لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> مشهورترین دیوارهای جهان را بشناسید
مشهورترین دیوارهای جهان را بشناسید

مشهورترین دیوارهای جهان را بشناسید

از زمان های بسیار قدیم انسان دست به ساخت دیوارهای بزرگ و مشهور زده است تا از آن ها به عنوان مرز، برای دور نگه داشتن دشمنان و البته محصور کردن مردمان در یک فضای مشخص استفاده نماید. در دوران جدیدتر نیز دیوارهایی به عنوان یک اثر هنری و یا برای زنده نگه داشتن یک واقعه خاص و به عنوان بنایی یادبود ساخته شده اند. بدون توجه به هدف این دیوارها، باید اذعان کرد که در حال حاضر دیوارهایی در سراسر جهان وجود دارند که جزو جاذبه های گردشگری معروف آن کشور به شمار آمده و نسبت به محیط اطرافشان جلب توجه بیشتری را در پی دارند.برای دیدن این دیوار ها در شهر مورد نظر رزرو آنلاین هتل انجام دهید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مورد از مشهورترین دیوارهای جهان آشنا کنیم.

10- دیوار استون

دیوارهای استون (Walls of Ston) یک رشته دیوارهای سنگی دفاعی است که در شبه جزیره پلژساک در جنوب کرواسی قرار دارد. در باریک ترین نقطه این شبه جزیره و قبل از پیوستن آن به سرزمین های اصلی کرواسی، دیواری از شهرهای استون تا مالی استون ساخته شده است. ساخت این دیوار 5.5 کیلومتری که این دو اجتماع کوچک را به یکدیگر متصل می کند در قرن پانزدهم میلادی به اتمام رسیده و در کنار آن 40 برج و 5 قلعه ساخته شده است. هدف از ساخت این دیوار، استفاده از آن به عنوان یک لایه دوم دفاعی برای شهر دوبروونیک و محافظت از صفحات نمکی بود که سهم قابل توجهی در ثروت شهر داشت. دیوار استون دومین دیوار طولانی در اروپاست و تنها دیوار هادریان که بین اسکاتلند و انگلستان قرار دارد از این دیوار طولانی تر است.
دیوار ویتنام

9- دیوار یادبود کهنه سربازان ویتنام

دیوار یادبود کهنه سربازان ویتنام یک بنای ملی راجع به دوران جنگ ویتنام است که در شهر واشنگتن ساخته شده و بسیاری آن را جذاب ترین بنای یادبود شهر می دانند. این دیوار به افتخار و برای ادای احترام به سربازانی که در جنگ ویتنام کشته و یا مفقود شدند ساخته شده و در ساخت آن توجهی به درگیری های سیاسی در مورد این جنگ نشده است. قسمت اصلی این دیوار توسط مایا لین طراحی شده که از دو دیوار گرانیتی سیاه با اسم 58.256 سرباز روی آن تشکیل شده است.
دیوار های تروا

8- دیوارهای تروآ

تروآ یک شهر افسانه ای است که در شمال غرب ترکیه امروزی واقع بود و شعر حماسی هومر با عنوان «ایلیاد» آن را به شهرت رساند. بر اساس این چکامه، جنگ تروجان در این شهر رخ داده است. شهر باستانی تروی از چندین لایه خرابه های قدیمی تشکیل شده که قدمت برخی از آن ها به اواخر قرن 13 قبل از میلاد مسیح می رسد. بخش هایی از دیوار مشهور تروی هنوز هم در این منطقه قابل رویت هستند و هر ساله تعداد قابل توجهی گردشگر از این خرابه ها دیدن می کنند. در کنار این دیوار یک مجسمه چوبی غول پیکر به شکل اسب ساخته شده است.
دیوار هادریان

7- دیوار هادریان

دیوار هادریان توسط رومی ها برای مراقبت از بریتانیا که در آن زمان مستعمره روم بود از حمله قبایل اسکاتلندی ساخته شد. این دیوار 117 کیلومتر طول داشته و از دریای ایرلند تا دریای شمال در قسمت های شمالی انگلستان کنونی کشیده شده است. ساخت این دیوار در سال 122 پس از میلاد مسیح و پس از دیدار امپراطور هادریان از انگلستان آغاز شده و در طی 6 سال به پایان رسید. از این دیوار توسط بیش از 9.000 سرباز از نیروهای پیاده و سواره نظام مراقبت می شد. اگر چه امروزه تنها بخش هایی از این دیوار باقی مانده اما یکی از بزرگترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری کشور انگلیس به شمار می آید.
بیشتر بخوانید:
دیوار برلین

6- دیوار برلین

ساخت دیوار برلین در سال 1961 و در تلاشی نومیدانه از جانب حاکمان آلمان شرقی برای ممانعت از فرار شهروندان برلین شرقی به سمت برلین غربی بود. در واقع پس از پایان جنگ جهانی دوم آلمان به دو قسمت تقسیم شده بود که نیمی از آن در دست روس های کمونیست و نیمی دیگر نیز در تسلط آمریکا، بریتانیا و فرانسه قرار داشت. در طول دورانی که این دیوار کشیده شده بود، بیش از 5.000 نفر سعی کردند با عبور از روی این دیوار خود را به سمت غربی برلین برسانند که با مرگ 98 تا 200 نفر از آن ها همراه شد. با از بین رفتن پرده آهنین در سال 1989 و شروع فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، صدها شهروند برلینی شروع به تخریب این دیوار بتونی کردند. امروزه خرابه های این دیوار را می توان در شهر برلین در منطقه برنر اشتراس و روبروی پارلمان کنونی برلین مشاهده کرد.
دیوار بزرگ زیمباوه

5- دیوار بزرگ زیمبابوه

دیوار بزرگ زیمبابوه خرابه هایی متعدد از دیوارهای سنگی است که نام کشور زیمبابوه از آن ها گرفته شده است. البته صفت «بزرگ» این دیوار سنگی را از دیوارهایی دیگر در این کشور آفریقایی که تنها با نام دیوارهای زیمبابوه شناخته می شوند و در سراسر کشور وجود دارند متمایز می سازد. ساخت این دیوار توسط مردمان بومی بانتو در قرن 11 میلادی آغاز شده و بیش از 300 سال ادامه داشت. در دوران رونق این منطقه بیش از 18.000 نفر در درون این دیوار زندگی می کردند. یکی از بزرگ ترین قسمت های این دیوار «حصار بزرگ» نام دارد که دیوارهای آن بیش از 11 متر طول و نزدیک به 250 متر عرض دارند که آن را به بلندترین بنای باستانی جنوب صحرای آفریقا تبدیل می کند.
دیوار ساکسایهیومان

4- ساکسایهیومان

ساکسایهیومان (Sacsayhuamán) یک مجموعه دیوار در شهر کوسکو در کشور پرو مربوط به تمدن اینکا است. شهر مشهور کوسکو به شک پوما ساخته شده است، جانوری که نماد سلسله اینکاها بود. شکم این پوما (گربه وحشی) را اصلی ترین قصر این مجموعه تشکیل می داد و رودخانه تولومایو نیز ستون فقرات آن به شمار می آمد، در حالی که تپه ساکسایهیومان نیز سر این جانور درنده را انگاشته می شد. سه دیوار موازی روی سطوح متفاوت با استفاده از سنگ های آهکی غول پیکر در این منطقه ساخته شده که با توجه به شکل زیگزاگی شان بسیاری آن ها را دندان های این گربه وحشی تلقی می کند. این دیوارها در بلندترین نقطه 8.5 متر طول و نزدیک به 140 متریک تن وزن دارند. این دیوار به نحوی ساخته شده که حتی نمی توان یک برگه نازک کاغذ را نیز بین سنگ های آن قرار داد. این میزان از دقت همراه با نمونه های متنوعی از اشکال قفل شونده و مایل شدن دیوار به سمت داخل باعث شده که بسیاری فکر کنند این دیوارها از یک زلزله بسیار مهیب جان سالم بدر برده اند.
1683375048 251 مشهورترین دیوارهای جهان را بشناسید

3- دیوارهای بابل

دیوارهای بابل، که پایتخت بین النهرین به شمار می آمد یکی از اولین عجایب هفتگانه ای بود در تاریخ به آن اشاره شده است. یک دیگر از عجایب باستانی مجاور این دیوار، دروازه ایشتار است که در حدود 575 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده و بخشی از دیوار بابل به شمار می آید. این دروازه و دیوارها از کاشی های آبی درخشان با ردیف های متناوب از اشکال اژدها و قورباغه ساخته شده اند. در سال 1983، صدام حسین بازسازی این بنا و ساخت سازه هایی جدید روی خرابه های این دیوار را آغاز کرد.
دیوار باختری

2- دیوار باختری

دیوار باختری یا دیوار غربی یک مکان بسیار مشهور و مقدس برای یهودیان در شهر قدیمی اورشلیم (بیت المقدس) است. نیمی از این دیوار در زیر سطح زمین واقع شده که در حدود 19 سال قبل از میلاد مسیح توسط هرود بزرگ ساخته شده است. لایه های بعدی از قرن هفتم میلادی به بعد به آن اضافه شده اند. این مکان برای یهودیان بسیار مقدس بوده و نزدیک ترین مکان به سنگ بنای مقدسی است که یهودیان می توانند به آن نزدیک شوند.
دیوار چین

1- دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین در بین فرن پنجم پیش از میلاد مسیح تا قرن 16 میلادی بارها بازسازی شده است تا مرزهای شمالی امپراطوری چین را از حمله قبایل بیابانگرد از شمال در امان نگه دارد. دیوارهای متعددی در این منطقه ساخته شده که از آن ها با نام دیوار بزرگ یاد می شود. یکی از مشهورترین این دیوارها بین سال های 220 تا 206 قبل از میلاد مسیح توسط اولین امپراطور چین، ژین شی هوانگ ساخته شده که تنها بخش های اندکی از آن باقی مانده است. بخش عمده دیوار کنونی چین در طول حکومت سلسله مینگ، بین سال های 1368 تا 1644 میلادی ساخته شده است. بر اساس مطالعات اخیر، طول کلی این دیوار 8.852 کیلومتر تخمین زده می شود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
ساعت نجومی پراگ
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر