لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار وارك لرستان، آبشاری پلكانی
آبشار وارك لرستان، آبشاری پلكانی

آبشار وارك لرستان، آبشاری پلكانی

نیمه اول سال در كشور ما هوا رو به گرما می رود و بهار و تابستان گرمی در اغلب مناطق كشور وجود دارد. با شروع فصل گرما به تدریج مناطق خوش آب و هوا و خنك كشور مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. اغلب طبیعت گردان، مسافران و گردشگران با استان های كوهستانی و سردسیر ایران آشنا هستند.
دلیل شناخته شدن آن ها آب و هوای سرد و خنك و مطلوب آن ها در بهار و تابستان و حتی هوایی ایده آل در پاییز می باشد. از میان استان های كوهستانی و زیبای كشور، در این مقاله شما را با آبشار مرتفع و رویایی “وارك” در استان “لرستان” و نزدیكی شهر “خرم آباد” آشنا می كنیم.
آبشار وارك آبشار وارك در خرم آباد همچون نگینی در میان آبشار های زیبای این استان و استان های همجوار خود می درخشد. خنكای هوای این استان در فصول گرم سال و وجود مناطق پر جاذبه گردشگری طبیعی در گوشه گوشه این استان، محلی برای اقامت و تفریحگاهی برای گردشگرانی از تمام نقاط كشور شده است. نزدیكی استان “لرستان” به استان های غربی، جنوب غربی، شمال غربی و حتی مركزی كشور دسترسی به زیبایی های آن را بسیار آسان كرده است.آبشار وارك
“آبشار وارك” از نمونه آبشار های پلكانی كشور می باشد. اگر از اهالی “خرم آباد” آدرس آبشار وارك خرم آباد را بپرسیم، بی شك ما را به سمت روستای “وارك” راهنمایی می كنند. برای رسیدن به روستای”وارك” در غرب گردنه”نوژیان” باید 50 كیلومتری از خرم آباد فاصله گرفت. مناطقی كه نقطه به نقطه آن را دشت هایی سرسبز و درختانی سر به فلك كشیده پوشانده است. استانی كه علاوه بر زیبایی های طبیعی و تاریخی موجود در آن، تعدادی از بهترین هتل های ایران را در خود جای داده است.
تا جایی كه با برنامه ریزی برای یك تعطیلات كوتاه در آخر هفته و رزرو هتل در خرم آباد و یا اقامتگاه های بوم گردی می توان خاطره ای شیرین برای خود ثبت كرد. در ادامه این مقاله شما را با این آبشار زیبا و جاذبه های اطراف آن بیشتر آشنا می كنیم.

نوژیان

پس از رسیدن به روستای “وارك” مسیر دوم طبیعت گردی خود را باید با پای پیاده آغاز كنیم. مسیر به هیچ وجه دشوار نیست و می توان در طی مسیر نیز از زیبایی های این منطقه نهایت استفاده را كرد. با پای پیاده حدود یك ساعت یا كمی بیشتر باید در دل طبیعت قدم زنان رفت تا به اوج زیبای طبیعت در این منطقه رسید. طبیعتی منحصر به فرد و همانند دیگر نقاط كوهستانی در دامنه رشته كوه “زاگرس” پر است از درختان بلوط و و بوته های زالزلك وحشی. درختانی با تنه های چند ده ساله و به هم پیچیده محیطی رویایی را برای گردشگران طی مسیر بوجود می آورد.
استان “لرستان” مهد آبشار های بزرگ كشور به حساب می آید. آبشار”وارك” در فصول پر بارش، ارتفاعی بالای 60 متر را به خود می بیند. البته این آبشار یك ویژگی خاص نسبت به دیگر آبشارهای هم جوار خود دارد، آن هم پلكانی بودن و دو قسمتی بودن آن می باشد.

وارک
آبشاری در پایین دست و آبشاری در ارتفاعات كه با طی مسیری خود را به آبشار پایین می رساند و منظره جذابی را به وجود می آورد. گاهی آبریز هایی از بین صخره ها و سنگ های چسبیده به كوه دیده می شود كه با پرتاب قطرات آب آبشار به پایین، صحنه غیر قابل وصفی را برای گردشگران بوجود می آورد. بهترین زمان برای رفتن به این مكان زیبا فصل بهار و تابستان می باشد. در صورتی كه بتوانید در اوایل صبح خود را به این آبشار برسانید، حتی در فصل تابستان خنكای اطراف آبشار به سرمایی محسوس و لذت بخش تبدیل می شود.
عشایر

در مسیر آبشار “وارك” و اطراف این آبشار از دیگر جاذبه های چشمگیر در برخی فصول عشایر و كوچ نشینان و محلی های این منطقه می باشند. عشایری كه همراه با گله های خود زندگی زیبا و ساده را در دل این طبیعت زیبا تجربه می كنند. در سفر به این منطقه و اقامت در كنار این آبشار منحصر به فرد، استفاده از محصولات و سوغات محلی این منطقه فراموش نشود. عسل و لبنیات این منطقه از كم نظیر ترین و طبیعی ترین محصولات این استان می باشد.
در سفر به آبشار “وارك” و آبشار های اطراف آن همانند آبشار”نوژیان” قطعا طوری برنامه ریزی شود كه یك روز كامل را در كنار این آبشار و جاذبه های اطراف آن سپری كنید. در كنار این آبشار و جنگل های بلوط اطراف علاوه بر زیبایی و سرسبزی و رودخانه، پرندگان و حیوانات بسیاری دیده می شود. انواع بز و قوچ كوهی در كنار پرندگان زیبا در میان درختان اطراف این آبشار دیده می شود. در صورتی كه گروهی به این آبشار زیبا و طبیعت اطراف آن سفر كنید، می توان به راحتی و بدون استرس شب را در كنار آن و در كمپ های خود بگذرانید.

آبشار درزو عسلویه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر