لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> روش های مقابله با آفتاب سوختگی در سفر
روش های مقابله با آفتاب سوختگی در سفر

روش های مقابله با آفتاب سوختگی در سفر

فصل تابستان به خاطر بسیاری از ویژگی هایش دوست داشتنی و دلپذیر است –بهترین قسمت آن رزرو آنلاین هتل برای رهایی از دغدغه های مسکن در سفر است. لیست كارهایی كه در طول سال به آنها فكر می كنیم تا در فصل تابستان انجام دهیم،‌ طولانی است و به شدت منتظر رسیدن این فصل خوشایند و دلچسب می مانیم. باربیكیو، هندوانه، لباس های مخصوص فصل تابستان، معالجه امراض دست و پا، استخرها، گردش و تفریح، ساحل، تعطیلات، انواع نوشیدنی ها، بیرون رفتن بدون پوشیدن كاپشن، و البته بستنی به مقدار فراوان برخی از لذت های این فصل به شمار می آیند.
به نظر می رسد كه نور آفتاب به سرعت ما را سرحال آورده و من احساس می كنم كه سراسر بریتانیا به لطف پرتوهای نامحدود تابیده از خورشید، در یك دقیقه به وجد می آید.
اما فصل تابستان همزمان با تمام ویژگی های عالی اش، چیزی در خود دارد كه همه ما با پایان یافتن زمستان و بیرون آمدن خورشید !از آن وحشت داریم: آفتاب سوختگی
البته تمام تلاش خود را به كار می بندیم تا از بروز آن جلوگیری نمائیم. كِرِم ضد آفتاب می زنیم، در سایه می مانیم و یا كلاه های بزرگ شیك لبه دار را با قیمت های گزاف می خریم تا از صورت خود در مقابل آفتاب محافظت نمائیم. اما گاهی، علی رغم تمام تلاش ها، این اتفاق می تواند رخ دهد.

در صورتی كه در این تابستان این اتفاق برای شما رخ داد، در ادامه با 10 روش آشنا خواهید شد كه بتوانید به سرعت و با كمترین میزان درد ممكن – یا لایه برداری پوستی – آن را التیام بخشید.
10 روش ساده برای مقابله با آفتاب سوختگی
از دستمال های پاك كننده مخصوص كودكان استفاده نمائید

می توان از دستمال پاك كننده مخصوص بچه تقریباً برای هر كاری استفاده کرد – بله، حتی برای معالجه آفتاب سوختگی. برای تأثیر خنك كنندگی سریع و ملایم، به آرامی یك دستمال بچه را بر روی قسمت آفتاب سوخته قرار دهید.

نكته مفید: دستمال ها را برای تسكین كامل سوختگی، در فریزر نگهداری نمائید!
از كِرِم سالِو استفاده كنید
Use Soleve lotion

گاهی اوقات كِرِم وِرا هم برای تسكین درد آفتاب سوختگی كافی نیست. اگر نیاز به كمك بیشتری برای آرام شدن درد و سوزش دارید، كِرِم سالِو را امتحان كنید. این كرم حاوی ایبوپروفن می باشد كه یك داروی مسكن ضدتورم است و همچنین حاوی ایزوپروپیل میریستات نیز می باشد كه ناحیه سوخته را مرطوب نگاه می دارد.

البته اگر سوختگی شما شدید باشد و یا اینكه نگران آن باشید، حتماً به پزشك متخصص مراجعه نمائید.
از یك حوله مرطوب استفاده نمائید
Apply a wet towel

یكی از بدترین چیزها در مورد آفتاب سوختگی، همان مسئله سوختگی است. این طرف و آن طرف رفتن با زخم ناشی از سوختگی بسیار ناراحت كننده است،‌ اما خوشبختانه راه حلی ساده برای این ناراحتی وجود دارد: از یك حوله مرطوب و سرد بر روی ناحیه مربوطه استفاده نمائید. كیسه ای از نخود یخ زده را كه حوله ای به دور آن پیچیده شده هم می تواند اثرات مثبتی داشته باشد. اساساً تا جائی كه امكان دارد چیزی سرد بر روی ناحیه سوخته گذاشته و تا زمانی كه قابل تحمل است، آن را بر ندارید.

نكته مفید: یك حوله مرطوب را مدتی در فریزر قرار دهید تا به شدت سرد گردد و سپس چیزی در بین محل سوختگی و حوله مذكور (مثلاً یك حوله نازك دیگر) قرار دهید تا از آن محافظت نماید. بعد از این كار (و با دیدن نتایج آن) از من تشكر خواهید كرد.
مقدار زیادی آب بنوشید
Drink lots of water
مرطوب نگه داشتن پوست زمانیكه دچار آفتاب سوختگی شده اید،‌كاملاً ضروری می باشد، در نتیجه می توانید از طریق نوشیدن مقدار زیاد آب، از داخل آن را مرطوب نگاه دارید. زمانی كه حس كردید آب كافی نوشیدید، كمی دیگر بنوشید و بازهم كمی دیگر بنوشید!

برای اینكه مطمئن شوید سوختگی شما منجر به كنده شدن پوست نمی شود، بایستی تمام بدن خود را مرطوب نگاه دارید (بعلاوه، پوست شما بزرگترین عضو بدن شماست)، بنابراین به نوشیدن مایعات ادامه دهید،‌ این كاری است كه بدن شما به خاطر انجام آن از شما سپاسگزاری خواهد كرد.

نكته مخصوص مسافرت: اگر تلاش می كنید كه بدن خود را مرطوب نگاه دارید و یا در تلاشید تا بدن بچه ها را مرطوب نگاه دارید، آب نبات یخی خانگی درست كنید، این روشی است جالب برای رساندن آب به بدنتان! من آب نبات های یخی بسیار آبكی حاوی تمشك درست می كنم و كودكان من آن را درمان بزرگی برای مشكل كم آبی خود می دانند.

پارچه های (لباس ها) نرم بپوشید

پارچه های شل، نرم و قابل تنفس كلید جلوگیری از آفتاب سوختگی بدون عصبانی شدن است. به دلیل اینكه لباس های خارش آور باعث تشدید درد می شوند، از آنها استفاده نخواهید كرد، بنابراین نرم ترین لباس هایتان را به تن كنید و تا جائی كه امكان دارد از پوشیدن لباس های چسبان خودداری نمائید! لباس هایی مانند ماكسی یا پشمینه كاملاً مناسب هستند.
دوش آب سرد بگیرید
Take a cold bath or shower

گاهی اوقات آسان ترین راه حل، بهترین راه حل است. به منظور تسكین آفتاب سوختگی برای مدتی طولانی و پایدار، دوش آب سرد بگیرید و جای سوخته را در آب سرد غوطه ور سازید.

وقتی از حمام بیرون آمدید، محل سوخته را با حوله خشك نكنید، فقط اجازه دهید خودش خشك شود (در صورت امكان با قراردادن آن در مقابل پنكه!) بنابراین با این روش شما به پوست حساس صدمه وارد نمی كنید. همچنین بكارگیری این روش نسبت به كیسه آب یخ یا حوله خیس، باعث خنك ماندن طولانی مدت تر آن نیز می گردد.
از سركه سیب استفاده نمائید
Try apple cider vinegar

تعداد زیادی روش درمان سنتی وجود دارد كه مردم برای معالجه آفتاب سوختگی بكار می گیرند، سركه سیب یكی از آن روش ها است. این مایع، ماده ای به نام استیك اسید را در خود دارد كه جزئی از آسپرین است. این مایع می تواند باعث تسكین درد و رهایی از تورم و خارش گردد.

اطمینان حاصل كنید كه سركه را با اضافه نمودن آب رقیق نموده اید. با استفاده از ظرف اسپری كننده،‌ خیساندن حوله در آن و یا در زیر دوش آب سرد آن را بكار گیرید.

روی آن را بپوشانید
درصورتی كه پس از سوختگی،‌ دوباره بیرون می روید، اطمینان حاصل كنید كه ناحیه سوختگی را به خوبی پوشانده اید و هر نوع احتیاطی به عمل آورید تا از سوختگی مجدد آن جلوگیری گردد. بعد از آفتاب سوختگی پوست شما می تواند به بیش از 6 ماه زمان نیاز داشته باشد تا كاملاً بهبود یابد، بنابراین با آن زخم خوب رفتار كنید و نگذارید مجدداً در معرض آفتاب قرار گیرد.

تا زمان التیام كامل، ریسك نكرده و آن را در معرض نور آفتاب قرار ندهید – فقط روی آن را بپوشانید (یك بار دیگر به خاطر داشته باشید كه این كار را با پارچه نازك و گشاد انجام دهید).

آن را به حال خود بگذارید
زمانیكه سوختگی اولیه فروكش كرده است، خارش آن به طور اجتناب ناپذیری آغاز می گردد. خاراندن آن می تواند بسیار وسوسه كننده باشد، اما این كار فقط منجر به تأخیر در التیام زخم شده و لایه برداری روی پوست را بدتر می نماید.

تا جائی كه امكان دارد در مقابل تمایل به خاراندن محل سوختگی از خود مقاومت نشان دهید و به جای این كار محل زخم را خنك و كاملاً مرطوب نگاه داشته و مطمئن باشید كه خارش به زودی برطرف می شود.
از کانسیلر سبز رنگ استفاده نمائید
Use green concealer

در صورتی كه سوختگی روی صورت شما باشد، شانسی كه وجود دارد این است كه خودتان مدام و خودآگاهانه سعی می كنید رنگ پوست خود را سرخ نگاه دارید. انجام این كار با بكارگیری سایه های معمولی مشكل است،‌ بنابراین از یك سایه سبزرنگ استفاده نمائید. سبز، سرخ بودن را خنثی كرده و باعث می شود پوست شما طبیعی به نظر برسد و می توانید آرایش خود را مثل همیشه انجام دهید.
فقط به جای اینكه سایه را بر روی محل سوختگی بمالید، آن را به آهستگی و با ضربه ملایم روی پوست اضافه نمائید و اطمینان حاصل كنید كه به مقدار زیاد از كرم ضد آفتاب (نوع SPF 30‌ یا بالاتر) به همراه آرایش معمولی خود مخصوص فصل تابستان استفاده كرده اید.
نهایتاً بهترین روش معالجه برای سوختگی در وهله اول پیشگیری از وقوع آن است، اما اگر تصادفاً این اتفاق در این تابستان برای شما افتاد،‌ این روش هایی كه توضیح داده شدند،‌ به شما كمك می كنند تا بتوانید از مابقی تابستان بدون اینكه آرزو كنید دوباره زمستان برگردد، لذت ببرید!

کمک‌های اولیه‌ای که باید برای‌ 8 آسیب متداول در سفر بدانید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر