لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بزرگترین آکواریوم های جهان
بزرگترین آکواریوم های جهان

بزرگترین آکواریوم های جهان

رایج ترین گنجایش برای آکواریوم های خانگی در حدود 29 تا 30 گالن است، با این حال تا به امروز افراد ماهی دوست آکواریوم هایی با حجم هزاران گالن آب ساخته اند. آکواریوم های مکان های عمومی به طور چشمگیری بزرگتر از آکواریوم های خانگی هستند. اما تنها تعداد محدودی از این آکواریوم ها تا حدی عظیم هستند که در لیست بزرگترین ها در جهان قرار دارند و قابلیت نگهداری وال کوسه های غول پیکر و سفره ماهی‌های بزرگ را دارند چون برای نگهداری این دست از موجودات آبی به مخزن های بسیار بزرگی نیاز است.

برای مقایسه این آکواریوم های بزرگ، حجم بزرگترین مخزن را بر حسب گالون در نظر می‌گیریم. بسیاری از آکواریوم های بزرگ دنیا دارای چندین مخزن هستند که در ترکیب با هم یک آکواریوم بسیار بزرگ را تشکیل می‌دهند اما تنها حجیم ترین مخزن هر آکواریوم مد نظر است. برای دیدن آکواریوم های زیبا در جهان رزرو آنلاین هتل انجام دهید.


1. آکواریوم استرالیا غربی ( 0.8 میلیون گالن )

این آکواریوم در حومه‌ی ساحلی شهر پرث در ایالت استرالیای غربی واقع شده و دارای بزرگترین مخزن آکواریوم در استرالیاست. مخزن اصلی این آکواریوم 40 متر ( 130فوت ) طول و 20 متر ( 66فوت ) عرض دارد و 3 میلیون لیتر ( 793 هزار گالن ) آب دریا را در خود جای داده است. این آکواریوم دارای تونل زیر آبی به طول 98 متر(322 فوت ) است. افراد علاقه‌مند و غواصان با پرداخت مبلغی می‌توانند همراه غواصان حرفه ای به درون مخزن اصلی این آکواریوم بروند و به ماهی ها و کوسه ها نزدیک شوند.
جنوا آکواریوم

2. آکواریوم جنوا ( در حدود 1 میلیون گالن )
آکواریوم جنوا بزرگترین آکواریوم ایتالیا و یکی از بزرگترین آکواریوم های اروپاست که برای نمایشگاه جهانی در سال 1992 ساخته شد. این آکواریوم دارای 70 مخزن است زیستگاه دریایی و بومی جاندارانی از سرتاسر جهان استو محل زندگی بیش از 6000 حیوان است. برخی مخزن ها محیطی طبیعی از مکان های مختلف مثل دریای مدیترانه، دریای سرخ و اقیانوس هند ایجاد می کنند. جالب ترین نوع این مخزن ها آن هایی هستند که محل زندگی کوسه ها، دلفین ها و خوک های آبی هستند.
آکواریوم شانگهای
3. آکواریوم اقیانوسی شانگهای ( در حدود 1 میلیون گالن )
آکواریوم شانگهای یکی از بزرگترین آکواریوم های آسیاست. این آکواریوم دارای 9 بخش مختلف از جمله بخش چین، بخش قطب و بخش استرالیاست. قسمت چین این آکواریوم میزبان گونه های آبی متعدد در حال انقراض این کشور از جمله گونه های کمیاب و ارزشمند رودخانه‌ی یانگ‌‍ تسه می‌باشد. مهم ترین جاذبه‌ی این آکواریوم، تونل زیر آب آن با طولی 155 متری ( 509 فوت ) است که آن را تبدیل به طولانی ترین تونل زیر آب جهان می‌کند.
آکواریوم یوشاکا
4. آکواریوم جهان دریایی یوشاکا ( در حدود 1 میلیون گالن )

جهان دریایی یوشاکا تم پارکی در شهر دوربان آفریقای جنوبی است. این آکواریوم با داشتن 32 مخزن بزرگترین آکواریوم در کل آفریقا به حساب می‌آید. در این آکواریوم طیف وسیعی از موجودات دریایی از اسب های دریایی کوچک گرفته تا کوسه ها و دلفین ها زندگی می‌کنند. آکواریوم یوشاکا به شکل لاشه کشتی های غرق شده قدیمی ساخته شده و دارای چند رستوران و کافه است.یکی از جذاب ترین رستوران های این آکواریوم رستورانی است که در خود یک آکواریوم دیواری بسیار بزرگ را جا داده که چندین کوسه در آن جای گرفته‌اند که از قسمت غذاخوری این رستوران کاملا قابل مشاهده اند.
بیشتر بخوانید:

آکواریوم مونتری
5. آکواریوم خلیج مونتری ( 1.2 میلیون گالن )
آکواریوم مونتری در مکانی که سابقا کارخانه‌ی کنسرو سازی ماهی ساردین بود در شهر مونتری ایالت کالیفرنیا آمریکا واقع شده است. در میان جلوه های زیبای این آکواریوم، 2 مخزن بسیار بزرگ قرار دارد. بخش عمده قسمت حاشیه اقیانوس 10 متر (33 فوت ) ارتفاع دارد و دارای مخزنی به حجم 1.3 میلیون لیتر ( 0.33 میلیون گالن ) برای تماشای زندگی دریایی در کرانه های کالیفرنیا است. مخزن دیگر حجمی حدود 4.5 میلیون لیتر ( 1.2 میلیون گالن ) دارد و در ساحل خلیج کوتور واقع است و بزرگترین شیشه تک جداره در جهان را دارد. در این آکواریوم گونه هایی مانند پرتو ماهی، ستاره دریایی، سمورهای دریایی و گونه های دریایی بومی بسیار زیاد دیگری زندگی می کنند که از بالا و پائین مخزن قابل مشاهده اند.

کم جمعیت ترین شهر های جهان که شما را شگفت زده خواهد کرد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر