی را که بازدید کرده اید دنبال می کنند و با توجّه به این اطّلاعات به دست آمده، قیمت بلیط را بالا می برند. سیستم را دور بزنید. با نا شناس کردن خود در اینترنت به قیمت های معقول تر برسید و در بودجه ی خود صرفه جویی کنید.
2 – سبک سفر کنید
سبک سفر کنید

به لحظه ی مورد انتظار نزدیک تر می شوید و تنها کاری که برایتان باقی مانده، جمع کردن وسایل چمدان است. این مسئله سردرگمی های مخصوص خود را دارد. چه چیز هایی را باید برد؟ چگونه بار خود را سبک نگه داریم ولی هم چنان در سفر خوش قیافه به نظر برسیم؟ و غیره … . بگذارید به شما یک نکته ی ساده را بیاموزیم.

اگر که به سفر کاری نمی روید و هدف شما فقط گشت و گذار است، ساده گرفتن این کار بهترین انتخاب می باشد. چند لباس معمولی و یک یا دو دست شلوار کافی می باشد. خانم های عزیز، شما می توانید جواهرات و دیگر لوازم تزئینی خود را در نزدیکی خود نگه دارید تا بار کیف سبک تر شود و بتوانید هرروز یک ظاهر جذاب و جدید داشته باشید.
3 – مستندات و مدارک خود را به صورت دیجیتال به همراه داشته باشید
مستندات و مدارک دیجیتال

اطمینان حاصل کردن از وجود تمام مدارک مورد نیاز شما در قبل از سفر، همیشه مهم می باشد. گم کردن پاسپورت و یا بلیط، می تواند هر سفری را به یک کابوس تبدیل کند.

برای جلوگیری از پیش آمدن چنین اتّفاقاتی، از تمام مدارک خود اسکن بگیرید و به خود و چند نفر از دیگر نزدیکانتان ایمیل کنید. با انجام این کار، در مواقعی که ممکن است وسایلتان گم شود و یا به سرقت برود، هم چنان به آن ها دسترسی خواهید داشت.
4 – در فرودگاه، زود تر چمدان هایتان را دریافت کنید
چمدان

این یک نکته ی سرّی و تأثیر گذار می باشد. آیا از صبر کردن برای رسیدن وسایلتان به تسمه نقّاله ی فرودگاه مقصد نفرت دارید؟ پس زمانی که وسایلتان را در باجه ی بلیط تحویل می دهید، یک برچسب ” وسیله ی شکننده ” به کیف هایتان بچسبانید.

با انجام این کار نه تنها وسایلتان با مراقبت بیشتری جا به جا می شوند، بلکه مطمئن خواهید شد که آخرین چمدان هایی هستند که قبل از تیک آف وارد هواپیما می شوند. این به آن معناست که در زمان فرود، در عوض اوّلین بار هایی خواهند بود که در مقصد از هواپیما خارج می شوند.
5 – عکسبرداری برای کمک به حافظه
عکس برداری

در محلّی کاملاً نا آشنا، گم شدن خیلی آسان است و به خصوص در مواقعی که تنها سفر می کنید می تواند هراس و دلواپسی را به همراه داشته باشد. برای در امان ماندن در صورت بروز چنین اتّفاقی، از مکان های مهّمی مانند: هتل خود، نقاط و ساختمان های برجسته اطراف، جایی که پارک کرده اید و … عکس بگیرید. در صورت گم شدن، این به شما کمک می کند که مسیری را که رفته اید به خاطر بیارید.
هم چنین این عکس ها می تواند برای شما یک کمک بصری و دیداری به حساب بیاید. چرا که ممکن است زبان مردم محلّی را یاد نداشته باشید و نتوانید که از آن ها آدرس بپرسید.
در پایان، این را فراموش نکنید که مهم ترین نکته در مورد یک سفر، این است که از موقعّیت بیشترین استفاده را بکنید و از وقتتان در هر جا که هستید لذّت ببرید. اگر از آن دسته از افراد هستید که مانند خانه به دوشان، هر چه دارید با خود به سفر می برید و بارتان را سنگین می کنید، بدانید که با گذشت زمان نکاتی را خواهید آموخت که به آسان تر شدن مسافرت های طولانی شما کمک خواهد کرد!
به سفر کردن عشق بورزید، چرا که در جواب لذّتی بی مانند را به شما پاداش خواهد داد و زمانی که به خانه بر می گردید، داستان های زیادی را برای تعریف کردن خواهید داشت.

چگونه با فرزندان به سفرهای طولانی برویم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر