لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> زیباترین پل های جهان
زیباترین پل های جهان

زیباترین پل های جهان

در میان دست سازه های بشری ساختن راه از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که ساختن راه های جدید به معنای گشودن دروازه های پیشرفت و ارتباط بوده است. در این میان ساختن پل علاوه بر گشودن درها به سوی دنیای جدید به نوعی چالش انسان با طبیعت و اثبات برتری اش نیز تلقی می شود. هیچ راهی برای بشر تا ابد بسته و غیر قابل دسترس باقی نخواهد ماند، این پیامی است که پل ها انتقال می دهند. در میان همه ی پل هایی که بشر تاکنون ساخته برخی پل ها علاوه بر این که راه رسیدن را هموار می کنند همانند نگینی زیبا در دل شهرها و یا طبیعت تبدیل به یک جاذبه گردشگری می شوند. نبوغ سازندگان پل ها یا دید زیبایی شناختیشان همه و همه در پل هایی که به یادگار می گذارند به یادگار می ماند. با ما در سفری دلپذیر بر فراز زیباترین پل های جهان همراه باشید.

پل راکوتز آلمان
در ابتدای لیست سفر بر فراز پل ها سری به چشم نوازترین پل ساخته دست بشر می زنیم. آنچه در ابتدای امر می بینید یک شاهکار هنری است. اما این شاهکار هنری یک شاهکار معماری نیز هست. این پل زیبا در چهار فصل سال همانند دروازه ورود به دنیای ماوراست. پلی از جنس سنگ بازالت در کروملائو آلمان، که در کمال تعجب پل شیطان نیز نامیده می شود.

این پل زیبا و نیم دایره صد و پنجاه سالی قدمت دارد، اما امروزه از آن برای عبور و مرور استفاده نمی شود بلکه بیشتر جنبه گردشگری دارد. باید اضافه کنیم که این پل در تابستان تبدیل به یکی از زیباترین نمادهای شهر می شود و همه ساله گردشگران فراوانی را جذب خود می کند.

پل ریشه ها هند
گاهی طبیعت مهربان و بخشنده خود راه رسیدن را هموار می کند. شاید عجیب به نظر برسد اما در گوشه ای از این کره پهناور، پل هایی از دل طبیعت می رویند و راه را بر ما آسان می کنند، پل هایی که ساخته دست بشر نیستند بلکه هدیه طبیعت هستند. در وهله ی اول تصاویر این پل حیرت انگیز است و باید بگوییم در استانی از کشور عجایب هزارگانه یعنی هند نظیر این پل های عجیب و غریب اما جذاب فراوان است. تصور حرکت بر روی پلی که زنده است در ابتدا کمی خوفناک به نظر می رسد اما مردم محلی حتما از رویش این پل ها و قد کشیدنشان بی نهایت راضی هستند. پل هایی که مهندسی شان با طبیعت است و از قضا به همان دلیل زنده بودن و خاصیت رشدشان از استحکام خوبی هم برخوردارند.
پل ریشه ها هند
اما این پل های زیبا چطور پا به عرصه وجود گذاشته اند؟ پاسخ در دل طبیعت استان ماگالایای هند است. مرطوب ترین نقطه کره زمین با میزان بسیار بالایی از بارش در این منطقه قرار دارد. حجم بالای بارندگی سبب رشد سری ریشه ها و درختان می شود. مردم بومی ریشه درختان را خارج کرده و آن را به سمت دلخواه هدایت می کنند. ریشه ها رشد کرده و مستحکم تر می شوند و یک پل قوی و صد البته زیبا را تشکیل می دهند. لذت عبور از یک پل زنده را از دست ندهید.

پل موج های هندرسن سنگاپور
پل موج های هندرسن سنگاپور
آنچه می بینید یک هیولای مدرن اما بسیار زیبا از جنس فولاد است که با مسیری موج دار دو پارک را به هم متصل کرده است. رویه این پل عابر پیاده محبوب در سنگاپور از جنس چوبی است که فقط مختص آسیای جنوب شرقی است. پلی ساخته دست انگلیسی ها که به خاطر شکل و شمایل عجیب و البته زیبایش حالا تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده است. اگر قصد سفر به سنگاپور را داشتید حتما این پل را ملاقات خواهید کرد. موج های هندرسون شب هنگام و با روشن شده چراغ های پل آنقدر دلفریب است که شما را نیز برای یک سفر کوتاه بر روی پل وسوسه خواهد کرد.
بیشتر بخوانید:

پل لانگ کاوی مالزی
مالزی

ترکیب حیرت انگیز علم و دانش بشر با طبیعت بی نظیر کوهستان گنونگ مالزی پل لانگ کاوی است. این پل کابلی و معلق بی نهایت زیبا یک شاهکار در دنیای طراحی پل هاست. پلی کابلی که کابل هایش به یک تیره فولادی عظیم متصل گشته است. لانگ کاوی مجموعه ای از صد جزیره با جنگل های انبوه است که سال ها قبل محل مناسبی برای اختفای دزدان دریایی بوده است، اما اکنون با تله کابین جذاب لانگ کاوی شما وارد دنیایی از زیبایی ها در دل طبیعت می شوید. تجربه ای که نظیر آن را به ندرت کسب خواهید کرد. در انتهای مسیر شما به پل معلق لانگ کاوی می رسید و این ابتدای یک تجربه فوق العاد و دلپذیر است.

پل گلدن گیت آمریکا
پل گلدن گیت آمریکا

گلدن گیت شاهکار پل های معلق در جهان و یکی از بناهای هزاره به انتخاب انجمن عمران آمریکاست. کابل های بلند گلدن گیت برای سه دور پیچیدن دور خط استوا کافی است. این پل نارنجی رنگ زیبا سانفرانسیسکو را به شمال کالیفرنیا متصل می کند. اما این پل علاوه بر خصوصیت های عمرانی رکورد دیگری هم دارد. بالاترین آمار خودکشی و پریدن از روی پل متعلق به گلدن گیت زیباست. عکاسی بر روی این پل به یاد ماندنی که اغلب در مه غلیظ کالیفرنیا غرق می شود، طرفداران بسیاری دارد.

پل میلائو فرانسه
پل میلائو فرانسه

ترکیبی از پل و جاده با طعمی از ترس، هیجان و علم پل میلائو فرانسه است. این پل را با ارتفاع 343 متری می توان مرتفع ترین جاده هم نامید که اغلب در پوششی از ابر و مه هیبت رازآلودی دارد. میلائو همچنین لقب طولانی ترین جاده کابلی جهان را نیز به دوش می کشد. این هیولای متشکل از بتن و فولاد یکی از شاهکارهای عمران است که در پوششی از ابرها بسیار دلهره آور و در عین حال بسیار زیباست و شمال اروپا را به جنوب فرانسه متصل می کند. طولانی ترین و بلندترین پل معلق و کابلی جهان بهترین نقطه برای تماشای مناظر جنوبی فرانسه است. این پل در ابتدا برای مقاصد تجاری احداث شد اما اکنون تبدیل به یک جاذبه گردشگری قدرتمند شده است. لذت گذر از این شاهکار زیبایی مهندسی و تجربه ترس توأم با لذت را از دست ندهید.

پل تاور لندن
پل تاور لندن

حتما این پل نام آشنا را بارها در تصاویر و یا حتی بر پرده سینما و تلویزیون دیده اید. پلی که یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری انگلستان در شهر لندن است. این برج نماد شهر لندن و نماینده ای از تاریخ و گذشته این شهر است. این پل با صد و بیست و چهار سال قدمت بر روی رودخانه تیمز قرار دارد. اگر روزی به لندن سفر کردید حتما از برج های این پل بالا رفته و با اقامتی یک شبه در اتاق های این دو برج طعم زندگی به سبک قرن نوزدهم را بچشید.

پل حضرت موسی در هلند
پل حضرت موسی در هلند

شکافتن نیل توسط حضرت موسی به اذن خداوند کریم الهام بخش هنرمندان بسیاری بوده است. این بار یک گروه طراح با استفاده از چوبی که هزاران بار مقاوم تر شده ات در تماس با آب پل بسیار زیبایی را ساخته اند که نمایانگر شکافتن نیل است. این پل زیبا در روستایی در هلند و در نزدیکی یک قلعه باستانی ساخته شده است. معماری پل به صورتی در نظر گرفته شده تا کمترین تاثیر را در نمای اطراف قلعه داشته باشد. این پل به پل غرق شده نیز مشهور است. عبور از قلب رودخانه و در فاصله ای نزدیک از حجم آب رودخانه تجربه جذاب و هیجان انگیزی است.

پل باد و باران سینگیانگ چین
پل باد و باران سینگیانگ چین

در کشور جذاب چین هر چه که در نگاه اول می بینید بدیع و جذاب است. معماری، آداب و رسوم، فرهنگ، غذا و هر بعد زندگی این ملت برای هر بیننده ای تازگی دارد. در یمان شگفتی های چین پل های شگفت انگیز بسیاری قرار دارند. پل باد و باران هم یکی از جاذبه های چین است که خشت به خشت آن تنیده در انواع و اقسام افسانه هاست. این پل توسط گروهی از اقوام چینی ساخته شده است که مهارت خارق العاده ای در ساخت پل از جنس چوب آن هم بدون استفاده از میخ دارند و تقارنی که در پل های دستسازشان مشاهده می شود بی نظیر است. شکل خاص پل سبب شده تا رهگذران از باد و باران در امان مانده و در هنگام بارش باران شاهد زیباترین صحنه های برخورد قطرات آب با دریاچه باشند. پل با کنده کاری هایی به سبک چینی آذین شده و در داخل آن نیمکت هایی جهت استراحت تعبیه شده است. بارزترین پل باد و باران در چین پهناور پل سینگیانگ است. این پل پایه های سنگی و بدنه ای چوبی دارد. بازدید از این مکان زیبا را از دست ندهید.

پل کریک رید ایرلند شمالی
پل کریک
تجربه اول در عبور از این پل همان ترس از ارتفاع و معلق بودن است، اما با عبور از روی پل، طبیعت جذاب و گیرای منطقه و اشراف بر آن شما را حیرت زده خواهد کرد. این پل معلق بر فراز اقیانوس اطلس، در شهر آنتریم ایرلند شمالی و در نزدیکی یک دهکده کوچک یکی از برترین جاذبه های گردشگری ایرلند است. این پل زیبا ترکیبی از طناب، سیم و چوب صنوبر است. باید خاطر نشان کرد که این پل بسیار زیبا در زمره خطرناک ترین پل های جهان قرار دارد.

پل کینتای ژاپن
پل کینتای ژاپن

به هنگام شکفتن شکوفه های گیلاس این پل یکی از محبوب ترین نقاط توریستی در ژاپن است. بر روی رودخانه نیشیکی و در نزدیکی کوه یوکویاما پنج سازه قوسی شکل آن هم از جنس چوب به صورت متصل به هم تشکیل یک پل را داده اند. این پل زیبا جنبه تاریخی نیز دارد و قدمت آن به سال 1673 باز می گردد.

پل طلایی ویتنام
پل کینتای ژاپن

این پل یک شاهکار است، چه از زاویه دید مهندسین و چه از نظر هنری. این پل که در شهر ساحلی دانانگ ویتنام قرار دارد از میان دو دست عظیم الجثه عبور می کند. دو دستی که ب نظر سنگی است اما در اصل از جنس فولاد است. اطراف پل با گل های ویتنامی آراسته شده و نمای بی نظیری را خلق کرده است. این پل نظر بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب کرده است. بر فراز این پل زیبا و با تکیه بر آرامش دست هایی که شما را احاطه کرده اند نمای شهر ساحلی واقعا دیدنی است.

پل سری واوسان مالزی
پل سری واوسان مالزی

یکی از جاذبه های شهر پوتراجایا در کوالالامپور واقع در کشور مالزی، پل سری واوسان است که به نام پل شماره نه نیز شناخته می شود. این پل زیبا که همانند عرشه کشتی به همراه بادبان هایش به نظر می رسد ترکیبی از بتن، فولاد و مس است. به هنگام روشن شدن چراغ های پل زیبایی این پل چندین برابر می شود. این پل زیبا که یک شاهکار مهندسی است بخش مسکونی و اداری شهر را به یکدیگر متصل می کند و اکنون به عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته می شود.

پل پونچاترین آمریکا
پل پونچاترین آمریکا

این پل یک غول تمام عیار بتنی و یکی از طولانی ترین پل های جهان است. این پل در لوئیزیانا و بر روی تالاب پونچاترین در دو لاین قرار دارد. این پل به دلیل تکنیک هایی که در ساخت آن به کار رفته است یکی از شاهکارهای مهندسی است. تا قبل از ساخت پل جیاوژو در چین، این پل طولانی ترین پل جهان بود.

پل معلق کاپیلانو کانادا
پل معلق کاپیلانو کانادا

بر فراز یک رودخانه خروشان و سرکش در دل جنگل های ونکوور پل معلقی قرار دارد که ترشح آدرنالین را به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. ترکیبی دلچسب از ترس و هیجان و لذت در قلب طبیعت وحشی رهاورد پل معلق کاپیلانوست. پلی با ترکیبی از چوب، شیشه ضخیم و مفتول که برای استحکام بیشتر به صخره های اطراف متصل شده است. پل که در سال 1887 ساخته شده، از همان ابتدا توأم با ترس و هیجان بوده است. این جاذبه گردشگری پرطرفدار با پیچ و تاب هایش مسیر سرشار از لذت کسب تجربه های جدید را پیش روی شما می گذارد.

سی و سه پل ایران
سی و سه پل ایران

اگر عبارت زیباترین پل های جهان را جستجو کنید در همه سایت های معتبر جهانی نام این بنای باشکوه را خواهید دید. سی و سه پل نام آشنا یا همان پل الله وردی خان یادگار دوران باشکوه صفوی، نگین تاج زاینده رود و یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری اصفهان است. این پل با قدمتی 400 ساله طولانی ترین پل بر روی زاینده رود است. سی و سه پل یکی از شاهکارهای معماری جهان است. اگر قصد سفر به اصفهان را داشتید حتما سری به این پل زیبا و تاریخی بزنید. اگر قصد اقامت در اصفهان را داشتید با رزرو هتل در اصفهان سری به سایت ما بزنید، ایران هتل آنلاین شما را در رزرو آنلاین هتل در این سفر یاری خواهد کرد.

این خانه شناور کوچک در فلوریدا کیز یک بهشت واقعی قابل اجاره است
ادامه مطلب

4.5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر