لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه از سفرهای خود عکس حرفه ای و جذاب بگیریم
چگونه از سفرهای خود عکس حرفه ای  و جذاب بگیریم

چگونه از سفرهای خود عکس حرفه ای و جذاب بگیریم

این امکان وجود دارد که بدون از دست دادن لحظات، عکس هایی عالی و جذاب از سفرهای خود بگیریم، در این بخش نکات مفیدی را ذکر می کنیم.
1. در مورد عکس هایی که می خواهید بگیرید برنامه ریزی کنید

قبل از رسیدن به مقصد در مورد عکس هایی که می خواهید بگیرید فکر کنید. برای مثال اگر به پاریس می روید، احتمالا بخواهید در مقابل برج ایفل یک عکس سلفی بگیرید، پس کمی تحقیق کنید و در مورد بهترین مکان برای گرفتن سلفی، زاویه دوربین و ژست مورد نظرتان فکر کنید. اگر قبل از رزرو هتل در مقصد در این مورد اطلاعات دارید، می توانید سریع عکس سلفی بگیرید و بقیه زمانتان را صرف لذت بردن از لحظات زیبای سفر کنید.

در برنامه های پینترست و اینستاگرام دنبال الهام گیری از عکس ها باشید و عکس های خوب را روی صفحه شخصی پینترست یا در مجموعه عکس های برنامه اینستاگرام ذخیره کنید.
عکاسی
2. در ساعات طلایی مشغول عکس گرفتن باشید

بعد از سال ها از گرفتن صدها عکس در طول هر سفر، نهایتا متوجه می شوید تنها عکس هایی را تا به حال استفاده کرده اید که در ساعات طلایی گرفته شده اند. ساعت طلایی دقیقا بعد از طلوع آفتاب و درست قبل از غروب آن است. در واقع این ساعت طلایی زمانی است که نور طبیعی طلایی رنگ است و زیر آن همه چیز شگفت انگیز و زرق و برق دار به نظر می رسد. عکس هایی که در میان روز گرفته می شوند نورهای قوی، ناخوشایند و سایه های تاریکی دارند و به همین دلیل به ندرت خوب از آب در می آیند.

زودتر بیدار شوید و هنگام طلوع آفتاب بیرون بروید چون این زمان فرصتی عالی برای عکس گرفتن است، نه فقط بخاطر این که نور خورشید زیباست بلکه بخاطر اینکه این لحظات آرام و ساکت هستند.

عکاسی

3. از یک سه پایه و حالت عکس برداری پیوسته استفاده کنید

اگر می خواهید عکس هایی طبیعی و ساده از افراد بگیرید، پیشنهاد می کنیم دوربین را روی سه پایه و حالت عکس برداری پیوسته قرار دهید.

از این نوع سه پایه واقعا ارزان و سبک وزن استفاده کنید و دوربین مجهز به عملکرد تصویر برداری گاه گذر را تهیه کنید. به مدت چند دقیقه، هر دو ثانیه یکبار برای عکس گرفتن دوربین را تنظیم کنید و صدها عکس بگیرید. در حقیقت، اکثریت عکس ها بد در می آیند ولی همیشه تعدادی عکس خوب هم بین آن ها است.

عکاسی

4. اگر عکس عالی از آب در نمی آید، نگران نباشید
کمی تمرین نیاز است تا متوجه شوید عکس برداری خوب چگونه انجام می شود و چه کاری باعث بد از آب در آمدن عکس می شود. اگر بدانید عکسی که قرار است بگیرید خوب از آب در نخواهد آمد، پس عکس نگیرید، مانند چنین مواردی: عکس برداری از غذا در رستوران های کم نور که برفکی و کسل کننده از آب در می آید، عکس از افراد با پس زمینه های شلوغ و درهم و برهم، عکس های گرفته شده از پنجره اتومبیل و عکس حیواناتی که از روبرو شدن با شما ممانعت می کنند.

عکاسی

5. بپذیرید که اولین عکس اغلب بهترین عکس است
این کار به خصوص در مورد عکس برداری از افراد و بالاخص کودکانی که هنوز نشستن بلد نیستند، بیشتر اعمال می شود. زمانی که 2 تا 3 عکس می گیرید متوجه کم شدن میزان لبخند افراد می شوید و در عکس های بعدی، افراد رسمی تر به نظر می رسند. .اولین عکس شاید خیلی عالی نباشد ولی معمولا بهترین عکس است
عکاسی
6. در خانه تمرین کنید
درست است که تمرین انسان را تقویت می کند، پس بیرون بروید و تا جائی که می توانید با دوربین تمرین کنید اما این کار را زمانی انجام دهید که در خانه اید چون در این صورت به تکنیک های خاص عکس برداری تسلط پیدا می کنید و در تعطیلات و سفر از آن ها استفاده می کنید. می دانیم که این کار( عکس گرفتن در داخل خانه ) به اندازه عکس گرفتن از محیط بیرون و چمن های خانه هیجان انگیز نیست اما اگر این کار را در خانه انجام دهید، می توانید به سرعت و در حالی که راه می روید عکس بگیرید و از لحظات خاص بدون اینکه از عکس های بد نا امید شوید، لذت ببرید.

عکاسی

7. این کار (عکس برداری ) را پی در پی انجام دهید تا تبدیل به عکاس خوب شوید

اگر از عکس برداری لذت می برید پس سخت است که دوربین را کنار بگذارید اما سخت تر این است که دوربینتان را به شخص دیگری بدهید. اما اگر دوربین را به فرد دیگری می دهید تا عکس بگیرد، شما هم می توانید از لحظات لذت ببرید و هم چنین در چند عکس باشید.

روش های خلاقانه برای ردیابی و ثبت خاطرات سفرهایی كه رفته اید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر