لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> روش های موثر برای غلبه بر ترس از پرواز
روش های موثر برای غلبه بر ترس از پرواز

روش های موثر برای غلبه بر ترس از پرواز

پرواز با هواپیما برای برخی از مسافران، یک امر ترسناک می باشد. اگرچه در حقیقت سقوط های هواپیما بسیار کم اتفاق می افتد، با این وجود نمی توان گفت که پرواز با هواپیما یکی از امن ترین روش ها باشد. گفتنی است که ترس از منطق و عقلانیت پیروی نمی کند. در حقیقت بنظر می رسد که تصور پرواز با نگرانی های زیادی همراه است. واقعیت این است که سقوط هواپیما ها به ندرت رخ می دهد و این همان چیزی است که باعث می شود پرواز در ذهن مردم ترسناک جلوه کند. بهتر است به خاطر داشته باشیم که پرواز در مقایسه با روش های دیگر سفر امنیت بیشتری دارد. در سال 2015 بیش از 3.5 میلیارد مسافر از طریق 37.6 میلیون پرواز سفر کردند و در بین این همه پرواز تنها 4 حادثه مرگبار اتفاق افتاد.

با رعایت روش هایی که پیشنهاد می کنیم، رزرو آنلاین هتل مورد نظرتان را به فردا ها نیاندازید و ترس از پرواز را کنار بگذارید تا مطمئن شوید که فرصت لذت از سیاحت و تجربه ی جهان فوق العاده زیبای اطراف را از دست نخواهید داد.

1 – از تلاطم هواپیما نترسید

یک خبر خوب و نیز یک خبر بد داریم: خبر بد آن است که تغییرات آب و هوایی و چاله های هوایی به احتمال زیاد، تلاطم هواپیما را در حین پرواز افزایش خواهند داد و این تلاطم ممکن است حتی در شرایط آسمان صاف نیز پیش آید. و اما در مورد خبر خوب بهتر است بگوییم که تلاطم هواپیما تنها یک ناسازگاری جوی بوده و اصلا خطری به دنبال ندارد و این شرایط دقیقا مانند دست انداز هایی می باشد که هنگام رانندگی با آن برخورد می کنیم. پس بهتر است که بدانید جای هیچگونه نگرانی نیست. در حقیقت هواپیما ها در طول آشفتگی و تلاطم، تنها 6 متر تغییر جهت می دهند. گفتنی است که با تغییر جهت هیچ آسیبی به بال ها وارد نمی شود و حتی برخی از هواپیما ها تا 90 درجه نیز تغییر جهت می دهند. تلاطم و طوفان شدید موجب آسیب می شود بنابراین از بستن کمربند ایمنی هنگام نشستن روی صندلی و زمان هشدار مطمئن شوید.

تزس از پرواز

2 – درباره چیز های ترسناک دیگر نگران نباشید

پرواز همانند شنا کردن می باشد. جریان مستمری از هوا وجود دارد و هیچ سوراخ یا کیسه ی هوایی وجود ندارد. همانطور که نمی توان از دریاچه یا اقیانوس بیرون پرید در آسمان نیز نمی توانید خود را بیرون بیاندازید. نگران موتور ها هستید؟ موتور های هواپیما به طور مرتب بررسی می شوند، و حتی در نادر ترین موارد نیز اگر هر دو موتور هواپیما همزمان از کار بیافتند ، باز هم یک هواپیما می تواند تا 100 مایل در ارتفاع 30000 فوت بدون موتور پرواز کند و برای فرود اضطراری اقدام کند. آخرین نکته و مهم ترین موضوع این است که در صورتی که تصور می کنید ممکن است مسافری در حین پرواز در ورودی هواپیما را باز کند، بهتر است نترسید و نگران نباشید، درها همگی قفل شده اند و تفاوت فشار بین کابین و هوای بیرون مانع از باز شدن در می شود.

تزس از پرواز

3 – مشغول دانلود یک یا دو نرم افزار جدید شوید

در مورد همه بخش های زندگی نرم افزاری وجود دارد و در مورد ترس از پرواز نیز برنامه های مختلفی را می توان دانلود کرد. نرم افزار سور یا پرواز در بلندی (SOAR ) قبل از سفر کمک شایانی خواهد داشت. این نرم افزار اطلاعاتی با استفاده از تصاویر و ویدئو ها درباره قبل و حین پرواز ، تلاطم هواپیما ، نیروی گرانش ، پیش بینی آب و هوا و بسیاری از موارد دیگر را ارائه می دهد. اگر به دانش آمار علاقه دارین دانلود نرم افزار ( Am I Going Down) را پیشنهاد می کنیم و این برنامه مانند عنوانی که دارد به دقت مسافران را در طول سفر هدایت می کند. اطلاعات پرواز را وارد برنامه کنید تا بتوانید احتمالات سقوط را بررسی نمایید. این اطلاعات شاید ناخوشایند باشد اما با توجه به این که سقوط هواپیما به ندرت پیش می آید دیدن احتمالات در نرم افزار شاید مفید و خوب باشد. این نرم افزار در غلبه بر ترس کمک خواهد کرد و اگر از لندن به نیویورک پرواز داشته باشید نشان می دهد که در 5.3 میلیون پرواز تنها یک پرواز احتمال سقوط دارد. پس اگر منتظر چنین سقوطی هستین باید به مدت 14.716 سال روزانه این مسیر را پرواز کنید.

تزس از پرواز

4 – حواس خود را پرت کنید

در طول پرواز هر چه کمتر نگران خطرات باشید، به هر صدایی واکنش نشان ندهید و کمتر به حرکات مهمانداران هواپیما توجه کنید، برای غلبه بر ترس و هراس بهتر خواهد بود. برای فراموش کردن ترس از پرواز بهتر است که حواس خود را پرت کنید. جهت پرت کردن حواس خود را سرگرم بازی کنید، می توانید فیلم ببینید یا به آهنگ دلخواه خود گوش کنید. اگر هیچ یک از این موارد لذت بخش نبود، می توانید با روش های دیگر مانند خوابیدن یا خوردن سرگرم شوید تا در طول پرواز متوجه گذر زمان نشوید.

تزس از پرواز

5 – تمرینات آرام بخش انجام دهید

حتی اگر از پرواز با هواپیما نمی ترسید وجود صندلی های کوچک و فضای بسیار محدود برای پا ها تا حدودی برای مسافران استرس ایجاد می ‌کند. بنابراین در این شرایط تمرینات مدیتیشن و آرام سازی کمک بسیار خوبی برای مسافران به همراه دارد. با جستجو در سایت گوگل یا نرم افزار ( App store) می توانید این تمرینات را ببینید و دانلود کنید یا از تصاویر آنها پرینت تهیه کنید. در هنگام پرواز یا فرود بهتر است که این تمرینات را انجام دهید. گفتنی است که سعی کنید زمانی که نشانه کمربند ایمنی خاموش است پا ها و سایر اعضای بدن را بکشید و نرمش کنید و گاه گاهی در طول پرواز قدم بزنید.

تزس از پرواز

6 – به خدمه پرواز یا مسافر کناری درباره ترس خود بگویید

گاهی اوقات بیان ترس از پرواز به مسافر کناری و کارکنان هواپیما می تواند در رسیدن به آرامش کمک کند. بهتر است شرایط را برایشان توضیح دهید، شاید بخواهید در این اوضاع تنها بنشینید، شاید بهتر است مهماندار هر از گاهی نفس عمیق کشیدن را یادآوری کند، یا شاید بخواهید درباره ترس از پرواز و احساسات خود با مهماندار صحبت کنید. مهمانداران پرواز در حمایت از مسافران مضطرب و آشفته تجربه زیادی دارند اما ممکن است در لحظات پرواز یا تیک آف و فرود هواپیما نتوانند برخاسته و به مسافران کمک کنند. (در این لحظات مسافر کناری می تواند کمک شایانی داشته باشد. )
تزس از پرواز
7 – به وسیله کمک های حرفه ای با ترس مواجه شوید
جلسات آموزشی و درمانی می تواند به گردشگران کمک کند تا مشکل اضطراب یا ترس نابهنجار از بودن در هواپیما را با کمک های تخصصی حل کنند. بسیاری از شرکت های هواپیمایی تلاش می کنند تا از مسافران در مقابله با ترس از پرواز حمایت کنند و خدمات مواجهه درماني ( exposure therapy) را به مسافران ارائه می دهند. در این نوع درمان، مسافران در کلاس هایی شرکت می کنند که شامل اطلاعات اتاق خلبان و نیز یک پرواز واقعی می باشد. گاهی مواجهه شدن با ترس در شرایط واقعی می تواند بهترین درمان باشد.

تزس از پرواز

8 – به لحظات خوش در مقصد فکر کنید
لذت خوردن تاپا خوراک سبک اسپانیایی را در شهر ساحلی زیبا و دیدنی بارسلون به خاطر بیاورید، سوشی لذیذی که در توکیو صرف کردید و یا لحظات خوش هنگام صرف قهوه در مرکز محله ناتینگ هیل در لندن، در حالی که اطرافیان در حال تماشا هستند … همه این موارد را پس از پرواز می توانید تجربه کنید. این ها لحظات خوشی هستند که از رسیدن به آنها توسط پرواز هراس دارید و این حقیقتی است که در درون خود حس می کنید. پس ترس را کنار بگذارید تا ارزش واقعی این سفر را درک کنید.

پروازهای فرست كلاس 10 شركت هواپيمایی برتر جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر