لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 6 تجربه منحصربفرد و غیرمنتظره در اردن
6 تجربه منحصربفرد و غیرمنتظره در اردن

6 تجربه منحصربفرد و غیرمنتظره در اردن

اگر برنامه ریزی کرده اید که به اردن سفر کنید و رزرو هتل خود را انجام داده اید، به احتمال فراوان دیدار از شهر باستانی «پترا» (Petra) که به عنوان یکی از عجایب معماری تاریخ و از میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده در اولویت برنامه های شما قرار دارد. بعد از این که موارد الزامی برای دیدن را از فهرست خود پاک کردید می توانید به سراغ تجربه های جذاب اما کمتر شناخته شده ای بروید که شاید تنها در کشورهای خاورمیانه فرصت انجام آن ها را داشته باشید. در ادامه این مطلب می خواهیم به 6 فعالیت و تجربه غیرمنتظره اما منحصربفردی که در اردن برای شما میسر است اشاره کنیم.
نقش زنبوردار، چوپان و یا سرآشپز برای یک روز
فعالیت های توریستی بر اساس جامعه در اردن در حال گسترش هستند که خبر خوبی برای گردشگران و مردم محلی به شمار می آید، زیرا هر دو گروه از تبادلات فرهنگی و فرصت های اقتصادی که از این جهت میسر خواهد شد سود ببرند. می توانید در ام قیس لباس مخصوص زنبورداران را به تن کرده و با یوسف سیاح که عاشق زنبورهاست همراه شوید تا به سراغ کندوهای زنبور عسل او رفته و در مورد انجام این کار و در مورد قابلیت های درمانی عسل طبیعی از وی اطلاعات باارزشی کسب کنید. در منطقه حفاظت شده دانا بیوسفر نیز می توانید با چوپانی و شیوه زندگی بدوی بیشتر آشنا شوید. همچنین می توانید در آشپزخانه های خانوادگی در امان، ام قیس و اورجان از پختن غذاهای عربی لذت ببرید.
مکاشفه روحانی با کمک یک اسب
مکاشفه روحانی با کمک یک اسب
محیط زیست خشن و سرسخت اردن به طور طبیعی مسافران پر دل و جرأتی که به دنبال ماجراجویی هستند را به خود جلب می کند. اما این کشور باستانی آنچنان از جذبه های روحانی پر است که شاید شما را به یک سفر روحانی ببرد. اگر به منطقه بیابانی وادی روم بروید، با اسب های اصیل نژاد عربی و آموزش دهنده آن ها، ساندرا جلی، روبرو خواهید شد که آماده است شما را سوار بر اسب به یک سفر روحانی رهنمون سازد. به گفته جلی، دیگر مربیان اسب و البته کارشناسان حوزه سلامت روانی، اسب ها ذهنیت جمعی داشته و توانایی ذاتی در زمینه عمل کردن به عنوان یک آینه تمام نمای روحی دارند. وقتی که به یک اصطبل قدم می گذارید، آن ها بر این باورند که این حیوانات نجیب نگرانی های و افکار درونی شما را درک و منعکس می سازند و به شما این فرصت را می دهند که باورهای محدود خود را شناخته، از پس مشکلات برآمده و شخصیت اصیل و واقعی خود را بازکشف نمایید.
گشت و گذار در میان گل های وحشی
jordan wild flowers
اگر فکر می کنید که بخش اعظم کشور اردن را بیابان پوشانده کاملاً درست فکر می کنید. در حدود 75 درصد از مساحت این کشور را بیابان تشکیل داده اما 25 درصد باقیمانده شما را حیرت زده خواهد کرد. اگر در فصل بهار از اردن دیدن کنید با تپه هایی سرسبز در مناطق کوهستانی شمال کشور که با گل های رنگارنگ تزیین شده اند روبرو خواهید شد. می توانید بدون نیاز به راهنما و یا با کمک افراد محلی از مسیرهای پیاده روی این منطقه استفاده کرده، از مناظر فرهنگی و تاریخی مسیر لذت برده و طبیعت وحشی و گل های رنگارنگ منطقه را به چشم خود ببینید. منطقه ام قیس تا فوحیس اردن فرصت بسیار بی نظیری برای چنین تجربه ای از رنگ های بهاری در اختیار شما قرار خواهد داد.

لذت بردن از نوشیدنی های خاص

برای یک تجربه نوشیدنی منحصر به فرد به فوحیس که 25 دقیقه با شمال امان، پایتخت اردن، فاصله دارد بروید که یک شهر مسیحی است و یکی از نوشیدنی های مخصوص اردن را در خود دارد. علاوه بر این، در مفرغ که حدود 1 ساعت و نیم از امان فاصله دارد نیز می توانید از آب میوه های طبیعی لذت ببرید. در فصل تابستان نیز می توانید یک تور خصوصی در تاکستان های معدود اردن داشته باشید.
شام خوردن در غار یا زیر آسمان پرستاره
آسمان پرستاره
گاهی اوقات بهترین فعالیت در زمان گردشگری چیزی است که تاکنون نمونه اش را در تبلیغات گردشگری ندیده اید، تجربیاتی که تنها در کشوری مانند اردن خواهید داشت. برای یک تجربه شبانه فراموش نشدنی می توانید درخواست یک شام منحصربفرد در غارهای نبطیه یا در بیابان وادی روم در زیر آسمان پرستاره را داشته باشید.
پیاده روی در بیابان های اردن
گشت و گذار در میان گل های وحشی

اگر از گردشگرانی هستید که به پیاده روی و مسافرت با پای پیاده علاقمندید بدانید که اردن اخیراً یک تور ویژه پیاده روی در تمام نقاط کشور راه اندازی کرده است. پیاده رفتن از شمال تا جنوب کشور که نزدیک به 650 کیلومتر طول دارد یکی از جذاب ترین تجربیاتی است که می توانید در طول سفر به این کشور داشته باشید. در این مدت از ارتفاعات و عوارض مختلف زمین و همچنین از 52 شهر کوچک و بزرگ خواهید گذشت. پیاده روی در میان جنگل های صنوبر، بالا رفتن از برخی از شییب دارترین وادی ها و سفر در طول بیابان تنها با کمک پاهایتان تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود. کوهنوردان باتجربه می توانند این مسیرها را به تنهایی و با پای پیاده، البته با کمک نقش های آنلاین و آفلاین و جی پی اس طی کنند و کسانی که به سفرهای گروهی علاقمند هستند نیز می توانند با تشکیل گروهی با همراهی دیگر گردشگران و راهنماها پای در این سفر پرماجرا بگذارند.

زیباترین جاذبه های توریستی در شهر لوآنگ پرابانگ
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر