لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> باغ وحش های معروف جهان
باغ وحش های معروف جهان

باغ وحش های معروف جهان

دنیای حیوانات دنیایی سرشار از شگفتی است. باغ وحش ها مکان هایی هستند که به ما فرصت دیدن راز و رمز جهان طبیعت و حیوانات را از فاصله کم می دهند. سری به مشهورترین باغ وحش های دنیا می زنیم تا نمونه هایی از این شگفتی ها را ببینیم.

1. باغ وحش سن دیگو

باغ وحش “سن دیگو” یکی از بزرگترین و معروف ترین باغ وحش های دنیاست. جالب است بدانید این باغ وحش برای حیوان دوستان بسیار محبوب است چون یکی از پیشتازان شیوه احترام به سبک زندگی طبیعی حیوانات بوده است.
sandiego2
در آنجا از حیوانات، خارج از قفس و در فضای باز مراقبت می شود. هر چند موارد امنیتی برای بازدیدکنندگان نیز رعایت شده است.وسعت این باغ وحش 100 هکتار است و زیستگاه 650 گونه ی مختلف از حیوانات می باشد. به طور کلی 3700 حیوان در این باغ وحش که در پارک “بلبوآ ” واقع شده زندگی می کنند.

moskozoo
2. باغ وحش مسکو
باغ وحش مسکو بسیار زیباست و چون درون شهر مسکو قرار گرفته است وسعتش از 50 هکتار بیشتر نمی شود. هشت هزار و دویست و هفتاد حیوان از نهصد و بیست و هفت گونه ی مختلف در این باغ وحش زندگی می کنند.
berlin zoo
3. باغ جانور شناسی برلین

اگر مبنای بزرگی یک باغ وحش را (بجز مساحت) بسته به تعداد حیوانات بدانیم، در دنیا هیچ باغ وحشی به بزرگی “باغ جانور شناسی برلین” وجود ندارد.
berlin
هزار و پانصد گونه ی مختلف از بیست هزار حیوان در این باغ وحش زندگی می کنند.

henry dorly
4. باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی
این باغ وحش به دلیل نوع مراقبت های ویژه و نحوه نگهداری از حیوانات شهرت یافته است.
هفده هزار حیوان که هزار گونه ی مختلف را شامل می شوند در مکانی به وسعت 130 هکتار زندگی می کنند.
toronto zoo
5. باغ وحش تورنتو
این باغ وحش که برای بازدیکنندگانش بخش های مختلفی دارد، بزرگترین باغ وحش کانادا محسوب می شود. وسعت این مکان هفتصد و ده هکتار است و در آن پانصد گونه ی مختلف که مجموعا پنج هزار حیوان را شامل می شود زندگی می کنند.
ohaio
6. باغ وحش و آکواریوم کلمبوس در اوهایو آمریکا

باغ وحش “کلمبوس” به 8 منطقه مختلف تقسیم می شود که در هر قسمت حیواناتی از بخش های مختلف جهان نگهداری می شوند. در طول سال دو میلیون گردشگر از این باغ وحش دیدن می کنند. وسعت این مکان پانصد و هشتاد هکتار است و زیستگاه هفتصد و نود و سه گونه ی مختلف و شش هزار و سیصد حیوان می باشد.
بیشتر بخوانید:

africa
7. باغ های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی
“باغ های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی ” توسط رودخانه “آپیس” به دو قسمت مختلف تقسیم می شود. نیمی از این باغ وحش کاملا مسطح و نیمه دیگر پر از تپه و پستی بلندی است. هفتصد نوع مختلف که شامل نه هزار حیوان می شود در دویست و ده هکتار زمین زندگی می کنند.
bronx zoo
8.باغ وحش برانکس نیویورک

باغ وحش “برانکس نیویورک” بزرگترین باغ وحش درون شهری به حساب می آید. ششصد و پنجاه گونه مختلف و شش هزار حیوان در این محل نگهداری می شوند.

london zoo
9.باغ وحش لندن

باغ وحش “لندن” قدیمی ترین باغ وحش علمی در دنیاست.
london
مساحت آن سی و شش هکتار است و هفتصد و پنجاه و پنج گونه ی مختلف از هفده هزار حیوان در این باغ وحش زندگی می کنند.

china zoo
.10باغ وحش پکن در چین
در این باغ وحش بسیار زیبا رودخانه ای خروشان، حوضچه های رنگی، گل های تر و تازه، گیاهان متنوع و چهار ده هزار و پانصد حیوان وجود دارند.
china zoo
سخن آخر
عشق ورزی حیوانات به هم، مهرورزی آنها به انسان ها و دقت و توجهشان به پدیده های پیرامون قابل تامل است. با رزرو انلاین هتل در مقصد مورد نظر به تماشای طبیعت خاص آن اقلیم بنشینید. پی بردن به تنوع موجودات در جهان هستی باعث می شود که به شناخت دقیق تری از خودمان و حیات زنده ی اطرافمان برسیم. حیوانات یکی از هزاران گونه ی زیستی روی کره زمین هستند که به اندازه خودشان در استفاده از امکانات طبیعی حق دارند. آنها همواره همراه انسان بوده اند وتنهایی هایش را تسلی بخشیده اند، لباسش شدند خوراکش شدند و او را زنده نگه داشته اند، از او محافظت کرده اند و طبق چرخه اکوسیستم خطرهایی نیز برایش داشته اند. می توان هم زیستی مسالمت آمیزتری با آنها داشته باشیم.
امید به اینکه در سفرهایتان “طبیعت دوستی” یار و یاورتان باشد..

جذاب ترین مقاصد گردشگری برای دوستداران اسب و اسب سواری
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر