لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> دبی و رونمایی از هتل کشتی جدید و لوکس
دبی و  رونمایی از هتل کشتی جدید و لوکس

دبی و رونمایی از هتل کشتی جدید و لوکس

در دوبی همه به چیزهای جدید و رکوردشکن علاقه دارند، از آسمانخراش های بلند تا خودروهای اسپرت پرسرعت. از این روشاید جای تعجب باشد که جدیدترین هتل لوکس این کشور در واقع روی یک کشتی قدیمی قرار دارد.

در ماه آوریل، کشتی ملکه الیزابت 2 (QE2)،مشهورترین کشتی مسافربری اقیانوس پیمای جهان که متعلق به دهه 1960 است یک بار دیگر پذیرای مهمانان ماجراجو شد. با رزرو هتل به سبک های مختلف لذت اقامت در این هتل ها را ببرید. اما دیگر روزهای سفر این کشتی در اقیانوس های عمیق به پایان رسیده و ملکه الیزابت دوم اکنون در خانه جدید خود و در حالی که کوچکترین حرکتی ندارد به میهمانان خود خدمت رسانی خواهد کرد. این کشتی اکنون در شهر بندری مینا رشید دوبی لنگر گرفته و به یک رستوران بسیار لوکس تبدیل شده است.

حمزه مصطفی، مدیر عامل هتل های PCFC که یک کمپانی دولتی مالک این کشتی است می گوید که قدمت این کشتی باعث می شود نسبت به دیگر هتل های دوبی از شهرت و اعتبار بیشتری برخوردار باشد. وی در این باره چنین می گوید:” این یک هدیه جدید است، چیزی است که ارزش تاریخی بسیار بالایی دارد. دوبی یک شهر جدید بوده و این یکی از قدیمی ترین چیزهایی است که در این شهر جدید وجود دارد.”

در واقع، این کشتی اقیانوس پیما، که توسط ملکه الیزابت دوم در سال 1967 افتتاح شد، 4 سال از شکل گیری کشور امارات متحده عربی قدیمی تر است.

حفظ تاریخچه کشتی ملکه الیزابت دوم

ارزش تاریخی کشتی ملکه الیزابت دوم برای مهمانان آن بیش از هر چیز دیگری باارزش بوده و اهمیت دارد. در این هتل-کشتی خبری از زمین های تنیس در ارتفاع بالا، آکواریوم های غول پیکر یا پیست های اسکی نخواهد بود،چیزهایی که در دیگر نقاط شهر دوبی یافت می شوند. به جای آن، مهم ترین و بارزترین خصیصه های ارزشمند این کشتی مربوط به گذشته آن هستند: یک موزه که خدمات 39 ساله کشتی ملکه الیزابت در آن ترسیم شده است، شانسی برای قدم گذاشتن در کشتی خاطره انگیزی که کسانی مانند نلسون ماندلا و دیوید بوی و بسیاری دیگر مهمانان ویژه به آن دعوت شده اند، فرصتی برای خوابیدن در سوییت های لوکسی که روزگاری ملکه الیزابت دوم و مادرش در آن ها اقامت داشته اند.
هتل کشتی جدید
این کشتی آخرین سفر اقیانوسی خود را در سال 2008 به پایان رساند و به آخرین استراحتگاه خود در دوبی منتقل شد. بعد از یک دهه استراحت در این بندر، اکنون بار دیگر به عنوان یک هتل به روی عموم باز شده است. در حال حاضر تنها 224 اتاق این هتل آماده استفاده هستند اما در ماه اکتبر تعداد این اتاق های آماده به دستکم 600 اتاق خواهد رسید که هر شب اقامت در آن ها 150 دلار هزینه در پی خواهد داشت. اتاق های این کشتی مانند دکوراسیون دهه 60 از پنل های چوبی تاریک سود می برند و برخی نیز هنوز از همان پنجره های کوچک قدیمی کشتی های در خود دارند.
هتل کشتی جدید

اما اشاره به گذشته در کشتی ملکه الیزابت دوم تنها در این مورد خلاصه نمی شود. از 13 رستوران و مراکز تفریحی شبانه این هتل-کشتی، محل سرو نوشیدنی موسوم به Chartroom Bar هنوز دسرهای و نوشیدنی های قدیمی در اختیار مهمانان قرار داده، میخان گلدن لاین نیز همچنان به سبک گذشته های دور ارایه خدمت کرده و کازینو کشتی نیز همچنان از دستگاه های قدیمی استفاده خواهد کرد که در مکان های دیگر اکنون تنها تزیینی به شمار می آیند.

مصطفی در این باره چنین می گوید:” کشتی ملکه الیزابت دوم برای ما بانویی بسیار مشهور است، او یکی از مشهوترین کشتی های مسافربری اقیانوس پیمایی به شمار می آید که بشر تاکنون ساخته است. ما به او ادای احترام کرده و او را به دوران عظمت گذشته اش بازگردانده ایم. روی چیزهایی تمرکز کرده ایم که باعث شهرت او شده اند. این که اول یک موزه باشد و بعد یک هتل. وقتی که سوار این کشتی می شوید فکر می کنید که وارد یک کپسول زمان شده اید. سفر اول این کشتی و زمان نیز سال 1969 است. بدین ترتیب تاریخچه این کشتی را حس خواهید کرد،چیزی که کشتی روزگاری بود.”
هتل کشتی جدید

سفر در طول زمانه
کشتی ملکه الیزابت دوم در فاصله 5.000 مایلی از بنادر دوبی در کارخانه کشتی سازی کلایدبانک در اسکاتلند متولد شد. برای بیش از 30 سال این کشتی، پیشگام کشتی های مسافربری کنراد لاین بود که پایان عصر طلایی کشتی های قاره پیما و آغاز عصر جدید اقیانوس نوردی را نوید می داد. وقتی که به مقامات دوبی فروخته شد، این کشتی غول پیکر293.5 متری بیش از 2.5 مسافر را در طول اقیانوس ها و در طول 812 سفر در اقیانوس اطلس و 25 سفر به دور جهان جابجا کرده بود. این کشتی بیش از هر کشتی دیگری سفر کرده بود که به گفته مقامات کنراد لاین به بیش از 6 میلیون مایل می رسد.

هرجا که این کشتی می رفت مسافران و گردشگران در تعقیب او بودند. بیش از یک میلیون نفر اولین سفر این کشتی به بندر لیورپول را در سال 1990 تماشا کردند. میلیون ها نفر در بنادر مشهور جهان برای دیدن آن حاضر می شدند، از استرالیا تا ژاپن و از سنگاپور تا هنگ کنگ.
هتل کشتی جدید
بعد از اقامت سلبریتی های مشهوری مانند رینگو استار و جورج هریسون، ستاره های دنیای موسیقی و بازیگران سرشناسی مانند الیزابت تیلور و جان تراولتا، شهرت کشتی ملکه الیزابت دوم بیش از گذشته شد. حتی در طول جنگ فالکلند در سال 1982 از این کشتی برای انتقال سربازان استفاده شده و اتاق های آن در اختیار 3.000 سرباز بریتانیایی قرار گرفت. اگر چه این کشتی نمادی باارزش برای کشور بریتانیا به شمار می آمد اما مقامات دوبی قیمت بسیار خوبی برای آن پرداخت کرده و بدین ترتیب این کشتی مشهور و نمادین به خلیج فارس رسید. شاید تنها مقامات ثروتمند دوبی می توانستند قیمت گزافی برای خرید کشتی پرداخته و در ادامه مبالغ هنگفت دیگری را صرف تجهیز و تغییر کاربری آن به یک هتل-کشتی لوکس کنند.
هتل کشتی جدید

تقویت توریسم در دوبی
مقامات دولتی دوبی تاکنون مقادیر هنگفتی صرف خرید و بازسازی و تجهیز این هتل-کشتی کرده اند. این کشتی با قیمت سرسام آور 100 میلیون دلار خریداری شده و به همین مقدار نیز پول صرف بازسازی آن شده است. بازسازی کشتی ملکه الیزابت دوم و تبدیل آن به یک هتل لوکس بیش از 2.7 میلیون نفر-ساعت زمان و کار برده است. اما دوبی نشان داده که بیش از هر کشور دیگری در زمینه توریسم مشتاق هزینه کردن است. بر اساس آمار ارایه شده توسط مقامات امارات متحده عربی، در سال 2016، در بخش توریسم و مسافرت این کشور بیش از 43.3 میلیون دلار هزینه شده که 12.1 درصد درآمد ناخالص داخلی کشور محسوب می شود. همچنین بیش از 5.4 درصد مشاغل این کشور فدرالی در این بخش شکل گرفته اند.
دوبی یکی از محبوب ترین کشورهای برای گردشگران است که بنا بر آمار رسمی در سال 2017 پذیرای بیش از 16 میلیون مسافر خارجی بوده است. مصطفی بر این باور است که جذبه هتل-کشتی ملکه الیزابت دوم این عدد را افزایش خواهد داد زیرا برای بریتانیایی ها که سومین مردمان پررفت و آمد به دوبی هستند از جاذبه خاصی برخوردار است.

افتتاح بلند ترین هتل دنیا در دبی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر