لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> کشورهایی که ایرانیان بدون ویزا می توانند به آن سفر کنند
کشورهایی که ایرانیان بدون ویزا می توانند به آن سفر کنند

کشورهایی که ایرانیان بدون ویزا می توانند به آن سفر کنند

یكی از آرزوهای هر شخصی به ویژه علاقمندان به سفر و تفریح، سفر كردن به خارج از كشور می باشد. سفر كردن به دیگر كشور ها و آشنا شدن با فرهنگ های مختلف همیشه حس دوست داشتنی را به انسان می دهد. همان گونه كه می دانیم برای سفر رفتن به ویژه به خارج از مرزهای كشور شرایط و مراحل برنامه ریزی شده ای نیاز است. تمام مراحل طبق قانون كشور مقصد باید انجام شود تا بدون هیچ نگرانی و مشكلی به مقصد مورد نظر سفر كنیم. به طور كلی برای رفتن به كشور دیگر البته برای تفریح و به نیت گردشگری باید مراحل كلی زیر را طی كرد. با توجه به قوانین كشور مقصد اولین كار، اطلاع پیدا كردن از شرایط و مدارك جهت گرفتن “ویزای” كشور مورد نظر یا همان اجازه ورود و اقامت كشور مقصد برای گردشگران به كشورشان می باشد. در این مقاله سعی بر این شده است كه كشورهایی كه نیاز به “ویزا” ندارند و یا به سادگی ویزای آن ها برای ایرانیان صادر می شود را به شما معرفی كنیم. پس از اخذ “ویزا” و یا انتخاب كشوری كه نیاز به “ویزا” برای ایرانیان ندارند، دومین مرحله رزرو هتل و مشخص كردن محل اقامت در طول سفر است. برای سفر به دیگر كشور ها بر خلاف سفر های داخلی كه می توان پس از سفر و رسیدن به مقصد از بین هتل های ایران یكی را به دلخواه انتخاب كنیم، باید قبل از سفر و گرفتن “ویزا” محل اقامت و بلیط رفت و برگشت را تهیه كنیم. یكی از سخت ترین مراحل در سفر های خارجی گرفتن مجوز ورود یا همان “ویزا” می باشد كه در این مقاله شما را با كشورهایی كه برای ورود اتباع ایرانی به آن ها نیاز به “ویزا” ندارند آشنا می كنیم.

همان طور كه اشاره شد هر كشوری قوانین خاص خود را برای ورود و خروج و اقامت اتباع دیگر كشور ها دارد. این تصمیم گیری كاملا داخلی و به بسیاری از مسائل از جمله سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و حتی پزشكی و سلامت ارتباط دارد. هر كشور طبق قوانین داخلی خود و همچنین قرار داد های بین المللی با كشور های دیگر هر ساله شرایطی را برای سفر و اقامت به یكدیگر اعلام می كنند. كشور “ایران” نیز برای ورود به كشور های دیگر شرایط مختلفی را برای اخذ “ویزا” و مجوز ورود به آن ها دارد. در ادامه این مقاله به كشور هایی كه برای ورود به آن ها نیازی به اخذ “ویزا” نیست، كشور هایی كه دریافت “ویزا” در فرودگاه آن ها صورت می گیرد و همچنین درخواست “ویزا” به صورت آنلاین برای برخی كشور ها اشاره می كنیم.
كشورهایی كه بدون “ویزا” می توانیم به آن ها سفر كنیم
تركیه
تركیه
كشور زیبا و پر جاذبه و توریستی “تركیه” از جمله كشور هایی می باشد كه سال ها پیش برای ورود اتباع ایرانی قوانین اخذ “ویزا” را برداشته است. از آن جایی كه دریافت “ویزا” نیازمند هزینه، برنامه ریزی زمانی، و شرایط و محدودیت هایی می باشد، ورود به كشور “تركیه” بدون “ویزا” می تواند شرایط را برای سفر به این كشور اروپایی آسان كند. البته نیازمند نبودن به “ویزا” برای ورود به یك كشور دلیل بر اقامت دائم در آن كشور نمی باشد. ورود خروج به كشور “تركیه” طبق قوانین آن كشور برای ایرانیان به صورت توریستی 90 روز می باشد. برای سفر های كاری و اقامت های بیش از 90 روز شرایط دیگری وجود دارد كه در ارتباط و در حوزه مقاله گردشگری ما نمی باشد.
ارمنستان
ارمنستان
كشور “ارمنستان” از كشور های همسایه و شمالی و هم مرز “ایران” می باشد. كشور “ارمنستان” نیز برای ورود و خروج مردم ایران به خاك خود، “ویزا” را برداشته و به راحتی می توان با در دست داشتن “پاسپورت” به صورت زمینی و یا هوایی برای مدت 90 روز وارد آن كشور شد. هزینه های پایین در این كشور و همچنین وجود مكان های تاریخی همه ساله افراد زیادی را از “ایران” به این كشور جذب می كند.
گرجستان
گرجستان
از دیگر كشور هایی كه نیاز به اخذ “ویزا” برای ایرانیان ندارد، كشور “گرجستان” می باشد. كشوری زیبا، خوش آب و هوا كه در سال های اخیر پس از كشور های “ارمنستان” و “تركیه” از كشور های پر گردشگر ایرانی می باشد. طبق آخرین اعلام كنسولگری این كشور هر ایرانی می تواند به مدت 45 روز به قصد سفر توریستی به این كشور وارد شود. همانند دیگر كشور ها برای اقامت بیشتر و اقامت های طولانی تر و غیر توریستی قوانین دیگری را هر ساله اعلام می كنند.
بیشتر بخوانید:
مالزی
مالزی
كشور مسلمان نشین و پر جاذبه “مالزی” از جمله كشور هایی است كه برای سفر به آن نیازی به اخذ “ویزا” برای ایرانیان نیست. كشوری زیبا، با هزینه هایی به نسبت پایین تر از دیگر كشور های آسیایی و اروپایی. این كشور از مقاصد پر گردشگر به ویژه گردشگران ایرانی می باشد طوری كه در فهرست 10 كشور ارزان قیمت و توریستی سال 2017 قرار گرفته است. از جمله قوانین این كشور كه برای ایرانیان مهم است، اقامت 14 روزه بدون “ویزا” می باشد. برای اقامت های تحصیلی و كاری شرایطی متفاوت را دارد.
صربستان
صربستان
كشور “صربستان” به تازگی شرایط ورود ایرانیان را به این كشور با برداشتن “ویزا” برای اتباع ایرانی آسان كرده است. كشوری اروپایی با جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار از جمله مقاصد ناب گردشگری برای ایرانیانی كه به سفر های خارجی می اندیشند، می باشد. مدت اقامت بدون “ویزا” برای ایرانیان در این كشور 30 روز می باشد. وجود پرواز مستقیم از “ایران” به “بلگراد” پایتخت این كشور سفر به آن را آسان تر از قبل كرده است. به دلیل وجود كشور هایی بین “ایران” و “صربستان” كه برای ورود به آن ها نیاز به “ویزا” می باشد، سفر به “صربستان” فقط به صورت هوایی امكان پذیر است.
دیگر كشور هایی كه نیاز به اخذ “ویزا” ندارند
كشور های دیگری كه برای ورود ایرانیان نیازی به اخذ “ویزا” ندارند و شاید كمتر نام آن ها را شنیده باشیم ولی هركدام از آن ها برای سفر می تواند مقصدی جذاب و حتی كم هزینه برای ایرانیان باشد را در این جا به شما معرفی می كنیم. كشور های دومنیكا، اكوادور، هائیتی، ایالات فدرال میكرونزی، نیكاراگوئه، ونزوئلا، زیمباوه و سریلانكا از جمله كشور هایی هستند كه برای ورود به خاك آن ها نیازی به اخذ “ویزا” برای ایرانیان نیست.
كشور هایی كه پس از ورود به آن ها “ویزا” صادر می شود (ویزای فرودگاهی)
ویزا
برخی از كشور ها برای اتباع ایرانی كه به قصد سفر توریستی به كشورشان سفر می كنند به راحتی و پس از ورود به خاك آن ها “ویزا” صادر می كنند. به این نوع اخذ “ویزا” كه بسیار ساده و نیازی به گرفتن وقت قبلی، مراجعه به سفارت و … ندارد “ویزای فرودگاهی” نیز می گویند. در ادامه شما را با كشور هایی كه می توان پس از ورود به آن ها “ویزا” دریافت كرد آشنا می كنیم.
لبنان
لبنان
از جمله كشور های زیبا و خوش آب و هوایی است كه برای سفر به آن نیازی به گرفتن “ویزا” از سفارت نمی باشد. پس از رزرو هتل و تهیه بلیط و ورود به خاك آن كشور، در همان فرودگاه مقصد مبلغی پول اخذ شده و ویزای شما با مهری كه در پاسپورت می خورد صادر می شود. “لبنان” برای ایرانیان به مدت 30 روز ویزای توریستی صادر می كند كه در صورت نیاز به اقامت بیشتر آن را تا دو ماه تمدید می كند.
سوریه
سوریه
كشور “سوریه” نیز برای مسافران ایرانی شرایط اخذ “ویزا” را بسیار راحت و بدون دردسر كرده است. سال ها كشور “سوریه” مسافران و زائران ایرانی را همه ساله به سمت خود جذب می كرده. در سال های اخیر به دلیل مسائل داخلی و بین المللی و امنیتی گردشگران و زائران كمتری به این كشور سفر می كنند. مدت اقامت توریستی در این كشور برای ایرانیان با ویزای فرودگاهی 90 روز می باشد.
تاجیكستان
تاجیكستان
كشور “تاجیكستان” از كشور های زیبا، هم زبان، و با فرهنگی نزدیك به مردم ایران از جمله كشور های پر طرفدار و توریستی برای ایرانیان می باشد. این كشور متمدن نیز برای راحتی حال توریستان ایرانی شرایط اخذ “ویزا” را بسیار ساده و دریافت آن پس از ورود به فرودگاه شهر”دوشنبه” در این كشور بلا مانع كرده است. برای گردشگران ایرانی از طریق فرودگاه “دوشنبه” به مدت 45 روز “ویزا” صادر می شود.
جمهوری آذربایجان
baku
كشور “آذربایجان” به تازگی ویزای خود را برا ی ایرانیان از حالت الكترونیكی و حضور در سفارت به “ویزای فرودگاهی” تغییر داده است. “جمهوری آذربایجان به ویژه شهر”باكو” از كشور های پر گردشگر و حاشیه ای “دریای خزر “می باشد. اجازه ورود به ایرانیان از طریق “ویزای فرودگاهی” این كشور به مدت 30 روز می باشد.

دیگر كشورهایی كه برای ورود به آن ها نیاز به اخذ “ویزا” در فرودگاه مقصد می باشد

كشور های تووالو، اوگاندا، تانزانیا، بولیوی، تیمور شرقی، توگو، لائوس، كامبوس، ماداگاسكار، كیپ ورد، گینه بیسائو، مجمع الجزایر قمر، ساحل عاج، جیبوتی، مالدیو، موریتانی، موزامبیك، نپال، پالائو، ساموآ، سیشل و عمان از دیگر كشور هایی می باشند كه از برای سفر به آن ها نیاز به اخذ “ویزا” در فرودگاه آن ها می باشد.
كشورهای كه برای ورود به آن ها نیاز به ویزای “آنلاین” می باشد
برخی از كشور ها برای این كه شرایط ورود ایرانیانی كه به قصد سفر توریستی به آن ها سفر می كنند را راحت تر كنند، به اتباع ایرانی ویزای “الكترونیكی” یا “آنلاین” می دهند. شرایط اخذ این ویزا بسیار ساده می باشد و نیازی به رفتن به سفارت و اخذ نوبت و … نمی باشد. پس از پر كردن فرم الكترونیكی و آنلاین در سایت سفارت و ارسال اسكن “پاسپورت” پس از چند روز كه اغلب 3 روز كاری به طول می انجامد، ویزا آماده و برای مسافر ایمیل می شود.
برخی از كشور هایی كه برای اخذ ویزای توریستی آن ها می توان به صورت اینترنتی اقدام كرد به شرح زیر است: آنتیگوآ و باربودا، گابن، كنیا، لسوتو، نیوزلند، قطر، رواندا، سنت كیتس و نویس، سائوتومه و پرنسیپ و كشور زامبیا كه البته اغلب از كشور های كم گردشگر آفریقایی می باشند.

4.4/5 - (42 امتیاز)
راهنمای سفر به اتیوپی | برنامه سفر یک ماهه
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صادق
صادق
6 ماه قبل

سلام الان صربستان ویزا نمیخاد؟؟؟؟

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر