لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار زمرد نگین جنگل های گیلان
آبشار زمرد نگین جنگل های گیلان

آبشار زمرد نگین جنگل های گیلان

پهنه ی سبز و خیال انگیز گیلان را به سمت تالش می نوردیم، از کوه ها و دشت ها و مراتعی می گذریم که با زیبایی و طراوات دل انگیزشان به ما جانی تازه می بخشند، چمنزارهای سبزکه مثل یک جامه ی مخملی کوه ها را دربرگرفته اند، خانه های روستایی که در کوه و دشت پراکنده هستند، مردمان سخت کوش محلی ودرختان سبزوانبوهی که هوای این مسیرسبز رویایی را دلنشین و سبک می کنند، زیبایی های بکر و نابی هستند که دراین مسیرخیال انگیز ما را شیفته و مسحور خود می کنند.
این منطقه بی شک یکی اززیباترین تفرجگاه های گیلان است، ییلاقات برزوبگ، زری، زرگری، توئل، کته چول و آتلانماری از جاذبه های گردشگری این منطقه هستند. ییلاق های خوش آب وهوا و زیبای حویق که آبشار زیبای زمرد در دل آن جای گرفته، نیز ازجاذبه های مهم گردشگری این منطقه به شمار می رود.
آبشارزمرد تالش گیلان

آبشارزمرد تالش گیلان

“آبشار زمرد” تالش درمیان جنگل های کوهستانی منطقه ی حویق است. حویق شهری است که در30 کیلومتری آستارا و دردل کوه های تالش واقع شده است. شهری که با گذر از شالیزارهای آن و با قرارگرفتن درارتفاعاتش می توان دریای خزر را به نظاره نشست. مردم این منطقه به زبان ترکی و تالشی صحبت می کنند.
1683369459 910 آبشار زمرد نگین جنگل های گیلان
آب وهوای مطبوع، آرامش منحصر به فرد، مناظر زیبا وبکرووجود آبشارهای بی نظیری همچون “آبشار زمرد”و”آبشاردوقلو”، توجه گردشگران را به این منطقه جلب کرده است، و بسیاری ازگردشگران تمایل دارند، چند روزی را دراین منطقه سپری کنند. علاوه بر اقامتگاه های بوم گردی و محلی، گردشگران می توانند با رزروآنلاین هتل درنزدیک ترین محل اقامت کرده وبه سیر و سفر دراین خطه ی تماشایی بپردازند واز چشم اندازها و جاذبه های بی نظیر آن لذت ببرند.
این آبشار درحدود 10 کیلومتری شهرحویق قرار دارد وبرای رسیدن به آن باید بخشی از راه را پیاده طی کنید، درطول این مسیرپیاده روی، با طبیعت زیبای تالش، خانه ها و سبک زندگی مردم تالش از نزدیک آشنا خواهید شد. مسیرپیاده روی، مسیری سراشیبی ولغزنده است، وباید با دقت واحتیاط آن را پیمود. بعد ازپشت سرگذاشتن چندین روستا به زمرد محله خواهید رسید، از این روستا تا “آبشارزمرد”راه چندانی نیست، وبا بیست دقیقه پیاده روی در مسیری بهشتی به “آبشارزمرد” خواهید رسید، که همچون نگینی دردل جنگل می درخشد.
آبشارزمرد تالش گیلان
این آبشار در حدود 20 متر ارتفاع دارد و درهمه ی فصول سال خروشان است و آب بسیار سرد آن زیستگاه ماهی های قزل آلاست. آب این آبشار از ییلاقات سرازیر می شود و بالاتر از”آبشار زمرد”چند آبشار دیگروجود دارد، که آن ها هم دارای زیبایی های ویژه ای هستند.
آبشارزمرد تالش گیلان

آبشاردوقلو

دراین منطقه دو آبشار وجود دارد، ازآن جایی که این دوآبشارنزدیک هم هستند، به آن ها “آبشاردوقلو”نیزمی گویند، یکی ازاین آبشارها کوچکتر و کم آب تر از دیگری است، آبشار کوچکتر پلکانی بوده وآب هنگام سرازیر شدن ازآن جلوه ی بسیارزیبایی پیدا می کند. آبشار بزرگتر ارتفاعی بیش از15 متر دارد واز بالای جنگل حویق سرازیرمی شود.
آبشارزمرد تالش گیلان

مسیردسترسی به آبشارزمرد

حویق در40 کیلومتری کیلومتری شمال شهرتالش واقع شده است، بعد ازشهرحویق به سمت روستای زمرد حرکت کنید، ازاین روستا تا محل آبشار راهی نیست، اما مسیربه علت لغزندگی کمی خطرناک است، بنابراین توصیه می شود ازراهنمایان محلی برای طی این مسیرکمک بگیرید.
درپایان آرزوداریم به این منطقه ی بکرسفرکرده و از زیبایی های طبیعی و آرامش روح نوازآن نهایت لذت ببرید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
معرفی 8 پارک ملی برای گذران تعطیلات تابستانی بی نظیر و فراموش نشدنی
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر