لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 7 مورد از رمز و راز های پرواز که به عنوان دختر یک خلبان آموختم
7 مورد از رمز و راز های پرواز که به عنوان دختر یک خلبان آموختم

7 مورد از رمز و راز های پرواز که به عنوان دختر یک خلبان آموختم

در دوران کودکی و نوجوانی، هیچوقت متوجه خاص بودن شرایط شغلی پدرم نشده بودم. دوستانی داشتم که پدران و مادرانشان معلم ، مأمور پلیس، مدیر فروش و غیره بودند، ولی زمانی که من شغل پدرم را به آن ها می گفتم، عکس العمل همه ی آن ها پر از تحیر و تعجب بود.
بعضی از بچه ها به شیفت کاری 9 تا 17، اضافه کاری های شبانه و شرکت در جشن های آخر هفته ی شرکت های والدینشان عادت کرده بودند، اما وقتی یکی از پدر و یا مادر شما خلبان است، روند و شکل زندگی کاملاً فرق می کند.
چندین روز ندیدن پدرم در زمانی که در سفر های کاری بود، برای من یک اتفاق عادی به حساب می آمد. من روز ها به مدرسه و بعد از ظهر ها به کلاس های متفرقه می رفتم و او از میامی به نیویورک و از آن جا به فونیکس سفر می رفت و برمیگشت، بعد هم چندین روز مرخصی میان پرواز های او را در کنار همدیگر می گذراندیم. هیچ مشکل خاصی نداشتیم و زندگی روند طبیعی خود را داشت.
برای روشن تر شدن موضوع باید بگویم که او در واقع یک مسافر حرفه ای بود و این شانس را داشت که این تجربیات خود را با ما تقسیم کند. بعضی از بهترین خاطرات من از آن دوران، به زمانی که او مرا با خودش به ونکوور و شیکاگو برد، بر می گردد. او در صندلی کاپیتان می نشست و من بر روی یکی از صندلی های مهمان و زمانی که به مقصد می رسیدیم، 24 ساعت قبل از بازگشت، تمام این شهر ها را زیر پا می گذاشتیم و به گشت و گذار در آن ها می پرداختیم.
داشتن پدری که در حرفه هوانوردی خدمت می کند، اسرار و نکاتی را به من آموخت که هرکسی از آن ها خبر ندارد. چیز هایی که حتی جهان گردان و دیگر کسانی که بیشتر عمر خود را رزرو هتل انجام می دهند و یا در هواپیما می گذرانند هم از آن اطلاعی ندارند!

به خواندن ادامه دهید و از این راز ها، که فقط یک فرزند خلبان با آن ها آشنا است، مطلع شوید.


1 – بعضی بازه های زمانی هستند که پرواز در آن ها باید ها و نبایدهایی دارد
شما احتمالا همین الان با بعضی از این دوره های زمانی، که سفر در آن ها بسیار پر دردسر می باشد آشنایی دارید . تعطیلات رسمی و تابستانی از این دسته به حساب می آیند. واقعیت این است که زمان های خاص دیگری هم وجود دارند. اگر که برای تعطیلات سال آینده ی خود برنامه ریزی می کنید، موقعی که برای هزینه های پرواز بودجه بندی می کنید، فصول دیگر را هم در نظر بگیرید.

اواخر زمستان دوره ی مناسبی برای سفر می باشد. اواخر ژانویه، فبریه و اوایل مارچ و قبل از تعطیلات بهاری، همه در این بازه به حساب می آیند. دوره ی کوتاه میان پایان تابستان و شروع فصل کریسمس هم برای پرواز ایده آل است، از سپتامبر تا اکتبر. اگر برنامه های شما فقط چند روزه است، برای شنبه ها و سه شنبه ها که پرواز ها خلوت تر و ارزان تر است بلیط تهیه کنید. اگر که اهل ریسک هستید، چهارشنبه ها هم فرصت خوبی است. دلیلش چه چیزی می تواند باشد؟ علت اصلی آن این است، که مسافران کاری در این روز ها سفر نمی کنند. به همین دلیل فرودگاه ها و هواپیما ها خالی تر و خلوت تر می باشند.
flight crew
2 – مهمانداران پرواز فقط برای سرو نوشیدنی برای شما ، در هواپیما نیستند

طبعاً در میان پرواز، وجود گاری مواد غذایی یک امتیاز مثبت به حساب می آید، ولیکن خدمه ی پرواز هدف مهم تری هم دارند، حفظ امنیت شما.

اتحادیه هوانوردی فدرال یا به اختصار ” FAA ” ،برنامه های آموزشی منظم و سخت گیرانه ای دارد، که مهمان داران را برای بدترین شرایط ممکن آماده می کند. شاخص مباحث امنیت پرواز ” FAA ” ، که راهنمایی کلی برای تمام مسائل مربوط به پرواز می باشد، یادگیری چگونگی اطفاء حریق، توانایی های برای بقا و کمک های اولیه پزشکی را برای همه شامل کرده است. هم چنین طبق گفته ی خبررسانی ” Business Insider ” ،” FAA ” از مهمان داران می خواهد که بتوانند مسافران یک هواپیمایی را که 50 درصد از در هایش بسته اند، در عرض 90 ثانیه تخلیه کنند.

3 – خلبانان برنامه ی خواب منظم و مشخصی دارند
مسلماً همه می دانند که خلبانان برای کسب مهارت های لازم این حرفه ، تحت آموزش های سنگینی قرار می گیرند. به پرواز در آوردن یک ماشین آهنی غول آسا و حفظ امنیت صد ها مسافر داخل آن به طور هم زمان، دانش و فن بسیاری می طلبد و مسئولیت های سنگینی را نیز بر روی دوش او می گذارد. به همین دلیل است که خلبانان موظفند که هشت ساعت در هر شبانه روز استراحت کنند.

بر اساس تعداد خلبانان و خدمه ی پرواز حاضر برای هر شب، شرایط تغییر می کند، ولی به خلبانان فرصت رفع خستگی با خواب 8 ساعته، داده می شود. این به آن معناست، که آن ها هیچوقت بیش از حد کار نخواهند کرد و همیشه انرژی کار را خواهند داشت. خلبانان هم چنین موظفند که هر هفت روز، سی ساعت پیوسته را به تجدید قوا بپردازند و باتری های بدن خود را تا سفر بعدی شارژ کنند. پس دفعه ی بعدی که در نیمه شب پروازی داشتید که زمان فرود آن در نزدیکی های صبح زود بود، می توانید از هوشیاری کاپیتان هواپیما مطمئن باشید.
number on your ticket

4 – شماره ی گروه ذکر شده بر روی بلیط شما برای نظم و ترتیب دادن به نحوه ی سوار کردن مسافران نیست
اگر که تا به حال با هواپیمای مسافربری پرواز کرده باشید ، حتماً صحنه ی قبل از سوار هواپیما شدن را از نزدیک دیده اید. همه دور و بر سکو دور می زنند و جمعیت فشرده شده ای منتظرند که با شنیدن شماره ی گروه پروازشان، که بسیار آهسته هم صورت می گیرد، سریعاً وارد هواپیما شوند.

نکته ی اصلی درباره ی این شماره، این است که برای تسهیل روند سوار کردن مسافران استفاده نمی شود و در واقع برای اطمینان حاصل کردن از رعایت اولویتی است که به مسافران گروه های جلوتر این فرصت را می دهد، که بتوانند برای وسایل و بار های خود در بالای صندلی شان، به راحتی جا پیدا کنند. هر چه بیشتر برای بلیط پول پرداخت کنید، زود تر وارد هواپیما می شوید و زودتر به فضا های خالی با ارزش محفظه ی بار می رسید.
flight attendants
5 – بعضی مهمان داران فرصت درآمد زایی با حق کمیسیون را دارند

با اینکه مهمان داران مانند بقیه ی کادر پرواز حقوق دریافت می کنند، آن ها فرصت این را نیز دارند که در حین پرواز، برای خود کمی درآمد زایی اضافی کنند.

این فرصت در هر شرکت هواپیمایی متفاوت است، اما هر وقت دیدید که مهمان داری سعی کرد از طریق دستگاه مخابره ی هواپیما ، به شما کارت اعتباری خط های هواپیمایی را بفروشد و یا در میان مسافران منویی را پخش می کند، این فرصت را دارد که بخشی از پول فروش را با خود به خانه می برد.
Airplanes
6 – هواپیما ها همیشه در وضعیت ایده آل نیستند ، ولی این به معنای ناامن بودن آن ها نیست
با اینکه همه این باور را دارند که مانند هر ماشین دیگری، هواپیمای آن ها در بهترین شرایط قرار دارد، واقعیت این است که مقداری فرسودگی غیر قابل اجتناب است. در بسیاری از مواقع، بعضی از سیستم های آن کار نمی کنند و یا بعضی از قطعات خارجی هواپیما نصب نشده اند. نگران نباشد، چرا که عملکرد هواپیما را با مشکل مواجه نمی کند. این مشکلات مشابه ترک خوردن صفحه ی گوشی و یا لکه افتادن بر روی مبل می باشد، کاملاً بی ضرر.
"Free" employee
7 – پرواز مجانی کارمندان آنطور که به نظر می رسد ، امتیاز مثبتی هم نیست

در حقیقت، این سفر اصلاً مجانی نیست! با اینکه کارکنان شرکت های هواپیمایی، تخفیف های بزرگی برای هزینه های پرواز خود دریافت می کنند، باید تمام هزینه های مالیاتی و مخصوص هر کشور را و یا هزینه ی مالیات ارزش پرواز را خودشان پرداخت کنند، که ممکن است بر روی هم انباشته و زیاد بشود. تازه! این بلیط مجانی برای صندلی های فرست کلاس هم نیست!
معمولاً کارمندان آخرین صندلی های هواپیما را دریافت می کنند، که به طور عمده در ردیف وسط و نزدیک به موتور های هواپیما در آخر قرار گرفته است. اگر هم که فرد بدشانسی باشید، حتی ممکن است صندلی کنار دستشویی ها به شما برسد. همان طور که می بینید این اصلاً روش ایده آلی برای پرواز نیست، ولی خوب از یک پرواز مجانی انتظار بیشتری هم نمی توان داشت.

خاصترین فرودگاه های جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر