لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 10 اشتباه در مسافرت که می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد
10 اشتباه در مسافرت که می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد

10 اشتباه در مسافرت که می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد

بر خلاف باور رایج، مسافرت نیازی به داشتن پول زیاد در حساب بانکی ندارد. می توانید بر اساس مقدار هزینه ای که می خواهید برای سفر خرج کنید، رزرو انلاین هتل مورد نظرتان را انجام دهید. در حقیقت، علت مخارج غیر ضروری بالای سفر شما، اشتباهاتی است که در سفر انجام می دهید.
چندین شیوه ی آسان برای جلوگیری از این اشتباهات و حفظ پول در مسافرت بعدی تان گردآوری شده است.

وقتی زمان زیادی را برای رزرو کردن بلیط هواپیما صبر می کنید، قیمت ها ممکن است افزایش بیابد

وقتی به مسئله ی بهترین قیمت برای بلیط هواپیما می رسیم، فلسفه های متعددی از جمله خرید در روزهای خاصی از هفته تا جستجوی مو به موی اینترنت برای پیدا کردن بلیط های با قیمت به روز نشده وجود دارد. اما چیزی که از آن مطمئنیم این است که همه چیز به زمان سنجی بر می گردد. و هر چه بیشتر برای رزرو بلیط انتظار بکشید، احتمال سر به فلک کشیدن هزینه ها بیشتر می شود.

موتور جستجو معتبری تخمین زده است که هزینه پروازهای داخلی بین سه ماه تا هفت هفته پیش از روز مورد نظر کاهش می یابد. نشان داده است که متوسط 47 روز پیش از پرواز، زمانی ایده آل برای پیدا کردن قیمت های پایین تر است. همین تحقیق نشان داده مسافرانی که بین 14 تا هفت روز پیش از پرواز بلیط رزرو می کنند بین 111 تا 174 دلار بیشتر می پردازند. این مسئله از نظر علمی دقیق نیست اما می توان گفت کسی که زودتر اقدام کند موفق تر خواهد بود.
پرداخت ها در خارج از کشور به هزینه ها می افزاید
پرداخت ها در خارج از کشور به هزینه ها می افزاید
به همراه داشتن کارت اعتباری به جای توده ای از پول نقد در طول مسافرت های بین المللی کار هوشمندانه ای است اما مراقب آن دسته از هزینه های داد و ستد پر ریسک خارج از کشور باشید. بر اساس سایت Credit Karma شرکت های ارائه دهنده ی کارت های اعتباری به طور معمول تا میزان 3% برای انجام مبادلات ارزی در خارج از کشور مالیات کسر می کنند. بسته به مدت زمان سفر شما و تعداد خرید هایتان، این موضوع می تواند به سرعت به هزینه هایتان بیافزاید. خوشبختانه، کارت های اعتباری بدون کسر مالیات هم وجود دارد.

مراقب هزینه های رومینگ تلفن همراه باشید
Watch out for cell phone roaming charges.

قطع ارتباط با دنیا مخصوصا موقعی که در مسافرت هستید سخت است. اما این به معنی داشتن هزینه زیاد برای شما نیست. به جای هزینه های زیاد رومینگ، یک سیم کارت بگیرید. بیشتر گوشی های جدید به راحتی آنلاک می شوند که به شما آزادی عمل برای تعویض به یک سیم کارت اقتصادی تر را در خارج از کشور می دهد. همچنین می توانید از حالت وای فای گوشی خود استفاده کنید. از برنامه های رایگانی همچون واتس اپ، اسکایپ، وایبر و فیس تایم برای در تماس بودن با عزیزانتان به شکلی ارزان تر استفاده کنید.

هزینه های بار اضافی ارزان نیست
1683375738 997 10 اشتباه در مسافرت که می تواند هزینه زیادی برای

تصور برگشتن از مسافرت بدون آوردن هدیه برای دوستان و خانواده یا حتی خوراکی برای خودتان سخت است. اما مراقب هزینه های بار اضافی باشید. مقدار بار مجاز قسمت حمل بار و همراه مسافر خط هوایی خود را چک کنید. همچنین، هوشمندانه و سبک بار ببندید. احتمال این که در طول یک مسافرت یک هفته ای نیاز به 10 جفت کفش داشته باشید واقعا کم است.

نداشتن بیمه سفر می تواند کنسلی های ناگهانی را هزینه بر کند
بیمه سفر

انتظار غیر منتظره ها را داشته باشید. بیمه سفر را تهیه کنید تا خود و کیف پولتان را در مواقع سرقت، بیماری یا گم شدن بار محافظت کنید. گزینه های متعددی بر اساس میزان پوشش دهی هزینه ها وجود دارد پس با هشیاری بیمه مورد نظر را انتخاب کنید. کارت اعتباری شما هم می تواند این محافظت را ارائه دهد.

اگر قیمتی خیلی خوب بنظر می آید، به آن شک کنید
If a price looks too good to be true, it probably is.

گاهی اوقات هزینه بلیطی که بسیار پایین بنظر می رسد می تواند منجر به هزینه های پنهان برای بار مسافرین شود. مورد مشابه می تواند برای هتل های دارای هزینه ی امکانات و وای فای هم صدق کند. با خواندن تمام جزئیات قرارداد یا با تماس گرفتن یا ارسال ای میل از غافلگیری های ناخواسته جلوگیری کنید تا قبل از اینکه مرتکب اشتباه شوید متوجه شوید هزینه ها شامل چه چیزهایی می شوند.

غذا خوردن در جاذبه های توریستی به معنای پرداخت هزینه های توریستی است
Eating in popular tourist spots means paying tourist prices.

یکی از مزایای سفر خارجی، امتحان کردن غذاهای خاص آنجاست. اما برای چشیدن این غذاها نیاز به هزینه گزافی ندارید. از رستوران های گران قیمت مملو از توریست خودداری کنید و ببینید مردم بومی آن محل در کجا غذا می خورند. غذا، اگر نه بیشتر ولی به همان اندازه خوشمزه و البته به صرفه تر است.

حمل و نقل به همه جا با تاکسی باعث افزایش هزینه ها می شود
taxi

به هر شهر بزرگی که برسید با ازدحام رانندگان تاکسی مواجه می شوید که می خواهند شما را به سرعت سوار کنند. اما اگر به دنبال پایین نگه داشتن هزینه ها هستید گزینه های ارزان تری وجود دارد. اکثر هتل ها در زمان ورود و ترک هتل وسایل نقلیه رایگان دارند. اگر برای دیدن جاذبه های توریستی برنامه ریزی می کنید، وسایل حمل و نقل عمومی مثل قطار و اتوبوس موجود است تا با هزینه بسیار اندک شما را به محل مورد نظر برسانند.

استفاده از موارد رایگان ارزشش را دارد
Taking advantage of freebies is worthwhile.

آیا می دانستید در فرانسه می توانید از موزه لوور، موزه رودین، موزه پیکاسو و موزه اورسی در اولین یکشنبه ی هر ماه به طور رایگان بازدید کنید؟ یا در ایتالیا در ساعات اولیه بعد از ظهر می توانید از بوفه رایگان یا با تخفیف رستوران ها که ممکن است شامل همه چیز از پیتزا تا دسر باشد استفاده کنید؟ این موقعیت های فوق العاده را از دست ندهید. در مورد مقصدتان کمی تحقیق کرده و کارهای زیادی که می توانید بدون هزینه انجام دهید را پیدا کنید.

فراموش کردن پرداخت های کارت اعتباری در هنگام مسافرت ممکن است در انتها منجر به هزینه شود
credit card payments
زمانی که فکر مسافرت به ذهنتان خطور می کند، تنها چیزی که به آن فکر می کنید جاذبه های هیجان انگیزی هست که در مقصد انتظارتان را می کشد. اما به اندازه ای درگیر آن نشوید که برایتان هزینه داشته باشد. اگر سفرتان نیاز به پرداخت با کارت اعتباری در مهلت مقرر دارد، فراموش نکنید که هزینه ها را پیش از سفر پرداخت کرده یا در حالت پرداخت خودکار قرار دهید. نه تنها شرکت های کارت اعتباری برای پرداخت های عقب افتاده جریمه در نظر می گیرند، بلکه می تواند باعث کاهش امتیاز اعتبار شما نیز بشود. هیچ مسافرتی ارزش به خطر انداختن امنیت اقتصادی آینده ی شما را ندارد.

کمک های اولیه لازم و ضروری برای سفر
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر