لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> مرتفع ترین و کم ارتفاع ترین کشورهای جهان
مرتفع ترین و کم ارتفاع ترین کشورهای جهان

مرتفع ترین و کم ارتفاع ترین کشورهای جهان

آیا شما هم از آن دست کسانی هستید که به مناظر خیره کننده مرتفع و هوای بسیار تمیز و یا به مناطق کم ارتفاع علاقه دارید؟ اگر جواب شما مثبت است باید بدانید که بهترین گزینه پیش روی شما سفر به کشور بوتان و یا مالدیو خواهد بود. بوتان کشوری که به طور میانگین مرتفع ترین کشور جهان بوده و بیشترین ارتفاعات جهان را در آن است. در حالی که دره «درانگمه چهو» 97 متر پایین تر از سطح دریا قرار می گیرد، قله «گانگخار پونسوم» در ارتفاع 7.570 متری از سطح دریا بوده و بدین ترتیب میانگین ارتفاع کشور بوتان 3.280 متر محاسبه خواهد شد. برای مقایسه باید بدانید که قله «بن نویس» بریتانیا که بلندترین قله این کشور محسوب می شود تنها 1.345 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
اما دسترسی به کشور بوتان که به تازگی یکصد و دهمین سالگرد استقلال خود را جشن گرفته است کار آسانی نیست. رفتن به آنجا بسیار پرهزینه است زیرا دولت بوتان برای هر گردشگری که وارد کشور می شود مالیاتی قابل توجه وضع کرده است. علاوه بر این سفر به بوتان بسیار مشقت بار و خسته کننده خواهد بود زیرا تنها 5 کشور در جهان هستند که به این کشور پرواز مستقیم دارند. یکی دیگر از سختی های سفر به کشور بوتان این است که این سفر می تواند بسیار ترسناک نیز باشد زیرا، برای مثال، فرودگاه «پارو» در این کشور چالش برانگیزترین و سخت ترین فرودگاه جهان برای خلبانان شناخته شده است و فرود آمدن در آن بسیار دشوار عنوان می شود. بدین ترتیب جای تعجب نیست که سالانه تنها تعداد بسیار کمی می توانند از این کشور زیبا دیدن کنند. اما کسانی که موفق شوند خود را به بوتان برسانند از مناظر کوهستانی خیره کننده، معابد شبیه قلعه و سبک زندگی که برای قرن ها تغییری نداشته لذت خواهند برد.

البته بوتان تنها یکی از گزینه های شماست و اگر می خواهید به سرزمین های مرتفع سفر کنید می توانید سراغ نپال، تاجیکستان، قرقیزستان و لسوتو بروید. لسوتو تنها کشوری در جهان است که به طورمتوسط ارتفاعی بالاتر از 2.000 متر نسبت به سطح دریا دارد. قاره جنوبگان با 2.300 متر ارتفاع از سطح دریا مرتفع ترین قاره بوده و در اروپا نیز کشور آندورا با 1.996 متر ارتفاع از سطح دریا مرتفع ترین کشور این قاره به شمار می آید.
مرتفع ترین کشورهای جهان
1. بوتان: 3.280 متر (ارتفاع متوسط از سطح دریا)
2. نپال: 3.265 متر
nepal
3. تاجیکستان: 2.988 متر
تاجیکستان
4. قرقیزستان: 2.988 متر
قرقیزستان
5. لسوتو: 2.161 متر
lesoto
6. آندورا: 1.996 متر
andora
7. شیلی: 1.871 متر
شیلی
8. چین: 1.840 متر
چین
9. ارمنستان: 1.792 متر
ارمنستان
10. گرینلند: 1.792 متر
گرینلند
11. رواندا: 1.598 متر
revanda
12. پرو: 1.555 متر
پرو
13. مغولستان: 1.528 متر
مغولستان
14. گرجستان: 1.432 متر
گرجستان
در آن سوی این رده بندی کشور مالدیو قرار دارد که ارتفاع متوسط آن از سطح دریا کمتر از 2 متر است. این مجمع الجزایر زیبا در چنان ارتفاع ناچیزی نسبت به سطح دریا قرار دارد که بیم آن می رود تا اواخر قرن 21 به طور کامل به زیر آب برود. از دیگر نقاط پست جهان می توان به قطر، هلند، گامبیا، دانمارک و استونی اشاره کرد که به ترتیب کم ارتفاع ترین کشورهای جهان لقب گرفته اند.
بیشتر بخوانید:
کم ارتفاع ترین کشورهای جهان
1. مالدیو: 2 متر (ارتفاع متوسط از سطح دریا)
مالدیو
2. قطر: 28 متر
قطر
3. هلند: 30 متر
هلند
4. گامبیا: 34 متر
gambya
5. دانمارک: 34 متر
دانمارک
6. استونی: 61 متر
استونی
7. سنگال: 69 متر
سنگال
8. گینه بیسائو: 70 متر
گینه
9. ترینیداد و توباگو: 83 متر
trinidad
10. بنگلادش: 85 متر
bangeladesh
11. لیتوانی: 87 متر
litvani
12. قبرس: 91 متر
ghebres
13. کویت: 108 متر
koveyt
14. کوبا: 108 متر
کوبا
15. اروگوئه: 109 متر
orogoee
هر خطه ای از جهان ویژگی خود را دارد. از سرد ترین مکان ها تا گرمترین آن ها و همانطور که در این مقاله دیدیم کشور های مرتفع و کم ارتفاع ترین کشور های جهان. از بوتان که مرتفع ترین کشور جهان است تا اروگوئه که کم ارتفاع ترین آن ها است. تمامی این کشور ها ارزشش را دارند که یک بار هم که شده از آن ها دیدن کنید. در بلاگ ایران هتل آنلاین می توانید در مورد کشور های خاص و عجیب غریب جهان بیشتر بخوانید.

3/5 - (8 امتیاز)
بهترین مسیر های دنیا برای پیاده روی
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر