لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> بهترین صندلی های هواپیما
بهترین صندلی های هواپیما

بهترین صندلی های هواپیما

حتی اگر از پرواز کردن نمی ترسید، باید اعتراف کنید که بودن در هواپیما هیچوقت آرامش بخش نیست! متأسفانه صندلی های هواپیما هنوز کوچک هستند و فضای محدودی دارند، دمای داخل آن یا فوق العاده سرد است و یا به طرز غیر قابل تحملی گرم، تقریباً هیچ کنترلی بر سر و صدا و نور های اطرافمان نداریم و چندین ساعت در یک جا به دام می افتیم. بعد از رزرو هتل، رزرو صندلی در بخش فرست کلاس می تواند کمی وضعیت را بهتر کند، اما طبیعتاً هرکسی از عهده ی هزینه های آن بر نمی آید.

خوشبختانه، راه های مقرون به صرفه تری هم برای بهبود راحتی و آرامش ما در هواپیما وجود دارند و همه ی آن ها به موقعیت جایی که می نشینید بستگی دارند.

این که کدام صندلی را برای خودتان انتخاب می کنید، می تواند اثر زیادی بر راحتی و آسایش شما در پرواز داشته باشد. چه به دنبال فضاهای کم سر و صدا تر می گردید و چه به دنبال فضای بیشتری برای پا هایتان. اگر که از آن دسته افرادی نیستید که زیاد اهل پرواز کردن باشند، انتخاب صحیح صندلی برایتان کمی پر دردسر به نظر خواهد رسید.

مجله ی اینترنتی ” INSIDER “،با کایپو کائوکا، یکی از مهمان داران شرکت هواپیمایی هاوائی، مصاحبه ای داشت تا در مورد این که بسته به نوع تجربه ای که می خواهیم، کدام صندلی ها را باید انتخاب کنیم، چیزی بیاموزند.

1 – اگر که می خواهید بیشتر سفر را بخوابید، صندلی های کنار پنجره را انتخاب کنید.
خوابیدن در سفر، به خصوص پرواز های طولانی، کار بسیار ایده آلی می باشد. ولی وقتی بیشتر زمان خود را به تنظیم صندلی و پیدا کردن وضعیت های راحت تری برای بدنمان می گذرانیم، متأسفانه فرصتی برای خوابیدن پیدا نمی کنیم. اگر که واقعاً در پرواز به مقداری استراحت نیاز دارید، کائوکا پیشنهاد می کند که صندلی های کنار هواپیما را انتخاب کنید.

او می گوید: ” من شخصاً به استفاده از پنجره به عنوان تکیه گاهی برای سر علاقه دارم. مسافر کناری شما هم بخاطر تکیه ندادن به آن ها از شما قدردانی خواهند کرد. “
صندلی هواپیما

2 – اگر که به سکوت احتیاج دارید، یک صندلی کنار پنجره ی دور از آشپزخانه را برگزینید
کائوکا می گوید: ” چه بخواهید بدون هیچ مزاحمتی بخوابید و یا فقط به دنبال بخش ساکتی از هواپیما هستید، هر چه قدر که می توانید از بخش آشپزخانه ی هواپیما دور شوید. “

او هم چنین اشاره می کند: ” مهمان داران در حین پرواز در این اتاقک فعالیت می کنند و ممکن است از آن صدای همهمه خارج شود. “
صندلی هواپیما

3 – اگر که می دانید از سرویس های بهداشتی زیاد استفاده خواهید کرد، بر روی صندلی های کناری راهرو ها بنشینید.

نمی توانید خودتان را کنترل کنید ؟! پس به خود و مسافران کناریتان لطفی بکنید و در صندلی های کناری بنشینید. شاید که شما ترجیح دهید موقعیت صندلی ها را از قبل بررسی کنید. کائوکا در این باره می گوید: ” اگر که می خواهید یکی از صندلی های کنار سرویس های بهداشتی را رزرو کنید، شما می توانید از نقشه ی داخلی هواپیما استفاده کنید.”

صندلی هواپیما4 – اگر که همیشه احساس سرما می کنید، از پنجره های خروج اضطراری هواپیما فاصله بگیرید.
کائوکا به آن دسته از کسانی، که بیشتر مدت پرواز به روی خود پتو می اندازند تا از سرما نلرزند، پیشنهاد می کند که از از همه ی در ها و پنجره های خروج اضطراری واقع بر بدنه ی هواپیما، بیشترین فاصله ی ممکن را بگیرند.

او در ادامه گفت : ” این خروجی ها اجازه می دهند که هوای سرد خارج، وارد فضای داخلی هواپیما شود. جا پایی آن ها خیلی عالیست ولی احتمال سرد بودن هوا هم زیاد می باشد. “
صندلی هواپیما

5 – اگر که به فضای بیشتری برای پا هایتان نیاز دارید ولی نمی خواهید هزینه ی زیادی بکنید، به دنبال صندلی های راهروی خروجی باشید.
ارتقاء بلیط و دسترسی به صندلی هایی با فضای جا پای زیاد نیز می تواند هزینه بر باشد. اگر که نمی خواهید پول بیشتری پرداخت کنید ولی به فضای بیشتر نیاز دارید، کائوکا صندلی های ردیف راهروی خروجی را پیشنهاد می کند.
او گفت: ” در این ردیف ها بایستی فاصله ی بیشتری در میان صندلی ها وجود داشته باشد تا در مواقع تخلیه ی اورژانسی، رفت و آمد در میان آن ها آسان و سریع صورت گیرد. “

اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که این شرایط برای تمام صندلی های راهروی خروجی تمام شرکت های هواپیمایی صدق نمی کند. کائوکا گفت: ” نکته ای که بهتر است در رابطه با راهرو های خروجی رعایت کنید: هرگاه دو ردیف خروجی وجود داشت، بدانید که صندلی های جلویی خم و جا به جا نمی شوند. اگر اینطور نمی بود، راه خروج اضطراری برای ردیف پشتی بسته می شد. “
صندلی هواپیما

6 – اگر که می خواهید پا های خود را بر بالای چیزی تکیه دهید، به دنبال صندلی های پشت دیوار جداسازی نباشید.
نشستن در ردیف های ا,ل بخش انتهایی هواپیما، برای دستیابی به یک فضای باز برای پا ها کار بسیار مناسبی است. این صندلی ها معمولاً درست بعد از دیوار جداکننده ی کابین ها قرار دارند و چون جلوی آن ها صندلی دیگری نیست، می توانید هر چه قدر که می خواهید به بدنتان کش و قوس دهید، اما اگر که می خواهید پا های خود را بر جای خاصی قرار دهید به مشکل بر خواهید خورد.

کائوکا در مورد این موضوع می گوید: ” من شخصاً همیشه از رزرو این صندلی ها خودداری می کنم. من ترجیح می دهم که یک صندلی را در مقابلم داشته باشم تا از بخش زیری آن برای دراز کردن پاهای خودم استفاده کنم. صندلی های پشت دیوار جداسازی، این امکان را در اختیارمان قرار نمی دهند. “
صندلی هواپیما

7 – اگر از تلاطم های هوایی متنفرید، در بخش های جلویی هواپیما ساکن شوید.
یکی از بدترین جنبه های پرواز، کنار آمدن با تکان ها و لرزش های غیر قابل پیش بینی هواپیما هاست.

اگر که واقعاً می خواهید از دست این آشوب های هوایی راحت شوید، به این حرف کائوکا گوش دهید: ” روان ترین و ملایم ترین پرواز را در جلوی هواپیما تجربه خواهید کرد. هر چه جلوتر، بهتر. در پایان باید اشاره کنیم، که تلاطم های هوایی بر تمام هواپیما اثر می گذارد. در بیشتر هواپیما ها، دست انداز و نا همواری ها را در بخش های عقبی بیشتر احساس می کنند. “
صندلی هواپیما

8 – اگر بهترین انتخاب های غذایی را می خواهید، در جلوی هواپیما بنشینید.
اگر که در پرواز شما، غذا و یا هر نوع خوراکی دیگری سرو می شود و شما می دانید که چه می خواهید بخورید، در بخش های جلویی هواپیما بنشینید.
کائوکا در مورد این موضوع می گوید : ” بیشتر شرکت های هواپیمایی سرو را از بخش جلویی هواپیما شروع می کنند و بعد تا آخرین راهرو پیش می روند. اگر که نوشیدنی و یا خوراکی خاصی را مد نظر دارید، جلو بنشینید. ”

چگونه در هنگام تنهایی سفر کردن، دوست های جدید پیدا کنیم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر