لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 5 قانون بحث برانگيز در سفر كه ممكن است آنها را ناديده بگيريد
5 قانون بحث برانگيز در سفر كه ممكن است آنها را ناديده بگيريد

5 قانون بحث برانگيز در سفر كه ممكن است آنها را ناديده بگيريد

آیا پس از تصمیم برای رفتن به سفر و رزرو هتل از كنار اساسی ترین آداب مربوط به سفر به راحتی عبور می كنید؟ در این مطلب در مورد اینكه چگونه رفتارهای بحث برانگیزتان را در مسافرت اصلاح نمائید، صحبت خواهیم نمود. از برهم زدن صف انتظار گرفته تا استفاده از دسته صندلی به صورت مشترك با مسافر كناری.
استفاده از دسته صندلی به صورت مشترك
اگر تا به حال تجربه جدالی آرام بر سر دسته مشترك صندلی در هواپیما را با همسفر كناری خود داشته اید، این توصیه از الاین سان، كه در زمینه آداب مسافرت متخصص بوده و موسس دوره آموزشی سان می باشد، برای شما مفید خواهد بود: “وقتی مشكل، استفاده از دسته صندلی به صورت مشترك است، به ازای هر مسافر یك دسته تعبیه شده است. معمولاً دسته ای كه تجهیزات رسانه ای و الكتریكی مربوط به شما در آن قرار دارد، دسته ای خواهد بود كه شما از آن استفاده می كنید. اگر می توانید با همسفر كناری خود صحبت كوتاهی داشته باشید، در مورد مشكل با وی حرف بزنید و در این مورد با هم به توافق برسید. دو آرنج در كنار هم بهتر از دو بازو مشتركاً از یك دسته صندلی استفاده می نمایند.”
كج كردن پشتی صندلی برای استراحت
 كج كردن پشتی صندلی

كج كردن پشتی صندلی، یكی از بحث برانگیزترین آداب مسافرت است كه در مورد آن سوالات زیادی مطرح است. برخی از افراد آن را حق خود می دانند، درحالیكه دیگران آن را به شدت رفتاری گستاخانه می بینند.

یكی از متخصصین این حوزه به نام كورتنی فادلر بیان می كند كه: “مادامی كه در پرواز بین المللی یا داخلی طولانی نباشید، تجربه نشان داده كه بهترین رفتار، كج نكردن پشتی صندلی است. این روزها فضای بسیار كمی برای پاها در داخل هواپیماها در نظر گرفته می شود، و كج كردن پشتی صندلی فضای بسیار بیشتری را از مسافر پشت سری شما اشغال می كند. در صورتیكه در پروازی بسیار طولانی هستید (یعنی پرواز بین المللی) و پشتی صندلی خود را برای خوابیدن یا غیره كج خواهید كرد،‌ قبل از این كار مطمئن شوید كه مسافر پشت سری در حال صرف غذا بر روی سینی پشت صندلی شما نیست. حتی می توانید احترام بیشتری برای مسافر پشت سری خود قائل شده و از وی سوال كنید كه آیا مشكلی نیست اگر مدتی پشتی صندلی خود را كج كنید.”


در مواقعی كه دیرتان شده است، وارد صف انتظار می شوید
Cutting the Line If You’re Late

برای اینكه به پرواز برسید، دیرتان شده است و صف طولانی در بخش گمرك یا بخش بازرسی فرودگاه تشكیل شده است. قطعاً به پرواز نخواهید رسید. خب چه كار خواهید كرد؟ آیا به شكلی مودبانه در صف منتظر مانده و پرواز خود را از دست خواهید داد؟ یا از افراد جلویی خواهش می كنید كه اجازه دهند وارد صف بشوید؟

دو گزینه مناسب را در این مورد در نظر می گیریم: از افراد جلویی خواهش كنید و از آنها بخواهید كه به شما اجازه ورود به صف را بدهند، كه در نتیجه می توانید به پروازتان برسید (این مورد را بارها دیده ام كه اتفاق افتاده است و مسافران به ندرت به درخواست مسافر مودب و ناامید پاسخ منفی می دهند)؛ و یا با یك كارمند بخش امنیت حمل و نقل یا یك كارمند فرودگاه صحبت كرده و موقعیتی كه در آن هستید را نیز برای وی شرح دهید – معمولاً به شما كمك می كنند تا خارج از صف كارتان را انجام داده و به پرواز برسید. اما هرگز بدون اینكه دلیل قانع كننده ای داشته باشید و بدون اینكه موقعیتی كه در آن قرار دارید را به خوبی برای دیگران شرح دهید، وارد صف نشوید.
تعویض صندلی در درون هواپیما
Swapping Seats on an Airplane

وقتی كسی از شما می خواهد كه صندلی خود را در هواپیما با صندلی شما تعویض نماید تا بتواند در كنار همسفر خود بنشیند، یك معضل اخلاقی پیش می آید، خصوصاً زمانیكه شما خودتان صندلی را با حساسیت و دقت انتخاب كرده باشید (و یا احتمالاً پول بیشتری برای آن پرداخت نموده باشید).

كسی كه درخواست تعویض صندلی دارد،‌ بایستی صندلی بهتری را در ازای صندلی بدتر تحویل دهد – به عنوان مثال، اگر صندلی او كنار پنجره است، بایستی با كسی صندلی اش را تعویض كند كه در وسط نشسته باشد. به این طریق، هر دو طرف برنده هستند. اگر این امكان فراهم نیست، از مهماندار بخواهید كه به شما كمك كند. این امید وجود دارد كه او طوری افراد را جابجا كند كه همه راضی و خشنود گردند.
مسافر كناری پرحرف و وراج
A Chatty Seatmate

آیا دوست دارید پروازی آرام داشته باشید تا بتوانید چرت كوتاهی زده و یا كتابی بخوانید، اما مسافر كناری برنامه های دیگری برای طول پرواز دارد؟ این توصیه از موسسه اِمیلی پست را بكار گیرید: اگر انتخاب محیط اطرافتان در اختیار شما نیست،‌ محیطی كه دلخواه خودتان است را به وجود آورید. یك نقاب روی چشم برای موقع خواب با خود داشته باشید، برای گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم (چه در فرودگاه و چه در داخل هواپیما) از هدفون استفاده كنید و یا برای اینكه صدای مكالمه دیگران شما را آزاد ندهد، ‌از گوشی های مخصوص استفاده كنید. اگر مسافر كناری، دست از صحبت كردن با شما برنمی دارد،‌ با لبخندی بر لب بگویید: “خُب، از صحبت كردن با شما لذت بردم، قصد دارم كمی هم كتاب بخوانم.”

هفت روش برقراری ارتباط در کشوری که با زبان آن آشنایی ندارید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر