لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> 10 هتل يخی جذاب و جالب در جهان
10 هتل يخی جذاب و جالب در جهان

10 هتل يخی جذاب و جالب در جهان

در پائیز سال 1990، دوستانی با نام های پار گرانلاند و یانگو برگویست تصمیم به ساخت یك كلبه اسكیموئی در قالب و طرح مخصوص اینویت ها گرفتند كه نسبت به نمونه های مشابه تا آن زمان دارای ابعاد بزرگتری بود. اولین كلبه اسكیموئی آنها كه در دهكده كوچك جوكاسجاروی در كشور سوئد قرار داشت، تبدیل به یك نمایشگاه آثار هنری شد كه نظر افراد علاقه مند و كنجكاو محلی را به خود جلب نمود. بر اندازه این این كلبه كه در زمینه طراحی در دوره خود دیگر مشابه آن ساخته نشد. هر ساله افزوده می شد و در اواخر دهه 1990 اتاق های یخی در درون آن تعبیه گردیدند و این اتاق ها در اختیار افرادی قرار داده شدند كه علاقه مند به اقامت در آنها و به دنبال الهام گرفتن بودند، به طوری كه ساختار این بنا و موقعیت جغرافیایی حیرت انگیز آن مورد تحسین مسافران قرار گرفت. هتل یخی در جوكاسجاروی همچنان هر ساله بازسازی می شد اما امروزه هتل های یخی در بسیاری دیگر از كشورهای شمالی (نزدیك به قطب) در حال ظهور هستند، هتل هایی كه از مسافران ماجراجو و كسانی كه در پی یك اقامت سرد و خنك هستند، پذیرائی می نمایند.

این را در نظر داشته باشید كه این دسته از هتل ها،‌ جزء هتل هایی نیستند كه به محض رسیدن بتوانید اتاقی را رزرو نمائید. بسیاری از آنها را بایستی از یك سال قبل رزرو هتل نمود.

10. هتل دهكده برفی كیتیلا

اتاق های این دهكده برفی كه در بالای مدار قطبی قرار گرفته است، با مبلمان و اثاثیه یخی تزئین شده و برخی دیگر از اتاق ها نیز دارای دكوراسیون تركیبی یخ و برف هستند. میهمانان می توانند برای صرف شام به كافه یخی و یا دیسكوی این هتل مراجعه كنند. همچنین می توانند با گشت و گذار در اطراف هتل، از دیدن تندیس ها و مجسمه های هنری موجود شگفت زده شوند. این هتل فعالیت های منظمی را نیز برای مسافران تدارك دیده است، مانند ماهیگیری یخی، سفر با سورتمه و گشت و گذار با اتومبیل مخصوص برف (اسنومبیل) در مناطق كهن گوزن شمالی.
برج هوشینو

9. برج هوشینو ریزورت تومامو

آلفا ریزورت تومامو در ژاپن دارای یك دهكده یخی مخصوص به خود است، به طوریكه مسافران و میهمانان در هتلی اقامت دارند كه اتاق صرف شام، اتاق خواب و حمام تماماً از یخ ساخته شده اند. حتی شام هم بر روی یك بشقاب یخی سِرو می شود. هزینه این هتل كم نیست. با هزینه ای معادل حدود 50.000 ین (603 دلار) به ازای هر شب، 5/2 برابر هزینه اتاق های دیگر در تفریحگاه مذكور است.
دهکده برفی

8. دهكده برفی كانادا

دهكده برفی كانادا در جزیره سِینت هِلِن واقع شده است و با مركز شهر مونترال حدود 5 كیلومتر (3 مایل) فاصله دارد. هر ساله این هتل یك شهر متفاوت و بزرگ یخی را از نو می سازد و برف و ساختمان ها به شكل رنگارنگی در شب روشن می شوند. مسافران می توانند در یك وان آب گرم استراحت كرده و یا در كافه یخی كیوب، در یك لیوان یخی نوشیدنی بنوشند. اتاق ها و كلبه اسكیموئی در این دهكده تماماً از یخ بنا شده اند. تختخواب ها از یخ، چارچوب چوبی و یك تشك ساخته شده اند. یك كیسه خواب گرمائی برای گرم شدن در شب تعبیه گردیده اند.

کلبه اسکیمویی

7. كلبه اسكیموئی دهكده كاكسلائوتانن

كلبه اسكیموئی دهكده كاكسلائوتانن كه در منطقه ای بسیار بالاتر از مدار قطب شمال در لاپلاند فنلاند واقع شده است، دارای اقامتگاه هایی در كلبه های شیشه ای و برفی است. این دهكده دارای بزرگترین سونای بخار جهان نیز است. دهكده اسكیموئی دارای 4 رستوران است كه 2 تا از آنها در یك كلبه لاپلاندری قدیمی قرار دارند.
کلبه اسکیمویی
هر كدام از رستوران ها غذاهای مخصوص لاپاندری را مانند گوزن شمالی و قزل آلای كبابی سِرو می نمایند. حتی سونای بخار هتل نیز رستوران مخصوص خود را دارد. میهمانان در طول اقامت در هتل می توانند هیجان گشت و گذار و سیاحت های زمستانی به وسیله سورتمه گوزن، سورتمه سگ های درشت هیكل، ماشین های مخصوص برف و یا شركت در یك رالی برفی را تجربه نمایند.
هتل یخی بالی

6. هتل یخی بالی

تنها هتل یخی رومانی به نام هتل یخی بالی در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا واقع شده است. این هتل هر ساله با یك طراحی جدید به وسیله آجرهای یخی گرفته شده از رودخانه مجاور آن یعنی رودخانه بالی بازسازی می گردد. تمامی اتاق ها دارای تختخواب های یخی به همراه تشك های راحتی هستند كه با لحاف و خز نرم پوشانده شده اند.
هتل یخی بالی
همچنین برای طول شب، كیسه خواب در اختیار میهمانان قرار می گیرد. این هتل كه فقط از طریق تله كابین قابل دسترسی است، دارای رستورانی است كه غذاهای بین المللی ارائه می دهد.
هتل برفی

5. هتل برفی

هتل برفی كه تماماً از یخ و برف ساخته شده است، بخشی از قلعه برفی كِمی در كشور فنلاند است،‌ قلعه ای كه بزرگترین دژ برفی در جهان است. این هتل از سال 1996 هر ساله در فصل زمستان با یك طراحی متفاوت بازسازی می گردد. علی رغم پیكربندی متنوع آن، قلعه برفی تعدادی بخش های تكراری دارد: یك كلیسای كوچك، یك رستوران و یك هتل. تمام اتاق های هتل با دمای متوسط 5- درجه سانتی گراد دارای تختخواب های پوشیده با پوست بره و كیسه خواب هستند. برخی از اتاق ها با استفاده از كنده كاری های یخی زیبا تزئین شده اند.
هتل برفی

4. هتل برفی كیركنس

هتل برفی كیركنس برای اولین بار در سال 2006 افتتاح گردید و از آن زمان تجربه ای فوق العاده را به میهمانان خود در یكی از زیباترین مناطق نروژ هدیه می دهد. این هتل كه در دهكده قطب شمالی نزدیك به مرز روسیه واقع شده است، هر ساله در فصل زمستان بازسازی شده و حدود روز بیستم دسامبر افتتاح می گردد.
هتل برفی
این هتل فقط و فقط از یخ و برف ساخته شده است، اما برای داشتن خوابی راحت و سالم، مجهز به تختخواب های معمولی همراه با تشك هستند. در كنار هتل برفی، یك ساختمان برای ارائه سرویس گرمایشی و یك رستوران چادری عجیب و غریب و گرم وجود دارند.
هتل د گلیس

3. هتل دِ گلِیس

هتل دِ گلِیس در فاصله حدود 5 كیلومتری (3 مایل) شمال شهر كِبِك و در بخش های ابتدایی دامنه كوه های لارنتین قرار گرفته است. از زمان افتتاح این هتل در سال 2001 كه اولین هتل یخی در امریكای شمالی بود، میلیون ها نفر از اقصی نقاط جهان در آن حضور داشته اند.
هتل د گلیس
هتل دِ گلِیس هر ساله در ابتدای ماه ژانویه بازگشایی شده و پس از سه ماه فعالیت در ماه آوریل فعالیت آن خاتمه پیدا می كند. فقط حمام های هتل، گرم بوده و در یك ساختار مجزای عایق بندی شده احداث شده اند. یك كلیسا هم در این هتل وجود دارد كه مراسم های عروسی در آن برگزار می گردند.
هتل اسکیمویی آلتا

2. هتل اسكیموئی آلتا

یكی دیگر از هتل های یخی كشور نروژ، هتل اسكیموئی آلتا نام دارد كه هرساله تماماً از برف و یخ ساخته شده و در شمالی ترین بخش كشور تجربه ای منحصربفرد را به میهمانان خود هدیه می دهد. تشك های ساخته شده از چرم گوزن شمالی و كیسه خواب های به شدت گرم برای هر اتاق تعبیه شده اند، اما دمای اتاق دائماً بین 4- تا 7- درجه سانتی گراد بوده و میهمانان تشویق می گردند كه لباس راحتی گرم مخصوص خود را نیز همراه داشته باشند.
هتل اسکیمویی آلتا
این هتل همچنین دارای یك سونا و 2 وان گرم بیرون از ساختمان برای گرم شدن و استراحت می باشد. گشت و گذار به وسیله خودروی برفی برای كاوش و سیاحت در اطراف هتل نیز مهیا می باشد.
هتل یخی

1. هتل یخی

هتل یخی در دهكده كوچك جوكاسجاروی در شمال كشور سوئد، اولین هتل یخی در جهان بود. پس از اولین افتتاح آن در سال 1990، هر ساله در فاصله ماه های دسامبر تا آوریل بازسازی شده است.
هتل یخی
این هتل تماماً از بلوك های برفی و یخی گرفته شده از رودخانه یخ زده تورن بنا نهاده شده است. حتی شیشه پنجره های كافه نیز از یخ ساخته شده اند! می توان برنامه های تلویزیونی مستندی كه درباره هتل یخی تهیه شده اند را هر از چند گاهی در شبكه های دیسكاوری و نشنال جئوگرافیك مشاهده نمود.

معرفی رستوران های هتل ونوس پلاس چالوس
ادامه مطلب

2.5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر