لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> در سفر بعدی این اشتباهات را انجام ندهید
در سفر بعدی این اشتباهات را انجام ندهید

در سفر بعدی این اشتباهات را انجام ندهید

فکر این احساس را خوب می فهمید و تجربه کرده اید که زمان رسیدن به مقصد، به صورت غیر عمدی به شخصی بی احترامی کرده اید و متوجه نشده اید با این کار چه اتفاقی می افتد. خب این اتفاق ممکن است برای هر کدام از ما پیش بیاید مخصوصا زمانی که رزرو هتل خود را در خارج از کشور انجام داده و به خارج از مرزها سفر می کنیم و سعی می کنیم خودمان را با باید ها و نباید های یک فرهنگ جدید وفق دهیم. اما ناامید نشوید. نکات زیر را بخوانید و آن ها را با دوستان همسفرتان به اشتراک بگذارید و بعد ببینید که آیا همگی می توانید از پیش آمدن این لحظات ناخوشایند جلوگیری کنید.

به یاد داشته باشید که صرف نظر از اینکه از کجا هستید و می خواهید با چه فرهنگ جدیدی روبرو شوید، حتی در صورت مرتکب شدن اشتباه هم، یک لبخند واقعی و حرکات بدن و حالت قیافه خوب شما در آن موقعیت کارساز و مثمر ثمر خواهد بود.


در ایتالیا
در مورد قهوه دقت کنید – بعد از ناهار کاپوچینو سفارش ندهید. کاپوچینو معمولا برای صبحانه و اسپرسو بعد ناهار نوشیده می شود.

قوانین غذایی را بدانید – از سفارش پیتزا با چاشنی اضافی خودداری کنید( ترکیبات موجود در پیتزا که در منو ذکر می شود با دقت سنجیده می شوند ). و به یاد داشته باشید روی پاستایی که حاوی غذای دریایی است پنیر پارمزان نریزید، در ایتالیا یعنی بهشت غذایی این حرکت غیر ممکن تلقی می شود.
آلمان
در آلمان
تابع قوانین باشید – هنگام عبور از خیابان منتظر روشن شدن چراغ سبز باشید. اگر این کار را نکنید، خطر مواجه شدن با نگاه های مخالف و همچنین جریمه شدن را به جان بخرید.

جا گرفتن – بدون اینکه منتظر شوید کس دیگری روی صندلی بنشیند، راحت روی صندلی های خالی رستوران ها بنشینید و آماده باشید تا این میز و صندلی را با افرادی که نمی شناسید سهیم شوید ( آلمانی ها غذا خوردن گروهی را دوست دارند ).

مودب باشید – اگر آلمانی صحبت می کنید حتما هنگام اشاره به افرادی که نمی شناسید، از کلمه مودبانه Sie به جای کلمه Du که به نسبت آن درجه ادب کمتری دارد استفاده کنید.

 فرانسه

در فرانسه
سعی کنید کمی فرانسوی صحبت کنید – سعی کنید فورا مکالمه را با زبان انگلیسی شروع نکنید و اگر مجبورید که به زبان انگلیسی متوسل شوید سعی کنید از کسی که می خواهید با او صحبت کنید با به کار بردن عبارت Parlez-vous anglais سوال کنید که آیا می تواند انگلیسی صحبت کند؟
کلمه ” خوب پخته شده یا کاملا مغز پخت ” را فراموش کنید – قبل از سفارش گوشت به شکل خوب پخته شده، دوبار فکر کنید. در بدترین حالت شما می توانید درخواست à point ( نیم پخته ) کنید اما در غیر این صورت تصور خوردن استیک به شکل bleu ( خام وسرد ) و یا saignant ( خونی و قرمز رنگ ) را بکنید چون این راه و رسم فرانسوی هاست.

در مورد القاب اطلاع داشته باشید – هنگام مکالمه با افراد فرانسوی القاب را یادداشت کنید. سعی کنید تا جای ممکن از کلمات مادام ، مادمازل و یا مسیو استفاده کنید و دقت کنید که این القاب را برای افراد مناسب به کار ببرید.
 بریتانیا

در بریتانیا
قانون صف بندی – یا قانون در صف ایستادن را رعایت کنید یا اصلا رد صف نایستید. مردم انگلیس نسبت به نظم و صف بندی خیلی جدی هستند و در مقابل کسانی که این قوانین سفت و سخت صف بستن را رعایت نکنند، اخم می کنند.

کوتاه صحبت کنید – ” حالتان چطور است ” ؟ یک نوع سلام و احوالپرسی است و همیشه به عنوان یک سوالی که نیازمند پاسخ است، تلقی نمی شود. در مقابل، ” خوبم ممنون، شما چطورید ” ؟ پاسخی مودبانه و مناسب است.

 اسپانیا

در اسپانیا
دیر غذا بخورید – زمان ناهار قبل از 2 بعد از ظهر نیست و زمان شام هم دیر وقت و اغلب بعد از ساعت 10 شروع می شود نه قبل از آن. همچنین به یاد داشته باشید قبل از 2 صبح نباید به باشگاه بروید، بنابراین آماده تا دیر وقت بیدار ماندن و دیر وقت غذا خوردن باشید.
تا دیر وقت خوابیدن – مغازه ها معمولا بین 2 تا 5 بعد از ظهر بسته می شوند تا صاحبان مغازه چرت بزنند یا به اصطلاح خواب بعد از ناهار داشته باشند. یک دلیل دیگر و شاید مهم تر و مناسب تر برای این وقف وجود دارد: در میانه ظهر هوا خیلی گرم است و هیچ مشتری در خیابان پرسه نمی زند. آیا قصد خرید در یکی از شهرهای بزرگ یا شمال این کشور را دارید؟ نگران نباشید، این خواب نیمروز در این جاها زیاد متداول نیست و فروشگاه های بزرگ مثل “زارا” همیشه باز هستند.

تنها به سفر بروید؛ بهترین مقاصد برای کسانیکه تنها سفر می کنند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر