لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> سوال هایی که قبل از مسافرت طولانی باید از خود بپرسید
سوال هایی که قبل از مسافرت طولانی باید از خود بپرسید

سوال هایی که قبل از مسافرت طولانی باید از خود بپرسید

تغییر محل سکونت یک معضل بزرگ و انتقال به یک شهر جدید یک معضل بزرگتر است. اما حرکت به یک کشور کاملا جدید، جایی که زبان مردم خارجی و غیر قابل فهم است و همچنین قوانین، متفاوت هستند و همه چیز کاملا ناآشنا است مانند یک بازی کاملا جدیدی است. اگر شما تمام مسائل احتمالی و مقدار منابع مورد نیاز از هر چیزی را ساپورت نکنید و آمادگی نداشته باشید، از نظر امنیت مالی و برخی برنامه های ناگهانی احتمالی، هر چیزی به نوبه خود می تواند برنامه شما را بهم ریخته و برای شما مشکل زا شود.

.در اینجا 8 سوال مهمی که قبل از این که این گام جهشی بزرگ را بردارید، باید از خود بپرسید را بررسی می کنیم.
آیا شما به اندازه کافی پول دارید؟
توصیه می شود مقدار قابل توجهی پس انداز و پول نقد، برای پشتیبانی از سفر خود و همچنین هزینه های اضطراری و غیر منتظره، را به همراه خود ببرید. تنها چیزی که شما نمی خواهید این است که در یک کشور خارجی بدون پول و هیچ ارتباطی باقی بمانید و فقط یک اضطراب فراوان باعث ماندن شما شود. این هزینه تنها برای بعد از ورود شما به آنجا است. همچنین هزینه هایی برای تأمین کنندگان وسایل نقلیه، پروازها، محل اقامت موقت، تمام اسناد قانونی و اسناد لازم و غیره نیز گریبان گیرتان خواهد شد. پس انداز حداقل و قابل اطمینانی برای پوشش هزینه هایتان تا حداقل چند ماه داشته باشید.
صورتحساب
برنامه شغلی و درآمد زایی یا راه پرداخت صورتحساب هایتان چیست؟

برخی افراد کشورشان را با اطمینان به یک شغل امن، و بقیه جسورانه به ناشناخته ها مهاجرت می کنند. اگر شما از آن گروه دوم هستید و هیچ زمان بندی برنامه ریزی شده ای در مورد شغل و حرفه ی خود ندارید، ممکن است مجبور شوید کارهای عجیب و غریب را انجام دهید تا بتوانید به آنچه که واقعا می خواهید برسید. این می تواند هر چیزی را از کار در خرده فروشی، خدمات مشتریان و یا ایستگاه گاز شامل شود. این اتفاق برایتان می تواند به هیچ وجه به اندازه سختی دوران تحصیلات شما و یا به اندازه ی شغل و حرفه تان در کشور قبلی مورد اعتماد نباشد، فقط به یاد داشته باشید، این یک دوره کوتاه مدت است و در هنگام انجام این کار ها باید انعطاف پذیری خود را بالا ببرید.
اقامت
محل اقامت شما کجاست؟
قبل از رفتن به کشور مقصد، کاملا در مورد آن تحقیق کنید. در حالی که خواندن بررسی ها و نگاه کردن به تصاویر به صورت آنلاین بسیار متفاوت با واقعیت است، تمرین خوبی است که ایده ی شما را از آنچه که قرار است انجام دهید، شکل دهد. همچنین قبل از اینکه چیزی بخرید، آن را به صورت موقت اجاره کنید، به این شکل شما می توانید حق انتخاب بیشتری داشته باشید و احساس خوبی از جابه جایی و تنوع، در حومه شهر و مناطق اطراف خود داشته باشید. همچنین شما می توانید با مردم محلی گپ بزنید و از جامعه خارج شوید. به زودی روشن خواهد شد که می خواهید در آن منطقه باقی بمانید یا بهتر است جایی دیگر و مناسب تر پیدا کنید.
زمان
محدوده زمانی شما تا چه زمانی است؟
ممکن است احساس ناراحتی کنید و فکر کنید مسائل و کار ها ممکن است آن طور که می خواهید انجام دهید، پیش نرود و شما مجبورید که هر ماه با بودجه ها و صورت حساب ها مواجه شوید.هنگامی که شما در یک کشور خارجی هستید، ساعت به سرعت می گذرد. شما باید اهدافی از آنچه که می خواهید در یک بازه زمانی به دست بیاورید، تعیین کنید. فهرستی از تمام اولویت های فوری مانند جایی که شما زندگی می کنید، جمع آوری اطلاعات سفر، ثبت نام کودکان در مدارس، و زمانی که از آنجا خارج خواهید شد را تهیه کنید.
پلن ب
آیا برنامه ریزی جایگزینی برای سفر شما وجود دارد؟
برنامه ی جایگزین همیشه باید وجود داشته باشد، حتی اگر بدبینانه و خجالت آور باشد. این واقعیت را که زندگی پر از شگفتی و حوادث پیش بینی نشده است را انکار نکنید، زیرا شما را متعجب خواهند کرد. مشکلات احتمالی ممکن است باعث شود شما به خانه برگردید. همچنین ممکن است ذخیره پولی شما برای طول سفرتان کافی نباشد و شغلی جهت تامین هزینه های خود در مقصد نیابید، باید در نظر داشته باشید پس اندازتان تمام خواهد شد و این مسئله لحظات شما را استرس آور و خراب می کند بنابراین بهتر است همیشه برای لحظاتی که همه چیز بر وفق مراد شما نخواهد بود، برنامه ریزی جایگزینی داشته باشید.
سلامت
آیا شرایط پزشکی و بدنی خاصی دارید که ممکن است توسط آب و هوای محلی تحت تاثیر قرار گیرد؟
افرادی که به کشورهای جدید نقل مکان می کنند ممکن است در نظر نگیرند که چگونه آب و هوا می تواند متفاوت از کشور خودشان باشد و باعث ایجاد احساس نا خوشایندی شود، مثلا برای افرادی که مبتلا به تب یونجه یا آسم هستند، برخی از شهرهای گرد و غبار بیشتری دارند و آلوده تر از دیگر شهر ها هستند و می توانند بر کیفیت زندگی تاثیر بگذارند. بیماران مبتلا به بیماری اگزما در کشورهای خاص دچار مشکل هستند، چرا که عوامل مانند گرما، رطوبت و نور خورشید می توانند باعث ایجاد زخم شوند. تجربیات دیگران را بررسی کنید، آب و هوا مقصد و…، اگر همچنان مشکوک هستید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.
وابستگی
تا چه حد وابستگی در خود حس می کنید؟
این مسئله حیاتی است، زیرا ممکن است بخواهید ماجراجو باشید و خانه را ترک کنید، برای برخی دوری از خانواده، دوستان، جامعه مسئله بزرگی است اما برای برخی دیگر رهایی موقت از چیز هایی است که برایشان ناراحتی های جدی ای را به وجود می آورد. در کل شاید سفر طولانی راه حل خوبی برای فرار از مشکلات باشد اما قبل از این که در دام وابستگی های خود بیفتید آنها را هم در نظر بگیرید. همچنین باید در نظر بگیرید که بقیه اعضای خانواده تان چگونه با نبود طولانی شما کنار خواهند آمد. اگر فکر می کنید با سفرتان احساس ناراحتی شما و خانواده تان بیش از حد خواهد بود بهتر است سفرتان را به زمانی دیگر موکول کنید.
آمادگی
آیا برای هر چیزی که لازم است، آماده هستید؟
به نظر می رسد که شما در پرسش این سوال نهایی از خودتان کاملا احساسی دراماتیک داشته باشید، اما زمانی که شما خودتان را به یک کشور کاملا جدید می رسانید، می بایست سخت گیر باشید. مسایلی مثل غذاهای مختلف در دسترس، توالت، آب و هوا، پیدا کردن شغل و ایجاد دوستان جدید می تواند همه چیز را به چالش بکشد و سفر شما را به سفری نا خوشآیند تبدیل کند، اما قطعا شما را نخواهد کشت. شما سازگار و منعطف خواهید شد و به تدریج در کشور جدید احساس راحتی خواهید کرد.

چگونه لباس های رسمی خود برای جشن عروسی را بسته بندی نمائيم
ادامه مطلب

اکنون که شما از همه مسائل و مشکلاتی که در راهتان هستند مطلع شده اید، رزرو هتل و پرواز به مقصد مورد نظرتان را انجام دهید. وسایلتان را جمع کنید با همسفران احتمالی خود تماس بگیرید و در سفر تا جایی که می توانید خوش بگذرانید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر