لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بزرگترین مراکز خرید جهان
بزرگترین مراکز خرید جهان

بزرگترین مراکز خرید جهان

مراکز خرید بزرگ یک خرید مطمئن را برای هر چیزی قابل تصوری فراهم می کنند. لیست ما از بزرگترین مراکز در جهان بر اساس مقدار “ناحیه غیر قابل استفاده” است. این تعداد فوت مربع ملک برای فعالیت های درآمدزایی مانند خرده فروشی، ناهار خوری و سرگرمی است. رونق ساختمان سازی در آسیا، جایی که زمین ارزان و هزینه های کار کم است، با عث شده است که بزرگترین مراکز خرید در آنجا ساخته شود. فقط دو مرکز خرید در این لیست در خارج از آسیا واقع شده است.

Siam Paragon (3.22ملیون مترمربع)

سیام پاراژون در بانکوک یکی از بزرگترین مراکز خرید در تایلند است. این مجموعه شامل طیف گسترده ای از فروشگاه های تخصصی و رستوران ها و همچنین یک سینمای چند منظوره، آکواریوم جهانی سایام، گالری هنر تایلندی و سالن کنسرت اپرا می باشد. همچنین دارای یک سوله بزرگ بولینگ و مرکز کارائوکه است.
Berjaya Times Square

Berjaya Times Square (3.44 ملیون مترمربع)
میدان برجاایا تایمز واقع در کوالالامپور، یک برج دوقلو است که شامل یک مرکز خرید و دو هتل پنج ستاره است که با 7،5 میلیون متر مربع (700000 متر مربع) مساحت، ساخته شده است، در حال حاضر پنجمین ساختمان بزرگ در جهان است. مرکز خرید شامل بیش از 1000 مغازه خرده فروشی، 65 فروشگاه مواد غذایی و چندین محل تفریحی و سرگرمی مانند بزرگترین پارک های معدنی در آسیا، Cosmo’s World و اولین تئاتر IMAX 2D و 3D در مالزی است که در طبقه 10 واقع شده اند.
استانبول
Istanbul Cevahir (3.47 ملیون مترمربع)
مرکز خرید و سرگرمی Cevahir واقع در سمت اروپایی استانبول ترکیه در سال 2005 افتتاح شد. این بزرگترین مرکز خرید در اروپا است. 343 مغازه، 34 رستوران فست فود و 14 رستوران منحصر به فرد در این مرکز خرید وجود دارد. امکانات دیگر شامل یک سالن بزرگ برای رویدادها، 12 سینما، یک سالن بولینگ، یک ترن هوایی کوچک و چندین امکانات سرگرمی دیگر است.
SM Megamall SM Megamall (3 .6 million sq ft)

SM Megamall در Metro Manila در سال 1991 افتتاح شد و یکی از بزرگترین مراکز خرید فیلیپین است. این بازار ترافیک روزانه ی 800،000 نفر را با ظرفیت حداکثر 4 میلیون نفر جذب می کند. این مرکز دارای دو ساختمان اصلی است. سینما، سالن بولینگ، فروشگاه های مواد غذایی و کشتی اسباب بازی جزو امکانات این مرکز است. ساختمان B دارای فروشگاه های خرده فروشی است. پل ارتباطی و گذرگاه دو ساختمان اصلی مرکز، شامل چندین رستوران است. SM Megamall در حال حاضر تحت بازسازی و توسعه است. هنگامی که بازسازی به پایان برسد، در نهایت می توانند به عنوان بزرگترین مرکز خرید در فیلیپین آن را بنامند.
بیشتر بخوانید:

West Edmonton Mall West Edmonton Mall (3 .77 million sq ft)
بازار غرب ادمونتون در ادمونتون، آلبرتا کانادا، بزرگترین مرکز خرید از سال 1981 تا سال 2004 بوده و در حال حاضر بزرگترین مرکز تجاری در آمریکا است. در کنار 800 فروشگاه محصولات و خدمات، این مرکز شامل بزرگترین پارک تفریحی در داخل جهان، بزرگترین پارک آبی در جهان و کاخ یخ (که نسخه کوچکی از NHL است می باشد، بنابراین بزرگترین در جهان نیست)، همچنین شامل جاذبه های دیگر شامل یک زمین گلف مینیاتوری 18 اینچ، یک سینمای تئاتر و سالن بولینگ است.
dubai mall
Dubai Mall (3.77 ملیون مترمربع)
مرکز خرید دبی مال بخشی از مجتمع Burj Khalifaبرج خلیفه، بلندترین سازه ی ساخته شده توسط انسان است. با بیش از 12 میلیون فوت مربع (برابر با بیش از 50 میدان فوتبال)، مرکز دبی بزرگترین مرکز خرید براساس مساحت در جهان است و این رتبه را به خود اختصاص داده است اما براساس فضای قابل استفاده West Edmonton در صدر بزرگترین مراکز خرید جهان قرار دارد. این مرکز شامل بیش از 1200 مغازه شامل بزرگترین فروشگاه آب نبات در جهان، یک قسمت مسابقه یخی، یک مرکز بازی SEGA (شامل بازی بولینگ سه بعدی )، یک هتل 5 ستاره لوکس، 22 سالن نمایش سینما و 120 رستوران و کافه است. این مرکز همچنین شامل یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان است.
sm mall
SM Mall of Asia (4.2 ملیون مترمربع)

SM Mall of Asia در Metro Manila، فیلیپین، در سال 2006 افتتاح شد و شامل چهار ساختمان است که با پیاده روها و گذرگاه هایی وصل می شوند. این مرکز دارای یک تراموا 20 نفره است که مشتریان را در اطراف محوطه دور می دهد. یکی از جاذبه های اصلی بازار، یک نمایشگاه IMAX با یکی از بزرگترین صفحه نمایش های 3D در جهان است. این مرکز همچنین دارای زمین اسکی روی یخ به اندازه ی زمین المپیک است. این زمین می تواند برای اسکیت بازی تفریحی و رقابتی و همچنین به خوبی هاکی روی یخ استفاده شود.
centeralworld

CentralWorld (4.62 ملیون مترمربع)
CentralWorld هشت طبقه ای در بانکوک در سال 1990 افتتاح شد و بزرگترین مرکز خرید در تایلند است. این خود را به عنوان مرکز خریدی برای افراد متوسط طبقه بندی می کند، برعکس مرکز خرید سایام پاراژون که برای افراد قشر بالا است. این مرکز در تاریخ 19 می سال جاری، CentralWorld توسط افراد معترض ضد حکومت، در معرض آتش سوزی قرار گرفت. این آتش دو روز تمام شعله ور بود و فروشگاه دژل زین در آتش سوزانده شد. بعد از چند ماه تعمیرات، این مجموعه خرید در تاریخ 28 سپتامبر بازگشایی شد و 80٪ از فضای خرده فروشان آن مرکز برای کسب و کار افتتاح شد.
golden mall
Golden Resources Mall (6.0 ملیون مترمربع)
1.5 برابر اندازه “بازار آمریکا”، بازار طلای خزرGolden Resources Mall در چین بزرگترین مرکز خرید در جهان از سال 2004 تا 2005 بوده است. گرچه توسعه دهنده این مرکز در ابتدا تخمین زده بود که بازار روزانه 50000 خریدار داشته باشد، اما امار واقعی بسیار کمتر از این بود، حدودا 20 نفر در ساعت. یک مشکل این بود که قیمت اکثر کالاهای مورد فروش بسیار فراتر از توان خرید اکثر چینی های قشر معمولی بود. مانع دیگر، در دسترس نبودن مرکز خرید طلا به مصرف کنندگان و مسافران خارجی به دلیل محل آن در خارج از مرکز پکن، بود.
New South China Mall
New South China Mall (6.46 ملیون مترمربع)

New South China Mall در Dongguan چین، بزرگترین مرکز تجاری جهان است. این مرکز هفت منطقه طراحی شده در شهرهای بین المللی شامل یک نسخه از Arc de Triomphe و یک کانال با Gondolas را شامل می شود. همچنین دارای یک ترن هوایی داخلی و دیگری در فضای باز است. اما مشتری تنها چیزی است که این مرکز خرید ندارد. از زمان افتتاح این مرکز خرید در سال 2005، این بازار با کمبود شدید مشتریان و مسافران رو به رو شد. بخش عمده ای از فضای خرده فروشی خالی باقی مانده است و بیش از 99٪ از فروشگاه ها خالی است. تنها مناطق فعال بازار در نزدیکی در ورودی آن هستند که چندین فروشگاه فست فود زنجیره ای در آن جا قرار گرفته اند. این مرکز تجاری نام ” بزرگترین فروشگاه ارواح در جهان ” را به خود گرفته است.
برای رزرو هتل های ایران به ایران هتل انلاین مراجعه نمایید.

4.9/5 - (61 امتیاز)
شهرهای برتر جهان
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر