لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> احساس غربت را در سفر از خود دور کنید
احساس غربت را در سفر از خود دور کنید

احساس غربت را در سفر از خود دور کنید

برای اینكه بیشترین بهره را از مطالعه، وب گردی و یا كار كردن در خارج از كشور ببرید، لازم نیست كه حتماً زبان كشور مورد نظر را فراگرفته یا آنچه مردمان محلی آن كشور انجام می دهند را انجام بدهید. همچنین شما علاقه خواهید داشت كه در مكانی زندگی كنید شبیه به خانه ای دور از محل سكونت خود.
اتاق شما بایستی با صدای بلند به همه اعلام كند كه: همه، نگاه كنید! فردی كه اینجا زندگی می كند، احساس راحتی دارد و طراحی داخلی آن گواهی بر این مدعاست. و نگران نباشید، حتی اگر علاقه آنچنانی به بحث دكوراسیون و چیدمان نداشته باشید، تنها با چند روش آسان (و البته كم هزینه) می توانید فضایی شیرین و لذتبخش را برای خود ایجاد نمائید.
1. فضا ايجاد كنيد
آیا می خواهید بدانید اولین قانون تبدیل سكونتگاه موقت به یك خانه واقعی چیست؟ آنجا را تبدیل به مكانی برای زندگی كردن و گذراندن وقتتان كنید – اگر همیشه مجبور هستید كه برای مطالعه یا استراحت منزل را ترك نمائید، پس هرگز احساس نخواهید كرد كه در این اتاق یا خانه زندگی می كنید.
احتمالاً دانشجویان نیاز به جابجائی اسباب و اثاثیه و نظم دادن دوباره به آنها باشند تا فضائی برای انجام تكالیف درسی ایجاد نمایند، حال آنكه كسانی كه علاقه شدید به مطالعه كتاب دارند بایستی تعداد زیادی بالش تهیه كنند تا گوشه ای دنج و راحت برای این كار ایجاد گردد. اگر علاقه مند به انجام تمرینات یوگا یا شنا رفتن هستید، خودتان ایده مربوطه را خلق نمائید.

تزیین کنید

2. تزئين كنيد
نمی توان یك خانه را فقط به دلیل اینكه رنگ پرده ها با پتوی روی تختخواب و رنگ شمع و یا محفظه عطر و ادكلن همخوانی دارد، خانه نامید. خانه مجموعه ای است از اشیاء كه دارای ارزش های احساسی بوده و شخصیت و عواطف شما را به نمایش می گذارند.
معمولاً آنچه به نظر كم برسد، زیاد هم است و یك وسیله دكوراسیونی جذاب و یا یك عكس می تواند بیشترین میزان سودمندی را داشته باشد، به طوریكه همین یك وسیله زمانی كه میهمانی را به خانه خود دعوت می كنید، می تواند موضوع گفتگوی شما در آغاز میهمانی باشد (به نكته شماره 9 توجه كنید). بعلاوه، می توانید همیشه آن را به عنوان یك سوغاتی عالی با خود به همراه داشته باشید. اگر نیازمند الهام گرفتن در این زمینه هستید، از وب سایت Pinterest استفاده كرده یا از تجارب دیگر دانشجویان، كارآموزان یا همكاران خود بهره بگیرید.

عکس روی دیوار

3. عكس هايي بر روي ديوارها نصب نمائيد
گاهی اوقات به مدت طولانی و كافی در یك مكان اقامت ندارید تا طراح داخلی درون خود را به شكوفائی برسانید، و یا به بیانی ساده تر، اجازه تزئین به دلخواه خود را ندارید – به عنوان مثال وقتی در یكی از جاهائی كه از طریق وب سایت Airbnb پیدا كرده اید رزرو آنلاین هتل انجام داده اید و یا در یك هتل اقامت دارید.
اما حتی در مواقع مذكور نیز قرار دادن عكس افراد خانواده یا دوستان در كنار هم می تواند بدون صرف كمترین زمان،‌ سلیقه شخصی شما را به نمایش بگذارد.

گل و گیاه

4. توانايي پرورش گل و گياه را در خود تقويت كنيد
آیا می خواهید بدانید علامتی قطعی در مورد اینكه یك اتاق،‌ به معنای واقعی كلمه، خانه و محل زندگی كردن است، ‌چیست؟ وجود گیاه.
حتی می توانید برای دوست گیاه و تازه وارد خود نامی انتخاب كرده و آن را به عنوان یار جدید خود برای مواقعی كه در حال مطالعه هستید، انتخاب نمائید. اگر در رابطه با مسئولیت رسیدگی و آب دادن به آن نگران هستید، فقط تعدادی گل تازه و یا گیاه پلاستیكی كه می توانید هر از چند گاهی آن را گردگیری نمائید، تهیه كنید.

چمدان

5. چمدان ها را كنار بگذاريد
یكی از ویژگی های سفر كردن، حضور چمدان ها و وسایل سفر می باشد. در مقابل چشم بودن چمدان، روزانه چندین بار به شما یادآوری می نماید كه در راه (سفر) هستید. بنابراین یك روش ساده برای استمرار احساس حضور در خانه این است كه لباس های خود را از چمدان خارج كرده و چمدان ها را كنار بگذارید.

نظافت اتاق

6. نظافت را رعايت كنيد
با توجه به میزان گرایش ذاتی و درونی شما به سمت تمیزی، حفظ نظافت چندان كار سرگرم كننده ای نخواهد بود: خانه خود را برخلاف زمان های معمولی (كه عموماً نامرتب و غیرتمیز است)، پاك و تمیز نگاه دارید.
علت اینكه اقامت در هتل بسیار لذتبخش و جالب است، این است كه پس از یك روز بیرون بودن، به آپارتمانی بدون حتی یك لكه كثیف برمی گردید و حتی تختخواب را هم برای شما مرتب كرده اند.

موسیقی

7. به موسيقي گوش بدهيد
بهترین روش برای اینكه راحتی و آرامش را وارد یك خانه نمائید، موسیقی است: فرقی نمی كند موسیقی از هدفون پخش شود یا از بلندگو، گوش دادن به آهنگ های دلخواه (البته با صدایی مناسب برای هم خانه ها و همسایه ها) همه چیز را برایتان بهتر و خوشایندتر می نماید، فرقی نمی كند در كجای این كره خاكی زندگی می كنید.

معطر کردن

8. با عطرهاي خوشبو، فضا را معطر نمائيد
چرا فضای محل كار خود را با استفاده كردن از شمع های معطر یا اسپری های خوشبو كننده، برای انواع احساسات مختلف آماده نكنید؟ البته به طور دائم بایستی نظر هم اتاقی های خود را در این مورد جویا شوید، اما استفاده از یك بوی آشنا و مطلوب می تواند اثرات خارق العاده ای در محیط خانه بر جای بگذارد.

دوستان

9. آنچه را انجام داده ايد، به اطرافيان نشان دهيد
بخش بزرگی از خلق یك زندگی اجتماعی دور از منزل، ‌ملاقات كردن با دوستان جدید است . به عنوان مثال با دعوت كردن از آنها. بعلاوه تمام این مدت را به این دلیل صرف نظافت كردن محل سكونت خود كرده اید كه آن را به همه نشان دهید. و اینكه آن را برای تمام جهانیان به نمایش بگذارید: فراموش نكنید كه از بخش های مختلف عكس گرفته، فیلم برداری نموده و یا از طریق ویدئو چت آن را به اعضای خانواده یا دوستان نشان دهید. (همچنین، رویدادهایی مانند این، بهترین بهانه برای نظافت كردن منزل می باشد، بنابراین اطمینان حاصل نمایید كه همه چیز شبیه به تصاویر موجود در آگهی های فروش املاك است).

بیرون بروید
10. بيرون برويد و كشف نمائيد
اكنون زمان آن رسیده كه عملیات نظم بخشیدن و چیدمان را یك مرحله به جلو ببریم – جهان بیرون. در محله خود كندوكاو كنید و كافه ها، سینماها، رستوران ها و یا پارك هایی كه می توانند مكان موقتی برای سرحال آوردن شما باشند، پیدا نمائید.

چگونه سفری سه روزه به سن فرانسیسکو داشته باشیم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر