لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> مرگ و میر برای عکس اینستاگرام
مرگ و میر برای عکس اینستاگرام

مرگ و میر برای عکس اینستاگرام

برای عکس اینستاگرام تان تا کجا حاضرید بروید؟ آیا برای گرفتن عکسی عالی حاضرید جان خود را با رفتن به لبه ی یک آبشار به خطر بیاندازید؟ آبشارها بی شک یکی از زیباترین مناظر طبیعت هستند، اما در صورت عدم مراقبت می توانند بسیار خطرناک نیز باشند.

در ماه جولای، سه ویدئو بلاگر یوتیوب و اینستاگرام پس از سقوط به داخل آبشار شانون در بریتیش کلمبیا، در حالی که طبق اظهارات پلیس از ارتفاع 30 متری سُر خورده و به داخل حوضچه افتادند، فوت کردند.
رایکر گمبل، الکسی لیاخ و مگان اسکرپر سه عضو کانال High On Life بودند که مربوط به مجموعه ای از ویدئوها درباره سفرهای دشوار با بیش از 575000 نفر دنبال کننده در یوتیوب و 1/1 میلیون نفر دنبال کننده در اینستاگرام است.

پس از فوت این سه نفر، دیگر اعضای کانال شروع به جمع آوری خیریه نموده و ویدئوهای زیادی به یادبود این ساختند که به گفته ی آنها سه نفر از صمیمی ترین، مهربان ترین، بلند پرواز ترین و اجتماعی ترین انسان هایی بودند که می توانید ملاقات کنید.
صدمه در آبشار

ریسک کردن ستاره های شبکه های اجتماعی برای یک عکس یا ویدئو چیز تازه ای نیست. وو یانگ نینگ چینی که در بالا رفتن از بام های بلند دنیا شهرت دارد در یک بدلکاری در حال فیلمبرداری در نوامبر 2017 از دنیا رفت، و پدرو روئیز در ژوئن توسط همسرش در مقابل دختر سه ساله شان در یک حرکت شوخی آمیز که به اشتباه انجام شد کشته شد.
اما بنظر می رسد تعداد افرادی که جان خود را در حال گرفتن عکسی عالی در آبشار ها از دست می دهند رو به افزایش است.
مایکل لین، عکاس اهل تورنتو تابستان گذشته جانش را در حال عکاسی در آبشارهای آلبیون در بریتیش کلمبیا از دست داد.

بلیک زیمرمان که یکی از دو نفر دوستان همراه لین در آن زمان بود، در پستی فیسبوکی نوشت: “در حادثه ای دردناک، مایکل از صخره ای که در مسیری قدیمی تر بود دچار سقوط شد.”
آبشار

زیمرمان و دیگر دوستش پس از سقوط لین توسط طنابی نجات پیدا کردند، که به گفته ی دیو فاستر، سخنگوی آتش نشانی شهر همیلتون، یکی از چهار نجاتی بود که تا قبل از این حادثه ی غم انگیز در سال 2017 اتفاق افتاده بود.
تیانا رای هوک، دوست لین به شبکه CBC گفت:” لین به من گفت، زمانی که بمیرم، نمی خواهم به خاطر آنچه هستم به یاد آورده شوم، بلکه برای کاری که که انجام داده ام. من برای اینکه صرفا عکسی گرفته باشم عکاسی نمی کنم. من خاطرات را ثبت می کنم، چه خوب و چه بد. مردم را به شکل متفاوتی از بیشتر افراد می بینم. این چیزیست که می خواهم بخاطرش در یادها بمانم.”
آبشار
کوری دیکسون یک فعال حقوقی است که در گروه فیسبوکش راجع به افزایش معیارهای ایمنی در آبشارهای آلبیون اقدام می کند. در سال 2016 وی به روی یخ آبشار آلبیون سر خورد که باعث چندین جراحت، شامل شکستگی کمر، ضربه و خونریزی مغزی شد.
دیکسون به شبکه CBC گفت: ” هر کسی که از آبشارهای آلبیون سقوط کرده باشد یک احمق است و کسی که چنین ریسکی بکند کاملا مستوجب سرزنش می باشد.”
 کاتزکیل آبشار
آبشار دیگر به نام کاترزکیل، آبشاری دیدنی واقع در شمال شهر نیویورک به فاصله زمانی 2 ساعت در کوهستان کاتزکیل می باشد. بیش از 20000 عکس اینستاگرامی در این مکان بی نظیر ثبت شده است.
ازرا کندی 17 ساله در حال پیاده روی بین رشته آبشارها و در حالی که سعی داشته عکس بگیرد، سقوط و فوت نموده است.
مادر وی، دونا کندی از شهر وستفیلد در نیوجرسی به روزنامه نیویورک تایمز گفت:” گمان می کنم او کمی بیش از حد پیش رفته و تصور لغزنده بودن آن مکان را نمی کرده است.”
ازرا یکی از دو فردی بود که جان خود را در سال 2016 در آبشارهای کاترزکیل از دست دادند. در مجموع، هشت حادثه منجر به مرگ در این آبشار از سال 1992 تا بحال رخ داده که بیشتر آنها مربوط به ماقبل عصر شبکه های اجتماعی بوده است.
با وجود بیش از 100000 بازدید کننده ی سالانه و کسانی که رزرو هتل انجام می دهند، جنگل بانان کار سختی برای در امنیت نگه داشتن مردم با توجه به اینکه تعداد بازدیدها برای گرفتن عکس های مورد نظر زیاد است، دارند. بنا به گزارش نیویورک تایمز، این ایالت بیش از 25/1 میلیون دلار برای بهبود امنیت با هدف محافظت از بازدید کنندگان آبشار هزینه کرده است.
آبشار

قوانین جدیدی بنا به گزارش نیویورک تایمز به اجرا گذاشته شده که “برپا کردن آتش، مشروبات الکلی، همراه داشتن اکثر محفظه های شیشه ای و دستگاه های موسیقی تقویت شده را در محدوده ی اطراف آبشارها ممنوع می کند.” و همچنین ” بازدید کنندگان را از رفتن به فاصله دو متری لبه ی بیشتر پرتگاه ها و شنا کنندگان را از شیرجه زدن به داخل جریان رودخانه از ارتفاع بیش از 45 متر از بالای آبشار منع می نماید.”
آبشار

این ایالت امیدوار است مقررات جدید به جلوگیری از مرگ و میر ناشی از عکس گرفتن در آینده کمک کند. راب داوسون، یکی از جنگل بانان ایالت، تایید می کند که هر چهار مرگ آخر در منطقه ی آبشارها به علت عکاسی یا ژست گرفتن برای عکس بوده است.
آقای داوسون به تایمز گفت:” وقتی با مردمی که به این بالا می آیند صحبت می کنم آنها می گویند،’ بله، ما این مکان را در اینترنت دیدیم و می خواهیم کشفش کنیم. مایه ی تاسف این است که در این عکس ها، هیچ چیزی وجود ندارد که مردم را از این که ممکن است به شدت آسیب ببینند آگاه سازد.”

فوق العاده ترين هتل های كشور سوئيس
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر