لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه با پای پیاده سفر کنیم
چگونه با پای پیاده سفر کنیم

چگونه با پای پیاده سفر کنیم

تحقیق جدیدی که با نام ” رشد شخصی مسافر کوله به پشت، خود آموزی و افزایش اعتماد به نفس در امتحان یک مدل ساختاری ” در ” ژورنال پژوهش های گردشگری “، مثالی را برای ما فراهم کرده است که چه طور سفری مستقل و با یک کوله پشتی، خود کارآمدی و عزت نفس یک شخص را توسعه می دهد.
برای چینی ها هم، بدست آوردن قدرت مدیریت پول و زمان، پیشرفت قدرت تکلِم زبان های خارجه، کنترل مناسب استرس و
اضطراب و خود انگیزشی، بیشترین تأثیر را در بهبود خود اتّکایی آن ها داشته است هم چنین جالب است بدانید که افزایش استقلال شخصی افراد هر دو گروه، ارتباطی مستقیم با افزایش اعتماد به نفس آن ها داشته است.

پروفسور ” سم هوانگ ( Sam Huang ) “، یکی از محققان این پروژه به سازمان خبر رسانی استرالیا گفت : ” ما معتقدیم وقتی مردم به جا های مختلف دنیا، به خصوص مواقعی که به خارج از محدوده ی فرهنگی خودشان، سفر می کنند، چیز های متفاوتی می بینند که باعث می شود که جنبه های فکری و چشم انداز های جدیدی را بدست بیاورند. این نوع سفر کردن هرگز تلف کردن وقت و یا پول هایتان نیست. این یک سرمایه گذاری با ارزش است، چرا که باعث بالا رفتن سطح عزّت نفس و پیشرفت استقلال فردی شما می شود که هردو در محیط کار و در حفاظت از سلامت ذهنی شما بسیار مهم و ضروری هستند. ”
بعضی مواقع رفتن به سفر فقط با یک کوله پشتی به معنای سخت تر کردن کار ها برای خودمان است، ولی بررسی ها حاکی از فایده های بسزایی بر سلامت ذهن و توانایی های حل مشکل افراد دارد.
تحقیق جدیدی که با نام ” رشد شخصی مسافر کوله به پشت، خود آموزی و افزایش اعتماد به نفس در امتحان یک مدل ساختاری ” در ” ژورنال پژوهش های گردشگری “، مثالی را برای ما فراهم کرده است که چه طور سفری مستقل و با یک کوله پشتی، خود کارآمدی و عزت نفس یک شخص را توسعه می دهد.
پژوهشگران دانشگاه ” سون یات-سن ( Sun Yat-Sen ) “، ” دانشگاه شانکسی نرمال ( Shaanxi Normal University ) ” و ” دانشگاه ادیت کوان استرالیا ( Australia’s Edith Cowan University ) “، در یک دوره ی یک ساله، نزدیک به 500 مسافر مستقل چینی و غربی را تحت بررسی قرار دادند. آن ها مسافر مستقل را اینگونه تعریف می کنند : به یک شیوه مسافرتی گفته می شود که بیشتر طرفداران آن به استقرار در اقامت گاه های ارزان قیمت، اقامت گاه های بوم گردی، تعطیلات طولانی تر، برنامه سفر انعطاف پذیر، آشنا شدن با دیگر گردشگران و مشغول شدن به فعّالیت های اجتماعی علاقه دارند.

یشتر داوطلبان شرکت در این تحقیق سنین بین 21 تا 35 را داشتند و حداقل به سه سفر مستقل رفته بوده اند و بیشتر این شرکت کنندگان غربی هم بریتانیایی، آمریکایی، فرانسوی، آلمانی، هلندی، اسپانیایی و لهستانی بودند.
طبق گفته ی محققان، این دو گروه به دلیل تفاوت های فرهنگی، بر اساس باور ها و سنّت های خودشان سنجیده و ارزیابی شده اند. گروه چینی ها به دلیل جمع گرایی و ارزش دانستن کار تیمی یک گروه شدند و غربی ها به دلیل فرد گرایی یک گروه دیگر.
در نتایج بدست آمده از گروه غربی، ارتباط کلامی مؤثر، تصمیم گیری رضایت مندانه، تطبیق یافتن به هنگام و رشد استعداد های رفع مشکل ها، مهّم ترین و قاطعانه ترین دستاورد های این تحقیقات بودند، که نکته ی مهم در این باره ارتباط تمام این توانایی ها با افزایش اعتماد به نفس است.

سفر با پای پیاده
برای چینی ها هم، بدست آوردن قدرت مدیریت پول و زمان، پیشرفت قدرت تکلِم زبان های خارجه، کنترل مناسب استرس و اضطراب و خود انگیزشی، بیشترین تأثیر را در بهبود خود اتّکایی آن ها داشته است هم چنین جالب است بدانید که افزایش استقلال شخصی افراد هر دو گروه، ارتباطی مستقیم با افزایش اعتماد به نفس آن ها داشته است.
پروفسور ” سم هوانگ ( Sam Huang ) “، یکی از محققان این پروژه به سازمان خبر رسانی استرالیا گفت : ” ما معتقدیم وقتی مردم به جا های مختلف دنیا، به خصوص مواقعی که به خارج از محدوده ی فرهنگی خودشان، سفر می کنند، چیز های متفاوتی می بینند که باعث می شود که جنبه های فکری و چشم انداز های جدیدی را بدست بیاورند. این نوع سفر کردن هرگز تلف کردن وقت و یا پول هایتان نیست. این یک سرمایه گذاری با ارزش است، چرا که باعث بالا رفتن سطح عزّت نفس و پیشرفت استقلال فردی شما می شود که هردو در محیط کار و در حفاظت از سلامت ذهنی شما بسیار مهم و ضروری هستند. “

5/5 - (1 امتیاز)
11 مورد از خطرناک ترین جاذبه های سراسر دنیا
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر