لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> معبد آداشینو در ژاپن
معبد آداشینو در ژاپن

معبد آداشینو در ژاپن

تا زمانی که خود را پشت سر نگذاشته باشید سفر آغاز نمی شود.سفرهای عجیب و غریب؛ درس های رقصیدن با پروردگار هستند. سفر صرفا تماشا كردن و عكس گرفتن نیست، بلکه تغییری است پایدار كه در روح شما ایجاد می شود و شیوه زندگیتان پس از آن تغییر می‌كند. پس نگو چگونه تحصیل کرده ای، بلکه نشان بده تا چه اندازه به سفر رفته ای؟
کشور “ژاپن” یکی از زیباترین، خوش آب و هواترین و محبوب ترین کشورها نزد گردشگران جهان است.
در این مقاله به “کیوتو”یکی از شهرهای “کشور ژاپن” که دیدنی های بسیار دارد سفر می کنیم. در این شهر حدود دو هزار معبد برای عبادت وجود دارد و اکثر این اماکن مقدس به ” معبد بودا ” تعلق دارند. یکی از این مکان های متبرک بودایی ” معبد آداشینو ننبوتسا” است که صدها مجسمه کوچک و بزرگ منتظرند تا از آنها دیدن کنید. بازدید از این معبد، گردشی در میان تاریخ و طبیعت است. اگر قصد بازدید از این معبد جادویی را دارید، می توانید رزرو آنلاین هتل انجام دهید یا در یکی از اقامتگاه های بوم گردی در طبیعت رنگارنگ حوالی معبد بهره ببرید. این مکان در بین مردمان آسیایی و بخصوص ایرانی ها زیاد شناخته شده نیست. در زیر بخوانید که چه سفر هیجان انگیزی را می توانید در پیش داشته باشید.

بودا

” سیدارتا” در جنوب “نپال” و در خانواده ای ثروتمند زاده شد. پس از به دنیا آمدن وی پیشگویان به پدرش اعلام کردند که بودا در آینده یا جنگجو و پادشاهی جهانگیر خواهد شد یا روحانی ای بیدار کننده جهانیان از خواب نادانی. پدر سیدارتا برای اینکه پسرش نیز مانند خودش پادشاهی نامی شود، آموزش هایی جهت کسب مهارت های جنگ آوری را به وی آموزش داد در حالی که اطرافیان اغلب اوقات سیدارتا را مشغول تفکرات عمیق می دیدند. پدرش برای رسیدن به هدفش ترجیح داد پسرش در کاخی با شکوه و در ناز و نعمت بزرگ شود تا با رنج ها و غم های زندگی آشنا نشود و صرفا بر شکوه و جلال پادشاهی تمرکز کند. سیدارتا در سن شانزده سالگی با شاهزاده خانمی بسیار زیبا ازدواج کرد و در بیست و نه سالگی صاحب پسری زیبا شد، اما درست در همان سال به دلیل پرسش های زیادی که در ذهنش از چیستی زندگی به وجود آمده بود از کاخ گریخت تا حقیقت را کشف کند و در این گریز با چهار واقعیت زندگی آشنا شد: پیری، بیماری، مرگ و شخصی پارسا که در پی رهایی از رنج ها بود.

دیدن این چهار منظره برای سیدارتایی که هرگز با این مفاهیم آشنایی نداشت منجر به تاثیری عمیق بر شخصیتش و به دنبال آن گرفتن تصمیمی انقلابی شد. وی بر آن شد تا زندگی شاهزادگی را رها کند و به جستجوی حقیقت زندگی دربین آدمیان بپردازد. سیدارتا پس از شش سال آزمودن و پویش زیر درختی بنام “درخت بیداری” (بودی) به درون پویی (مراقبه و مکاشفه) نشست و پس از چیرگی بر گمراه کننده های شیطانی به دریافت رموز و بیداری کامل رسید و بودا گشت. واژه بودا به معنی بیدار شده یا به “روشنی رسیده‌” می باشد. کشف بودا حاوی این حقیقت بود، که آرامش و رهایی و آگاهی ابتدا در کنترل ذهن انسان نهفته ‌است نه در هیچ شرط بیرونی دیگر و رهایی و آرامش کامل در «اینجا و اکنون» یافتنی است. بودا تصمیم گرفت دانش جدیدی که به آن دست یافته بود را با مردم به اشتراک بگذارد. او در همهٔ عمرش به سفر برای تعلیمِ روشِ رسیدن به بیداری پرداخت و همراهِ شاگردانش از دهکده‌ای به دهکدهٔ دیگر و از شهری به شهر دیگر می‌رفت. درک صحیح ، تفکر صحیح، صحبت صحیح ، فعالیت صحیح، امرار معاش صحیح، تلاش صحیح، اندیشه صحیح، تمرکز صحیح موضوعاتی بود که در اولین خطابه بودا عنوان شد. وی در سن ۸۰ سالگی از دنیا رفت.

اغلب مردم گمان می کنند هر جا که نام بودا را می شنوند منظور همان ” سیدارتا گوتاما بودا ” است و به همین دلیل دچار شبهه می شوند که چرا چهره بودا در مجسمه هایش تا این اندازه متفاوت است. اما واقعیت امر این است که از نظر پیروان بودا، لقب بودا به افرادی تعلق می گیرد که از نظر عرفانی به کمال و روشنی بسیار نزدیک شده باشند. امروزه پیروان بودا آداب خاصی برای ستایش و نشان دادن احترامشان به بودا انجام می دهند که در معبد آداشینو ننبوتسا می توان یکی از کامل ترین نوع این عبادات را مشاهده کرد.
بیشتر بخوانید:

تاریخچه معبد آداشینو ننبوتسا
تاریخچه معبد آداشینو ننبوتسا
ژاپنی ها در 1200 سال پیش در دوره ی ” هی آن ” برای ساخت معبد “آداشینو ننبوتسا” به دل کوه نفوذ کرده و راه هایی را ایجاد کردند که در نهایت منجر به ساخت این معبد شد و به عنوان مکانی برای آموزش روحانیون بودایی قرار گرفت. مذهب اصلی ژاپنی ها در آن دوران ” تائوئیسم” و آیین بودایی بوده است، به همین دلیل معابد زیادی برای پرستش بودا از این دوران به جای مانده است. نام دوره ی “هی‌آن” از “هی‌آن کیو” برگرفته شده که نشان دهنده ی نام شهر “کیوتو” می باشد. سال ها بعد مردم، پیکر بی جان عزیزانشان را به معبد آداشینو ننبوتسا می بردند و در آنجا دفن می کردند اما به دلیل این که سنگ قبر مناسبی برای مردگان قرار نمی دادند بیشتر این قبرها گم نام هستند.

10 رستوران برتر دبی
ادامه مطلب

بخش های مختلف معبد آداشینو ننبوتسا
به محض ورود به محوطه معبد دیگر اجازه ندارید سوار اتوموبیل شوید، تنها کالسکه هایی برای افراد کم توان جسمی قرار داده شده است تا آنان نیز بتوانند از این معبد دیدن کنند. جالب است بدانید این معبد در فهرست یونسکو به عنوان میراث فرهنگی ژاپن به ثبت رسیده است.
مسیر سبز بامبو
مسیر سبز بامبو
به این مسیر پانصد متری بامبویی “بیشه ی بامبو”، “جنگل بامبو” و یا “محوطه ی بامبو” گفته می شود.

اگر در فصل بهار و در ساعات اولیه صبح به این مسیر قدم بگذارید میتوانید از خلوت بیشه و سحر آمیز بودن بامبوهای درهم تنیده به اوج لذت طبیعت دوستی خود برسید و اگر در پاییز به دیدار این درختان زیبا بروید لباس های هزار رنگ را بر تنشان خواهید دید و از این تنوع رنگی به هیجان خواهید آمد. بسیاری از عکاسان برای گرفتن عکس از پلکان و راه روهای پر پیچ و خم این مسیر و بسیاری از جوانان ژاپنی برای گرفتن عکس های عروسی به آنجا می روند.

سالن اصلی معبد آداشینو ننبوتسا
سالن خیره کننده و کهن این معبد حال و هوایی جادویی و معماری بی نظیری دارد. چندین درب محوطه معبد را به سالن اصلی متصل می کنند که راهرو میانی، راه میانبر است. در کنار این کاخ باشکوه معبدی نیز برای عبادت و دعا برای بودا وجود دارد. این ساختمان کوچک از چوب ساخته شده است و در آن مجسمه ای از بودا به رنگ طلایی قرار دارد. در فصل زمستان دیدن ساختمان چوبی معبد که پوشیده از برف فراوان است بسیار دیدنی است.
محوطه معبد آداشینو ننبوتسا
محوطه معبد آداشینو ننبوتسا
با قدم زدن بر روی سنگ فرش های حیاط، عابرانی خوش رو را می بینید که با لبخندی به لب و عبور از کنارتان، به گذرا بودن زندگی اشاره دارند. درختان سر به فلک کشیده و با شکوه و گل های زیبا با رنگ های بسیار متنوع، طبیعتی خارق العاده را به شما که به زیارت مکانی مذهبی و دیدن بودا آمده اید هدیه می دهد. در محوطه معبد مجسمه های قدکوتاهی که نمادی از بودا روی آنها حکاکی شده است را می بینید برخی از آنها نوساز هستند و برخی دیگر بسیار کهنه. همچنین ماکت های چوبی فراوان که جملاتی به زبان ژاپنی روی آنها نوشته شده است. ترجمه کردن این جملات به شما چنان آرامشی می دهد که دلتان می خواهد همه آنها را بارها و بارها برای خودتان و برای سایر بازدیدکنندگان با صدای بلند بخوانید تا یک تجربه معنوی بی نظیر گروهی را شکل دهید. در ادامه راه تا رسیدن به سالن اصلی معبد آرامگاه هایی از بزرگان بودا نیز مشاهده خواهید کرد که مهمترینشان آرامگاه “سوانز” یا “قوها” می باشد.
قبرستان معبد آداشینو ننبوتسا
قبرستان معبد آداشینو ننبوتسا
این بخش مهمترین و مشهورترین بخش معبد است. تعداد قبرهای این قبرستان 1200 ساله مشخص نیست اما نکته ای که از صحت کامل برخوردار است این است که تمامی این قبرها، متعلق به پیروان بوداست و به دلیل اهمیتی که پیروان بودا برای ژاپنی ها داشته اند، پیکر این افراد، پس از فوت در این معبد به خاک سپرده می شده است. اما به دلیل اینکه سنگ قبرها به درستی قرار داده نشده اند بسیاری از این قبور گمنام هستند.
مجسمه عزادار
مجسمه عزادار
روبه روی قبرستان سیل عظیمی از مجسمه ها دیده می شود که در نگاه اول ارتشی بزرگ و نظامی، یا عابدانی در حال پرستش به نظر می آیند. اما حقیقت این است که آن ها هیئت عزاداران هستند که با غم از دست دادن عزیزانشان رو به رو شده و در حال شیون و زاری اند. این مجسمه ها برای دعاخواندن و عزاداری ساخته شده اند. طی مراسمی به نام “سنتو کویو” ۱۰۰۰ شمع و فانوس در این مکان روشن می کنند تا به این مجسمه ها کمک شود و روح های مرده ها آرام گیرد.
معبد زنگ
معبد زنگ
قبل از رسیدن به میدانی که هزاران مجسمه معروف در آن است ، یک “زنگوله” یا “معبد زنگ” قرار دارد. این سازه از چند تیر چوبی ساخته شده است که زنگوله ای در میانشان آویزان است. برای اینکه روح مردگان در آرامش محض باشد از این زنگ برای ترساندن ارواح خبیث استفاده می شده است.

5 مقصد رو به‌ رشد آسیا-اقیانوسیه در پائیز امسال
ادامه مطلب

رود اموات
جویبار کوچکی در میان باغ و محوطه ی معبد جاری است به نام ” رود اموات “. در مکانی که این رود به قبرستان می رسد مجسمه ای ساخته اند که با ظرف هایی کوچک (شبیه ملاقه) می توان از آن آب برداشت و قبور مردگان را شست و شو داد.
پل تجتسکو
پل تجتسکو
“پل تجتسکو” پل چوبی و نسبتا طویلی است. قدم زدن بر روی این پل می تواند از برترین تفریحات موجود برای گردشگران باشد.

امکانات رفاهی برای گردشگران در معبد آداشینو ننبوتسا
درشکه :
امکان استفاده از درشکه به جای پیاده روی وجود دارد.
دستگاه خرید خوراکی: در ژاپن می توانید به وفور دستگاه هایی که امکان خرید خوراکی و نوشیدنی را برایتان فراهم می کنند مشاهده نمایید. جلوی درب ورودی و در سمت بیرونی و خیابان این معبد هم دستگاه برای خرید خوراکی گردشگران وجود دارد.
خرید سوغات: در محوطه ی ای معبد غرفه هایی وجود دارد که از آن ها می توانید سخنان بودا و رویا و آرزوهای خوب را که روی انواع تکه های کاغذ و چوب نوشته شده اند را خریداری نمایید. ضمن اینکه توجه داشته باشید که کشیدن سیگار در این معبد ممنوع است.
دوچرخه سواری: در اطراف این معبد می توانید دوچرخه اجاره کرده و با دوچرخه محیط کوهستانی این مناطق را در نوردید.
پیک نیک: اگر علاقمند باشید می توانید زیر اندازی با خود به همراه داشته باشید و در فضای زیبای این معبد پیک نیک کنید.
تاریخچه معبد آداشینو ننبوتسا
دسترسی
آدرس:
آسیا، ژاپن، کیوتو، آداشینو، معبد آداشینو ننبوتسا بهترین راه برای رسیدن به این معبد زیبا استفاده از اتوبوس هایی است که شهر کیوتو به این معبد می روند. حدودا با اتوبوس ۵۰ دقیقه طول می کشد تا به معبد برسید.

10 مورد از زيباترين پارك های ملی در ژاپن
ادامه مطلب

دیدنی های اطراف معبد آداشینو ننبوتسا
از مکان های جاب و دیدنی اطراف معبد میتوان به پارک کمیما کوئن، ویلا اوکوچی سانسو و کلبه شعر راکوشیشا اشاره کرد.
ویلا اوکوچی سانسو
سخن آخر
هر سفر تقدیری مخفی در خود پنهان کرده است که مسافر از آن بی خبر است به این تقدیر تن دهید چرا که بهتر است یک چیزی را یکبار ببینید تا اینکه هزاران بار در مورد آن بشنوید. با ارزش ترین و بزرگترین دستاورد سفر، تجربه هر روزه چیزهای جدید است شاید ماجراجویی به انسان آسیب بزند اما یکنواختی قطعا آدم را خواهد کشت. سفر به این دلیل که منجر به تغییر چشم انداز زندگی در نگاه انسان می شود در اغلب اوقات باعث فروتنی دلپذیری در وی می گردد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر