لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> نکاتی برای داشتن یک سفر بهتر
نکاتی برای داشتن یک سفر بهتر

نکاتی برای داشتن یک سفر بهتر

همیشه در سفر داخلی و یا خارجی برخی ابزارهای موجود با داشتن فنّاوری قرار نیست روزهای خوش‌ سفر شما را محاصره کنند بلکه تجربه یک دغدغه کمتر را برای شما رقم می‌ زنند و رنگ و بوی سفر شمارا خلاقانه‌ تر می‌کند. نوع سفر شما خواه یک پیک‌ نیک و ماندن در یک اقامتگاه بوم گردی ساده باشد یا یک سفر خارجی، کم‌ وبیش در انتخاب ابزارهای موردنیاز در سفر مهم است و یک مسافرت آسان‌تر را برای شما فراهم می‌کنند. سفر به‌عنوان بخشی از زندگی همانند سایر بخش‌های آن دارای فرمولاسیون مختص به خود است که توجه به نکات آن رفاه شما را به همراه دارد.

قبل از هر سفر باید فهرستی از ضروریات را تهیه کنید تا از حمل وسایل غیرضروری خودداری کرده باشید. جزئیات سفر خود را مرور کنید و احتمالات مختلف ازجمله تأخیر در پرواز، ترافیک و… را در نظر بگیرید، حتی الامکان برای آن‌ها پاسخ مناسبی بیابید و با در نظر گرفتن مسائل ایمنی همانند سلامت اتومبیل خود، سفر با یک آژانس مسافربری معتبر و… آسوده سفر کنید و چگونگی شرایط سفر خود را به اطلاع اقوام و دوستانتان برسانید.
:ابزارها و گجت های کاربردی سفر
ردیاب

ردیاب بار (Trackdot)

اگر با هواپیما سفر می‌کنید ردیاب بار ابزاری کاربردی برای یافتن چمدانتان در کمترین زمان ممکن است. ردیاب بار به‌ جای استفاده از قابلیت GPS، از سیستم گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند و با ارائه سیگنال‌ها گیرنده را مطلع می‌کند پس نگران از دست رفتن چمدان‌های خود نباشید.
تست سلامتی

تست سلامتی (Tinke)

اگر قبلاً دارای سابقه بیماری بوده‌اید و نگران هستید که تغییر علائم حیاتی بدنتان در سفر برای شما محدودیت ایجاد کند بهتر است دلواپسی‌های این‌چنین را کنار بگذارید و با تست سلامتی سفر خوبی را در کنار همراهانتان تجربه کنید. تست سلامتی به‌ راحتی می‌توانید میزان ضربان قلب، میزان تنفس، میزان فشار عصبی را اندازه‌ گیری کنید. به همین منظور شما می‌بایست ابزار مورد نظر را در انتهای قسمت پائین آیفون خود نصب کنید و با قرار دادن انگشت خود بر روی صفحه از وضعیت سلامتی خودآگاه شوید.
حفظ ارامش

تکنیک حفظ آرامش

با وجود اینکه سفر کردن خود سرشار از آرامش است مخصوصاً اگر برای گردشگری باشد اما ممکن است گاهی آرامش شما برهم بخورد که به‌ سادگی می‌توانید با تکنیک تنفسی آن را برگردانید. نفس عمیق کشیدن و آزاد سازی آن طی بازدمی که از یک سوراخ بینی خارج می‌شود کمک شایانی به حفظ آرامش شما خواهد کرد.
spareone

موبایل SpareOne

به هر نقطه از جهان که سفر کنید می‌توانید با عزیزان خود تماس بگیرید و یا با شما تماس گرفته شود چون SpareOne تنها گوشی است که با داشتن قابلیت آنتن دهی فوق‌العاده خود در موقعیت‌های اضطراری در سال 2013، جایزه همایش اتحادیه مشتری و الکترونیک را دریافت کرد.
1683375638 178 نکاتی برای داشتن یک سفر بهتر

مبدل دوشاخه برق

وقتی به کشوری سفر می‌کنید که تا به‌ حال به آن سفر نکرده‌اید ممکن است از شکل متفاوت پریز برق غافلگیر شوید، مبدل دوشاخه برق ابزاری کارآمد و کاربردی خواهد بود تا در استفاده از وسایل الکترونیک خود به مشکل برنخورید.
چمدان هوشمند

چمدان هوشمند

اگر خیلی وسایل داخل چمدان برای شما با ارزش هستند و تمایل دارید که هرلحظه از موقعیت چمدان خود مطلع شوید و بدانید که آیا باز است یا بسته، وسایل شما را شارژ کند، وزن شما را محاسبه کند، کافی است از چمدان‌ های هوشمند استفاده کنید.
مراقبت از مدارک

مراقبت از اسناد و مدارک در سفر
سعی کنید از به اشتراک گذاشتن عکس کارت پرواز خود در شبکه‌های مجازی خودداری کنید. بارکد موجود بر روی کارت پرواز شما دارای اطلاعات جزئی‌تر است که خوانده شدن به روش‌های موجود باعث لو رفتن این اطلاعات برای گروه های سودجو خواهد بود.
از تحویل دادن مدارک مهم هویتی خود به بار هواپیما، قطار و یا افراد ناشناس خودداری کنید وسعی کنید همیشه در سفرهای خود یک نام و شماره تماس را داخل ساک دستی قرار دهید. مدارک هویتی خود را برای نمایش دادن جهت کنترل ورود و خروج در دسترس قرار دهید، درصورتی‌ که در تاریخ ورود و خروج خود در گذرنامه اشکالی دیده شد موضوع را پیگیری کنید.
حمل مایعات
توجه به قوانین حمل مایعات در خطوط هوایی

در سفر هوایی می‌بایست تابع قوانین و مقررات وضع‌ شده باشید، یکی از این قوانین و مقررات حجم مایعات است که می‌بایست حداقل 25 میلی‌لیتر و حداکثر 1 لیتر باشد. بسته‌بندی مایعات در سفر هوایی باید شفاف و حداکثر در یک کیسه پلاستیکی قرار داده شود.
گوگل مپ

از گوگل مپ غافل نشوید
نرم‌افزار گوگل مپ دارای کاربردهای متنوعی است که می‌توانید در سفر خود از آن‌ها بهره‌مند شوید. اگر در سفر خود دریک محیط شلوغ و نا آشنا قرار گرفتید سعی کنید موقعیت خود را با استفاده از گوگل مپ برای دوستان و همراهان خود به اشتراک بگذارید و همچنین به شما امکان می‌دهد تا زمان رسیدن خود به محل را برای همراهانتان مشخص کنید.
حال که برای بازدید یا خرید راهی مکان مشخصی شده‌اید می‌توانید آن را ذخیره کنید تا در موقع بازگشت به‌ صورت آفلاین به‌ راحتی و آسودگی خاطر مسیر پیموده شده را بازگردید. همچنین از وضعیت پارکینگ‌ها و ظرفیت آن‌ها می‌توانید از گوگل مپ کمک بگیرید.

راهنمای شرکت در جشنواره و فستیوال
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر