لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 11 نکته برای داشتن سفری آسان‌ تر با کودک
11 نکته برای داشتن سفری آسان‌ تر با کودک

11 نکته برای داشتن سفری آسان‌ تر با کودک

سفرکردن همراه با بچه به اندازه‌ای که دیگران فکر می‌کنند بد نیست. تنها کافیست از قبل از رزرو هتل همه چیز را آماده کنید اما زیاده‌روی نکنید، نگرش خود را درست کنید و انتظاراتتان را پایین بیاورید. 11 نکته‌ای که به شما کمک می‌کند تا بخش‌های غیرقابل پیش‌بینی سفر با کودک را کمی ساده‌تر کنید عبارتند از:

مقدار زیادی اسنک همراه داشته باشید

من آدم خیلی باتجربه‌ ای در زمینه مادربودن نیستم چون فقط در حدود 4 سال است که مادر شده‌ام. ولی اگر تنها یک چیز را در تمام سفرهایی که با دو کودک خود داشته‌ایم یاد گرفته باشم، آن این است که اسنک‌ها یار و یاور ما در سفر هستند. ما مشخصاً در حالت عادی به کودک خود اجازه نمی‌دهیم تا قبل از صبحانه مقدار زیادی اسنک بخورد ولی زمانی که در حال سفر هستید، مخصوصاً در زمان‌های غیر معمول که ممکن است کودکتان بهانه‌گیری کند، تجربه به من ثابت کرده که همراه داشتن مقدار زیادی اسنک شما را نجات خواهد داد.
سفر با کودکان

تعداد زیادی پوشک و لباس اضافی همراه داشته باشید

همراه‌ داشتن لباس‌ اضافی و پوشک بسیار مفید است ولی حواستان باشد زیاده‌ روی نکنید. ساک لوازم بچه را مانند زمانی که برای یکی دو روز می‌بندید آماده کنید و علاوه بر آن یک دست لباس اضافی و 3 تا 5 پوشک دیگر متناسب با طول سفری که در پیش دارید بردارید و مطمئن باشید این برای حداقل 2 خرابکاری اساسی کودکتان کافیست.
سفر با کودکان

اگر کودکتان اسباب‌بازی مخصوص خواب یا پتوی خودش را دارد، آنها را همراه ببرید

اگر فرزندتان به راحتی در جای دیگری به‌ جز گهواره خودش نمی‌خوابد، این کار به شما کمک می‌کند. پسر من هم دقیقاً همین‌طور بود و این مسئله باعث می‌شد شب‌های طولانی و طاقت‌ فرسایی را هنگام سفر سپری کنیم. سپس یکی از دوستان به من پیشنهاد کرد که در سفر بعدی پتویش را همراه خود ببرم تا حداقل یک چیز برایش آشنا به‌ نظر برسد و این کار واقعاً موثر بود. از آن به بعد هر زمان که به سفر می‌رویم پتوی آبی و سفیدی که از نوزادی داشته را همراه خود می‌بریم و او کمی آسان‌تر به خواب می‌رود.
سفر با کودکان

چند اسباب‌ بازی جدید بخرید و آنها را کادو کنید

اگر سفری طولانی با هواپیما یا ماشین دارید این ایده فوق‌العاده‌ ایست. چند اسباب‌بازی کوچک و ارزان بخرید، آنها را کادو کنید و زمانی که کودکتان بی‌قراری کرد آنها را به او بدهید. تنها بازکردن کادوها سر او را گرم می‌کند و پس از آن می‌تواند با اسباب‌ بازی جدیدش بازی کند. با این کار حداقل نیم ساعت از زمان سفر سپری می‌شود.

سفر با کودکان

تعداد زیادی عکس‌ برگردان همراه داشته باشید
در کنار وسایلی مانند ماژیک و کتاب‌های رنگ‌آمیزی، عکس‌برگردان هم برای بچه‌های بزرگ‌تر و نوپاها جذابیت زیادی دارد. می توانید در چندین پرواز کودکانتان را تنها با یک ورق کاغذ و یک دفترچه عکس‌برگردان سرگرم کنید.

سفر با کودکان

نوعی وسیله تکنولوژیکی با شارژ کامل را همراه داشته باشید
آی‌پد برای من مانند جواهری پنهان در پروازهای طولانیست. من زمانی که از همه روش‌ها نا امید می‌شوم از آن به عنوان آخرین گزینه استفاده می‌کنم. من معمولاً در شروع سفر پرانرژی هستم و ترجیح می‌دهم ابتدا خودم با فرزندم بازی کنم. سپس متناسب با هر اپلیکیشنی که او را سرگرم می‌کند می‌تواند از آی‌پد استفاده کند. من ترجیح می‌دهم که در پایان سفر آی‌پدی با شارژ خالی داشته باشم تا اینکه آی‌پدی با شارژ خالی با 4ساعت مانده به پایان سفر داشته باشم.

سفر با کودکان

در قسمت جلوی هواپیما صندلی خود را رزرو کنید

هرچه که به جلوی هواپیما نزدیک‌تر باشید بهتر است. علاوه بر اینکه راحت‌ تر سوار هواپیما می‌شوید و راحت‌ تر نیز پیاده خواهید شد، فضایی برای او وجود دارد تا در زمانی که روی صندلی بی‌قراری می‌کند در آنجا بگردد. همچنین اگر اتفاقی بیفتد به مهماندارها نزدیک‌تر خواهید بود. من ترجیح می‌دهم زمانی که با فرزندم سفر می‌کنم کنار پنجره بنشینم و این کاملاً به خود شما بستگی دارد.
سفر با کودکان

پرداخت هزینه برای سبد نگهداری نوزاد در پروازهای طولانی ارزشش را دارد

اگر پروازی طولانی همراه با نوزاد خود در پیش دارید مطمئناً ارزشش را دارد که صندلی با سبد نگهداری نوزاد رزرو کنید. این بدان معناست که فرزندتان فضا و جای مخصوص خواب خود را در طول پرواز خواهد داشت. این سبدها محدودیت وزنی در حدود 11کیلوگرم را دارند، بنابراین از قبل با ایرلاین خود هماهنگی‌های لازم را به عمل آورید.
سفر با کودکان

گیت پرواز کالسکه را تحویل می‌گیرد

بیشتر خطوط هوایی کالسکه و صندلی مخصوص کودک در ماشین را به صورت رایگان می‌پذیرند که این یکی از مزایایی‌ست که باید از آن استفاده کنید. این بدان معناست که شما می‌توانید کودک خود را تا زمانی که سوار هواپیما می‌شوید با کالسکه بگردانید و همچنین زمانی که می‌خواهید از هواپیما پیاده شوید کالسکه را جلوی گیت برایتان می‌آورند.
سفر با کودکان
مقدارزیادی زمان اضافی را در نظر بگیرید
از آنجایی‌که من هم بچه دارم می‌دانم که انجام هر کاری با وجود بچه طولانی‌تر خواهد شد و پرواز هم از این قاعده مستثنی نیست. حتی 15 دقیقه هم که شده زمان اضافی را برای خود در نظر بگیرید. ممکن است اتفاقی اجتناب‌ ناپذیر رخ دهد، پس چرا استرس بیشتری بگیرید
سفر با کودکان

به ظاهر نه چندان مرتب فرزندتان اهمیتی ندهید-لازم نیست شما به‌خاطر اینکه کودکتان رفتار کودکانه‌ای دارد عذرخواهی کنید
این مهم‌ترین نکته سفر همراه با کودک است. زمانی که شما به همراه کودک خود با پروازی طولانی یا کوتاه، با قطار و یا اتوبوس سفر می‌کنید، ممکن است حداقل یک فرد بداخلاق همسفرتان باشد و باعث شود به‌خاطر رفتار فرزند خود احساس بدی پیدا کنید. اهمیت ندهید. کودک شما گریه می‌کند چون این کاریست که کودکان می‌کنند و مردم نیز باید آن را بپذیرند. هیچ پدر و مادری نباید احساس کند که مجبور است به‌خاطر رفتار کودک خود از دیگران عذرخواهی کند.
بدیهی است که اگر کودک شما در رستوران قشقرق به‌ پا کند باید او را به بیرون ببرید تا برای دیگران مزاحمت ایجاد نکند و در هواپیما شما باید هر کاری از دستتان برمی‌آید برای آرام نگه داشتن او انجام دهید. ولی نهایتاً کودکان گریه می‌کنند و دیگران باید با این مسئله کنار بیایند. به لطف وسیله‌ای به‌ نام هدفون هر سروصدایی خاموش می‌شود.

نكاتی برای دانشجویانی كه می خواهند سفر كردن را آغاز نمایند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر