لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بهترین شهر انتخاب شده برای زندگی در سال 2018 کجاست
بهترین شهر انتخاب شده برای زندگی در سال 2018 کجاست

بهترین شهر انتخاب شده برای زندگی در سال 2018 کجاست

بعد از هفت سال پیاپی، ملبورن استرالیا، جایگاه اول خود را در لیست بهترین شهر ها برای زندگی که توسط ” شاخص قابلیت زندگی در جهان ” مجله ی ” اکونومیست ( Econimist ) ” تعیین می شود، از دست داد.
امسال، شهر وین جایگاه بهترین شهر برای زندگی را به دست آورد. معیارهای انتخاب امنیت و ثبات اقتصادی و سیاسی، بیمه و مراقبت های بهداشتی، فرهنگ، تحصیل و زیر ساخت ها بودند. پایتخت اتریش در سال گذشته رتبه ی دوم را به دست آورده بود. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

استرالیا هم چنان از مدعیان قدرتمند این جایگاه ارزشمند به حساب می آید. علاوه بر ملبورن در رتبه ی دوم، سیدنی و آدلاید هم در بین ده شهر برتر قرار داشتند. ( به ترتیب در جایگاه های پنجم و دهم. )

یکی دیگر از رقیبان به دست آوردن این عنوان کانادا است که سه شهر آن در لیست ده تای برتر قرار دارند؛ کالگری در رتبه ی چهارم ونکوور در رتبه ی ششم و تورنتو در رتبه ی هفتم.
وین

ژاپن دو جایگاه در بین ده شهر برتر را از آن خود کرده است؛ اوساکا در رتبه ی سوم و توکیو در رتبه ی هفتم و در آخر باید اشاره کرد که کپنهاگ دانمارک هم رتبه ی نهم را بدست آورد.

شهرهای بزرگ آمریکا در مقایسه با بقیه جهان ” غیر قابل زندگی ” خوانده شدند. در میان شهرهای این کشور، بالا ترین رتبه را هونولولو در جایگاه 23 ام بدست آورد. دومین دستاورد آمریکا در این لیست پیتزبورگ می باشد که در رتبه ی 32 ام جهان قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید:
وین
طبق بررسی های انجام شده، عمده ی شهرهای سرمایه داری جهان، مانند لندن و نیویورک، قربانی موفقیت خود شده اند. به دلیل شلوغی بیش از حد مکان های عبور و مرور عمومی، بالا بودن درصد جرم و جنایت و هزینه های بالای زندگی، برخلاف باور همه، آن چنان مکان های خوبی برای زندگی نیستند.
وین

در آخر لیست، دمشق سوریه و داکای بنگلادش قرار دارند. این دو شهر در همه ی دسته بندی ها، به خصوص امنیت و زیر ساخت، رتبه های پایینی را به دست آوردند. محققان دلیل اصلی آن را جنگ داخلی، تروریسم و جرم و جنایت می دانند.
این پروژه اطلاعات 140 شهر مشهور دنیا را جمع آوری کرده بود.

10 كشوری كه مهاجرت به آنها بسیار ساده است
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر